Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/11 alustakeskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    F10/11 alustakeskustelua

    Olisko kellään heittää vinkkejä etujousien vaihtoon? Pikaisesti katsoin lokarin välistä, niin näyttäisi olevan Audi tyylinen ylätukivarsi hässäkkä.

    Entä saako F11 takajousituksen korkeuden helposti säädettyä ohjelmallisesti?
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita
  • Milko75
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 853
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Olisko kellään heittää vinkkejä etujousien vaihtoon? Pikaisesti katsoin lokarin välistä, niin näyttäisi olevan Audi tyylinen ylätukivarsi hässäkkä.

    Entä saako F11 takajousituksen korkeuden helposti säädettyä ohjelmallisesti?
    Tämä tieto kiinnostaisi myös täällä
    G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020
    Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020

    Comment

    • Happo
      BTCF Member
      • Sep 2004
      • 922
      • Kauhajoki

      #3
      Entä onko kokemusta adaptive drive -alustan madaltamisesta jousilla sedanissa? Poikkeaako homma millään tavoin normaaleista iskareista?

      Jenkkifoorumilla tekevät sitä ainakin Ac Schnitzer -jousipaketilla, mutta ei kai sillä valmistajalla ole merkitystä, paitsi hintaan?
      Ford S-Max 2.0
      Kilpuri VW Golf III VR6
      ex:

      F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2855
        • Tampere

        #4
        Originally posted by bemu2000 View Post
        Entä saako F11 takajousituksen korkeuden helposti säädettyä ohjelmallisesti?
        Saa samalla lailla ku e61/e39/mitä näitä nyt on. Inpalla tai istalla siis.

        Ei ole kokemusta adaptive driven pudottamisesta (paitsi perää oon nopeasti testannu), ei siellä kuitenkaan ole muuta erikoista ku säätyvät iskarit ja aktiiviset kallistuksenvakaimet. Tuskin ainakaan maltillisella pudotuksella tuottaa ongelmaa:think
        Last edited by böntti; 09-06-2014, 14:52.
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • racediesel
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 248
          • porvoo

          #5
          moicca
          itselleni juuri vaihdettu eibach etujouset ja perää tiputettu ohjelmasta.
          on noi sähköiset hepatukset alustassa ja ei mitään eroa vakioon eli toimii.
          t Pasi
          Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
          Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
          Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
          Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
          Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
          BMW 330d-00 250hv ja 630nm
          BMW 330D-05 vakio 2005
          BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
          BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
          BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

          Comment

          • 540iA
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2005
            • 241
            • Klaukkala

            #6
            Originally posted by Milko75 View Post
            Tämä tieto kiinnostaisi myös täällä
            Etujousten vaihdossa ei tarvii edes renkaita ottaa pois. Ihan normihomma.
            Takapään korkeus on itselläni säädetty säädettävän pituuksisilla tangoilla mitkä menevät tukivarsista potentiometrille mikä lukee perän korkeutta.
            Tanzanite Blue F83 Competition. San Remo green i4 M50.
            ex-523i. Ex-540iA. ex-E91 330dA xDrive.ex-330Ci. ex-F11 M550D. ex-Z3M coupe. ex- E30 325 Cabrio.

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #7
              Originally posted by 540iA View Post
              Etujousten vaihdossa ei tarvii edes renkaita ottaa pois. Ihan normihomma.
              Takapään korkeus on itselläni säädetty säädettävän pituuksisilla tangoilla mitkä menevät tukivarsista potentiometrille mikä lukee perän korkeutta.

              Eli siis perinteisesti puristimet paikalleen ja iskari yläpäästä irti. Pitää vissiin se ylätukivarsi myös irroittaa? Ei tuo nyt ihan samanlainen operaatio taida olla kuin vanhemmissa, täysin erilaisen rakenteen takia :think

              Edit: tällainen löytyi, näppärästi kyllä tippuu etutolppa alas

              Last edited by bemu2000; 09-06-2014, 23:19.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #8
                Originally posted by böntti View Post
                Saa samalla lailla ku e61/e39/mitä näitä nyt on. Inpalla tai istalla siis.

                Ei ole kokemusta adaptive driven pudottamisesta (paitsi perää oon nopeasti testannu), ei siellä kuitenkaan ole muuta erikoista ku säätyvät iskarit ja aktiiviset kallistuksenvakaimet. Tuskin ainakaan maltillisella pudotuksella tuottaa ongelmaa:think

                Eli siis saako inpalla säädettyä myös F11 perän korkeuden?
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • böntti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2011
                  • 2855
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  Eli siis saako inpalla säädettyä myös F11 perän korkeuden?
                  Saa jos inpassa/ediabaksessa on F-sarjan scriptit ja ecu-filet.
                  -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                  -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                  -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                  -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                  -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                  Comment

                  • Eemeli
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 1605
                    • pk-seutu

                    #10
                    Originally posted by racediesel View Post
                    moicca
                    itselleni juuri vaihdettu eibach etujouset ja perää tiputettu ohjelmasta.
                    on noi sähköiset hepatukset alustassa ja ei mitään eroa vakioon eli toimii.
                    t Pasi
                    Jep, sama, helpoin madalluskeikka ikinä.

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #11
                      Mahtaako olla 530:ssä ja 520:ssä eri korkuinen alusta vakiona?

                      Tänään vertailtiin 2011 520d M-Sportin ja 2010 530d vakio alustalla olevan korkeuksia, niin M-Sport ei ollut keskimäärin kuin n.5mm matalampi.

                      Olisko jollain heittää mittoja keskiöstä kaareen vakiosta ja madalletusta touringista?
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • alttu
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 519
                        • Nummela

                        #12
                        Tässä vielä erään toisen 520d m-sportin korkeudet:

                        edessä; 69,5 cm
                        takana; 69,2 cm
                        F15 30d ///M-SPORT
                        Ex.
                        F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #13
                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          Eli siis perinteisesti puristimet paikalleen ja iskari yläpäästä irti. Pitää vissiin se ylätukivarsi myös irroittaa? Ei tuo nyt ihan samanlainen operaatio taida olla kuin vanhemmissa, täysin erilaisen rakenteen takia :think

                          Edit: tällainen löytyi, näppärästi kyllä tippuu etutolppa alas

                          http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=628336

                          Joo ei ollut ihan niin helppo homma, huh huh

                          EDC tolpissa on boxit mitkä ottaa tukivarteen, kun yrittää irrottaa tolppaa. Boxin pultit sopivasti tolpan takana, että ne on vaikea irrottaa. Tolppa on 1-2cm!!! liian pitkä, että ei tule ilman reipasta väkivaltaa alatukivarren yli. Jouset on niin pitkät, että saa hikihatussa vääntää jousipuristimia, vaikka tolppa on lattialla. (räikkälenkki olisi auttanut)

                          Yksin tehtynä ihan helvetillinen homma, minkää auton jousien vaihto ei ole ollut yhtä paha. Meni aikaa noin 5 tuntia. Kahdestaan tehtynä onnistuu varmaan paljon helpommin.

                          Ennen orkkis jousen irroitusta on syytä merkata jousilautasen kohta, kun se ei ole näissä pyörivää mallia niin kuin vanhemmissa. Tuli siitäkin puoli tuntia lisää työtä, kun en tajuttunut sitä ekan tolpan kanssa...

                          Heti asennuksen jälkeen keula putosi 10mm Eibach -30mm jousilla verrattuna 530d vakio EDC alustaan. Näköjään tuossa mallissa on vakiona 10-20mm matalampi alusta. En tekisi uudestaan samaa jumppaa 10-15mm etupään madalluksen takia.
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Jhuttunen
                            Newbiemmer
                            • Oct 2016
                            • 15
                            • Porvoo

                            #14
                            Onkohan kukaan teetättänyt alustan pudotusta liikkeessä ja missä hinnoissa mennään. Itellä tarkoituksena saada m-sport:ia vastaava madallus eli käsittääkseni m-sport pudottaa n. 10-15mm keulaa ja perää sitten ohjelmallisesti. Autossa siis vakio alusta.

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6324
                              • P-Pohjanmaa

                              #15
                              Originally posted by Jhuttunen View Post
                              Onkohan kukaan teetättänyt alustan pudotusta liikkeessä ja missä hinnoissa mennään. Itellä tarkoituksena saada m-sport:ia vastaava madallus eli käsittääkseni m-sport pudottaa n. 10-15mm keulaa ja perää sitten ohjelmallisesti. Autossa siis vakio alusta.
                              Onko sedan vai farkku ?

                              Sedaniin tarvit kaikki jouset farkkuun etujouset +perän madallus softalla.

                              ps. mulla ois orggis F11 535d m-sportin etujouset joutilaana..
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎