Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/11 alustakeskustelua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jhuttunen
    Newbiemmer
    • Oct 2016
    • 15
    • Porvoo

    #16
    520d farkkuhan tuo on. Tässä nyt alustavasti harkinnassa tuo madallus, tosin renkaatkin puuttuu ja ensiksi täytyy nuo vanhat 236:et saada myytyä

    onko jousilla paljon rullattu ja onkohan 535d ja 520d jousien kantavuudssa eroa? Luulisi tuon 2.0 koneen olevan vähän kevyempi?

    Originally posted by veku View Post
    Onko sedan vai farkku ?

    Sedaniin tarvit kaikki jouset farkkuun etujouset +perän madallus softalla.

    ps. mulla ois orggis F11 535d m-sportin etujouset joutilaana..

    Comment

    • Henkka76
      Bimmer Rookie
      • Feb 2017
      • 34
      • Häme

      #17
      Originally posted by Jhuttunen View Post
      Onkohan kukaan teetättänyt alustan pudotusta liikkeessä ja missä hinnoissa mennään. Itellä tarkoituksena saada m-sport:ia vastaava madallus eli käsittääkseni m-sport pudottaa n. 10-15mm keulaa ja perää sitten ohjelmallisesti. Autossa siis vakio alusta.
      Jos päädyt tuohon ratkaisuun niin laitatko tänne mittoja madalluksesta ennen ja jälkeen jousien vaihdon? Itse olen suunnitellut samanlaista madallusta.

      Comment

      • Jhuttunen
        Newbiemmer
        • Oct 2016
        • 15
        • Porvoo

        #18
        Originally posted by Henkka76 View Post
        Jos päädyt tuohon ratkaisuun niin laitatko tänne mittoja madalluksesta ennen ja jälkeen jousien vaihdon? Itse olen suunnitellut samanlaista madallusta.
        Juu, voin mitata kunhan päätöksiä aikaan

        Comment

        • Henkka76
          Bimmer Rookie
          • Feb 2017
          • 34
          • Häme

          #19
          Originally posted by Jhuttunen View Post
          Onkohan kukaan teetättänyt alustan pudotusta liikkeessä ja missä hinnoissa mennään. Itellä tarkoituksena saada m-sport:ia vastaava madallus eli käsittääkseni m-sport pudottaa n. 10-15mm keulaa ja perää sitten ohjelmallisesti. Autossa siis vakio alusta.
          Kyselin tuolle hommalle hintaa autokeskuksesta. M-sport jousi maksaa 136,50€/kpl. Pelkän jousen vaihdolle en saanut hintaa mutta huoltoneuvoja oli laskenut tarjouksen koko alustan vaihdolle. Siinä siis vaihtuisi eteen jouset ja iskarit sekä taakse iskarit ja jostain syystä myös ilmajouset. Edullinen tarjous oli 3200€+pientarvikelisä. En sitten varannut aikaa. Helppo ja halpa ratkaisu tuo eibach pro-kit olisi mutta en haluaisi auton laskevan liikaa. Kesärenkaina pyörii 18" joten madaltavat jousilautaset voisi olla aika passeli vaihtoehto.

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17527
            • Turku

            #20
            Ei hyvää päivää, mikä tarjous. Onhan tuossa nyt vaihtoehtoja, tarvitseeko kaikkia vaihtaa, pelkät jouset vai myös iskarit jne.
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • Jhuttunen
              Newbiemmer
              • Oct 2016
              • 15
              • Porvoo

              #21
              Originally posted by Laku View Post
              Ei hyvää päivää, mikä tarjous. Onhan tuossa nyt vaihtoehtoja, tarvitseeko kaikkia vaihtaa, pelkät jouset vai myös iskarit jne.
              On m-sport alustalla hintaa. Mikähän hinta olisi ilman iskareiden vaihtoa?? Itse myös kyselin hintaa, ei niin paljoa madaltavalle paketille ja tarjous oli 890€ jossa mukana nelipyörä suuntaus. Aika kallista on. Näyttää vähän sille että päädyn kuitenkin eibach pro-kit 30mm pakettiin. Toisen keskustelu ryhmän mukaan tuo ei olisi liikaa pudottava paketti. Kuva kulma kun vaikuttaa aika paljon tuohon miltä madallus näyttää. Mitta nauhalla kun käy mittaamassa tuon 3cm niin ei se taida paljoa vaikuttaa verrattune esim. M-sport alustaan verrattuna ja paljon on ihmiset kehuneet f11 alustaa eibach:in jousilla.

              Comment

              • kmr
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 175
                • Turku / Kotka

                #22
                Originally posted by Henkka76 View Post
                Kyselin tuolle hommalle hintaa autokeskuksesta. M-sport jousi maksaa 136,50€/kpl. Pelkän jousen vaihdolle en saanut hintaa mutta huoltoneuvoja oli laskenut tarjouksen koko alustan vaihdolle. Siinä siis vaihtuisi eteen jouset ja iskarit sekä taakse iskarit ja jostain syystä myös ilmajouset. Edullinen tarjous oli 3200€+pientarvikelisä. En sitten varannut aikaa. Helppo ja halpa ratkaisu tuo eibach pro-kit olisi mutta en haluaisi auton laskevan liikaa. Kesärenkaina pyörii 18" joten madaltavat jousilautaset voisi olla aika passeli vaihtoehto.

                Oliko tässä kyse takavetoisesta mallista? Osaako joku suoralta kädeltä sanoa meneekö M-sport -iskarit X-driven tolppiin?

                Aiemmin ainakaan en löytänyt alustasarjoja, joissa tulee iskarit mukaan F1x X-driveen muuta kuin KW V3. Todennäköisesti päädyn pelkkiin vietereihin ja toivon, että vakioiskarit toimii niiden kanssa. M-sport on, mutta kun nuo nelikot on piruvie silti korkeita
                F11 530Xd M-sport
                ex. E92 325d -07
                ex. E30 320tic -87

                Comment

                • Henkka76
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2017
                  • 34
                  • Häme

                  #23
                  Originally posted by kmr View Post
                  Oliko tässä kyse takavetoisesta mallista? Osaako joku suoralta kädeltä sanoa meneekö M-sport -iskarit X-driven tolppiin?

                  Aiemmin ainakaan en löytänyt alustasarjoja, joissa tulee iskarit mukaan F1x X-driveen muuta kuin KW V3. Todennäköisesti päädyn pelkkiin vietereihin ja toivon, että vakioiskarit toimii niiden kanssa. M-sport on, mutta kun nuo nelikot on piruvie silti korkeita
                  Tämä minun auto on takavetoinen ja siinä on ihan tavalliset iskarit. Todennäköisesti minäkin vaihdan pelkät jouset, iskareissa kun ei ole mitään vikaa sinällään. Minun tapauksessa huoltoneuvoja ei osannut kertoa varmaksi sopiiko m-sport jouset suoraan vakiotolppiin. Joku viisaampi voisi ottaa kantaa. Olisiko Spetkellä aiheesta parempaa tietoa?

                  Comment

                  • kmr
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2005
                    • 175
                    • Turku / Kotka

                    #24
                    Originally posted by Henkka76 View Post
                    Tämä minun auto on takavetoinen ja siinä on ihan tavalliset iskarit. Todennäköisesti minäkin vaihdan pelkät jouset, iskareissa kun ei ole mitään vikaa sinällään. Minun tapauksessa huoltoneuvoja ei osannut kertoa varmaksi sopiiko m-sport jouset suoraan vakiotolppiin. Joku viisaampi voisi ottaa kantaa. Olisiko Spetkellä aiheesta parempaa tietoa?
                    Niin tosiaan näissähän taitaa tulla koko tolppa iskarin mukana, eli ei saa vaihdettua "patruunaa" erikseen ja näin ollen ei M-sportin iskari kävisi X-driveen edessä..
                    F11 530Xd M-sport
                    ex. E92 325d -07
                    ex. E30 320tic -87

                    Comment

                    • Jhuttunen
                      Newbiemmer
                      • Oct 2016
                      • 15
                      • Porvoo

                      #25
                      Originally posted by kmr View Post
                      Oliko tässä kyse takavetoisesta mallista? Osaako joku suoralta kädeltä sanoa meneekö M-sport -iskarit X-driven tolppiin?

                      Aiemmin ainakaan en löytänyt alustasarjoja, joissa tulee iskarit mukaan F1x X-driveen muuta kuin KW V3. Todennäköisesti päädyn pelkkiin vietereihin ja toivon, että vakioiskarit toimii niiden kanssa. M-sport on, mutta kun nuo nelikot on piruvie silti korkeita
                      Joo, tosiaan itellä perus takaveto kyseessä. Eli siihen ilmeisesti menis suoraan m-sportin jouset. Tosin veikkaan että 525d (3.0 moottorit) ja ylös päin on vahvemmat jouset, jolloin saattaa olla jos tuollaiset heittaa 2.0d niin madallus on heikompaa. Noissa isommissa moottoreissa kun on kantavuus suurempi.

                      Comment

                      • Jhuttunen
                        Newbiemmer
                        • Oct 2016
                        • 15
                        • Porvoo

                        #26
                        Originally posted by Henkka76 View Post
                        Tämä minun auto on takavetoinen ja siinä on ihan tavalliset iskarit. Todennäköisesti minäkin vaihdan pelkät jouset, iskareissa kun ei ole mitään vikaa sinällään. Minun tapauksessa huoltoneuvoja ei osannut kertoa varmaksi sopiiko m-sport jouset suoraan vakiotolppiin. Joku viisaampi voisi ottaa kantaa. Olisiko Spetkellä aiheesta parempaa tietoa?
                        Onko muuten xdrive:ssä korkeampi jousitus verrattuna normi takavetoon? Tuossa muutamaa xdriveä msportti versiona katsoneena (joissa siis m-sport puskurit yms.) välistä näyttää korkealta ja sitten taad ei.

                        Comment

                        • Ceeray
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1400
                          • Kuopio

                          #27
                          xdrive korkeempi jos ei Adaptive drive /dynamic drive jolloin taas Msport koroissa. Näin mulle kerrottiin..
                          Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7527
                            • Jyväshyvä

                            #28
                            Minä väittäisin että M-Sportti on vain RWD:nä matalampi,
                            kaikki xDrivet on tehtaalta lähtiessään saman korkuisia,
                            oli sitten adaptive drive tai pelkkä EDC...

                            Edit Saksan 3/2011 hinnastosta:

                            M Sportfahrwerk
                            Fahrzeugtieferlegung 10 mm, straffere Feder-/Dämpferabstimmung
                            Nicht in Verbindung mit Adaptive Drive oder Dynamische Dämpfer Control
                            Ja ei saatavina xDriveen...
                            Last edited by MajorDrake; 19-02-2017, 13:06.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Balle
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 3413
                              • UKI, Suomen New York

                              #29
                              Yksi vaihtoehto on F11 on laittaa etupäähän madaltavat jousilautaset ja takapää softalla alas. Näin tein omaan M-sport x-driveen. Helppo ja halpa keikka.
                              Possuja ja Bemareita

                              Comment

                              • kmr
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2005
                                • 175
                                • Turku / Kotka

                                #30
                                Originally posted by Balle View Post
                                Yksi vaihtoehto on F11 on laittaa etupäähän madaltavat jousilautaset ja takapää softalla alas. Näin tein omaan M-sport x-driveen. Helppo ja halpa keikka.
                                Pysyikö ajettavuus jotakuinkin samana?
                                F11 530Xd M-sport
                                ex. E92 325d -07
                                ex. E30 320tic -87

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎