Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • strmix
    BTCF Member
    • May 2012
    • 65
    • Helsinki

    Onko facelift 518d jakopäässä ongelmia? Moottorin teholukema 150hp.
    Ex Bmw e91 335d - 400hv
    Bmw E91 335i - 500hv

    E- ja F-sarjan viritysohjelmat foorumilaisille.

    Comment

    • Nettipepe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1341
      • Kajaani

      Originally posted by strmix View Post
      Onko facelift 518d jakopäässä ongelmia? Moottorin teholukema 150hp.
      N47D20 kone... Tarvitseeko muuta tietää :-(
      F30 320xia
      Ex E90 325da
      Ex E90 320da
      Ex E46 330D

      Comment

      • N54
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2012
        • 526
        • Satakunta

        Originally posted by Nettipepe View Post
        N47D20 kone... Tarvitseeko muuta tietää :-(
        150 hv 518d ja 190 hv 520d ovat kylläkin uudella B47D20 moottorilla. En ole tuosta mitään ongelmia ainakaan itse kuullut/löytänyt. Tietysti ovat vielä vasta noin kaksi vuotta vanhoja (tehty 07/2014 alkaen) että voi olla että mahdolliset ongelmat alkavat näkyä vasta myöhemmin.

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          Originally posted by strmix View Post
          Onko facelift 518d jakopäässä ongelmia? Moottorin teholukema 150hp.
          Jakopäässä en ole kuullut olevan vielä ongelmia, mutta EGR on heikko, 50tkm vaihtovälillä mennään, made in Korea
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • Nettipepe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1341
            • Kajaani

            Originally posted by N54 View Post
            150 hv 518d ja 190 hv 520d ovat kylläkin uudella B47D20 moottorilla. En ole tuosta mitään ongelmia ainakaan itse kuullut/löytänyt. Tietysti ovat vielä vasta noin kaksi vuotta vanhoja (tehty 07/2014 alkaen) että voi olla että mahdolliset ongelmat alkavat näkyä vasta myöhemmin.
            Hyvä tietää... Mutta ennen 07/2014 siis N47D20 koneita varmaankin.
            F30 320xia
            Ex E90 325da
            Ex E90 320da
            Ex E46 330D

            Comment

            • radiaani
              Bimmer Rookie
              • Jul 2016
              • 130
              • Etelä-Suomi

              Originally posted by repsa View Post
              pieni öljytilavuus. Ja tuo mainitsemasi 4zyl koneen jyrkempi impulssimäärä tyhjäkäynnillä.

              Öljyn "shear pressure ratio" laskee jyrkästi kun tulee km enemmän, muistelisin lukeneeni öljy-yhtiöiden rapsoista että kun reuna voitelun häviämisestä tulee niin se tulee logaritmisenä, eli ns. kertalaaki-kamaa.

              Edelleenkin, autonvalmistajien myyntiargumentteina ensiostajille on enemmänkin se ennustettavissa oleva huoltokulu -> ne pienenee vain pidentämällä ö-vaihtoväliä ja tässä tulee vähän hankaluutta taas sitten ajoneuvon toisella tai kolmannella käyttäjällä kun onkin jo laakeripinnat/leikkausvoimia vastaanottavat pinnat ottaneet kipiää.
              Onko tästä todellisia kokemuksia N47:n osalta vai onko tämä vain yleistä järkeilyä pitkän öljynvaihtovälin turmiollisuudesta? Dieselmoottorien öljyn kuormittuminen on vähentynyt aika dramaattisesti, kun on siirrytty lähes rikittömään polttoaineeseen v. 2000 tienoilla.

              N47-moottoreita on kuitenkin asennettu autoihin suuria määriä ja uskoisin, että niitä on voittopuolisesti huollettu tehtaan suositusten mukaan. Jos laakeripintojen epänormaali kuluminen olisi tavallinen ongelma, niin luulenpa että asiasta kirjoiteltaisiin melko tavalla enemmän kuin nyt.
              Ajossa: F10 520d SE (2012)

              Comment

              • bittivirhe
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2012
                • 465
                • Pohjois-Savo

                Vähän aihetta sivuten, onko N47T-kone identtinen jakoketjuongelmia ajatellen?
                G05 45e
                ex: F11 530d xDrive
                ex: E84 X1 xDrive 25d

                Comment

                • VolvoTDi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2006
                  • 1576
                  • Tampere - Pori

                  Originally posted by bittivirhe View Post
                  Vähän aihetta sivuten, onko N47T-kone identtinen jakoketjuongelmia ajatellen?
                  N47T = N47-D20C eli on. N47-D20A on niitä pahimpia eli alkupään versioita.
                  Last edited by VolvoTDi; 21-10-2016, 23:07.
                  Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                  Check:
                  www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                  Tampere 044-5867096

                  Comment

                  • jämerä
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2014
                    • 58
                    • Uusimaa

                    Tässä vähän pidempi 5-sarjan mainoshttps://youtu.be/jzUFCQ-P1Zg
                    Sorry piti laittaa tuonne G30 keskusteluun?
                    Last edited by jämerä; 24-10-2016, 20:58.
                    G11 740e Pure Excellence -16
                    E85 Z4 Roadster 2.5i -03 kesäauto
                    Ex: F30 330e M-Sport -16
                    Ex: F11 530d xDrive M-Sport -12
                    Ex: E60 530d LCI -08
                    Ja pitkä lista muita😎

                    Comment

                    • Juhutti
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 633
                      • Tampere

                      Onko N53B30 myllyllä varustetussa 523i:ssä jotain syytä miksei sellaista kannattaisi ostaa alle 100tkm ajettuna? Jos nyt otetaan verrokiksi mallisarjan muut vaihtoehdot. Ymmärtääkseni vanhempi 6-syl diisseli on suht kova pannu.

                      Yksittäistapauksia jonkinlaisista missfire-tapauksista löytyi Googlella, mutta aika vähän ongelmia vaikuttaisi bensavehkeessä olevan?

                      Kiitos vastauksista etukäteen!
                      Skoda.

                      ex.
                      e63 645ci
                      e38 730iA
                      e36 325i

                      Comment

                      • kailinds
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2015
                        • 230
                        • Vantaa

                        Joissakin threadeissa täällä foorumilla on ollut puhetta, että tuo bensakone on melko vikainen. Niissä on varsinkin kansiongelmia ja myös lambdat ilmeisesti hajoilee herkästi.
                        Olin itsekin tuollaisen bensakoneisen perässä alunperin, mutta juteltuani JMW:n huoltoheppujen kanssa tulin siihen lopputulokseen, että kannattaa mieluummin ottaa riski dieselin jakopään kanssa...
                        Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

                        ex showroomit:
                        BMW F11 535dA xDrive
                        BMW F10 520dA ///M-Sport
                        BMW E92 335dA

                        Comment

                        • Juhutti
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 633
                          • Tampere



                          Onko erityistä syytä välttää tämän yksilön voimalinjaa? Manuaali on minulle varsin fine. Kuvista päätellen kunto vaikuttaa olevan aika hyvä suhteessa kilsoihin.

                          Lastu on tietysti aina "riski", mutta ymmärtääkseni näitä on ohjelmoitu Suomessakin aika paljon ilman isompia ongelmia.
                          Skoda.

                          ex.
                          e63 645ci
                          e38 730iA
                          e36 325i

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            Originally posted by Juhutti View Post
                            http://www.nettiauto.com/bmw/530/8454877

                            Onko erityistä syytä välttää tämän yksilön voimalinjaa? Manuaali on minulle varsin fine. Kuvista päätellen kunto vaikuttaa olevan aika hyvä suhteessa kilsoihin.

                            Lastu on tietysti aina "riski", mutta ymmärtääkseni näitä on ohjelmoitu Suomessakin aika paljon ilman isompia ongelmia.
                            Jos olet ostamassa autoa käteisellä, niin tule käymään Ugissa ja tehdään kaupat. ;-)

                            Comment

                            • Juhutti
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 633
                              • Tampere

                              Originally posted by vallu View Post
                              Jos olet ostamassa autoa käteisellä, niin tule käymään Ugissa ja tehdään kaupat. ;-)

                              http://www.nettiauto.com/bmw/530/8445931
                              Manuska hakusessa ja vaihdokkia pitäis työntää sisään.
                              Skoda.

                              ex.
                              e63 645ci
                              e38 730iA
                              e36 325i

                              Comment

                              • veku
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6324
                                • P-Pohjanmaa

                                Originally posted by Juhutti View Post
                                Manuska hakusessa ja vaihdokkia pitäis työntää sisään.
                                Kyllä menee F1X pilalle jos manuaalina ottaa
                                F11 M550D
                                E39 M5
                                F26 3.0 Da M-Sport
                                E61 535D M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎