Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2685
    • Tampere

    Originally posted by alspe View Post
    Mihin pakettiin kuuluu uudemman mallin vaihdekeppi ja iDrive-pylpyrä?
    Vaihteenvalisimia on automaattilaatikoihin vain kahdenlaisia: perusmallinen joystick kuten nykyisessäsi ja sport-vaihtaja. Jälkimmäinen oli esim. tuossa edellä linkaamassasi ja tulee lisävarusteen SA2TB kanssa (Sport Automatic Gearbox). Samalla ohjauspyörään tulee nk. rattiläpyskät vaihteiden manuaalikäyttöä varten.

    iDrive -rullan muoto riippuu mm. auton valmistusajankohdasta ja varustelusta. Mikäli etsit uudempaa NBT-rullaa, niin sellainen on jälleen edellä linkkaamassasi yksilössä ja tulee ainakin lisävarusteen SA609 (Navigation System Professional) kanssa.
    B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      Asia selkeni. Olin kuvitellut isomman rullan olevan LCI:n vakiovaruste samoin kuin tyylikkäämmän vaihdekepin. Tosin ihmettelin välillä miksi 2014-2015 autoissaa oli karvalakkimalliset vipstaakit.
      Vaihteenvaihto-läpyskät tuovat jo vähän liikaa mieleen formulat, mutta black panel, pronavi ja nuo erlaiset keskikonsolin osat tuovat kivan lisän F10:n ohjaamoon.

      Ei taida olla hyvää mottia F10:iin tarjolla kun kaikissa on joku vika.
      Täytyy varmaan owngreidata 530i E39:iin jos tulisi helmi vastaan.
      No joo, kai se N57D30 olisi hyvä mutta kun alkaa jotenkin dieselin nakutus ajatuksena tökkimään. Jaa olikos tuo foorumin värikaiman kone soiva peli, ei vaan ahtamattomana niin taloudellinen kuin 520i/528i?
      Last edited by alspe; 03-12-2020, 16:17.
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • VilleP
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2160
        • Vantaa

        Eipä tuommoinen 528xi mikään taloudellinen taida olla. Valmistajan ilmoittama EU kulutus tais olla jotain 6.8l/100km, mutta totuus jossain 9l tuntumassa. Jos kilsoja yli 25t tulee vuoteen, niin 530xd kyllä fiksumpi vaihtoehto. Eikä tuo nakuta kuten 2l rouskutin
        F11 530xd LCI
        S2 Avant

        Comment

        • TheRipper
          Bimmer Enthusiast
          • May 2012
          • 4981
          • Paimio

          Originally posted by alspe View Post
          Jaa olikos tuo foorumin värikaiman kone soiva peli, ei vaan ahtamattomana niin taloudellinen kuin 520i/528i?
          Kaipa tämä N53 bensoista vissiin se ns. vähävikaisin on...ainakin mitä suurempiin ongelmiin tulee. Suuttimet näistä jossain kohdin menee, mutta sama juttu kaikissa suorasuihkuissa on.
          Ketjuongelmia ainakaan näissä ei pitäisi olla kuten N20...

          Täältä löytyy N-sarjan ongelmista juttua enemmänkin:


          Enkä tiedä onko tuossa taloudellisuudessakaan ihan mahdotonta eroa loppujen lopuksi... 8.3l/100 mitattua on tässä.
          Kaipa tuo nelonen voi litran vähempi jos oikein pihistelee?

          Vaihdekepin vaihto muuten oli sitten niin yksinkertainen prosessi että ei sitä ainakaan ostettaessa kannata tuijottaa liiaksi.

          Melkein kyllä jos melkein 30tkm vuodessa tulee niin dieselin suuntaan kääntyisin...siinä voinee jo säästäkin satasen pari.
          Last edited by TheRipper; 03-12-2020, 17:08.
          F10 523iA 2010

          Ex: E39 528iA 1997
          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
          Ex: E65 745iA 2003
          Ex: E46 318i 1998
          Ex: E34 525iA 1989

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            Piti oikein laskea ajot kun tulee sopivasti päivälleen 34kk auton ostosta. Ajoväli 289-198tkm ajassa 2/2018 - 12/2020, näyttää tekevän 2680km/kk eli 32000/vuosi.
            Puoltaahan se dieseliä, mutta kuluero lienee silti muutaman sata€ per vuosi vaikka auto olisikin kohtuukulutteinen bensa F10.
            Toisin sanoen, moottorivalinta kun on vapaa niin vaihtoehdot pysyy tolkun tasolla.

            Sedan-pakkomielle vähentää vaihtoehtoja jo muutenkin aika paljon. Jos siihen lisää esim. polttoainelämmittimen, paremman äänentoiston tai varsinkaan M-paketin M-alustalla ja OEM M-vanteilla niin johan vähenee vaihtoehdot.
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • Kesäromu
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2011
              • 228
              • Espoo

              Originally posted by alspe View Post
              No joo, kai se N57D30 olisi hyvä mutta kun alkaa jotenkin dieselin nakutus ajatuksena tökkimään.
              No onhan nuo dieselit rumia käymään, aattelin että korva tottuisi vaan ei
              Itse tykännyt jo pikkupojasta lähtien bensakutosen käyntiäänestä mutta aika aikaa kutakin jne.
              F10 -11
              E21 315 -83

              Comment

              • Bnito
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2005
                • 334

                Itsellä käyttöauton päivitys ajankohtainen, vanha e46 330d alkaa lahomaan käsin ja korjaus motivaatio on koetuksella

                Nyt katsellut F11, eli farkku 5 sarjalaista. Alkuun tuli katseltua ihan perus 520d:tä, kriteereinä vähintään sportti jakkarat ja hifi ämyrit. Arveluttaa kuitenkin tuo jakoketju ja sen myötä mahdolliset murheet.

                Joten nyt parhaaksi vaihtoehdoksi löytynyt tuo 525 alkupään 3.0 litran koneella.



                Kyseinen yksilö nyt mielenkiinnon kohteena, olisi comfortti jakkarat ja parempi navi sekä hifi kajarit.

                mielestäni paras ehdokas tällä hetkellä jos hinta kattona 14 kiloa, ainakin varusteiden puolesta.

                Vai mitä mietteitä herättää vai herättääkö mitään ? :think
                F11 525 3.0 -10

                Ex E46 330d Touring -00
                Ex 316/325 '85

                Comment

                • rizzo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2007
                  • 5418
                  • Oulu

                  Originally posted by Bnito View Post
                  Itsellä käyttöauton päivitys ajankohtainen, vanha e46 330d alkaa lahomaan käsin ja korjaus motivaatio on koetuksella

                  Nyt katsellut F11, eli farkku 5 sarjalaista. Alkuun tuli katseltua ihan perus 520d:tä, kriteereinä vähintään sportti jakkarat ja hifi ämyrit. Arveluttaa kuitenkin tuo jakoketju ja sen myötä mahdolliset murheet.

                  Joten nyt parhaaksi vaihtoehdoksi löytynyt tuo 525 alkupään 3.0 litran koneella.



                  Kyseinen yksilö nyt mielenkiinnon kohteena, olisi comfortti jakkarat ja parempi navi sekä hifi kajarit.

                  mielestäni paras ehdokas tällä hetkellä jos hinta kattona 14 kiloa, ainakin varusteiden puolesta.

                  Vai mitä mietteitä herättää vai herättääkö mitään ? :think
                  Hyvännäköinen peli ja hyvillä varusteilla.



                  Tässä toinen fiksu (ei tosin farkku), vaikkei niin kovilla varusteilla mutta 100tkm vähemmän ajettu (jälleenmyynti huomattavasti helpompaa).

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    Koitan katsoa jollain tavalla tolkun hintaisia "kivempia" F10:ja tuon karviksen tilalle.
                    Jos nykysestä saisi nahkee 9k€ (290tkm, karvalakki webastolla) niin siinä mielessä 25k€ samasta korimallista tuntuu aika hullulta varsinkin kun olen hakannut ison osan alustasta uusiksi ja vielä molemmat rengassarjat on ihan uusia Style 236 vanteilla. Toisaalta jos miettii vaan kuukausittaisen hinnan kautta niin sama kai se on aloittaa alusta 6v pätkällä maksaminen niin saisi ajaa kivemmalla autolla.
                    Porrasperä ja hifi on ainakin ihan must, myös mukavat penkit saisi olla ja webasto jonka tosin voinee lisätä binarina? jälkikäteen.






                    Viimeinen ei ole sportattu, mutta muuten aika jeppis.
                    Last edited by alspe; 08-12-2020, 10:43.
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • Aksuuu
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2007
                      • 294
                      • Rauma

                      Originally posted by alspe View Post
                      Koitan katsoa jollain tavalla tolkun hintaisia "kivempia" F10:ja tuon karviksen tilalle.
                      Jos nykysestä saisi nahkee 9k€ (290tkm, karvalakki webastolla) niin siinä mielessä 25k€ samasta korimallista tuntuu aika hullulta varsinkin kun olen hakannut ison osan alustasta uusiksi ja vielä molemmat rengassarjat on ihan uusia Style 236 vanteilla. Toisaalta jos miettii vaan kuukausittaisen hinnan kautta niin sama kai se on aloittaa alusta 6v pätkällä maksaminen niin saisi ajaa kivemmalla autolla.
                      Porrasperä ja hifi on ainakin ihan must, myös mukavat penkit saisi olla ja webasto jonka tosin voinee lisätä binarina? jälkikäteen.






                      Viimeinen ei ole sportattu, mutta muuten aika jeeppis.
                      Itse aattelin pysyä F10 korissa vielä seuraavankin kanssa. F3x kuumetta oli jonkunverra mut se laantu ku viikon ajelin F30 330e:llä.

                      Ei vaan löydy paljoa valikoimaa jos kriteerit F10 kori, vm. 2015 ->, M-sport, hyvät varusteet, alhaset kilometrit ja järki hinta

                      Ehkä ihan hyvä ettei löydykään ainakaan nyt kun autonvaihto ei ole vielä ajankohtasta.
                      I4 e40 Msport
                      Kia Rio 1.2 -21
                      ex. 520d F11 LCI -16
                      ex. 520d F10 LCI M Sport -14
                      ex. 320d E90 -06
                      ex. Audi A3 2.0 TDI 8P -07
                      ex. 320i E36 Coupe -95

                      Comment

                      • Raimo Miettinen
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 320

                        ZF:n 8-vaihteinen on yksi hyvä syy vaihtaa uudempaan.
                        BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 4981
                          • Paimio

                          Originally posted by Raimo Miettinen View Post
                          ZF:n 8-vaihteinen on yksi hyvä syy vaihtaa uudempaan.
                          Ei kait tuossa vaihteistossa softallista suurempaa muutosta ole tapahtunut?

                          Ei ainakaan mielestäni. Korjatkaa jos olen väärässä.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Raimo Miettinen
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 320

                            Tarkoitin siis, että e60 vs f10 niin eikö silloin vaihdu vanha kuusipykäläinen kehuttuun kasipykäläiseen pakostakin?
                            BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

                            Comment

                            • VilleP
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 2160
                              • Vantaa

                              Niin siis alspella on jo F10, eli laatikko lienee tuttu.
                              F11 530xd LCI
                              S2 Avant

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 4981
                                • Paimio

                                Originally posted by Raimo Miettinen View Post
                                Tarkoitin siis, että e60 vs f10 niin eikö silloin vaihdu vanha kuusipykäläinen kehuttuun kasipykäläiseen pakostakin?
                                Joo siinä välissä vaihtui tottakai...mutta ajattelin että ei nyt F10 ja f10 LCI:n välissä sen isompia laatikkomuutoksia tapahtunut...
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎