Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3118

    Originally posted by Laku View Post
    Tämä ei olisi huono idea lainkaan. Böntti?
    Kävin böntillä viime perjantaina, kun hän koodaili autoani. Ei pysty tekemään asialle mitään. Lopulta otin sen ruksin pois hud valinnoista, jotta ei näytä ollenkaan. Kyttäillään rajoitukset itse kuten tähänkin asti edellisellä kulkineella.

    edit: miten lie toimii bemareissa, joissa ei ole navia ollenkaan? Faijalle tulee ensi kuussa uusi avensis, jossa on liikennemerkkikamera ja navi. Saapa nähdä toimiiko 30keur autossa tuokin paremmin...
    Last edited by poke; 17-01-2017, 11:43.
    Kulkineet/projektit:

    M2 F87
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6327
      • P-Pohjanmaa

      Originally posted by poke View Post
      Kävin böntillä viime perjantaina, kun hän koodaili autoani. Ei pysty tekemään asialle mitään. Lopulta otin sen ruksin pois hud valinnoista, jotta ei näytä ollenkaan. Kyttäillään rajoitukset itse kuten tähänkin asti edellisellä kulkineella.

      edit: miten lie toimii bemareissa, joissa ei ole navia ollenkaan? Faijalle tulee ensi kuussa uusi avensis, jossa on liikennemerkkikamera ja navi. Saapa nähdä toimiiko 30keur autossa tuokin paremmin...
      Isällä 2015 mallinen mondeo(uusin malli) autossa ei navia ja muistelen että lukee kameralla liikennemerkit.
      Muuten olisi bemarissa fixu systeemi mutta talvella tuohon ei voi luottaa kuin 50%
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2328
        • Uusimaa

        Originally posted by poke View Post
        Faijalle tulee ensi kuussa uusi avensis, jossa on liikennemerkkikamera ja navi. Saapa nähdä toimiiko 30keur autossa tuokin paremmin...
        Todennäköisesti siinä kodinkoneessa toimii kaikki paremmin ja luotettavammin. Mutta se miltä se auto tuntuu persiin alla onkin toinen juttu...
        BMW G30 545e M-Sport

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • Petsku333
          BTCF Member
          • Jun 2014
          • 349
          • Kerava

          Originally posted by MazterI View Post
          Moro, nyt kun todenteolla on koittanut mobile ja intternettiä muutenkin kahlata, niin valaiskaapas: onko F10/11:sta 2013 mallista alkaen siinä ratin vasemmalla puolen valokytkimen alla se rivillinen nappeja (jos on)?

          Ja kiinnostaisi myös missä järjestyksessä siinä napit menee ja mitä siinä voi olla, eli mitkä kaikki varusteet siihen napin tuo. Mobile.de ei ole mikään maailman kätevin noissa lisävarustehauissa...

          t.Pekka


          Tämä video selittääkin kaikki.
          Seat Cupra 290

          Ex. F20 118i MHD Stage 2
          E60 2006 525i

          Comment

          • poke
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 3118

            Originally posted by JKK View Post
            Todennäköisesti siinä kodinkoneessa toimii kaikki paremmin ja luotettavammin. Mutta se miltä se auto tuntuu persiin alla onkin toinen juttu...
            juu tämä totta. eipä tätä bemua ole sen takia tullut valittuakaan. mulle se ja sama koko liikennemerkkien tunnistus.
            Kulkineet/projektit:

            M2 F87
            530iA E39
            635 CSi E24
            518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
            1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

            Comment

            • pertsa
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 219
              • Tampere

              Onkohan F10:n LCI -mallin neloskoneiden jakopäihin tullu mitään parannuksia vanhempiin verrattuna? 190hv versiota meinaan. Tai onko joku kuullut, että olis jo paukkunu? Onkohan muihin F10/11 tyyppivikoihin saatu parannusta LCI:ssä?
              G31 530dxA 2017
              ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
              ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
              ex:E60 525iA 2008 titan silber

              Comment

              • pexodus
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1577
                • Leppävirta/Oravikoski

                Originally posted by pertsa View Post
                Onkohan F10:n LCI -mallin neloskoneiden jakopäihin tullu mitään parannuksia vanhempiin verrattuna? 190hv versiota meinaan. Tai onko joku kuullut, että olis jo paukkunu? Onkohan muihin F10/11 tyyppivikoihin saatu parannusta LCI:ssä?
                yhden 518d:n olen kuullut hajonneen samalla lailla kun vanhempienkin

                tehokkaimpien koneiden eroista ei tietoa.
                BMW F11 LCI 530da x-drive
                Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                Comment

                • juuhee
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2010
                  • 163
                  • Pohjanmaa

                  Eipä ole ainakaan omaan tietooni tullut et täs uudessa B47 myllys olis jakopää vikoja ollu. Kai tästä olis jo netti pullollaan kirjotusta jos samat ongelmat olis jatkunut. Omalla ajettu nyt 51tkm ja tällä B47 koneella eikä mitään ongelmaa. Väittäisin että on parempi kone kuin N47 jakopään osalta mutta kuinka paljon niin aika näyttää...

                  Comment

                  • TimE39
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2011
                    • 174
                    • Espoo

                    Moi,

                    Uuden auton hankinta vähitellen edessä ja yks vaihtoehto olisi esim. F10/11 520d.
                    Kattonut noita 2010-2012 vuosimalleja alta 150tkm ajettuna manuaali/automaatti.

                    Mitä olisi tärkeetä ottaa huomioon tollasta ostaessa?
                    Kuinka vakava esim tuo jakopää ongelma on ja onko jotenkin mahdollista todeta tuo ongelma vai pamahtavatko ihan yhtäkkiä?

                    Eniten huolettaa tuo ongelma ja isompi koneiset ei oikein tule kysymykseen niin pitäisiköhän jättää bemari susoiolla ulos listalta :think
                    Nykyinen: Jaguar XF 3.0d
                    ex: Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro
                    ex: BMW 523i sedan E39 "ISI"

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 5075
                      • Paimio

                      Originally posted by TimE39 View Post
                      Eniten huolettaa tuo ongelma ja isompi koneiset ei oikein tule kysymykseen niin pitäisiköhän jättää bemari susoiolla ulos listalta :think
                      Miksi ei tule? Erittäin pienikulutuksinenhan tuo 3l konekin on ja kaikinpuolin kyllä parempi kuin vajaapyttyinen....ja tokihan noissa on myös paremmat varusteetkin vielä.
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • rizzo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2007
                        • 5419
                        • Oulu

                        Originally posted by TheRipper View Post
                        Miksi ei tule? Erittäin pienikulutuksinenhan tuo 3l konekin on ja kaikinpuolin kyllä parempi kuin vajaapyttyinen....ja tokihan noissa on myös paremmat varusteetkin vielä.
                        Olisiko hinta. Useamman tonnin (tai jopa kympin) saa laittaa väliin jos haluaa hyvillä varusteilla olevan. Neloskone on arkikäyttöön aivan riittävä 95% autoilijoista. (Itse silti haluaisin tottakai 6-koneen)

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6327
                          • P-Pohjanmaa

                          Originally posted by TimE39 View Post
                          Moi,

                          Uuden auton hankinta vähitellen edessä ja yks vaihtoehto olisi esim. F10/11 520d.
                          Kattonut noita 2010-2012 vuosimalleja alta 150tkm ajettuna manuaali/automaatti.

                          Mitä olisi tärkeetä ottaa huomioon tollasta ostaessa?
                          Kuinka vakava esim tuo jakopää ongelma on ja onko jotenkin mahdollista todeta tuo ongelma vai pamahtavatko ihan yhtäkkiä?

                          Eniten huolettaa tuo ongelma ja isompi koneiset ei oikein tule kysymykseen niin pitäisiköhän jättää bemari susoiolla ulos listalta :think
                          Hä..miehellä 3.0 litran diudi ja meinaa 4-koneisiin siirtyä.
                          Toki matkassa tuollainen 520d menee hajulla ja muutenkin toimii hienosti, kunhan sen jakopään ongelmat tiedostaa.
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • nappe74
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2005
                            • 2846
                            • South Carelia

                            Miekin hylkäsin vaihtoehdoista kutosdieselit kokonaan kun ajattelin että vuotuinen vero nousee niin paljon isommaksi... mutta eipä tuo ole kuin 60€ kalliimpi kuin nelosdieselissä kun just laskin aivan itse...

                            X5 dieselinä taas näillä kilsoilla on taas ihan nounou koska siinä vuotuinen vero kajahtaa ihan tajuttomiin lukemiin !!
                            G30 530e xDrive A M-Sport -20

                            ex-Bimmerit:
                            F10 525dA xDrive M-Sport -13
                            E21 316 -80
                            E91 330xdA M-Sport -06
                            E53 X5 3.0iA Sport -04
                            E91 335xiA M-Sport -08
                            E60 530iA M-Sport -06
                            E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                            E91 320d -06
                            E39 530iAT M-Sport -01
                            E36 328iA -96
                            E39 528iA -96
                            E36 325i -92

                            Comment

                            • kailinds
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2015
                              • 230
                              • Vantaa

                              Originally posted by veku View Post
                              Hä..miehellä 3.0 litran diudi ja meinaa 4-koneisiin siirtyä.
                              Toki matkassa tuollainen 520d menee hajulla ja muutenkin toimii hienosti, kunhan sen jakopään ongelmat tiedostaa.
                              Itse tein täsmälleen saman siirron. Ja otin tietoisen riskin jakopäästä.
                              Toisaalta Premium Selectionin kun ostaa, niin on kahden vuoden takuu ja jos huollattaa valtuutetulla huoltamolla, niin tehtaan goodwill säilyy voimassa.
                              Nyt vaan itsellä kädet ristissä kainaloita myöten, ettei ongelmia ilmaannu. :think

                              Kun viime kesänä katselin 3-litraisia dieseleitä, niin ~100tkm ajetuista 530/535:ista olisi pitänyt maksaa vähintään 7000€ enemmän. Hyvällä tuurilla noita löytyy kyllä halvemmallakin jos on mahdollisuus kytätä. Esim. joulukuussa oli pari 535d:tä n. 70tkm ajettuina ~35000€. Ei hassumpaa, toki näissä oli lattapenkit ja muutenkin köyhä varustelu.
                              Totta kai 3-litrainen olis himottavampi kone, mutta vaatii tosiaan kohtalaisen paljon enemmän rahallista panostusta + korkeammat ylläpitokulut.
                              Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

                              ex showroomit:
                              BMW F11 535dA xDrive
                              BMW F10 520dA ///M-Sport
                              BMW E92 335dA

                              Comment

                              • JKK
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2328
                                • Uusimaa

                                Ite kun oli syksyllä omaani ostamassa niin 520d kyllä tuntui niin nuhaiselta että katseet meinasi kääntyä jo ihan muihin merkkeihin ja malleihin. En nähnyt siinä paljoakaan houkuttelevuutta.

                                Seuraavana otin kokeiluun nelipyttyisen 525xd:n joka tuntui jo ihan siedettävältä. Ja varmasti softattuna olisi täyttänyt jo meikäläisen vaatimukset helposti. Lopulta hintaero kolmelitraiseen oli niin pieni että nokkaketjun riski käänsi kelkan sinne, vaikka budjettia piti venyttää alkuperäiseen suunnitelmaan nähden reilusti. Nyt jälkeenpäin ei kyllä kaduta pätkääkään. Varsinkin jos sattuu kuulemaan nelipyttyisen moottorin roksutuksen,
                                BMW G30 545e M-Sport

                                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎