Originally posted by Juhutti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10 / F11 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
-
-
Originally posted by makkis View PostJa näissä "automaateissa" on se ero perinteiseen automaattin että niissä ei ole turbiinia sotkemassa ja hidastamassa asioita. (tämäkään ei muuten ole varma tieto vaan oletus)
Muuta yleistä tietoa ZF 8HP:n spekseistä ja ominaisuuksista löytyy tuolta:
8HP is ZF Friedrichshafen AG's trademark name for its 8-speed automatic transmission models with hydraulic converter and planetary gearsets for longitudinal eng...
Itse pidän kovasti tuosta askista, ja monen muun mielipiteestä poiketen, minusta on myös kiva käyttää ratin läpysköitä. Ne eivät haittaa millään lailla normaalissa ajossa, mutta mutkateillä niitä on todella hauska käyttää, ja voi hyvin vetää rajoittajalle jos haluaa, ja käyttää tehokkaasti moottorijarrutusta. Kun laittaa ajomoodin sportille ja käyttää laatikon sporttipuolta ja läpysköitä, niin vaihdot ovat todella napakoita ja nopeita. Tuossa artikkelissa mainittiin 200millisekuntia... Sporteilla ajettaessa hauskaa piisaa ihan eri tavalla kuin comfort moodilla, missä taas loota vaihtaa pehmeästi kuin ajatus. Pidän kyllä todella paljon tuosta laatikosta 535xd:n kaverina.
Comment
-
-
Originally posted by Juhutti View PostKävin nyt testaamassa kyseistä autoa, se kun oli ainoa Suomessa myynnissä oleva F10/F11 530d manuaali.
Auto oli kyllä peruskunnoltaan melko hyvä. Kuskin oven käsinojasta oli onnistuttu kadottamaan beige väri siltä kohtaa mihin käsi osuu. Kenties tuo olisi vielä "maalattavissa." Muutoin sisusta oli kyllä varsin siisti, toki näki että on ajettu ja istuttu.
Vetoja oli kyllä lastun ansiosta aivan pirusti (riittävästi), ja tykkäsin kyllä, että ne olivat manuaalilootan takia käytettävissä hallitusti. Mielestäni vetoja oli kyllä ns. normaaliin autoon jopa vähän liikaa, mutta ei siitä haittakaan ole.
...paitsi kestävyyden kannalta? Tyhjäkäynnillä paineltaessa ja jo matelunopeuksissa turbosta kuului aina vaimea vikinä. Onko normaalia? Vedot tuntuivat olevan tosiaan vähintäänkin tallella.
Hiukan kamppailee vastaan nuo kilometrit, mutta olihan silti mukava kokemus jälleen ajella tällä kopalla. Aktiivisen ohjauksen puute (onhan näissäkin joissain sellainen?) ei erityisesti häirinnyt, vaikka varmasti parempi olisi sen kanssa.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by Juh4 View PostSuosittelen kuitenkin ajamaan automaatilla ja toteamaan itse kumpiko on sopivampi vaihteisto. Sen sanon, että ei tuota 8-pykäläistä laatikkoa suotta ole kehuttu.
Oma näkemys jälleenmyyntiarvossa on se, että ei nuo manuaalit tahdo kelvata oikein kellekään.
Kerran on tullut kokeiltua E38 730i:tä manuaalina ja se riitti vakuuttamaan, että jos auton on lossin kokoinen, niin automaatti on niin turva- kuin välttämättömyysvaruste jotta voi keskittyä sen navigointiin eikä vaihtamistapahtuman optimointiin. Lisäksi bemarin kohdalle osuneet manuaalit ovat aina olleet epämukavia käyttää.
Ehdottomasti automaattina, jos saa valita. Ainoa mitä on ikävä, on se terävyys - manuaalissa ei ole "kuminauhaa" missään välissä, mutta onneksi kaikkeen tottuu. Lisäksi on kivaa ajella n. 100km/h - 1400rpm..ilman, että edessä on 4-litrainen V8.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Meillä jäi e61 6-vaihteinen tomaatti kauppaan (530d koeajettiin), mutta f10 530d tai esim. 330e ovat aivan fantastisia voimalinjoja, kiitos uuden laatikon.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by 205/65-15H View PostMeillä jäi e61 6-vaihteinen tomaatti kauppaan (530d koeajettiin), mutta f10 530d tai esim. 330e ovat aivan fantastisia voimalinjoja, kiitos uuden laatikon.G21 330e xDrive M-sport
Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d
Uudenmaan Moottorioptimointi
+358407496923
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View Post. Ainoa mitä on ikävä, on se terävyys - manuaalissa ei ole "kuminauhaa" missään välissä, mutta onneksi kaikkeen tottuu.
Comment
-
-
Originally posted by Fabsu View PostEn tiedä tuosta turbon ujelluksesta, mutta ainakin e60:ssä nuo ohjelmoidut tehot kyllä kävivät voimansiirron päälle siten, että kaksoismassa/kytkin rupesivat pitämään ääntä noin kuukauden jälkeen, kun ohjelmointi oli tehty. Tuosta selviää kuitenkin tonnilla. En tiedä onko tuossa F10 manuaalissa sitten enemmän reserviä kyseisten osien suhteen.Last edited by hj325hml; 29-12-2016, 02:24.F16 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by hj325hml View PostOmassa 525ssa (F10) meni kytkin ja vauhtis heti softaamisen jälkeen ihan loppuun 197tkm kohdalla, ja maltillinen 300/600 ohjelma.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Pakko tähän väliin pienenä kettuiluna kysyä että kuinkas moni tuon automaatin puoltajista on käynyt koeajamassa verrokkina sen manuaalinRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostPakko tähän väliin pienenä kettuiluna kysyä että kuinkas moni tuon automaatin puoltajista on käynyt koeajamassa verrokkina sen manuaalin
Manuaali menee vielä jossain vanhassa harraste autossa mutta nykypäivän tekniikalla manuaali on Niin F...ING OUT!
Harmittaa ihan älyttömästi että tuossa sigun M3:ssa ei ole DKG laatikkoa...menin ja SÄÄSTIN...nyt vituttaa!Last edited by b mutteri kasa; 29-12-2016, 09:21.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostPakko tähän väliin pienenä kettuiluna kysyä että kuinkas moni tuon automaatin puoltajista on käynyt koeajamassa verrokkina sen manuaalin
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostPakko tähän väliin pienenä kettuiluna kysyä että kuinkas moni tuon automaatin puoltajista on käynyt koeajamassa verrokkina sen manuaalin-Official member of BTCF-Sauna team-
Comment
-
-
Ok, sit on pakko sanoa pahoittelut kettuilusta, yllättävän moni on tuon manuaalinkin käynyt sitten kokeilemassa.
Tuntuu vaan että Suomessa ei ole kuin se 2kpl näitä F1x isompi koneisia manuaali dieseleitä ni ajattelin että kukaan ei ole sellaista edes päässyt kokeilemaan.
Maku asioista on turha kiistellä, itestä vaan tuntuu että nyt monen automaatti vuoden jälkeen autolla olisi kiva taas ajaa, eikä vain istua ja pyörittää rattia.
Mutta kyllähän se nykysuuntaus on automerkistä ja voimanlähteestä riippumatta se että kaikki ostetaan uutena automaatilla.
Eiköhän kohta ole autokouluissakin automaatti autot ja ollaan ku jenkkilässä että 10% ajokortillisesta väestöstä osaa edes ajaa manuaalilla.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Minulle täys-sähköauton voimalinja on "referenssi". Lähimmäksi tuota on ajamistani autoista päässyt f10 530da. Polttis-tekniikka on niin monimutkaista ja vikaherkkää että toivon pääseväni hyppäämään suoraan täys-sähköautoon.
Manuaaliaski toimii kivasti pienissä, pienitehoisissa, tunnokkaissa ja keveissä autoissa. Esim. sigun e39 on hauska ajaa, sigun e61 jo vähän raskas ja kankea pyöriteltävä.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
Comment