Originally posted by veku
View Post
F10 / F11 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by veku View PostKyllä menee F1X pilalle jos manuaalina ottaaToki ruuhkassa madellessa arvostaa automaattia kun ei tarvitse kytkintä kiusata.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Juhutti View PostKiitos mielipiteestä. Onko siinä jotain erityistä vikaa tai syytä miksei sellasta kannattaisi hankkia? Automaatti vs. manuaali asian kyllä tiedän, molempia on ollut.Originally posted by HTK12 View PostTälle jotain perusteluja? Itse kyllä välillä kaipaan manuaalia. Kepittäminen vaan on välillä mukavaa.Toki ruuhkassa madellessa arvostaa automaattia kun ei tarvitse kytkintä kiusata.
Ja ottaa sporttilaatikon niin on ratissa läpyskät niin saa leikkiä niillä
Jälleenmyyntiä jos joskus aattelee niin 98,85% on tomaatteja ..F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostKäykääpä kokeilemassa molempia, tuo 8v tomaatti on vaan hyvä ja nopea.
Ja ottaa sporttilaatikon niin on ratissa läpyskät niin saa leikkiä niillä
Jälleenmyyntiä jos joskus aattelee niin 98,85% on tomaatteja ..
Ei vaan läpyskät kuitenkaan tuo sitä fiilistä mikä on kepulassa.
Harvoissa rattiläpyskä autoissa esim pystyy vedättämään rajoittajaa vasten kun jo tyrkkää isompaa pesään. Ainakin radalla on jäänyt jotain puuttumaan.
Sitten tavallisessa kaupunkiliikenteessä ja arkiajossa läpyskät on täysin turhat ja oikeastaan vain tiellä ratin kehällä (varauksin toki).
Arkikäytössä ja oikeastaan muutenkin isojen koneiden yhteydessä automaatti on kuningasvalinta, jos on sporttinen auto jolla käy radalla niin manuaali. Piirimyyjille sopii myös manuaali pitkiä matkoja ajatellen.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMinulla ollut molempia, manuaaleja ja rattiläpysköitä.
Ei vaan läpyskät kuitenkaan tuo sitä fiilistä mikä on kepulassa.
Harvoissa rattiläpyskä autoissa esim pystyy vedättämään rajoittajaa vasten kun jo tyrkkää isompaa pesään. Ainakin radalla on jäänyt jotain puuttumaan.
Sitten tavallisessa kaupunkiliikenteessä ja arkiajossa läpyskät on täysin turhat ja oikeastaan vain tiellä ratin kehällä (varauksin toki).
Arkikäytössä ja oikeastaan muutenkin isojen koneiden yhteydessä automaatti on kuningasvalinta, jos on sporttinen auto jolla käy radalla niin manuaali. Piirimyyjille sopii myös manuaali pitkiä matkoja ajatellen.
automaatissa saa mielestäni olla vääntöä ja voimaa reilusti jotta ajaminen on leppoisaa,tosiaan nuo rattiläpyskät on kyllä ihan turhat..
Vaikka eilen pojalle näytinkin miten ääni ei muutu kabiinissa mitenkään oli 4 tai 8 päällä kun vauhtia 90..
Ämmällä kun ajelen niin saatan nakata kolmoselta suoraan kutoselle kun en jaksa vatkata sitä keppiä,taidan olla vaan laiskaF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostArkikäytössä ja oikeastaan muutenkin isojen koneiden yhteydessä automaatti on kuningasvalinta, jos on sporttinen auto jolla käy radalla niin manuaali. Piirimyyjille sopii myös manuaali pitkiä matkoja ajatellen.
Tämän edellä mainitun väitteen odotan nyt jonkun kumoavankin, ja sitä alun perin kyselinkin. Onko kokemuksia manuaalilaatikon ongelmista? Ilmeisesti N57D30 on moottorina kestävimmästä päästä.
Mielipiteitä on tosiaan monia, mutta olisi mukava kuulla kokemusperäistä tietoa tai jotain sellaista, mitä en googlella löytänyt.Skoda.
ex.
e63 645ci
e38 730iA
e36 325i
Comment
-
-
Ihan perus 520d, jossa on 8v automaatti niin pystyy rajoitinta vasten ajaan niin paljon kun haluaa, jos se on nyt se juttu... 8v on vaan nopea, nopeampi kuin käsin vaihtaessa ja osaa käyttää vääntöä hyödykseen. Tuossa pääsee noita manuaaleja silloin tällöin ajeleen niin ainoa kiva hetki on kun pääsee liipaseen kytkimellä kun muuten ei x20d ei jaksaa pyllyä irrottaa, x30d on typerää ottaa manuaalina kun siinä vasta tuo 8v pääsee oikeuksiinsa ja kytkintä ei tarvita leikkimiseen. Ja tuo jälleenmyynti on vaan oikeasti hankalampaa tai ainakin hintaan vaikuttava asia manuaalin tapauksessa. Mutta joo, kyllä noihin F-sarjan manuaaleihin silti vaan kohtuu usein törmää eli joihinkin se vetoaa, ei ehkä ole kokeillut 8v laatikkoa...Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostEn tiedä olenko ainoa jonka mielestä diesel ja manuaali on hupaisa yhdistelmä.
automaatissa saa mielestäni olla vääntöä ja voimaa reilusti jotta ajaminen on leppoisaa,tosiaan nuo rattiläpyskät on kyllä ihan turhat..
Vaikka eilen pojalle näytinkin miten ääni ei muutu kabiinissa mitenkään oli 4 tai 8 päällä kun vauhtia 90..
Ämmällä kun ajelen niin saatan nakata kolmoselta suoraan kutoselle kun en jaksa vatkata sitä keppiä,taidan olla vaan laiska
Rattiläpyskät ovat minulle turhia. Ruuhkissa paljon ajan, joten automaatti on mukava - etenkin, kun siinä on se jarrutoiminto, ettei tarvitse edes jalalla pitää autoa paikallaan. Ohituksiin riittää 535d:ssä kaasun painaminen, jos haluaa leikkiä, vaihdan itse kepillä Sportille (pienemmälle).
Csi:llä vaihdan manuaalilla 50km/h kolmoselta suoraan kutosvaihteelle.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Me ollaan jo pidemmän aikaa suunniteltu F11 530d:tä ja tällä hetkellä halut ovat piiiitkästä aikaa manuaalin suuntaan, mitä tässä on tullut niitä harvoja manuaaleja ajettua niin kyllähän siinä on oma taikansa, manuaalit myös tuntuvat ainakin oman perseen alla n. 1/3 tehokkaammalta kuin vastaava automaatti. Todellisuus varmasti toinen, mutta väliäkö sillä...
Manuaaleissa on myös jälleenmyynti arvo suurempi (pienemmän tarjonnan vuoksi), toki voi olla hankalempi myydä, ehkä...? Kaipa niille ne omat ostajakuntansa ovat suppeiden markkinoiden vuoksi.
Ikinä en ole vielä tuota 8v automaattia päässyt ajamaan, mutta en usko sen muutosta mielipiteeseen tekevän, kun ei aikaisemmissakaan automaateissa mitään vikaa ole ollut.
Eikä nuo rattiläpyskät tai steptronicit yms. millään tapaa vastaa manuaali ajelua, ei sinne päinkään vaikka kuin yrittäisi ajatella niin.
Ainoa miinus minkä tähän hätään keksin manuaalille on ohjelmoinnin yhteydessä kun joutuu rajoittamaan alavääntöä.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostMe ollaan jo pidemmän aikaa suunniteltu F11 530d:tä ja tällä hetkellä halut ovat piiiitkästä aikaa manuaalin suuntaan, mitä tässä on tullut niitä harvoja manuaaleja ajettua niin kyllähän siinä on oma taikansa, manuaalit myös tuntuvat ainakin oman perseen alla n. 1/3 tehokkaammalta kuin vastaava automaatti. Todellisuus varmasti toinen, mutta väliäkö sillä...
Manuaaleissa on myös jälleenmyynti arvo suurempi (pienemmän tarjonnan vuoksi), toki voi olla hankalempi myydä, ehkä...? Kaipa niille ne omat ostajakuntansa ovat suppeiden markkinoiden vuoksi.
Ikinä en ole vielä tuota 8v automaattia päässyt ajamaan, mutta en usko sen muutosta mielipiteeseen tekevän, kun ei aikaisemmissakaan automaateissa mitään vikaa ole ollut.
Eikä nuo rattiläpyskät tai steptronicit yms. millään tapaa vastaa manuaali ajelua, ei sinne päinkään vaikka kuin yrittäisi ajatella niin.
Ainoa miinus minkä tähän hätään keksin manuaalille on ohjelmoinnin yhteydessä kun joutuu rajoittamaan alavääntöä.
Oma näkemys jälleenmyyntiarvossa on se, että ei nuo manuaalit tahdo kelvata oikein kellekkään.-Official member of BTCF-Sauna team-
Comment
-
-
Originally posted by Juh4 View PostSuosittelen kuitenkin ajamaan automaatilla ja toteamaan itse kumpiko on sopivampi vaihteisto. Sen sanon, että ei tuota 8-pykäläistä laatikkoa suotta ole kehuttu.
Oma näkemys jälleenmyyntiarvossa on se, että ei nuo manuaalit tahdo kelvata oikein kellekkään.
Edelleen mitään pahaa sanottavaa kun itellä ei ole noista 5-6 vaihteisistakaan automaateista niin tuskin tuosta 8-vaihteisestakaan.
Oma näkemys jälleenmyynnin kanssa on ihan tosi elämän kokemus vanhempien vehkeiden kanssa, manuaaleilla on aina suurempi jälleenmyynti arvo ja voi olla että vielä ovat F1x liian uusia, mutta vielä vähän matkaa eteenpäin ni kyllä niille manuaaleillekkin markkinat löytyy.
Ainakin näiden suurempien moottoreiden yhteydessä.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostMe ollaan jo pidemmän aikaa suunniteltu F11 530d:tä ja tällä hetkellä halut ovat piiiitkästä aikaa manuaalin suuntaan, mitä tässä on tullut niitä harvoja manuaaleja ajettua niin kyllähän siinä on oma taikansa, manuaalit myös tuntuvat ainakin oman perseen alla n. 1/3 tehokkaammalta kuin vastaava automaatti. Todellisuus varmasti toinen, mutta väliäkö sillä...
Toki joku E39 steppiloota vs manuaali on varmaan sen 1\3 tehokkaamman \nopeamman tuntuinen mutta jo E6x 6-vaihteinen laatikko muuttaa jo vähän käsitystä .
Mutta jos F11 530D kiikarissa niin käy ehdottomassa ajamassa manuaalina ja sitten tomaattina, jos vielä kokeilun jälkeen manuaali on toimivampi tuohon kompoon niin valitse sitten se ,itsellehän näitä peltilehmiä yleensä ostetaan
Tiedä sitten minkä takia nykyinen F10 M5 on "automaatti", siinä kun sais olla melkonen vatkaaja että pesis sen vaihtonopeudessaLast edited by veku; 26-12-2016, 21:29.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostPakko kysyä että millaisella tomaatilla olet ajellut ?
Toki joku E39 steppiloota vs manuaali on varmaan sen 1\3 tehokkaamman \nopeamman tuntuinen mutta jo E6x 6-vaihteinen laatikko muuttaa jo vähän käsitystä .
Mutta jos F11 530D kiikarissa niin käy ehdottomassa ajamassa manuaalina ja sitten tomaattina, jos vielä kokeilun jälkeen manuaali on toimivampi tuohon kompoon niin valitse sitten se ,itsellehän näitä peltilehmiä yleensä ostetaan
Tiedä sitten minkä takia nykyinen F10 M5 on "automaatti", siinä kun sais olla melkonen vatkaaja että pesis sen vaihtonopeudessa
Esim. E6x 535d (tietenkin automaattina) Tuikun ohjelmoinnilla tuntuu MINUN perseen alla yhtä tehokkaalta kuin E6x 530d (manuaalina) Tuikun ohjelmoinnilla, vaikka teho eroa pitäisi olla luokkaa ~80hp/100nm.
Nämä on vain minun omia tuntemuksia ja kuvitelmia, todellisuudessa varmasti ihan päinvastoin.
Sen tiedän että nykyään automaatit tahi puoliautomaatit ovat paljon nopeampia kuin manuaali keppi, sen takia kaikissa tehokkaissa vehkeissä on nykyään kaksoiskytkin laatikot jne.
Ei se suorituskyky tuohon manuaalin ole se varsinainen pointti kuitenkaan, se vaan nyt tuntuu hyvältä vaihtoehdolta minun ja varsinkin vaimon mielestä (sehän sitä alunperin ehdottikin)
Mutta toki käymme koeajamassa molemmat ennen hankintaa, se olisi tyhmää jättää tekemättä.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostTiedä sitten minkä takia nykyinen F10 M5 on "automaatti", siinä kun sais olla melkonen vatkaaja että pesis sen vaihtonopeudessaRange Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by Juhutti View Post
Auto oli kyllä peruskunnoltaan melko hyvä. Kuskin oven käsinojasta oli onnistuttu kadottamaan beige väri siltä kohtaa mihin käsi osuu. Kenties tuo olisi vielä "maalattavissa." Muutoin sisusta oli kyllä varsin siisti, toki näki että on ajettu ja istuttu.
Vetoja oli kyllä lastun ansiosta aivan pirusti (riittävästi), ja tykkäsin kyllä, että ne olivat manuaalilootan takia käytettävissä hallitusti. Mielestäni vetoja oli kyllä ns. normaaliin autoon jopa vähän liikaa, mutta ei siitä haittakaan ole.
...paitsi kestävyyden kannalta? Tyhjäkäynnillä paineltaessa ja jo matelunopeuksissa turbosta kuului aina vaimea vikinä. Onko normaalia? Vedot tuntuivat olevan tosiaan vähintäänkin tallella.
Hiukan kamppailee vastaan nuo kilometrit, mutta olihan silti mukava kokemus jälleen ajella tällä kopalla. Aktiivisen ohjauksen puute (onhan näissäkin joissain sellainen?) ei erityisesti häirinnyt, vaikka varmasti parempi olisi sen kanssa.Skoda.
ex.
e63 645ci
e38 730iA
e36 325i
Comment
-
Comment