Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • repsa
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1367
    • Lempäälä

    #76
    lisätään samaan konkurssiin tyhmä kyssäri, onko dieseli 3.0 koneilla webastolla vakiona aina (ajonaikaiseen lämmitykseen) vai saako ilman mitään diesellämmitintä ?
    5c jetta 1.2TSI 140/220
    530e m-sport alpinweiss3 vakio
    a4 cabi 220/300
    vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

    Comment

    • pexodus
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2009
      • 1577
      • Leppävirta/Oravikoski

      #77
      Originally posted by repsa View Post
      lisätään samaan konkurssiin tyhmä kyssäri, onko dieseli 3.0 koneilla webastolla vakiona aina (ajonaikaiseen lämmitykseen) vai saako ilman mitään diesellämmitintä ?
      Minulla ei ainakaan ollut 3litraisessa mitään lämmitintä.
      BMW F11 LCI 530da x-drive
      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

      Comment

      • JP-76
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 1060
        • Kanta-Häme

        #78
        Originally posted by repsa View Post
        lisätään samaan konkurssiin tyhmä kyssäri, onko dieseli 3.0 koneilla webastolla vakiona aina (ajonaikaiseen lämmitykseen) vai saako ilman mitään diesellämmitintä ?
        Ei ole vakiona minkään sortin polttoainelämmitintä, pelkästään sähköinen lämmitysvastus lämppärin kennolla.

        Ja lci:ssä ei ole tuotakaan jos on tehtaan webastolla, vanhemmissa on vastus kaikissa.
        Kalusto:
        BMW 550i xDrive -14
        BMW S1000R -17
        Toyota Proace -15

        Comment

        • hydrophyte
          Bimmer Rookie
          • Feb 2011
          • 44
          • Klaukkala

          #79
          Originally posted by JP-76 View Post
          Ei ole vakiona minkään sortin polttoainelämmitintä, pelkästään sähköinen lämmitysvastus lämppärin kennolla.

          Ja lci:ssä ei ole tuotakaan jos on tehtaan webastolla, vanhemmissa on vastus kaikissa.
          Käyttääköhän auto vastusta ja Webastoa samaan aikaan lämmitykseen? Ainakin 35d, jossa on vastus ja jälkiasennettu "tehdas"webasto lämpenee todella nopeasti kylmelläkin ilmalla.

          Comment

          • JP-76
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 1060
            • Kanta-Häme

            #80
            Originally posted by hydrophyte View Post
            Käyttääköhän auto vastusta ja Webastoa samaan aikaan lämmitykseen? Ainakin 35d, jossa on vastus ja jälkiasennettu "tehdas"webasto lämpenee todella nopeasti kylmelläkin ilmalla.
            Eiköhän se käytä.

            Lci:stä tuo vastus webaston yhteydessä pudotettu pois varmaan ihan ecoilun johdosta että saadaan kulutusta taas 0.01dl pienemmäksi satasella
            Kalusto:
            BMW 550i xDrive -14
            BMW S1000R -17
            Toyota Proace -15

            Comment

            • JP-76
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2009
              • 1060
              • Kanta-Häme

              #81
              Hoks, modet:

              Miks täällä on muuten 2kpl "f10/11 ostamassa"-topiccia aktiivisena???

              Eikös ton vanhemman ketjun vois vaikka pikkuhiljaa lyödä lukkoon
              Kalusto:
              BMW 550i xDrive -14
              BMW S1000R -17
              Toyota Proace -15

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7538
                • Jyväshyvä

                #82
                Originally posted by JP-76 View Post
                Eiköhän se käytä.

                Lci:stä tuo vastus webaston yhteydessä pudotettu pois varmaan ihan ecoilun johdosta että saadaan kulutusta taas 0.01dl pienemmäksi satasella
                Ei E6x:ssäkään ole sähkölämppäriä jos on Webasto tehtaalta...
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • JP-76
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 1060
                  • Kanta-Häme

                  #83
                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Ei E6x:ssäkään ole sähkölämppäriä jos on Webasto tehtaalta...
                  Nii hitto kun on tuo luki-/keskittymishäiriö niin en muistanu että kirjottelen Fxx-puolelle

                  Tarkoitin noilla aiemmilla kirjoituksilla lci:stä ja pre-lci:stä nimenomaan Exx-sarjaa...
                  Kalusto:
                  BMW 550i xDrive -14
                  BMW S1000R -17
                  Toyota Proace -15

                  Comment

                  • kailinds
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2015
                    • 230
                    • Vantaa

                    #84
                    On tässä alkanut mietityttämään nykyisen Q5:n vaihto ja F10/F11 olisi sopiva vaihtoehto uudeksi menopeliksi.

                    Näyttää vaan siltä, että vuosittaiset kilometritkin saattaa vähentyä ja olla ehkä jossain 20tkm paikkeilla. Mitäs mieltä olette, olisiko järkevää hankkia auto bensakoneella dieselin sijaan? Varsinkin kun ajo on pääasiallisesti pääkaupunkiseudun kehäteillä matelua, mistä EGR ja DPF eivät varsinaisesti tykkää? Noita bensakoneisia ei vaan ihan hirveästi ole tarjolla käytettynä. 528iA olis tietty asiallinen, vaikka 3-litraisenakin, mutta eiköhän 523iA:kin välttäisi.

                    Jos taas diesel olisi kuitenkin fiksumpi valinta, niin 520dA ilmeisestikin kannattaa jättää väliin potentiaalisten jakopääongelmien vuoksi. Mutta entäpä 525dA? Onko uudempi 2-litrainen yhtä riskialtis kuin 20d eli olisiko syytä hommata vanhempi 3-litrainen versio?

                    Sitten pitäisi vielä löytää auto, jossa on vähän muitakin varusteita kuin pelkkä business-paketti eli katse taitaa suuntautua ulkomaille...
                    Tesla Model X Performance Ludicrous Mode

                    ex showroomit:
                    BMW F11 535dA xDrive
                    BMW F10 520dA ///M-Sport
                    BMW E92 335dA

                    Comment

                    • fastandfurious
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1731
                      • Tampesteri

                      #85
                      Itseäni kiinnostaa sama asia,kuin edellistä. Eli 525d:n,uudeman 2- litraisen kestävyys vs. se vanhempi 3-litrainen.
                      ---------------------------------------------------
                      E91 325d M-Sport
                      ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                      E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7538
                        • Jyväshyvä

                        #86
                        Originally posted by fastandfurious View Post
                        Itseäni kiinnostaa sama asia,kuin edellistä. Eli 525d:n,uudeman 2- litraisen kestävyys vs. se vanhempi 3-litrainen.
                        Eipä tuossa ole kahta puhetta, 2 litraisessa on jakoketjuongelmaa...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • touring39
                          BTCF Member
                          • May 2005
                          • 3901
                          • Kaarina

                          #87
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Eipä tuossa ole kahta puhetta, 2 litraisessa on jakoketjuongelmaa...
                          Plus, että siinä on 2 ahdinta. Katotaan nyt, millaisen pommin päällä tässä istuskellaan. 190 tkm mittarissa, eikä ole vielä pamahtanut...

                          Ilmapussitkin on vielä vaihtamatta.
                          Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                          Ex:
                          e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                          Comment

                          • mannerv
                            Newbiemmer
                            • Jul 2016
                            • 1
                            • Hämeenlinna

                            #88
                            Pari kysymystä F11

                            Olen katsellut 2012 vuosimallin F11 52x:sta. Tänään kävin koeajamassa yhden Saksan maalta tuodun. Ei ole hirveästi vertailupohjaa (tää oli toka mitä kokeilin), joten ajattelin kysyä parista asiasta jotka vähän ihmetytti.

                            Eka oli ratin tärinä. Kun nopeus nousi tuonne 120 huiteille alkoi motarilla tuo ratti "täristää" melkoisesti. Eka arvaus olisi että renkaiden tasapainotus pielessä. Kuitenkin kokeilin aiemmin 520 farkkua (kanssa ajettu noin 100 000) ja vähän samaa vikaa oli. Jotenkin _luulisi_ että ei ole normaalia mutta tää oli nyt toka joka teki samaa. Onko tää tyypillistä kyseiselle mallille vai oliko molemmat ajamani autot jotenkin vinksallaan samassa suhteessa?

                            Toinen tässä tänään kokeilemassa ihmetytti jarrut. Jarruja kun painoi niin vähän samanlainen tuntuma kuin olisi jarrutellut ilman että auto käynnissä. Jarrut otti kiinni tosi oudosti ja tuntui että vauhti ei hidastunut siihen malliin mitä pitäisi. Kyllä se toki pysähtyi mutta kovin väärältä tuntui. Kun katsoin takajarrulevyjä niin ne oli molemmin puolin kuluneet niin että vain ihan keskellä levyä oli kevyet kulumajäljet, muuten levyt ruosteessa. Edestä oli kuluneet "koko leveydeltä". Minä en autoista mitään tiedä niin liittyykö tuo jotenkin asiaan / onko ihan normaalia? Vai onko tää vaan niin painava auto että tuntuu ettei sitä saa pysähtymään?

                            Kolmas vähän hämmentävä juttu oli tuo kiihtyvyys. Odotin jotenkin että tuo vehje olisi kaasua pohjaan painaessa pistänyt reilusti pienempää silmään mutta oli kyllä melko lötköä menoa. Melko samalla vaihteella jatkettiin vaikka talla oli ihan pohjassa motarille mennessä. Eikö näissä ole sellaista "kickdownia" ollenkaan vaan riippuuko tämä jotenkin asetetusta ajomoodista? Nyt tuli vähän sellainen olo että ei olisi uskonut että alla on tuon verran hevosvoimia mitä pitäisi...

                            Tällaisia jäin vähän ihmettelemään ja ajattelin nyt kysyä josko täältä saisi vähän valaistusta tai spekulointia viisaammilta.

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6327
                              • P-Pohjanmaa

                              #89
                              Originally posted by mannerv View Post
                              Olen katsellut 2012 vuosimallin F11 52x:sta. Tänään kävin koeajamassa yhden Saksan maalta tuodun. Ei ole hirveästi vertailupohjaa (tää oli toka mitä kokeilin), joten ajattelin kysyä parista asiasta jotka vähän ihmetytti.

                              Eka oli ratin tärinä. Kun nopeus nousi tuonne 120 huiteille alkoi motarilla tuo ratti "täristää" melkoisesti. Eka arvaus olisi että renkaiden tasapainotus pielessä. Kuitenkin kokeilin aiemmin 520 farkkua (kanssa ajettu noin 100 000) ja vähän samaa vikaa oli. Jotenkin _luulisi_ että ei ole normaalia mutta tää oli nyt toka joka teki samaa. Onko tää tyypillistä kyseiselle mallille vai oliko molemmat ajamani autot jotenkin vinksallaan samassa suhteessa?

                              Toinen tässä tänään kokeilemassa ihmetytti jarrut. Jarruja kun painoi niin vähän samanlainen tuntuma kuin olisi jarrutellut ilman että auto käynnissä. Jarrut otti kiinni tosi oudosti ja tuntui että vauhti ei hidastunut siihen malliin mitä pitäisi. Kyllä se toki pysähtyi mutta kovin väärältä tuntui. Kun katsoin takajarrulevyjä niin ne oli molemmin puolin kuluneet niin että vain ihan keskellä levyä oli kevyet kulumajäljet, muuten levyt ruosteessa. Edestä oli kuluneet "koko leveydeltä". Minä en autoista mitään tiedä niin liittyykö tuo jotenkin asiaan / onko ihan normaalia? Vai onko tää vaan niin painava auto että tuntuu ettei sitä saa pysähtymään?

                              Kolmas vähän hämmentävä juttu oli tuo kiihtyvyys. Odotin jotenkin että tuo vehje olisi kaasua pohjaan painaessa pistänyt reilusti pienempää silmään mutta oli kyllä melko lötköä menoa. Melko samalla vaihteella jatkettiin vaikka talla oli ihan pohjassa motarille mennessä. Eikö näissä ole sellaista "kickdownia" ollenkaan vaan riippuuko tämä jotenkin asetetusta ajomoodista? Nyt tuli vähän sellainen olo että ei olisi uskonut että alla on tuon verran hevosvoimia mitä pitäisi...

                              Tällaisia jäin vähän ihmettelemään ja ajattelin nyt kysyä josko täältä saisi vähän valaistusta tai spekulointia viisaammilta.
                              Ei saa täristä missään vauhdissa ajaessa tai jarruttaessa.
                              En tiedä mikä pannu kyseessä mutta kikdown löytyy kyllä kaikista jos ajat esim normaalisti ja polkaset kaasun pohjaan niin tunnet kyllä sen..
                              Ja kaikki kiihtyy jotenkin, pienemmät mosat rauhallisemmin ja isommat vähän paremmin
                              Kaikki menee alle 10 sek o-100 joten liikenteen mukana pitäisi pysyä..
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • X800Xl
                                Newbiemmer
                                • Oct 2011
                                • 28
                                • Tampere

                                #90
                                Omassa F10 vasen jarrulevy aiheutti tärinää tietyissä nopeuksissa ja jarrutettaessa. Tärinät poistui levy(t) uusimalla. Jotkut tarvikelevyt edessä saattava muuttaa muotoaan voimakkaasti jarrutettaessa.
                                Jarrujen herkkyys ei kuulosta normaalilta vaan reilusti normaalia tehottomammilta.
                                Lukemani mukaan EcoPro-tilassa kickdownin viive on aikasmoinen, mutta ominaisuus kuitenkin löytyy.
                                Koeajamissasi autoissa taitaa olla vikaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎