Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2328
    • Uusimaa

    Originally posted by balikka View Post
    Olisi kiikarissa noin 190 tkm rullattu f10 530d. Joten kertokaapas kokeneemmat, miten huolissaan tuosta jakopään kestävyydestä kuuluisi olla? Brittifoorumeilla on peloteltu kovasti myös n57 sarjan jakopäistä.
    Jos autoon on vaihdeltu öljyt ajallaan, eikä ajosuoritteet ole olleet kovin lyhyitä, eikä koneesta kuulu mitään ylimääräisiä ääniä, en olisi kovinkaan huolissani. Enemmän olisin huolissani imusarjan sisällöstä jos siihen ei ole koskettu koskaan (=putsattu). Ja etupään alustapalikoiden kunnosta.
    BMW G30 545e M-Sport

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • OVi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2016
      • 517
      • Oulu

      Juuri oli viime viikolla 102 tkm ajettu -12 mallin 530xd jakopäärempassa Wetterillä. Alkoi kuulua hieman lämmenneenä niin kovaa epäsäännöllistä naputusta koneesta, että ei hirvennyt ajaa.

      Itse en ääntä jakopäähän paikallistanut, mutta ääni kyllä loppui rempan jälkeen. Koneeseen tuli viides versio ketjuista ja seitsemäs versio liukupinnoista, mutta eihän näissä jakopäissä nyt kummemmin ongelmia ole ollut, jos tehtaalta kysytään...

      Samalla vaihdettiin rattiakseli ja molempiin periin vetoakseleiden stefat ja luonnollisesti tuossa vaiheessa vielä omaan piikkiin jakolaatikon öljyt.
      Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

      Comment

      • 530xdTouring
        Bimmer Rookie
        • Jan 2016
        • 58
        • Siikajoki

        Originally posted by OVi View Post
        Juuri oli viime viikolla 102 tkm ajettu -12 mallin 530xd jakopäärempassa Wetterillä. Alkoi kuulua hieman lämmenneenä niin kovaa epäsäännöllistä naputusta koneesta, että ei hirvennyt ajaa.

        Itse en ääntä jakopäähän paikallistanut, mutta ääni kyllä loppui rempan jälkeen. Koneeseen tuli viides versio ketjuista ja seitsemäs versio liukupinnoista, mutta eihän näissä jakopäissä nyt kummemmin ongelmia ole ollut, jos tehtaalta kysytään...

        Samalla vaihdettiin rattiakseli ja molempiin periin vetoakseleiden stefat ja luonnollisesti tuossa vaiheessa vielä omaan piikkiin jakolaatikon öljyt.
        Rahalla kumminki selvisi, ja monella?

        Comment

        • OVi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2016
          • 517
          • Oulu

          Autossa on BPS-takuu, joten hommalle löytyi maksaja. Jos olisi pitänyt itse maksaa, niin olisi varmaan mennyt toista lompakkoa rahaa, kun auto oli 4,5 päivää remontissa.
          Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

          Comment

          • awd-69
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2015
            • 229
            • Sawo

            "Toista lompakkoa rahaa" aivan mahtava sanonta
            F10 530d xdrive LCI

            EX: E90 320d xdrive LCI

            Comment

            • Joni_R
              Bimmer Rookie
              • Jul 2015
              • 134
              • Ylivieska

              Itse olen tässä tiiraillut "sillä silmällä" f11 ja f25 korisia 20d versioita, osaako joku kertoa minkälaisesta äänestä nuo jakopään ongelmat tunnistaa?

              Siis kertoa tällaiselle maallikolle, joka ymmärtää autojen tekniikkapuolesta vain teoriatasolla.

              Nykyinen N47 on ajettu reipas 200tkm ja ongelmia tai sivuääniä ei ole ollut, eikä huoltojenkaan yhteydessä ole asiasta mainittu, vaikka koetin kysellä. Eli vertailukohtana terve moottori.
              F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
              ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

              Comment

              • pexodus
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1577
                • Leppävirta/Oravikoski

                Originally posted by Joni_R View Post
                Itse olen tässä tiiraillut "sillä silmällä" f11 ja f25 korisia 20d versioita, osaako joku kertoa minkälaisesta äänestä nuo jakopään ongelmat tunnistaa?

                Siis kertoa tällaiselle maallikolle, joka ymmärtää autojen tekniikkapuolesta vain teoriatasolla.

                Nykyinen N47 on ajettu reipas 200tkm ja ongelmia tai sivuääniä ei ole ollut, eikä huoltojenkaan yhteydessä ole asiasta mainittu, vaikka koetin kysellä. Eli vertailukohtana terve moottori.


                En ole noin voimakasta ääntä kuullut koskaan, tuo ei lie kestäisi enää pitkään :think
                BMW F11 LCI 530da x-drive
                Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                Comment

                • Joni_R
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2015
                  • 134
                  • Ylivieska

                  Originally posted by pexodus View Post
                  https://youtu.be/rIvdSPu5A5Q

                  En ole noin voimakasta ääntä kuullut koskaan, tuo ei lie kestäisi enää pitkään :think
                  Eli tasainen ääni ok, mutta tuommoinen "aaltoileva" kahina/säksätys paha. Hyvin kuuluu tuossa videolla kyllä, vaikkakin varmasti korostetusti jo tuossa vaiheessa.
                  F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
                  ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

                  Comment

                  • excel
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2012
                    • 259
                    • Jyväskylä

                    Heips. Tarkoitus ois mahdollisesti vkloppuna lähteä vilkaisemaan yhtä f10:ppiä m-sport paketilla tietenkin. Koneena n57-d30a. Kilometrejä 190tkm taulussa,huollot ajallaan/hiukan ennakoivastikkin tehty, laatikkoon öljyt vaihdettu 120tkm kieppeillä. Mitä näistä erityisesti pitää ottaa huomioon näille kilsoille?
                    Nyt: BMW x6 f16 semivoll myrkyillä😁

                    EX F32 435d ///M-sport x-drive

                    EX F31 Alpinweiss ||| 330D M-sport

                    Comment

                    • pexodus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1577
                      • Leppävirta/Oravikoski

                      Originally posted by excel View Post
                      Heips. Tarkoitus ois mahdollisesti vkloppuna lähteä vilkaisemaan yhtä f10:ppiä m-sport paketilla tietenkin. Koneena n57-d30a. Kilometrejä 190tkm taulussa,huollot ajallaan/hiukan ennakoivastikkin tehty, laatikkoon öljyt vaihdettu 120tkm kieppeillä. Mitä näistä erityisesti pitää ottaa huomioon näille kilsoille?
                      ei varmaankaan mitään, itse vaihdattaisin heti kohta uudestaan öljyt huuhtelemalla laatikkoon ja uuden öljypohjan samalla.

                      hyvä että on jo kerran vaihdettu öljyt laatikkoon, säästyy monelta harmilta kun vaihtaa öljyt säännöllisesti ennen ensimmäisiä oireita.
                      BMW F11 LCI 530da x-drive
                      Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

                      Comment

                      • excel
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2012
                        • 259
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by pexodus View Post
                        ei varmaankaan mitään, itse vaihdattaisin heti kohta uudestaan öljyt huuhtelemalla laatikkoon ja uuden öljypohjan samalla.

                        hyvä että on jo kerran vaihdettu öljyt laatikkoon, säästyy monelta harmilta kun vaihtaa öljyt säännöllisesti ennen ensimmäisiä oireita.
                        Jep niin mä sen itsekin ajattelin. Missä kilsoilla näissä on etupään nivelet alkanut väljistymään?
                        Nyt: BMW x6 f16 semivoll myrkyillä😁

                        EX F32 435d ///M-sport x-drive

                        EX F31 Alpinweiss ||| 330D M-sport

                        Comment

                        • Jani_88
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2010
                          • 367
                          • jkl

                          Jos on takapotku, niin noille kilsoille on vähintään yhen kerran ainakin ne takimmaiet tukivarret vaihdettu. Mun kokemuksen mukaan ~100tkm kestää alapallot näissä, xdrive:ssä en muista koskaan (vielä) nähneeni väljää

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7538
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by Jani_88 View Post
                            Jos on takapotku, niin noille kilsoille on vähintään yhen kerran ainakin ne takimmaiet tukivarret vaihdettu. Mun kokemuksen mukaan ~100tkm kestää alapallot näissä, xdrive:ssä en muista koskaan (vielä) nähneeni väljää
                            No jaa, takavetoon 100 tkm on aika vähän,
                            minun veikkaus olisi että menevät takapotkusta siinä 150-200 välissä,
                            nelikkoon ei ole tarvinut vielä vaihtaa edes yli 200 ajettuihin...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • Samh
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2011
                              • 106
                              • Kuopio

                              Tässä nyt haaveillut, että seuraavaksi autoksi M3:n jälkeen ostaisi tämmöisen f10 korisen kulkineen.
                              Kuopion laakkosella kävin ajamassa yhtä 535D:tä joka nyt on jo myynnistäkin poistunut. Ei oikein s-moottorin jälkeen tuo diiselin äänimailma enää kolahtanut joten bensakoneellahan se on auto hankittava. Saksasta noita katsellut lähinnä 550i ja 535i malleja. Netistä lukenut kauhutarinoita tuosta N63 moottorista joten kannattaako vaan pelata varman päälle tuommoisen kanssa ja jättää hankkimatta? Ymmärsin että ainakin jenkkilässä ollut joku "kampanja" jossa merkkihuollot tarkastanu/korjannut noita n63motteja, onko sama ollut myös euroopassa? Mitenkäs tuo N55 moottori, se ei taida ihan samanlainen katastrofi olla?:think

                              Saa myös suositella varusteita joita ilman näitä ei kannata ostaa. Toivottavasti tämmöisen saisi nyt kesän aikana hommattua
                              F11 535D

                              Comment

                              • Palomies
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2011
                                • 192
                                • Home

                                Autoa edelleen vailla kun ollaan..

                                Edellinen ehdokas ehti häipyä myynnistä pois vastoin sovittuja juttuja, eli myyjän työkaveri ehti auton myydä..

                                Nyt kiikariin saatu 535D x-drive vm 2012 ajettu hieman yli 100 tkm.

                                Mitä tuossa moottorissa vs 530d koneessa on eroa, murheita tai harmaita hiuksia aiheuttavaa?

                                Kiitos vastauksista etukäteen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎