Originally posted by balikka
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10 / F11 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Juuri oli viime viikolla 102 tkm ajettu -12 mallin 530xd jakopäärempassa Wetterillä. Alkoi kuulua hieman lämmenneenä niin kovaa epäsäännöllistä naputusta koneesta, että ei hirvennyt ajaa.
Itse en ääntä jakopäähän paikallistanut, mutta ääni kyllä loppui rempan jälkeen. Koneeseen tuli viides versio ketjuista ja seitsemäs versio liukupinnoista, mutta eihän näissä jakopäissä nyt kummemmin ongelmia ole ollut, jos tehtaalta kysytään...
Samalla vaihdettiin rattiakseli ja molempiin periin vetoakseleiden stefat ja luonnollisesti tuossa vaiheessa vielä omaan piikkiin jakolaatikon öljyt.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
-
Originally posted by OVi View PostJuuri oli viime viikolla 102 tkm ajettu -12 mallin 530xd jakopäärempassa Wetterillä. Alkoi kuulua hieman lämmenneenä niin kovaa epäsäännöllistä naputusta koneesta, että ei hirvennyt ajaa.
Itse en ääntä jakopäähän paikallistanut, mutta ääni kyllä loppui rempan jälkeen. Koneeseen tuli viides versio ketjuista ja seitsemäs versio liukupinnoista, mutta eihän näissä jakopäissä nyt kummemmin ongelmia ole ollut, jos tehtaalta kysytään...
Samalla vaihdettiin rattiakseli ja molempiin periin vetoakseleiden stefat ja luonnollisesti tuossa vaiheessa vielä omaan piikkiin jakolaatikon öljyt.
Comment
-
-
Itse olen tässä tiiraillut "sillä silmällä" f11 ja f25 korisia 20d versioita, osaako joku kertoa minkälaisesta äänestä nuo jakopään ongelmat tunnistaa?
Siis kertoa tällaiselle maallikolle, joka ymmärtää autojen tekniikkapuolesta vain teoriatasolla.
Nykyinen N47 on ajettu reipas 200tkm ja ongelmia tai sivuääniä ei ole ollut, eikä huoltojenkaan yhteydessä ole asiasta mainittu, vaikka koetin kysellä. Eli vertailukohtana terve moottori.F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)
Comment
-
-
Originally posted by Joni_R View PostItse olen tässä tiiraillut "sillä silmällä" f11 ja f25 korisia 20d versioita, osaako joku kertoa minkälaisesta äänestä nuo jakopään ongelmat tunnistaa?
Siis kertoa tällaiselle maallikolle, joka ymmärtää autojen tekniikkapuolesta vain teoriatasolla.
Nykyinen N47 on ajettu reipas 200tkm ja ongelmia tai sivuääniä ei ole ollut, eikä huoltojenkaan yhteydessä ole asiasta mainittu, vaikka koetin kysellä. Eli vertailukohtana terve moottori.
En ole noin voimakasta ääntä kuullut koskaan, tuo ei lie kestäisi enää pitkään :thinkBMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by pexodus View Posthttps://youtu.be/rIvdSPu5A5Q
En ole noin voimakasta ääntä kuullut koskaan, tuo ei lie kestäisi enää pitkään :thinkEli tasainen ääni ok, mutta tuommoinen "aaltoileva" kahina/säksätys paha. Hyvin kuuluu tuossa videolla kyllä, vaikkakin varmasti korostetusti jo tuossa vaiheessa.
F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)
Comment
-
-
Heips. Tarkoitus ois mahdollisesti vkloppuna lähteä vilkaisemaan yhtä f10:ppiä m-sport paketilla tietenkin. Koneena n57-d30a. Kilometrejä 190tkm taulussa,huollot ajallaan/hiukan ennakoivastikkin tehty, laatikkoon öljyt vaihdettu 120tkm kieppeillä. Mitä näistä erityisesti pitää ottaa huomioon näille kilsoille?Nyt: BMW x6 f16 semivoll myrkyillä😁
EX F32 435d ///M-sport x-drive
EX F31 Alpinweiss ||| 330D M-sport
Comment
-
-
Originally posted by excel View PostHeips. Tarkoitus ois mahdollisesti vkloppuna lähteä vilkaisemaan yhtä f10:ppiä m-sport paketilla tietenkin. Koneena n57-d30a. Kilometrejä 190tkm taulussa,huollot ajallaan/hiukan ennakoivastikkin tehty, laatikkoon öljyt vaihdettu 120tkm kieppeillä. Mitä näistä erityisesti pitää ottaa huomioon näille kilsoille?
hyvä että on jo kerran vaihdettu öljyt laatikkoon, säästyy monelta harmilta kun vaihtaa öljyt säännöllisesti ennen ensimmäisiä oireita.BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by pexodus View Postei varmaankaan mitään, itse vaihdattaisin heti kohta uudestaan öljyt huuhtelemalla laatikkoon ja uuden öljypohjan samalla.
hyvä että on jo kerran vaihdettu öljyt laatikkoon, säästyy monelta harmilta kun vaihtaa öljyt säännöllisesti ennen ensimmäisiä oireita.Nyt: BMW x6 f16 semivoll myrkyillä😁
EX F32 435d ///M-sport x-drive
EX F31 Alpinweiss ||| 330D M-sport
Comment
-
-
Originally posted by Jani_88 View PostJos on takapotku, niin noille kilsoille on vähintään yhen kerran ainakin ne takimmaiet tukivarret vaihdettu. Mun kokemuksen mukaan ~100tkm kestää alapallot näissä, xdrive:ssä en muista koskaan (vielä) nähneeni väljää
minun veikkaus olisi että menevät takapotkusta siinä 150-200 välissä,
nelikkoon ei ole tarvinut vielä vaihtaa edes yli 200 ajettuihin...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Tässä nyt haaveillut, että seuraavaksi autoksi M3:n jälkeen ostaisi tämmöisen f10 korisen kulkineen.
Kuopion laakkosella kävin ajamassa yhtä 535D:tä joka nyt on jo myynnistäkin poistunut. Ei oikein s-moottorin jälkeen tuo diiselin äänimailma enää kolahtanut joten bensakoneellahan se on auto hankittava. Saksasta noita katsellut lähinnä 550i ja 535i malleja. Netistä lukenut kauhutarinoita tuosta N63 moottorista joten kannattaako vaan pelata varman päälle tuommoisen kanssa ja jättää hankkimatta? Ymmärsin että ainakin jenkkilässä ollut joku "kampanja" jossa merkkihuollot tarkastanu/korjannut noita n63motteja, onko sama ollut myös euroopassa? Mitenkäs tuo N55 moottori, se ei taida ihan samanlainen katastrofi olla?:think
Saa myös suositella varusteita joita ilman näitä ei kannata ostaa. Toivottavasti tämmöisen saisi nyt kesän aikana hommattuaF11 535D
Comment
-
-
Autoa edelleen vailla kun ollaan..
Edellinen ehdokas ehti häipyä myynnistä pois vastoin sovittuja juttuja, eli myyjän työkaveri ehti auton myydä..
Nyt kiikariin saatu 535D x-drive vm 2012 ajettu hieman yli 100 tkm.
Mitä tuossa moottorissa vs 530d koneessa on eroa, murheita tai harmaita hiuksia aiheuttavaa?
Kiitos vastauksista etukäteen.
Comment
-
Comment