Juu kyllä varusteet tekee auton. Ajoin silloin uutena f11 m-sportilla ja hyvillä varusteilla niin kyllä senomistushaluja herätti. Kriteerit äffälle on 6 kone, m-sport,nahat,sähköllä koukku ja mieluusti panorama kattoa sun muuta sais olla. Mut saas nähdä tuleeko hankittua
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10 / F11 ostamassa
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by HerraPorkkana View Post
Litrat on vähän hämääviä kun muistaakseni ne mitataa takapenkin selkänojan yläreunasta. Ei toki poista faktaa että E70 kontti on lattiasta kattoon korkeampi.
Omaa valintaa kun tein niin mittanauhan perusteella E70 kontti ei ole kovin paljoa syvempi. Ts. lastenrattaat mahtuu yhtä huonosti pitkittäin konttiin.
Comment
-
-
Päivää foorumille vuosien jälkeen.
Lähes 9 vuotta tuli kiskottua VW Passat 3BG 1.9TDI autom. -02:lla mittarilukema 230 tkm - 470tkm. Vieläkään se ei hajonnut mistään, tuli vaan laitettua pois uudemman kuumeessa.
Kohta menossa katsomaan F10 520d hintaluokan alapäästä ja verrokiksi Volvo S60 D3-moottorista 2011 mallia.
Pikaiset briiffaukset F10:n ostamisesta, kiitos. Luen ketjun myöhemmin.
Automaatin öljynvaihto, kuuluuko vakio-ohjelmaan? Jos ei, onko isot riskit jos 200tkm ajettu eikä vielä vaihdettu? Jakopää edelleen ketjulla?
Miten auto kestää 200tkm - 400tkm välin jos sitä huoltaa alkuperäislaatuisilla osilla?
Kulutus käytännössä? Ajosta ehkä 50% kaupunkipyörimistä ja 50% matkaa.
Nyt on hyvät kelit koeajaa takavetoa, riittää lunta. Millaisilla renkailla ajelette, toimiiko nastat vain vaiko kitkat ehkä auton painon takia riittävän hyvin?
Webastoa näissä ei ole vissiin kaikissa kuten Volvoissa on, riittääkö lämpöä kabiiniin jos auto ei ole ollut moottorinlämmittimessä?Last edited by alspe; 03-02-2018, 16:26.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostPäivää foorumille vuosien jälkeen.
Lähes 9 vuotta tuli kiskottua VW Passat 3BG 1.9TDI autom. -02:lla mittarilukema 230 tkm - 470tkm. Vieläkään se ei hajonnut mistään, tuli vaan laitettua pois uudemman kuumeessa.
Kohta menossa katsomaan F10 520d hintaluokan alapäästä ja verrokiksi Volvo S60 D3-moottorista 2011 mallia.
Pikaiset briiffaukset F10:n ostamisesta, kiitos. Luen ketjun myöhemmin.
Automaatin öljynvaihto, kuuluuko vakio-ohjelmaan? Jos ei, onko isot riskit jos 200tkm ajettu eikä vielä vaihdettu? Jakopää edelleen ketjulla?
Miten auto kestää 200tkm - 400tkm välin jos sitä huoltaa alkuperäislaatuisilla osilla?
Kulutus käytännössä? Ajosta ehkä 50% Tampereella pyörimistä ja 50% matkaa.
Nyt on hyvät kelit koeajaa takavetoa, riittää lunta. Millaisilla renkailla ajelette, toimiiko nastat vain vaiko kitkat ehkä auton painon takia riittävän hyvin?
Webastoa näissä ei ole kaikissa kuten Volvoissa on, riittääkö lämpöä kabiiniin jos auto ei ole ollut moottorinlämmittimessä?
Vaihteisto on kestävämpi kuin vanha 6HP mutta kyllä 200tkm pitäisi jo öljyt olla jo vaihdettu. Ylimääräistä kulumaa on muuten varmasti tullut jo, mutta tuskin vielä ollaan missään vaaravyöhykkeessä jos heti vaihtaa kunnolla huuhtelemalla.
Eikös näissä webastot nimenomaan lämmitä sisätiloja?F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostKaikista tärkein seikka on kysyä joko jakopää on korjattu. Se kun on näissä N47 koneisssa se tyyppivika.
Vaihteisto on kestävämpi kuin vanha 6HP mutta kyllä 200tkm pitäisi jo öljyt olla jo vaihdettu. Ylimääräistä kulumaa on muuten varmasti tullut jo, mutta tuskin vielä ollaan missään vaaravyöhykkeessä jos heti vaihtaa kunnolla huuhtelemalla.
Eikös näissä webastot nimenomaan lämmitä sisätiloja?
Käsitinkö oikein, että jakopää on ketjulla mutta ongelmallinen eli tulee vaihtaa joskus? Onko kyseessä selkeä "takaisinkutsu" vai tehdäänkö tuo käyntiäänen perusteella? Koeajamasta autosta en huomannut vielä kysyä onko jakopää rempattu, mutta auton käynnissä oli ohjaamoon ääni jonka bongasimme. Ei tietenkään voimakas roklotus tuon hintaisessa pelissä, mutta sellainen kahiseva ääni joka lisääntyi kierrosten mukaan. 1500rpm lipumalla ääntä ei paljon ollut, mutta sitten 2500rpm kierrättäen oli selvästi kuultavissa kahisevaa ääntä joka mielestämme tuli kuskin jalkatilasta tai sen kautta kuului ja tuli moottoritilasta.
Pitääpäs lueskella tästä viasta. Tehdäänkö remppa millä ajomäärällä, vaikuttaako siihen öljyn laatu/vaihtoväli? Onko minkähintainen remppa?G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostAutossa oli vaihteisto-öljy vaihdettu eli se puoli on varmaan kunnossa. Vaihteiston toiminta on aika vastaavan kuminauhamaista kuten oli -02 Passat tiptronicissa ja S60 D3 Volvon geartronic taas oli paljon potkivampi, ikäänkuin moottori olisi paljonkin tehokkaampi. D3:n arvot on 163hp/400Nm eli aika vastaava suhteessa auton kokoon. Jokatapauksessa vaikutti silti, että Volvo lähtee kun painaa kaasua, BMW menee smoothisti ja ikäänkuin tehottamasti. Käyntiäänet myös erilaiset, 5-sylinterisen Volvon ääni kuuluu sisään erilailla.
Käsitinkö oikein, että jakopää on ketjulla mutta ongelmallinen eli tulee vaihtaa joskus? Onko kyseessä selkeä "takaisinkutsu" vai tehdäänkö tuo käyntiäänen perusteella? Koeajamasta autosta en huomannut vielä kysyä onko jakopää rempattu, mutta auton käynnissä oli ohjaamoon ääni jonka bongasimme. Ei tietenkään voimakas roklotus tuon hintaisessa pelissä, mutta sellainen kahiseva ääni joka lisääntyi kierrosten mukaan. 1500rpm lipumalla ääntä ei paljon ollut, mutta sitten 2500rpm kierrättäen oli selvästi kuultavissa kahisevaa ääntä joka mielestämme tuli kuskin jalkatilasta tai sen kautta kuului ja tuli moottoritilasta.
Pitääpäs lueskella tästä viasta. Tehdäänkö remppa millä ajomäärällä, vaikuttaako siihen öljyn laatu/vaihtoväli? Onko minkähintainen remppa?
Kallis remontti se on kun jakopää on moottorin "väärässä" päässä eli korjaus ei onnistu moottoria irroittamatta.
Kamppanja on käynnissä joissakin vuosimalleissa ainakin. Mutta ajomäärällä on merkitystä.
Jos ketju on pahasti kulunut niin rohisevalta pitäisi kuullostaa tyhjäkäynnillä.
Sitten jos ketju pääsee katkeamaan niin valmistahan siellä moottorissa sitten on...vaihtoon menee.
Noh nelospyttynen diesel ei kyllä ikinä ole mikään kaunisääninen moottori...tottakait 5-sylinterinen kuulostaa paremmalta.
Erittäin sivistynyt tuo automaatti on, eikä kyllä ainakaan omasta mielestä mitä näitä ajanut olen niin mitenkään kuminauhamainen ole..enempää kuin muutkaan. Monien mielestähän tämä 8HP on paras automaattilaatikko koskaan...ja vaikeahan sitä on käydä kiistäminen. Mutta oppivahan sekin on joten ajotavalla merkitystä. Adaptiot nollaamalla ja sitten opettamalla omille tavoille tekee varmasti siitä mieleisen.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
No nyt on toinen yksilö F10 520d koeajettu . Tämä toinen oli ajoltaan jotenkin napakampi. Vähemmän kuminauhamaisuutta ja tiukemmin kiihtyvä. Myöskään sellaista kahisevaa ääntä kierrosten noustessa ei moottorin suunnasta kuulunut.
Erikoista oli moottorin lämpömittari, ensimmäisessä yksilössä viisari oli 100 °C kohdalla, tässä toisessa lämpötilaviisari nökötti noin 85 °C. Kumpi oikein?
Toisessa yksilössä paloi muuten keltainen kolmio huutomerkkllä josta myyjä ei osannut edes sanoa mikä se on. Sanoi, että voi johtua mistä vaan näissä. Esimerkiksi alhainen akkujännite, pissapoika tyhjä, bensatankki tyhjä jne.
Molemmissa yksilöissä jarrut ikään kuin nypyttivät vähän, kuin olisi kierot jarrulevyt tai pitkittäissuuntaisessa tukivarressa väljää.
Miten yleistä hän neljä seitsemän moottorissa sitten on, että 200.000 kilometriä kohdalla menisi jakopää rikki tai että se olisi niillä kilometreillä vaihdettu? Voiko luottaa esimerkiksi Merkkikorjaamon ihmisiin jos käyttää autoa kuunteluttamassa siellä? Toisessa kaupassa sanottiin, että joskus on käytetty Bemarilla kuunteluttamassa ja näin selvinnyt onko jakopään vaihto tarvetta vai ei?Last edited by alspe; 03-02-2018, 18:56.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Se on öljynlämpömittari ja pitemmällä ajolla pitää olla satasen tuntumassa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Tiukemmin kiihtyvä ja öljyn lämpö 85c viittaa viritettyyn versioon missä on EGR poistettu käytöstä. Tällöin öljyn lämpö normaaliin kestää noissa pikkukoneissa tosi kauan.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostTiukemmin kiihtyvä ja öljyn lämpö 85c viittaa viritettyyn versioon missä on EGR poistettu käytöstä. Tällöin öljyn lämpö normaaliin kestää noissa pikkukoneissa tosi kauan.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostOK. Noista laiskemman tuntui kaikinpuolin kuminauhamaiselta ja viallisemmalta, ei tehokkaampi mitenkään tykiltä tuntunut vaan napakammalta. Parempi noista oli historialtaan ilmeisesti ollut leasingissa ja viimeiseksi vanhemmalla henkilöllä, mutta voihan EGR tietty olla poistettu. Haittaahan tuosta EGR:n poistosta siis ei ole?i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Onko näissä F1x:ssa webasto normaali moottorinlämmitin jokatapauksessa ettei pelkkä lisälämmitin? Tai siis onko sellaista polttoainelämmitintä edes joka ei lämmittäisi autoa kuten lohkolämmitin + sisälämppäri? Mulla ei ole koskaan ollut webastoa/eberiä joten aivan pihalla noista. Miten akut näissä kestää webastokäyttöä? Onko kaksi vai yksi akku?
Toisessa ajamassani yksilössä oli huoltokirjassa ensimmäiset kaksi huoltoa n. 30000km ja sitten seuraava 90 000km kohdalla. Koneen käyntiääni oli kyllä siisti, voisiko olla niin käynyt että on veivattu 60 000km tuossa välissä ilman öljynvaihtoa? No, tuskin se enää vuosien ja +100 tkm jälkeen mitään mitään vaikuttaa.
Olisi kyllä hieno tietää miten yleistä jakoketjuongelma on. Moottoriahan on aika yleinen eri mallien nokalla ja jos koneen ääni on siisti kylmänä niin onko tuon 2-litraisen dieselin kanssa oikeasti hätää vai ei?Last edited by alspe; 05-02-2018, 10:32.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Tässä Super Bowlia odotellessa pari mielipidettä.
Originally posted by alspe View PostOnko näissä F1x:ssa webasto normaali moottorinlämmitin jokatapauksessa ettei pelkkä lisälämmitin? Tai siis onko sellaista polttoainelämmitintä edes joka ei lämmittäisi autoa kuten lohkolämmitin + sisälämppäri? Mulla ei ole koskaan ollut webastoa/eberiä joten aivan pihalla noista. Miten akut näissä kestää webastokäyttöä? Onko kaksi vai yksi akku?
Originally posted by alspe View PostToisessa ajamassani yksilössä oli huoltokirjassa ensimmäiset kaksi huoltoa n. 30000km ja sitten seuraava 90 000km kohdalla. Koneen käyntiääni oli kyllä siisti, voisiko olla niin käynyt että on veivattu 60 000km tuossa välissä ilman öljynvaihtoa? No, tuskin se enää vuosien ja +100 tkm jälkeen mitään mitään vaikuttaa.
Originally posted by alspe View PostOlisi kyllä hieno tietää miten yleistä jakoketjuongelma on. Moottoriahan on aika eri mallien nokalla ja jos koneen ääni on siisti kylmänä niin onko tuon 2-litraisen dieselin kanssa oikeasti hätää vai ei?i4 M50
ex: G30 530e xDrive M-Sport
ex: F11 525d xDrive
ex: F11 520d
ex: E91 318i
Comment
-
-
Ostin 12/2010 käyttöönotetun vajaa 200tkm ajetun F10 520d automaatin.
Aika pikaisesti tein kaupat, luotin ensifiilikseen ja tuntumaan mitä moottorin ja vaihteiston toiminta antoi. Ja onhan autokauppojen kanssa sentään joku tolkku virhevastuun suhteen jos ihan totaalisesti kosahtaa.
Autoon vaihdettu öljyä perushuolto-ohjelman mukaan, vaihtovälin ajattelin pudottaa jonnekin 20tkm tienoille ja laatikolle pitäisi varmaan tehdä huuhteluhuolto jossain välissä. Mielelläni otan osaa jonnekin Pirkanmaan miittiin jos vaikka joku spesialisti osaisi sanoa, että onko laite (kone) kunnossa vai ei.
Webasto toisiaan on vain mukavuuslämmitin ja autossa ei edes ole lohkolämmitintä. Myyjän ja kaverini mukaan on aika yleistä, että lämmitintä ei ole. Kaveri jopa sanoi, että valmistaja ei suosi lämmintä jos se on sellainen ettei lämmitä lohkoa tasaisesti. Huuhaata vai ei?
Enhän minä osaa edes käyttää näin teknistä laitetta, pitää tutustua valikkoihin ja siellä oleviin ominaisuuksiin. Heti ensimmäisenä tuli vastaan kuskin oven lukon tapin pärinä joka loppuu kun laittaa ovet lukkoon eli tapin alas. Saako ovia menemään lukkoon defaulttina kun autolla lähtee ajamaan? Entä saako vakkaria päälle oletuksena? Vakkari on aina pois päältä kun auton on sammuttanut ja käynnistänyt.
Onko auto syytä käynnistää valot parkkiasennossa vai onko näissä joku suojaus, että kestävät piikin mitä käynnistyksessä tulee? Edellisellä autolla tein näin, että hehkuvalot kestäisi pidempäänLast edited by alspe; 05-02-2018, 21:51.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
Comment