Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10 / F11 ostamassa

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Palomies
    Bimmer Rookie
    • Nov 2011
    • 192
    • Home

    Auto on vajaavetoinen. Kuume varmaan kova mutta talvella vituttaa kuin oravaa kuin lipsuu ja lipsuu..

    Mikä on vähän kilsoja.. omassa 2012 535D X-drive mallissa 132tkm..

    Ennemmin laskisin mitä on ajettu per vuosi ja täsmääkö tehdyt huollot yhtään päivämääri ja kilsoja.

    Saksan tuonti..? löytyykö lämmitettävää huohotin putkea? Omaan laitatin kun ei ollut, jotta ei säry koneet.

    Ekat temput mitä teet jos ei ole tehty, eli egr pois, akun kunnon tarkastus, polttoaine suodattimen tarkastus.

    Omani on hieman tuota ehdokastasi kalliimpi (WBAXA91030C587689) mutta enemmän romuja ja paremmalla voimalinjalla.. ehkä myynnissä.

    Comment

    • Makro86
      Bimmer Rookie
      • Apr 2013
      • 146
      • Eurajoki

      Originally posted by Palomies View Post
      Auto on vajaavetoinen. Kuume varmaan kova mutta talvella vituttaa kuin oravaa kuin lipsuu ja lipsuu..

      Mikä on vähän kilsoja.. omassa 2012 535D X-drive mallissa 132tkm..

      Ennemmin laskisin mitä on ajettu per vuosi ja täsmääkö tehdyt huollot yhtään päivämääri ja kilsoja.

      Saksan tuonti..? löytyykö lämmitettävää huohotin putkea? Omaan laitatin kun ei ollut, jotta ei säry koneet.

      Ekat temput mitä teet jos ei ole tehty, eli egr pois, akun kunnon tarkastus, polttoaine suodattimen tarkastus.

      Omani on hieman tuota ehdokastasi kalliimpi (WBAXA91030C587689) mutta enemmän romuja ja paremmalla voimalinjalla.. ehkä myynnissä.
      Ei mua ainakaa veetuttanut talvella yhtään ajella vajaavetosella f11 530d:llä eikä kyllä edellisellä e61 530i:kään sen jälkeen kun sai nastat alle.

      Miks egr tarvii ottaa oikeasti pois, onko se ihan pakollista ja paljonkos sen teettäminen maksoikaan?? Akku itellä onkin vielä ainakin ok kunnossa ja polttoainesuodatin vaihdettu. Niin ja eikä ole hajuakaan löytyykö lämmitetty huohotin putki. Kuis helposti sen näkee??

      Jotenki tuntuu et 41 000euroa f10 530d vm 12 olis aika kallis, kai ne noi kilsat sit tekee. =)
      **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

      Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
      Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
      Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
      Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

      Comment

      • Palomies
        Bimmer Rookie
        • Nov 2011
        • 192
        • Home

        Originally posted by Makro86 View Post
        Ei mua ainakaa veetuttanut talvella yhtään ajella vajaavetosella f11 530d:llä eikä kyllä edellisellä e61 530i:kään sen jälkeen kun sai nastat alle.

        Miks egr tarvii ottaa oikeasti pois, onko se ihan pakollista ja paljonkos sen teettäminen maksoikaan?? Akku itellä onkin vielä ainakin ok kunnossa ja polttoainesuodatin vaihdettu. Niin ja eikä ole hajuakaan löytyykö lämmitetty huohotin putki. Kuis helposti sen näkee??

        Jotenki tuntuu et 41 000euroa f10 530d vm 12 olis aika kallis, kai ne noi kilsat sit tekee. =)

        EGR karstoittaa imusarjan. F1X korisia on palanut sen takia kun EGR venttiili jumiutunut auki asentoon ja kuumaa pakokaasua virtaa muoviseen imusarjaan = moottoripalo.


        Lämmitettävän huohottimen löytää jos uutena tilattu "Cold Climate S842A" varuste. Tällä estää sen mitä tyypillisesti tapahtuu Ranskalaisille autoille talvella, huohotin jäässä ja öljyt pihalle..



        Akun toimivuuden turvaamiseksi kannattaa koodata eko jutut pois. Tällöin auto lataa akun 100% täyteen.


        Kaveri ajelee takavetoisella F11 korisella ja sanoi että seuraava on x-drive. Itse kurvailen kitkoilla ja on aika nautintoa talvella hiljaisuus sekä todella maltillinen kulutus.


        Itse arvostan adaptiivista cruisea, tuuletettuja jakkaroita, soft close ovia, vetokoukkua, VOIMAA isoa navia.. nämä oli niitä miksi ostin 535D:n..


        Toki, pärjäähän takavedollakin, edellinen Lexa oli takavetoinen ja ihan jonossa sillä kerkesi muiden mukana.


        En niinkää kauheesti kiinnittäisi kilsoihin vaan siihen että käytetty auto on varusteltu. "Bisnes" malli jossa varusteina ikkunat ja ohjauspyörä ei välttämättä kiinnosta enään 230tkm ajettuna ketään mutta varusteltu ehkä.

        Rumemmin noissa varustelluissa hinnat on pudonnut mitä jotkut ovat niistä uutena joutuneet maksamaan.

        Omastakin on "sulanut" 110K€ uushankinta laitteen hinnasta.

        Onneksi tai harmittavasti en itse ole uutena omaa ostanut, jos aina auton vaihdossa itkemättä pystyisi laittamaan 110K€ pöytään en varmaan kuluttaisi aikaa täällä.. tai en tiedä.
        Last edited by Palomies; 13-05-2018, 19:47.

        Comment

        • Control^
          Bimmer Rookie
          • Jun 2007
          • 198
          • Hki

          Tokihan Xdrive olisi kivempi, mutta tossa olisi noi kaikki DD,AD ja Active steering, niin aloin vähän miettimään, et ehkä ne voittaisi sitten Xdriven punnittaessa... Toki ois varmasti Xdrive noilla lisukkeilla paras.

          Aasun etelä Suomessa, niin painopiste ei ole Xdrive mallissa.

          Ja joo, ohan niitä "halvemmalla myynnissä" 535d Xdrive malleja, jossa melkein paremmatki varustelut. Harvemmin kuitenkaa näkee just ja tasan niillä varusteilla millä haluaisia tai viimeistään auto sisältä on väärän värisillä nahoilla tjsp

          Ja on tosiaan aika kova hinta minunkin mielestä, varsinkin jos totuus on se, että tehty amis tunininkia ja maalattu huonosti itse punaiset jarrut, m-performance hiilikuitu helmat onkin vain teippiä?!? Jne.. Ja toiset talvirenkaat puuttuu.
          Ex:
          Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

          Comment

          • Control^
            Bimmer Rookie
            • Jun 2007
            • 198
            • Hki

            Originally posted by Palomies View Post
            Auto on vajaavetoinen. Kuume varmaan kova mutta talvella vituttaa kuin oravaa kuin lipsuu ja lipsuu..

            Mikä on vähän kilsoja.. omassa 2012 535D X-drive mallissa 132tkm..

            Ennemmin laskisin mitä on ajettu per vuosi ja täsmääkö tehdyt huollot yhtään päivämääri ja kilsoja.

            Saksan tuonti..? löytyykö lämmitettävää huohotin putkea? Omaan laitatin kun ei ollut, jotta ei säry koneet.

            Ekat temput mitä teet jos ei ole tehty, eli egr pois, akun kunnon tarkastus, polttoaine suodattimen tarkastus.

            Omani on hieman tuota ehdokastasi kalliimpi (WBAXA91030C587689) mutta enemmän romuja ja paremmalla voimalinjalla.. ehkä myynnissä.
            Laitan korvantaakse, että mahdollisesti myynnissä Ilmeisesti vääränvärinen sisusta olisi ja sinulla taas sit puuttuu noi adaptive/dynamic drive ja active steering... No edellisessä viestissä totesinkin, että joissakin jotain ja toisessa jotain muuta parempaa. Hyvät varusteet sullaki ja toki sillä paremmalla koneella

            Onneksi mulla nyt ei ole tässä kiire sinäänsä.

            Kitkoilla minäki kurvaillu ex E60 jossa tehoakin riitti jo ja ihan hyvin pärjänny talvet, ehkä 2 hankalaa tilannetta ollu ja jääny jumiin tjsp.
            Ex:
            Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

            Comment

            • Palomies
              Bimmer Rookie
              • Nov 2011
              • 192
              • Home

              Originally posted by Control^ View Post
              Laitan korvantaakse, että mahdollisesti myynnissä Ilmeisesti vääränvärinen sisusta olisi ja sinulla taas sit puuttuu noi adaptive/dynamic drive ja active steering... No edellisessä viestissä totesinkin, että joissakin jotain ja toisessa jotain muuta parempaa. Hyvät varusteet sullaki ja toki sillä paremmalla koneella

              Onneksi mulla nyt ei ole tässä kiire sinäänsä.

              Kitkoilla minäki kurvaillu ex E60 jossa tehoakin riitti jo ja ihan hyvin pärjänny talvet, ehkä 2 hankalaa tilannetta ollu ja jääny jumiin tjsp.



              Toki mitä enenmmän "hienoja" leluja, sitä enemmän mahdollisuutta hukata rahaa korjauksiin. Aktiivi ohjaus ei kauhean kehuttu kuulemma ole, paitsi jos säännöllisesti ajaa kilpaa..

              Comment

              • Control^
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 198
                • Hki

                Originally posted by Palomies View Post
                Toki mitä enenmmän "hienoja" leluja, sitä enemmän mahdollisuutta hukata rahaa korjauksiin. Aktiivi ohjaus ei kauhean kehuttu kuulemma ole, paitsi jos säännöllisesti ajaa kilpaa..
                Hmm okei, se voisi selittää miksi sitä harvassa näkee lisävarusteena. E60 ajoilla se oli vaan kova sana täällä foorumeilla ja mielestäni nytkin olen siitä lukenut jossain positiivisia viestejä, toki tässä ku yrittää sisäistää paljon uutta taas, niin voi olla että olen sekoittanunt DD ja AD ajo-ominaisuuksiin.

                Pitää ensi viikolla käydä testaa xdrive farkkua ilman näitä vertailu kohteeksi, tuskin huomaan eroakaan :think
                Ex:
                Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

                Comment

                • Popeye
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2015
                  • 32
                  • Etelä-savo

                  Mun mielestä aika kova hinta lätkäisty, vaikka alle satku mittarissa. Ja tosiaan tommoset Kiinasta tilatut amisteipit ei ainakaan henk.koht haluttavuutta nosta. Näkisin että reaalihinta tolle on alle neljäkybää, 38k€ ehkä. Ja sillonkin nämä pienet viat korjattuna.

                  Ps. Performance helmat on tosiaan vain teippiä.
                  Now:
                  F11 530d X-Drive ///M-Sport


                  EX:
                  E60 530i LCI ///M-Sport

                  Comment

                  • Palomies
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2011
                    • 192
                    • Home

                    Originally posted by Control^ View Post
                    Laitan korvantaakse, että mahdollisesti myynnissä Ilmeisesti vääränvärinen sisusta olisi ja sinulla taas sit puuttuu noi adaptive/dynamic drive ja active steering... No edellisessä viestissä totesinkin, että joissakin jotain ja toisessa jotain muuta parempaa. Hyvät varusteet sullaki ja toki sillä paremmalla koneella

                    Onneksi mulla nyt ei ole tässä kiire sinäänsä.

                    Kitkoilla minäki kurvaillu ex E60 jossa tehoakin riitti jo ja ihan hyvin pärjänny talvet, ehkä 2 hankalaa tilannetta ollu ja jääny jumiin tjsp.

                    Vin koodilla näet värit ja mitä romuja autossa on..

                    Comment

                    • Istandam
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2011
                      • 69
                      • Suomi

                      Originally posted by Control^ View Post
                      Hmm okei, se voisi selittää miksi sitä harvassa näkee lisävarusteena. E60 ajoilla se oli vaan kova sana täällä foorumeilla ja mielestäni nytkin olen siitä lukenut jossain positiivisia viestejä, toki tässä ku yrittää sisäistää paljon uutta taas, niin voi olla että olen sekoittanunt DD ja AD ajo-ominaisuuksiin.

                      Pitää ensi viikolla käydä testaa xdrive farkkua ilman näitä vertailu kohteeksi, tuskin huomaan eroakaan :think
                      En nyt ihan varmasti muista, mutta olikohan niin ettei nelikkoon saanut tuota aktiiviohjausta? Vai liittyikö siihen joku muu paketti vielä?

                      Jokatapauksessa Adaptive drive paketti ja nelikko

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7521
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by Control^ View Post
                        mittarissa on nyt 96 tkm.
                        No miksi sinne ilmoitukseen pitää laittaa 90 tkm jos auto on ajettu 96?
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • Control^
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2007
                          • 198
                          • Hki

                          Originally posted by Popeye View Post
                          Mun mielestä aika kova hinta lätkäisty, vaikka alle satku mittarissa. Ja tosiaan tommoset Kiinasta tilatut amisteipit ei ainakaan henk.koht haluttavuutta nosta. Näkisin että reaalihinta tolle on alle neljäkybää, 38k€ ehkä. Ja sillonkin nämä pienet viat korjattuna.

                          Ps. Performance helmat on tosiaan vain teippiä.
                          Samaa mieltä, saa autosta halvan näkösen ja kaiken lisäksi minulla tulee se olo, että jos autossa on paljon " tee se itse" ratkaisuja ja renkaiden "ilmapaine korkki" on amis-tuning-pelinopat, niin vähän alkaa miettii, että miten hyvänä autoa on sit pidetty. Eli jos ei ole varaa ostaa oikeita osia, niin onko sit ollu varaa huoltaa tarpeellisesti ja hyvin....

                          Okei, tätä en ole tiennyt! Kiitos tiedosta, varmasti pysyy ihan ok kiinni teipit, mutta sitten ku alkaa repsottaa ja suola vesi liusta tulee teiltä ja sen jälkeen ku pesee auton kunnolla painepesurilla... :think
                          Ex:
                          Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

                          Comment

                          • Control^
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2007
                            • 198
                            • Hki

                            Originally posted by Palomies View Post
                            Vin koodilla näet värit ja mitä romuja autossa on..
                            Katoin heti! Ulkoa yks potentiaalisista väreistä tai alkanu tykkää väristä mikä sinulla on, mutta sisältä haluaisi ruskeata nahkaa, se jäi jo harmittaa E60:sessä, niin jotenkin nyt vielä enemmän on halua.
                            Ex:
                            Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

                            Comment

                            • Control^
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2007
                              • 198
                              • Hki

                              Originally posted by Istandam View Post
                              En nyt ihan varmasti muista, mutta olikohan niin ettei nelikkoon saanut tuota aktiiviohjausta? Vai liittyikö siihen joku muu paketti vielä?

                              Jokatapauksessa Adaptive drive paketti ja nelikko
                              Voi olla, jos ymmärsin oikein täältä foorumilta, niin ainakin joissain vuosimalleissa ei ole saanut mitään noita ja sit myöhemmin saanu varmaan AD DD ominaisuudet mukaan. (En ole itsekään varma :think)

                              Mut kiitos mielipiteestä Tämähän helpottaa myös valintaa, jos sitä ei oikeasti vaan saa nelikkoon.
                              Ex:
                              Bmw e60 LCI 535d M-Sport 2008 Alpine Weiss 3 ~375hp/760Nm

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7521
                                • Jyväshyvä

                                Eipä ole saanut nelikkoon aktiiviohjausta...
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎