Kyselläämpä täältä jos jollain kokemusta nuista jälkiasennus weboista.
Elikkäs kyseessä on 12/2015 tehtaalta ulos rullannut inflaatiomallin 520d xdrive jossa ei tietenkään webastoa ole joten se olisi aiheellista autoon saada. Olen hiukan koittanut jo lueskella aiheeseen liittyen ja haluaisin vielä varmistuksen asiaan.
Olen siis kysellyt webaston asennus tarjouksia omalta pitäjältä että myös naapuri pitäjistä, kaikkiaan 4 liikkeestä. 2 ei ole tullut minkäänlaista vastausta, yhdestä tuli ettei heillä onnistu webaston asennus kyseiseen autoon ja yhdestä tuli vastaukseksi että kyllä onnistuu mutta....
Ja tämä muttahan tarkoittaa sitä että perus 5kw webaston lisäksi autoon joutuu laittamaan jonkun "huijaus" modulin jottei auton moottorinohjaus mene sekasin, ilmeisesti siis kylmäkäynnistyksen takia? (autossa kuitenkin lohkolämmitin, niin miksi se ei sen takia mene jo sekaisin?) Sitten autoon pitää asentaa puhaltimen can-väyläohjain moduuli jotta saadaan myös sisätilat lämpimäksi, tämän modulin kanssa sitten on se ongelma että joka kerta kun auton pysäköit ja aijot autoa lämmittää ennen seuraavaa liikkeelle lähtöä sinun täytyy muistaa säätää puhallin täysille ja ottaa automatiikka pois käytöstä ennen auton sammuttamista että sisätilat lämpeää parhaalla mahdollisella tavalla. Tämä säätöjen kanssa kikkailu kuulemma on vain ja ainostaan f10/11 koristen ongelma, muissa korimalleissa sen puhaltimen asetuksen seen ns tallennettua moduuliin jottei joka ikinen kerta tarvitse asetuksia käsin säätää??
Summasummaarum, omistan 2016 vuoden BMW:n jossa on hieno puhelinsovelluksella ohjattava webasto jonka asennus maksaa 3600e MUTTA joudun joka kerta säätämään itse käsin sisätilan puhalluksien asetukset niinkuin vaikka vanhassa e28:ssa jossa käsisäätöiset hanat...??
Asennuta orkkisweba orkkisweban tyyliin, eikö tuo lie silloin toimi järkevästi?
Esim kolariautosta osat, ja sitten asennus ja koodaus/softien laitto?
Tämä taitaakin olla se järkevin vaihtoehto jos jälkiasennus weban toiminta on kun vanhassa corollassa Lähinnä tässä ihmttelen ääneen tätä jälkiasennus webaston toimintaan saattamista ettei tarvitse auton kanssa härvätä sen enempää.
Onnistuukos tuon orkkiswebaston retrifitin jälkeen käyttää sitä tuolla My BMW sovelluksella? vai onko se pelkästään kaukkari hommia?
Eipä se orkkiskaan lämmitä konetta ilman "huijaus" vastusta. Eli toiminnallisuus on ihan sama molemmissa. En kyl mun tarvinnut puhallus nopeuteen kajota jälkiasennus webastolla, tosin ei konetta se lämmittänyt. Voi olla että kun konettakin lämmitetään, ni teho ei riitä kunnolla sisätilojen lämmittämiseen ja näin ollen automaatti asennossa puhallus jää hieman vajaaksi.
Laita sinne orkkis weba retrofit, maksaa sen 1500€ ja siinä on kaikki pillit ja kellot mukana. Tietty asennukset, koodaukset ja oman maun mukaan joko mobiili tai kaukkari päälle. My BMW sovelluksesta ei kokemusta koska itsellä preface, jossa tollaista ei ole, mutta laitoinFancontol GSM Eikä maksa kuukaudessa kuin SIM kortin verran.
Vastusmodin joutuu joka tapauksessa laittamaan jos tehtaan weba tai virallinen retrofit että lämmittää myös moottorin , mutta se ei ole kuin 5min homma.
Laita sinne orkkis weba retrofit, maksaa sen 1500€ ja siinä on kaikki pillit ja kellot mukana. Tietty asennukset, koodaukset ja oman maun mukaan joko mobiili tai kaukkari päälle. My BMW sovelluksesta ei kokemusta koska itsellä preface, jossa tollaista ei ole, mutta laitoinFancontol GSM Eikä maksa kuukaudessa kuin SIM kortin verran.
Vastusmodin joutuu joka tapauksessa laittamaan jos tehtaan weba tai virallinen retrofit että lämmittää myös moottorin , mutta se ei ole kuin 5min homma.
Mistäs nuin halvalla saa uuden orkkis retrifit setin? Itse ainakin mitä kattelin niin 2500-3000 on retrofit sarjat ollu.
Joo siis vastusmoduli homma onkin jo tiedossa.
PS. ja tuo fancontrol vaikuttaa ihan pätevältä jos ei saa tuon connected driven kautta pelaamaan.
Mistäs nuin halvalla saa uuden orkkis retrifit setin? Itse ainakin mitä kattelin niin 2500-3000 on retrofit sarjat ollu.
Joo siis vastusmoduli homma onkin jo tiedossa.
PS. ja tuo fancontrol vaikuttaa ihan pätevältä jos ei saa tuon connected driven kautta pelaamaan.
Vaikka Hubauer, Pielmeier. Onhan noita..
Monipuolinen purkki tuo fancontrol, toki en ole saanut yli puolen tunnin lämmittämään yhtä pötköä, en ole jaksanu ettiä missä vika vai joku säätö pielesssä.
Siinä mielessä liputan orkkiswebaston (myös retrofit) puolesta, että auto osaa itse käyttää sitä tarpeentullen ja vikakoodin luku onnistuu ISTAlla.
EDIT. jos kiinnostaa niin pyyn0 530xd langasta #113 eteenpäin löytyy kuvaa ja tarinaa.
Vaikka Hubauer, Pielmeier. Onhan noita..
Monipuolinen purkki tuo fancontrol, toki en ole saanut yli puolen tunnin lämmittämään yhtä pötköä, en ole jaksanu ettiä missä vika vai joku säätö pielesssä.
Siinä mielessä liputan orkkiswebaston (myös retrofit) puolesta, että auto osaa itse käyttää sitä tarpeentullen ja vikakoodin luku onnistuu ISTAlla.
EDIT. jos kiinnostaa niin pyyn0 530xd langasta #113 eteenpäin löytyy kuvaa ja tarinaa.
Ohhoh.. en itse löytänyt kyllä tuohon rahaan. Mutta kiitos! Tuohon rahaan ei kyllä tarvitse miettiä minkä webaston sitä tilaa
Tuossa sarjassa siis tulee aivan kaikki mitä tarvitsee? tankin otto, putket letkut, johdotukset yms?
Ohhoh.. en itse löytänyt kyllä tuohon rahaan. Mutta kiitos! Tuohon rahaan ei kyllä tarvitse miettiä minkä webaston sitä tilaa
Tuossa sarjassa siis tulee aivan kaikki mitä tarvitsee? tankin otto, putket letkut, johdotukset yms?
ilman runkonumeroa on vähän vaikea sanoa mitä just sun autoon tarvitsee, mutta pääpiireisesti tossa on kaikki nippusiteistä lähtien mitä asennukseen tarvitsee poislukien kaukosäädin sekä joitain moottorityyppikohtaisia letkuja.
M-sportti sumuvaloilla jos sulla on niin sumareista joudut luopumaan.
Kaukosäätimen voi hommata käytetynkin, tai sitten laittaa fancontollin tai my bmw systeemin jos saa.
ilman runkonumeroa on vähän vaikea sanoa mitä just sun autoon tarvitsee, mutta pääpiireisesti tossa on kaikki nippusiteistä lähtien mitä asennukseen tarvitsee poislukien kaukosäädin sekä joitain moottorityyppikohtaisia letkuja.
M-sportti sumuvaloilla jos sulla on niin sumareista joudut luopumaan.
Kaukosäätimen voi hommata käytetynkin, tai sitten laittaa fancontollin tai my bmw systeemin jos saa.
Ei ole pakko luopua sumareista, kyllä se sinne menee.
E93 ///M3
E60 530dA aka M5
F11 525dA Xdrive
Tesla model 3 LR MY22
Comment