Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 webaston toiminta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7494
    • Jyväshyvä

    Originally posted by Tehari View Post
    Lähteekö F10 LCI sumarin ritilä vetämällä ja hieman kampeamalla ? Ei ole M-sport.
    Edit: joo https://youtu.be/ySSSqzIdY-8?t=238
    Lähtee. Ei kannata kylmänä yrittää ainakaan pakkasella.
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • Stake
      Newbiemmer
      • Nov 2012
      • 26
      • Loviisa

      Omassa lakkasi webasto toimimasta pari viikkoa sitten ja tarkastin Carlylla vikakoodeja.
      Antoi mm. koodit 8011D8, 8011FD sekä 8011E2.
      Viimeisin tarkoittanee sitä että lämmitin on lukkiutunut epäonnistuneiden käynnistysyritysten jälkeen mutta mistäs noiden ensimmäisten perusteella kannattaa vikaa lähteä haeskelemaan?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10923
        • Joensuu

        Originally posted by Stake View Post
        Omassa lakkasi webasto toimimasta pari viikkoa sitten ja tarkastin Carlylla vikakoodeja.
        Antoi mm. koodit 8011D8, 8011FD sekä 8011E2.
        Viimeisin tarkoittanee sitä että lämmitin on lukkiutunut epäonnistuneiden käynnistysyritysten jälkeen mutta mistäs noiden ensimmäisten perusteella kannattaa vikaa lähteä haeskelemaan?
        Koodit lukisin ISTA:lla, niin saisi kunnon selitykset koodeille. Ensimmäinen on webaston vesipumpusta, eli se luultavasti ei toimi, joten webasto keittää ja menee lukkoon muutoman kerran jälkeen. Toinen koodi ei liity webastoon.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Stake
          Newbiemmer
          • Nov 2012
          • 26
          • Loviisa

          Originally posted by HTK12 View Post
          Koodit lukisin ISTA:lla, niin saisi kunnon selitykset koodeille. Ensimmäinen on webaston vesipumpusta, eli se luultavasti ei toimi, joten webasto keittää ja menee lukkoon muutoman kerran jälkeen. Toinen koodi ei liity webastoon.
          Lukituksen aukaisun jälkeen kun testasin lämmitintä niin lähtee päälle, savutus normaalia mutta sammuu n. 30 sekunnin jälkeen.

          Luin ISTAlla koodit ja lämppäriin liittyen antoi seuraavat koodit:

          -8011E8; Independent heating: no flame formation after start of SHZH in normal operation

          -8011EE; Independent heating: LIN-bus communnication fault, no LIN message

          ISTAsta en löytänyt sen ihmeenpiä korjausohjeita. Onko täällä kukaan törmännyt samoihin vikakoodeihin?
          Last edited by Stake; 12-12-2021, 12:10. Reason: Tekstin korjaus

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10923
            • Joensuu

            Originally posted by Stake View Post
            Lukituksen aukaisun jälkeen kun testasin lämmitintä niin lähtee päälle, savutus normaalia mutta sammuu n. 30 sekunnin jälkeen.

            Luin ISTAlla koodit ja lämppäriin liittyen antoi seuraavat koodit:

            -8011E8; Independent heating: no flame formation after start of SHZH in normal operation

            -8011EE; Independent heating: LIN-bus communnication fault, no LIN message

            ISTAsta en löytänyt sen ihmeenpiä korjausohjeita. Onko täällä kukaan törmännyt samoihin vikakoodeihin?
            Eli ei tunnista webaston syttymistä. Nouseeko jäähdytysnesteen lämmöt yhtään kun webaston käynnissä/lämpeneekö letkut? Väylävika luultavimmin tulee liittimestä/johdoista tai sitten weban kortin vika.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Stake
              Newbiemmer
              • Nov 2012
              • 26
              • Loviisa

              Originally posted by HTK12 View Post
              Eli ei tunnista webaston syttymistä. Nouseeko jäähdytysnesteen lämmöt yhtään kun webaston käynnissä/lämpeneekö letkut? Väylävika luultavimmin tulee liittimestä/johdoista tai sitten weban kortin vika.
              Ei ehdi letkut eikä jäähdytysneste lämmetä.

              *EDIT* Päivitetäänpä tätä hiukan eli aiemmassa testissä saattoi kylmä keli ja pienoinen hätäily olla syynä mutta nyt testattuani uudelleen letkut lämpenevät selvästi mutta sisäpuhallus on kylmää siitä huolimatta. Webasto pysyi päällä muutaman minuutin ennen kuin sammui.

              Tämän jälkeen käynnistin auton ja pidin kättä puhallussuuttimen edessä jolloin muutaman sekunnin päästä puhallusilma tuntui hetken aikaa lämpimältä ja viileni taas. Ajossa moottori kuitenkin lämpeni mielestäni hieman nopeammin kuin ilman webaston starttia ja myös lämmintä alkoi tulla sisälle nopeammin.

              Olisiko tässä nyt kuitenkin vika kiertovesipumpussa?
              Last edited by Stake; 17-12-2021, 09:13. Reason: Päivitys

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17438
                • Turku

                Akunvaihdon aika?

                Taustaa: Akku asennettu autoon 2017 tammikuussa, kun orkkis sanoi sopimuksen irti -22 pakkasessa. Paikalle vuoden toisessa Webastollisessa autossa ollut Varta 105Ah AGM eli vastaava, mikä siellä olikin. Homma on toiminut vuosia hyvin, toki lämpimässä hallissa ollut lähes joka yö.

                Auto on nyt ollut ulkona jatkuvasti. Eilen F11 Webasto ei käynnistynyt, auto kyllä. Kävi 15min joutokäyntiä, sitten ajoa n. 10km. Perillä: "lataa akku". Sama takaisin tullessa. Oli latauksessa yön yli, mutta kyllä tuo akku täytynee uusia. Toki seisoi 2pv ja 3pv sitten käytin Webaa 30min, sit ajoa pätkissä eli vajaana seisomaan. Olisi pitänyt ladata...

                Tänään aamulla edelleenkään Webasto ei lähde päälle, vaikka oli yön yli latauksessa. Ajotietokone ilmoitti, että syynä akku vähissä tai polttoaine. No, tankki on lähes täynnä. Nyt lämpimässä hallissa koitan saada hieman autoa sulamaan ja akku lämpiämään. Mutta kyllähän peli on selvä, yli 5 vuotta vanha akku vai miten kommentoitte?
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • VilleP
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2045
                  • Vantaa

                  Se edellinen vaihto varmaan rekisteröitiin? Jos tulee pelkkää lyhyttä ajoa(alle 20km) per päivä, niin kokeilisin älylaturilla vielä vetää akku täyteen. Toki taitaa ehtoo puolella olla jos ei ota enää virtaa vastaan uuden tavoin.
                  F11 530xd LCI
                  S2 Avant

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17438
                    • Turku

                    Originally posted by VilleP View Post
                    Se edellinen vaihto varmaan rekisteröitiin? Jos tulee pelkkää lyhyttä ajoa(alle 20km) per päivä, niin kokeilisin älylaturilla vielä vetää akku täyteen. Toki taitaa ehtoo puolella olla jos ei ota enää virtaa vastaan uuden tavoin.
                    Joo, rekisteröitiin kyllä aikanaan. Tällä hetkellä tulee tuon kaltaista ajoa paljon (tällainen diesel on siihen hiukan väärä valinta, mutta toistaiseksi mennään tällä vanhalla uskollisella juhdalla).

                    Kokeilen vielä latailla, mutta vähän tuntuu, ettei ota vastaan virtaa kuten pitäisi.
                    Näillä mennään:
                    - BMW E81 118i since 2017
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • VilleP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 2045
                      • Vantaa

                      Jos ollut kohtuu tyhjä ja päässyt jäätymään, niin vainaa voi tosiaan olla.
                      F11 530xd LCI
                      S2 Avant

                      Comment

                      • Laku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 17438
                        • Turku

                        Originally posted by VilleP View Post
                        Jos ollut kohtuu tyhjä ja päässyt jäätymään, niin vainaa voi tosiaan olla.
                        Oli siinä sen verran virtaa, että käynnistyi helposti. Toki esim. sisävalot eivät syttyneet ovia avatessa eli virransäästötilassa oli. Omituista vaan, että noin äkkiä on soronoo..

                        Paha sanoa, onko päässyt jäätymään kokonaan.
                        Näillä mennään:
                        - BMW E81 118i since 2017
                        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                        Comment

                        • pyyn0
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 1040
                          • Fin

                          Originally posted by Laku View Post
                          Oli siinä sen verran virtaa, että käynnistyi helposti. Toki esim. sisävalot eivät syttyneet ovia avatessa eli virransäästötilassa oli. Omituista vaan, että noin äkkiä on soronoo..

                          Paha sanoa, onko päässyt jäätymään kokonaan.
                          Se akkus nyt on vaan niin kohmelossa että ei ota mitään virtaa vastaan, Itsellä vuoden vanha akku ja akunlämmitin mutta siltikn tänään 4h ajon jälkeen "lataa akkus"
                          Last edited by pyyn0; 27-12-2021, 21:48.
                          -BMW F11 530xd -12
                          -BMW E60 530dA -04
                          -BMW E23 735iA -85
                          Ex
                          -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                          -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                          -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                          -BMW E39 528i 96

                          Comment

                          • alpine3
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2010
                            • 1227
                            • Kajjjaani

                            Originally posted by Laku View Post
                            Tänään aamulla edelleenkään Webasto ei lähde päälle, vaikka oli yön yli latauksessa. Ajotietokone ilmoitti, että syynä akku vähissä tai polttoaine. No, tankki on lähes täynnä. Nyt lämpimässä hallissa koitan saada hieman autoa sulamaan ja akku lämpiämään. Mutta kyllähän peli on selvä, yli 5 vuotta vanha akku vai miten kommentoitte?
                            Oliko siis lämpimässä latauksessa? Kylmässä ei varmasti lataudu kunnolla täyteen niinkuin yllä mainittu.
                            BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                            BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 1994
                              • Tampere/kainuu

                              Originally posted by Laku View Post
                              Oli siinä sen verran virtaa, että käynnistyi helposti. Toki esim. sisävalot eivät syttyneet ovia avatessa eli virransäästötilassa oli. Omituista vaan, että noin äkkiä on soronoo..

                              Paha sanoa, onko päässyt jäätymään kokonaan.
                              Jos akku testien perusteella kunnossa niin tarkistaisin auton ohjelmistotason.

                              I-levelistä Fxx-15-11-501 eteenpäin on turhaa akkuherjailua vähennetty.
                              -M5- '00
                              -i3 94 rex '19
                              -Ascona B 4.0 '80
                              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17438
                                • Turku

                                Originally posted by pyyn0 View Post
                                Se akkus nyt on vaan niin kohmelossa että ei ota mitään virtaa vastaan, Itsellä vuoden vanha akku ja akunlämmitin mutta siltikn tänään 4h ajon jälkeen "lataa akkus"
                                Näin itsekin päättelin. Oli siis eilen yli 6h latauksessa n. 14 asteen hallissa, avasin kontin pohjan, joten akkukin pääsi lämpenemään. Ei herjoja himaan ajaessa. Jätin koko illaksi ja yön yli lataukseen Ctekillä edelleen, tosin ulkona kylmässä. Aamulla Webasto lähti toimimaan ja ei herjoja autossa. Seurataan akun kuntoa...

                                Originally posted by alpine3 View Post
                                Oliko siis lämpimässä latauksessa? Kylmässä ei varmasti lataudu kunnolla täyteen niinkuin yllä mainittu.
                                Päivällä oli runsas 6h.

                                Originally posted by zakspeed View Post
                                Jos akku testien perusteella kunnossa niin tarkistaisin auton ohjelmistotason.

                                I-levelistä Fxx-15-11-501 eteenpäin on turhaa akkuherjailua vähennetty.
                                Täytynee tarkistaa tuo ohjelmisto. Kiitos!
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎