Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämmitin F10/11?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kye
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 320
    • Forssa

    #16
    DA412750


    tuollaisen sarjan löysin, letkulämmitin kiertovesipumpulla asennustarvikkeinen. Se on tarkennuksen mukaan F10/11 530xd ja 535 Xd malleihin.
    No on se melko suolaisen hintainen ovh. 533€
    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
    - N42/46 jakopäät
    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

    tied. 0407247465

    Comment

    • Peksu
      Bimmer Fanatic
      • May 2014
      • 265
      • Lähellä Tre

      #17
      Originally posted by kye View Post
      DA412750


      tuollaisen sarjan löysin, letkulämmitin kiertovesipumpulla asennustarvikkeinen. Se on tarkennuksen mukaan F10/11 530xd ja 535 Xd malleihin.
      No on se melko suolaisen hintainen ovh. 533€
      No mites jos laittas tämmösen lämmittimen

      G08 LCI iX3 M Sport

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7520
        • Jyväshyvä

        #18
        Originally posted by Peksu View Post
        No mites jos laittas tämmösen lämmittimen

        http://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-10...ensopiva-malli
        Hmm. Tuota voisi jopa harkita, onkohan tuo autokäyttöön hyväksytty?
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Peksu
          Bimmer Fanatic
          • May 2014
          • 265
          • Lähellä Tre

          #19
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Hmm. Tuota voisi jopa harkita, onkohan tuo autokäyttöön hyväksytty?
          Sivuilta luettua: "Lämmitin on CE-merkitty..." eli kai sillä sitten joku hyväksyntäkin tulee olla
          G08 LCI iX3 M Sport

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7520
            • Jyväshyvä

            #20
            Originally posted by Peksu View Post
            Sivuilta luettua: "Lämmitin on CE-merkitty..." eli kai sillä sitten joku hyväksyntäkin tulee olla
            CE hyväksyntä on yhtä tyhjän kanssa, sitä ei kukaan valvo millään tavalla...

            Minua kiinnosta että jos auto palaa ko. härvelin takia, evääkö vakuutusyhtiö korvauksesta osan kuten se tekee
            jos auto palaa autoon kiinteästi asennetun ei-autokäyttöön hyväksytyn laitteen aiheuttaessa palon.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #21
              Originally posted by Peksu View Post
              Sivuilta luettua: "Lämmitin on CE-merkitty..." eli kai sillä sitten joku hyväksyntäkin tulee olla
              China Export...
              E39 528iA

              Comment

              • JTP
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2008
                • 506
                • Hpj

                #22
                Mulla on tuon saman valmistajan 2kW lämmitin ollut käytössä n. kuukauden päivät N53 -moottorin kyljessä. On todella tehokas, sillä -25 asteen pakkasella tunnin lämmityksen jälkeen moottorilohko on joka puolelta n. +20 asteinen.
                Eli melkein kuin palmun alta täräyttäisi auton käyntiin..

                Ja näin sanoo määräykset autoon asennettavista lämmittimistä:

                SFS-5724. Erityisvaatimukset ajoneuvojen moottorinlämmittimille, linja-autonlämmittimille ja matkailuperävaunulämmittimille (kertoo kuinka SFS-60335-1:tä sovelletaan ajoneuvoihin)
                23.2:
                Käytetty kaapeli ei saa olla kevytrakenteisempaa kuin kevyt taipuisa kumikaapeli (tyyppi H05 RN-F) tai kevyt taipuisa muovikaapeli (tyyppi H05 VV-F tai H05 VVH2-F) vedettynä taipuisaan panssariletkuun tai vastaavaan, joka antaa mekaanisen suojan kaapelille. Panssariletkun on oltava molemmista päistä luotettavasti kiinnitetty. Kaapelin on oltava kiinnitetty vedonpoistimiin. Sama vaatimus koskee myös muita sisäisiä yhdysjohtoja, kuten esim. lämmittimien ja mahdollisen muuntajan, akunvaraajan, kytkinkellon tai ajoneuvoon asetetun sisätilanlämmittimen välillä olevaa kaapelia.
                e90 330i lci -09
                Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                Comment

                • A.Salonen
                  Bimmer Rookie
                  • May 2012
                  • 58
                  • Köyliö

                  #23
                  Eiks webasto hyvä olis? Tiedän hyvän paikan missä kannattaa asennuttaa jos sattuu täällä satakunnassa päin pyörimään

                  Comment

                  • AC*
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 205
                    • Tampere

                    #24
                    Originally posted by A.Salonen View Post
                    Eiks webasto hyvä olis? Tiedän hyvän paikan missä kannattaa asennuttaa jos sattuu täällä satakunnassa päin pyörimään
                    Mikäs se sellainen? F10 vailla lämmitintä ja pohdinta lohkolämmittimen ja webaston välillä käynnissä.
                    i4 M50

                    Comment

                    • jms1601
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 338
                      • P-Pohjanmaa

                      #25
                      Originally posted by AC* View Post
                      Mikäs se sellainen? F10 vailla lämmitintä ja pohdinta lohkolämmittimen ja webaston välillä käynnissä.
                      Tuon pulman ratkaisee vain lompsan paksuus.
                      530e G30 M-Sport -21
                      ***********************
                      Ex Audi A6 allroad -17
                      Ex X5 xd30 M-Sport -14
                      Ex 530dA F11 M-Sport -11
                      Ex E61 530xD M-Sport -08
                      Ex 530DAT E61
                      Ex E39 M-Sport

                      Comment

                      • A.Salonen
                        Bimmer Rookie
                        • May 2012
                        • 58
                        • Köyliö

                        #26
                        Originally posted by AC* View Post
                        Mikäs se sellainen? F10 vailla lämmitintä ja pohdinta lohkolämmittimen ja webaston välillä käynnissä.

                        Euran Autohuolto OY. Tämä auto mikä mulla on niin on ensinmäinen auto missä on webasto ja helvetin tyytyväinen eipä tarvii murehtii lämmityspiuhojen laittamisesta. Vielä kun ottaa gsm ohjauksen Remucilla niin todella näppärää

                        Comment

                        • Stombe
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2007
                          • 170
                          • Keski-Suomi

                          #27
                          Ite laitoin omaani tuon ns. säteilylämmittimen ja kyllä siinä eron huomasi oliko lämmittämättä vaiko ei. Säteilijä tulee heti turbon alapuolelle, ei samanlailla kuin E6x mallin kutosissa eli öljypohjaan. En tiedä sitten kulkeeko siinä lohkon kohdassa vesikanava jolloin se saattaisi vähän tuurilla vettäkin lämmitellä..

                          Mutta sittenpä olikin kinkkisempi homma ku meinasin sisähaaraa laittaa.. Onko kukaan itte laittanu sisäsarjaa? Mistä mahdollisesti uitit sen? ..jäi itellä vielä laittamatta...
                          F11 535d M-sport VOLL
                          MB A180 -16
                          Cagiva Xtra Raptor 1000
                          Kupla Cab ATM -69
                          *ollu monta muutakin katiskaa ja bemaria*

                          Comment

                          • bittivirhe
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2012
                            • 465
                            • Pohjois-Savo

                            #28
                            Originally posted by Stombe View Post
                            Mutta sittenpä olikin kinkkisempi homma ku meinasin sisähaaraa laittaa.. Onko kukaan itte laittanu sisäsarjaa? Mistä mahdollisesti uitit sen? ..jäi itellä vielä laittamatta...
                            Kyllä ne huollossa semmoisen laittoi, enpä ole kyllä tutkinut mistä kautta kaapeli on ujutettu. Lienenkö edes kokeillut, tuleeko rasiaan virtaa - jos siinä ei ole koko kaapelia :-p
                            G05 45e
                            ex: F11 530d xDrive
                            ex: E84 X1 xDrive 25d

                            Comment

                            • Tomes70
                              BTCF Member
                              • Jan 2016
                              • 64
                              • TURKU :(

                              #29
                              Originally posted by Peksu View Post
                              No mites jos laittas tämmösen lämmittimen

                              http://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-10...ensopiva-malli
                              Moikka, hankin juuri 520dA f11 (ensimmäinen bemuni) ja siihen kyllä tällaisen asennutan. Ainoa mikä askarruttaa on tuo asennussijainti??
                              Onko oikea paikka se mitä Calix ilmoittaa omalle letkulämppärille ja onko sijainti sama kuin tuo tt-thermon ilmoittama:
                              "Tyypillisesti paras paikka asennukselle on moottorin ja sisätilan lämmittimen välinen vesiletku".
                              Onko kukaan täällä tällaista asennuttanut/asentanut? Kokemuksia!
                              Löytyisikö jostain "räjäytyskuvaa" tuosta ko. bemun jäähdytysletkutuksista ja myös vinkki virtaussuunnasta... (lienee kuitenkin moottorilta sis.lämppärille).
                              Z3 2.0, -99, Luscious lips

                              Comment

                              • Peksu
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2014
                                • 265
                                • Lähellä Tre

                                #30
                                Originally posted by Tomes70 View Post
                                Moikka, hankin juuri 520dA f11 (ensimmäinen bemuni) ja siihen kyllä tällaisen asennutan. Ainoa mikä askarruttaa on tuo asennussijainti??
                                Onko oikea paikka se mitä Calix ilmoittaa omalle letkulämppärille ja onko sijainti sama kuin tuo tt-thermon ilmoittama:
                                "Tyypillisesti paras paikka asennukselle on moottorin ja sisätilan lämmittimen välinen vesiletku".
                                Onko kukaan täällä tällaista asennuttanut/asentanut? Kokemuksia!
                                Löytyisikö jostain "räjäytyskuvaa" tuosta ko. bemun jäähdytysletkutuksista ja myös vinkki virtaussuunnasta... (lienee kuitenkin moottorilta sis.lämppärille).
                                No jos sulla on tämä uudempi LCI-malli ja B47 moottori, tulee tuosta lämmittimen käytöstä vikakoodit autoon ja MIL-valo syttyy jos kone lämpiää tarpeeksi. Vanhemassa ei käsittääkseni tule ja sitä voi huoletta lämmittää tuollakin.

                                Vesi kiertää ainakin uudemmassa vas.etulokarin sisäpuolella vesiventtiiliin ja siitä lämppäriin ja palaa lämppäriltä öljynjäähdyttimelle ja sieltä edelleen eteenpäin.

                                Realoem:ista saat räjäytyskuvat http://www.realoem.com/
                                G08 LCI iX3 M Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎