Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämmitin F10/11?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomes70
    BTCF Member
    • Jan 2016
    • 64
    • TURKU :(

    #31
    Originally posted by Peksu View Post
    No jos sulla on tämä uudempi LCI-malli ja B47... ...elle ja sieltä edelleen eteenpäin.

    Realoem:ista saat räjäytyskuvat http://www.realoem.com/
    Kiitos paljon nopeesta avusta Peksu!
    Vanhempi malli kuitenkin MX11, N47T (?).
    juu täytyy koittaa kaivaa jostain se tarkka asennussijainti... tietäis tilaako kulmamallin vai suoran
    Z3 2.0, -99, Luscious lips

    Comment

    • done
      Newbiemmer
      • Nov 2010
      • 12
      • ppmaa

      #32
      Originally posted by Tomes70 View Post
      Kiitos paljon nopeesta avusta Peksu!
      Vanhempi malli kuitenkin MX11, N47T (?).
      juu täytyy koittaa kaivaa jostain se tarkka asennussijainti... tietäis tilaako kulmamallin vai suoran

      Itse laitoin vastaavan lämmittimen F11 530xd:hen kuskinpuolen etulokarin sisään. Alkuperäisen webaston paikalle, auton alkuperäisen pumpun kans vain sarjaan.
      Lämmitin oli 1500kld eli kulmamalli.

      Hyvin pelaa, auto pitää vain olla ns. lepotilassa että vesiventtiilit on auki. Ajon jälkeen ei siis kannate tökätä heti roikkaan.

      Comment

      • Tomes70
        BTCF Member
        • Jan 2016
        • 64
        • TURKU :(

        #33
        Originally posted by done View Post
        Itse laitoin vastaavan lämmittimen F11 530xd:hen kuskinpuolen etulokarin sisään. Alkuperäisen webaston paikalle, auton alkuperäisen pumpun kans vain sarjaan.
        Lämmitin oli 1500kld eli kulmamalli.

        Hyvin pelaa, auto pitää vain olla ns. lepotilassa että vesiventtiilit on auki. Ajon jälkeen ei siis kannate tökätä heti roikkaan.
        Kiitos Done vastauksesta!
        Vai suojan sisään, en ossaa :(
        No on mulla defa-asentaja kiinnitettynä keikkaan, hiukan tarvii varmaan suostutella, että lähtee tätä thermoo asentaan (vaikka samanlainen mutikkahan tuo on ku defalla ja hiukan erinlainen ku calixilla siis ilman pumppua ja mitä ilmeisimmin täsmälleen sama asennuspaikka(?)).
        Asennusohjeiden mukaan täytyy pystyyn saada, että pumppu voideltuu oikein, se lienee onnistunut sulla?
        Z3 2.0, -99, Luscious lips

        Comment

        • böntti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2011
          • 2855
          • Tampere

          #34
          Originally posted by done View Post
          Hyvin pelaa, auto pitää vain olla ns. lepotilassa että vesiventtiilit on auki. Ajon jälkeen ei siis kannate tökätä heti roikkaan.
          Tee semmoinen kytkentä että rele katkaisee vesiventtiilin maajohdon kun lämmittimeen tulee virta, venttiili kun on virrattomana auki. Tästä toki tulee vikakoodi mutta eipä se mitään käytännössä haittaa.
          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

          Comment

          • samii81
            Bimmer Rookie
            • Oct 2013
            • 161
            • Kokkola

            #35
            Moro. Appiukolla ois f07 -11 535d ja lämmitin puuttuu. Nyt oli kuullut jostain tuosta tt thermosta. Ja se kiinnostaisi kovasti. Koska webasto ei oikein sovellu tässä tapauksessa kun pää-asiassa pätkä ajoa kaupungissa.
            Niinpä kysyisinki nonko kukaan asennellut noita ko. moottoreihin?
            Ja onko tietoa kuka noita voisi asentaa Kokkolan seudulla.
            Tarvittaessa vähän kauempaakin
            Kiitos.
            F32 430d mineral grey///M-sport.
            EX
            F20 -14 120D Alpinweiss M-Sport
            F11 -10 520d Alpinweiss M-Sport
            E61 520D Alpinweiss M-sport look.

            Comment

            • done
              Newbiemmer
              • Nov 2010
              • 12
              • ppmaa

              #36
              Originally posted by böntti View Post
              Tee semmoinen kytkentä että rele katkaisee vesiventtiilin maajohdon kun lämmittimeen tulee virta, venttiili kun on virrattomana auki. Tästä toki tulee vikakoodi mutta eipä se mitään käytännössä haittaa.
              Meinasin jo tehdä asentaessa juuri noin mutta ite kun käytän niin en sitte jaksanu panostaa.


              Tomes70, pysty asentoon tuli lämmitin.

              Comment

              • pitpete
                Newbiemmer
                • Mar 2012
                • 19
                • Finland

                #37
                Originally posted by samii81 View Post
                Moro. Appiukolla ois f07 -11 535d ja lämmitin puuttuu. Nyt oli kuullut jostain tuosta tt thermosta. Ja se kiinnostaisi kovasti. Koska webasto ei oikein sovellu tässä tapauksessa kun pää-asiassa pätkä ajoa kaupungissa.
                Niinpä kysyisinki nonko kukaan asennellut noita ko. moottoreihin?
                Ja onko tietoa kuka noita voisi asentaa Kokkolan seudulla.
                Tarvittaessa vähän kauempaakin
                Kiitos.
                Eiköhön tuolta saa tietoa kun soitat.

                Comment

                • Tomes70
                  BTCF Member
                  • Jan 2016
                  • 64
                  • TURKU :(

                  #38
                  TT-Thermo asennettu

                  Jee, maanantaina väännettiin 1000kld paikkaansa. Onneksi pakkaset loppu nii ei pysty tarkalleen tuota tehoa toteamaan.
                  Jokatapauksessa 0astetta ulkomittarissa 20min lämmitin päällä moottorin jäähd+öljy 20asteinen (piilovalikosta).
                  Ja tänään +1astetta ulkona, tunteroisen päällä ja kone piirunverran alle 50asteinen...
                  Pakkasia odotellessa...
                  Z3 2.0, -99, Luscious lips

                  Comment

                  • Jamppa
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 387
                    • Kerava

                    #39
                    Olisiko kenelläkään Tt-thermon asennuksesta n57 koneeseen kokemusta? Lähinnä mikä olisi paras paikka kytkeä, ja minkälaisia letkuja,kulmapaloja tms olisi hyvä hankkia ennen aloitusta. Kaikki tieto tervetullutta!

                    Comment

                    • HerraPorkkana
                      Newbiemmer
                      • Dec 2012
                      • 18
                      • Oulu

                      #40
                      Tuntuu taas olevan erinäinen määrä ristiriitaista tietoa tarjolla, millaisen lämmitin omaan autoon voi asentaa. Auto on 535d xDrive F11 LCI (5K71).
                      Webaston toki saisi jos taskuissa olisi riittävästi syvyyttä. Tällä kertaa taidan kuitenkin jättää väliin, joten säteily- tai letkulämmitin kiikarissa.
                      Defan nettisivut ja Defan tekninen edustaja tarjosivat ainoastaan letkulämmitintä (D412750). Samoin tekivät paikalliset BMW merkkihuollot.
                      Varaosaliikkeet ja muutamat muut huoltoliikkeet ovat kuitenkin sitä mieltä että kyllä sinne moottorinkylkeen Defan vastuksen saa laitettua.

                      Sinäänsä säteilylämmittimen asennus olisi kiinnostavampi vaihtoehto, sillä hinta on puolet letkulämmittimen asennuksesta.
                      Kysymys kuuluukin onko kukaan asentanut säteilylämmitintä LCI malliin? vai pitääkö tässä alkaa harjoitella TT-thermon asennusta että taskun pohjalle jäisi muutakin kuin nappi.
                      F11 LCI 535d xDrive
                      ex E61 LCI 530d

                      Comment

                      • Atom
                        BTCF Member
                        • Dec 2014
                        • 102
                        • Mäntsälä

                        #41
                        Originally posted by HerraPorkkana View Post
                        Tuntuu taas olevan erinäinen määrä ristiriitaista tietoa tarjolla, millaisen lämmitin omaan autoon voi asentaa. Auto on 535d xDrive F11 LCI (5K71).
                        Webaston toki saisi jos taskuissa olisi riittävästi syvyyttä. Tällä kertaa taidan kuitenkin jättää väliin, joten säteily- tai letkulämmitin kiikarissa.
                        Defan nettisivut ja Defan tekninen edustaja tarjosivat ainoastaan letkulämmitintä (D412750). Samoin tekivät paikalliset BMW merkkihuollot.
                        Varaosaliikkeet ja muutamat muut huoltoliikkeet ovat kuitenkin sitä mieltä että kyllä sinne moottorinkylkeen Defan vastuksen saa laitettua.

                        Sinäänsä säteilylämmittimen asennus olisi kiinnostavampi vaihtoehto, sillä hinta on puolet letkulämmittimen asennuksesta.
                        Kysymys kuuluukin onko kukaan asentanut säteilylämmitintä LCI malliin? vai pitääkö tässä alkaa harjoitella TT-thermon asennusta että taskun pohjalle jäisi muutakin kuin nappi.
                        Jos haluat auton lämpimäksi älä osta defan säteilylämmitintä. Jos sinulle riittää että kone on plussan puolella aamulla ja lähtee kepeästi käyntiin voit harkita säteilylämmitintä. Tein testin ex 330xd n57: pakkasta -25c aamulla 2h tolpassa-> koneen lämpö+5c.
                        G21 330e xDrive M-sport


                        Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

                        Uudenmaan Moottorioptimointi
                        +358407496923

                        Comment

                        • JKK
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2314
                          • Uusimaa

                          #42
                          Nuo Defan kilkkeet on ihan hyviä lämmön ylläpitovermeitä, jos on paljon sellaista ajoa talvella että autolla ajellaan päivän aikana useita kertoja ja auto seisoo siinä välissä aina 1-3 tuntia. Aamulla ekalla startilla webastolla ja loppupäivän ylläpito Defan moottori- ja sisätilanlämppärillä.

                          Tekisi itsekin mieli asentaa Webaston rinnalle nuo Defan lämmittimet tätä varten. Aikoinaan mulla oli Volvossa tällainen kombinaatio ja totesin sen lopulta tosi järkeväksi, vaikka alkuun ihmettelin että miksi pitää olla molemmat vaihtoehdot asennettuna...

                          Tarkoitan jos on käytössä sellainen pistoke, josta tulee jatkuvaa katkotonta sähköä.
                          BMW G30 530e X-Drive

                          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                          Comment

                          • fipanpelt
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2004
                            • 179
                            • Tampere

                            #43
                            TT-Thermo F11 asennus

                            Minä asensin TT-Thermon moottoritilan puolelle.
                            Poistin eturenkaan ja muovit, niin sain läpi läpipultin ripustukseksi. Siellä oli sopivasti muovitulppa mikä poistettiin ja porattiin reikä johon pultti sekä muovitulppa takaisin.

                            Moottori mulla N47T, F11
                            Ajattelin että jos menee "rikki" niin helpompi vaihtaa kun on näkyvissä.

                            Nyt löytyy; DEFA akkulaturi 1204, TT-Thermo 1000KLD, Defa-säteilylämmitin #414842, DEFA Termini™ II ja LEEVI LÄMMITYKSEN OHJAUSYKSIKKÖ joka vuorottelee TT-Thermon ja sisätilalämppärin kanssa.

                            Virrankulutukset
                            Akkulaturi: 65w
                            Sisätilanlämmitin: 1200w
                            Nestelämmitin: 1000w
                            Lohkolämmitin: 300w

                            Akun vuorasin alumiinipintaisella äänieristelevyllä ja siihen olisi vielä tarkoitus tehdä kiinasta ostetuilla osilla lämmitin vaipan sisään. Jos tällä virityksellä saisi akkuun lisä-ikää.
                            Attached Files
                            - www.peltolat.com -
                            F11 M-sport, 318is Class II, 1502, K1

                            Comment

                            • rville
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 290
                              • Pori

                              #44
                              Oliko tuo TT-thermon asennus kuinka plugandplay asennus?
                              Tai siis pitikö varautua jollakin letkuilla tms?
                              Itseäkin tuo kovasti kiinnostaisi..
                              Käytössä Amerikkalainen sähkövatkain... , vaimolla f21, kun nautitaan otetaan 964 tallista

                              Comment

                              • kmr
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2005
                                • 175
                                • Turku / Kotka

                                #45
                                Originally posted by rville View Post
                                Oliko tuo TT-thermon asennus kuinka plugandplay asennus?
                                Tai siis pitikö varautua jollakin letkuilla tms?
                                Itseäkin tuo kovasti kiinnostaisi..
                                Kurkkasin omassa sisälokarin sisään, eikä valmiiden letkujen väliin taida saada mahdutettua, eli lisäletkuja ainakin. Valmiin asennuksen kuva kiinnostais itseäkin.
                                F11 530Xd M-sport
                                ex. E92 325d -07
                                ex. E30 320tic -87

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎