Vihreä nuoli osoittaa nesteen kulkusuuntaa moottorissa, ja punainen tt-thermon pumppaamaa.
Tarkensin hiukan kirjoitustani... Itse ajattelin vain pumpunsiipipyörää ja siihen nähden vesi lähtee "sivulle" Ja pumpun päästä se sitten imee.. eli olen asiasta samaa mieltä..
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Tarkensin hiukan kirjoitustani... Itse ajattelin vain pumpunsiipipyörää ja siihen nähden vesi lähtee "sivulle" Ja pumpun päästä se sitten imee.. eli olen asiasta samaa mieltä..
Mikä on letkujen läpimitta, johon letkulämmitin asennetaan 3.0D n57 X3:ssa? Vois ostaa suoraan sellaisen missä oikean kokoiset liitosputket... Ja voiko asentaa pumputtoman mallin samaan paikkaan mihin noita pumpullisia on laitetttu?
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Osaisiko joku varmistaa meneekö M550D samalla Defan elementillä kuin 535?
Defan lohkon kylkeen tuleva säteilylämmitin 414834 ja auton vm 2014. Etsin siis nimenomaan tuollaista ei jäähdytysnesteeseen liitettävää mallia.
Osaisiko joku varmistaa meneekö M550D samalla Defan elementillä kuin 535?
Defan lohkon kylkeen tuleva säteilylämmitin 414834 ja auton vm 2014. Etsin siis nimenomaan tuollaista ei jäähdytysnesteeseen liitettävää mallia.
Menee, jos dpf paikallaan niin kiinnitysrauta ei mahdu. Downpipellä easy homma.
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Esimerkki tt-thermosta tuolla kiertovesipumpun luona.
Onko tämä fraatin ratkaisu helpoin ja fiksuin toteuttaa?
Tähän ilmeisesti ei tarvitse muuta, kuin suoraa 19mm letkua, 6 kpl klemmareita ja yhden 19mm kulman. Vai tarvitseeko tuonne vielä yhden 19mm jatkopalan uuden ja vanhan letkut väliin?
Näyttäisi että auton putket ovat 19mm ja tt-thermon lähtö 17mm. Varmaan silti tuolla 19mm letkulla saa asian toteutettua, eikä tarvitse rueta erikokoisten putkien ja suppareiden kanssa leikkimään?
Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä. Selviäisi yhdellä reissulla, kun asennuspaikka on kauempana tarvikkeista. :think
Kaikkiin bemareihin mitä itse olen asentanut tt-thermon, nuo moottorilta sisätilan kennolle menevät letkut on olleet 19mm ja thermoissa lähdöt olleet 16mm. En ole vielä uskaltanut kokeilla pysyykö nesteet jos vain kiristää orkkisletkut lämmittimeen, ja olen suosiolla hommannut 16mm<->19mm adapterit ja 16mm letkua pätkän.
Jos joku on vääntänyt orkkisletkut suoraan thermoon, saa kertoa pysyykö nesteet sisällä olisi helpompi, ahdasta on yleensä muutenkin ja nuo adapterit hankaloittavat hommaa entisestään...
Onko tämä fraatin ratkaisu helpoin ja fiksuin toteuttaa?
Tähän ilmeisesti ei tarvitse muuta, kuin suoraa 19mm letkua, 6 kpl klemmareita ja yhden 19mm kulman. Vai tarvitseeko tuonne vielä yhden 19mm jatkopalan uuden ja vanhan letkut väliin?
Näyttäisi että auton putket ovat 19mm ja tt-thermon lähtö 17mm. Varmaan silti tuolla 19mm letkulla saa asian toteutettua, eikä tarvitse rueta erikokoisten putkien ja suppareiden kanssa leikkimään?
Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä. Selviäisi yhdellä reissulla, kun asennuspaikka on kauempana tarvikkeista. :think
Ei varmaan ole helpoin, omaani tein yläkautta ja ainoat edestä purettavat osat oli se tukivarsi (iskarin luota keulalle menevä) ja imuilman putki.
Kaikkiin bemareihin mitä itse olen asentanut tt-thermon, nuo moottorilta sisätilan kennolle menevät letkut on olleet 19mm ja thermoissa lähdöt olleet 16mm. En ole vielä uskaltanut kokeilla pysyykö nesteet jos vain kiristää orkkisletkut lämmittimeen, ja olen suosiolla hommannut 16mm<->19mm adapterit ja 16mm letkua pätkän.
Jos joku on vääntänyt orkkisletkut suoraan thermoon, saa kertoa pysyykö nesteet sisällä olisi helpompi, ahdasta on yleensä muutenkin ja nuo adapterit hankaloittavat hommaa entisestään...
Taitaa olla melko harakiriä kokeilla ilman adaptereita, kaivaa vain verta nenästä. :think
Jäähdytysnesteletkupihdit on hyvät tuossa hommassa että saa putket tukkoon...
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Ei varmaan ole helpoin, omaani tein yläkautta ja ainoat edestä purettavat osat oli se tukivarsi (iskarin luota keulalle menevä) ja imuilman putki.
Sehän riippuu ihan siitä mikä moottori autossa on .
Minusta tuo lisävesipumpun viereen laitettava oli melko helppo tehdä. Ja havaintona se, että kannattaa todellakin käyttää supistajia ja oikeankokoista letkua, jää nimittäin melko helposti tippasemaan jos isoa letkua yrittää lämmittimen lähtöihin väkisin kuristaa.
Osaisiko joku sanoa onko F25 X3:ssa 3.0D sähköistä kiertovesipumppua, kun en äkkivilkaisulla lämmittimen kennolle menevistä linjoista sellaista paikallistanut? TT-thermolle etsin hyvää sijoituspaikkaa. Asennusohjeessa lukee että kennon paluuletkuun pitäs laittaa, täällä foorumilla kehotetaan laittamaan kennolle menevään letkuun...
Osaisiko joku sanoa onko F25 X3:ssa 3.0D sähköistä kiertovesipumppua, kun en äkkivilkaisulla lämmittimen kennolle menevistä linjoista sellaista paikallistanut? TT-thermolle etsin hyvää sijoituspaikkaa. Asennusohjeessa lukee että kennon paluuletkuun pitäs laittaa, täällä foorumilla kehotetaan laittamaan kennolle menevään letkuun...
Miksi paluuletkuun? No eipä sillä ole suurta merkitystä, kumpaan laittaa. Ei ole erillistä kiertovesipumppua.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment