Lämmitin F10/11?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Driver22
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Taitaa olla melko harakiriä kokeilla ilman adaptereita, kaivaa vain verta nenästä. :think

    Jäähdytysnesteletkupihdit on hyvät tuossa hommassa että saa putket tukkoon...
    Samaa mieltä, paikallisella virallisella jälleenmyyjällä ovat kuulemma kuitenkin työkaverin Vitoon laittaneet näin

    Itse olen vaihtanut yleensä samalla nesteet niin olen laskettanut järjestelmän samalla jo tyhjäksi...

    Leave a comment:


  • Anzafin
    replied
    Originally posted by Patomursu View Post
    Ei varmaan ole helpoin, omaani tein yläkautta ja ainoat edestä purettavat osat oli se tukivarsi (iskarin luota keulalle menevä) ja imuilman putki.
    Sehän riippuu ihan siitä mikä moottori autossa on .

    Minusta tuo lisävesipumpun viereen laitettava oli melko helppo tehdä. Ja havaintona se, että kannattaa todellakin käyttää supistajia ja oikeankokoista letkua, jää nimittäin melko helposti tippasemaan jos isoa letkua yrittää lämmittimen lähtöihin väkisin kuristaa.

    - Antti -

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Driver22 View Post
    Kaikkiin bemareihin mitä itse olen asentanut tt-thermon, nuo moottorilta sisätilan kennolle menevät letkut on olleet 19mm ja thermoissa lähdöt olleet 16mm. En ole vielä uskaltanut kokeilla pysyykö nesteet jos vain kiristää orkkisletkut lämmittimeen, ja olen suosiolla hommannut 16mm<->19mm adapterit ja 16mm letkua pätkän.

    Jos joku on vääntänyt orkkisletkut suoraan thermoon, saa kertoa pysyykö nesteet sisällä olisi helpompi, ahdasta on yleensä muutenkin ja nuo adapterit hankaloittavat hommaa entisestään...
    Taitaa olla melko harakiriä kokeilla ilman adaptereita, kaivaa vain verta nenästä. :think

    Jäähdytysnesteletkupihdit on hyvät tuossa hommassa että saa putket tukkoon...

    Leave a comment:


  • Patomursu
    replied
    Originally posted by Lenkka View Post
    Onko tämä fraatin ratkaisu helpoin ja fiksuin toteuttaa?

    Tähän ilmeisesti ei tarvitse muuta, kuin suoraa 19mm letkua, 6 kpl klemmareita ja yhden 19mm kulman. Vai tarvitseeko tuonne vielä yhden 19mm jatkopalan uuden ja vanhan letkut väliin?

    Näyttäisi että auton putket ovat 19mm ja tt-thermon lähtö 17mm. Varmaan silti tuolla 19mm letkulla saa asian toteutettua, eikä tarvitse rueta erikokoisten putkien ja suppareiden kanssa leikkimään?

    Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä. Selviäisi yhdellä reissulla, kun asennuspaikka on kauempana tarvikkeista. :think
    Ei varmaan ole helpoin, omaani tein yläkautta ja ainoat edestä purettavat osat oli se tukivarsi (iskarin luota keulalle menevä) ja imuilman putki.

    Leave a comment:


  • Driver22
    replied
    Kaikkiin bemareihin mitä itse olen asentanut tt-thermon, nuo moottorilta sisätilan kennolle menevät letkut on olleet 19mm ja thermoissa lähdöt olleet 16mm. En ole vielä uskaltanut kokeilla pysyykö nesteet jos vain kiristää orkkisletkut lämmittimeen, ja olen suosiolla hommannut 16mm<->19mm adapterit ja 16mm letkua pätkän.

    Jos joku on vääntänyt orkkisletkut suoraan thermoon, saa kertoa pysyykö nesteet sisällä olisi helpompi, ahdasta on yleensä muutenkin ja nuo adapterit hankaloittavat hommaa entisestään...

    Leave a comment:


  • Lenkka
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Esimerkki tt-thermosta tuolla kiertovesipumpun luona.


    Onko tämä fraatin ratkaisu helpoin ja fiksuin toteuttaa?

    Tähän ilmeisesti ei tarvitse muuta, kuin suoraa 19mm letkua, 6 kpl klemmareita ja yhden 19mm kulman. Vai tarvitseeko tuonne vielä yhden 19mm jatkopalan uuden ja vanhan letkut väliin?

    Näyttäisi että auton putket ovat 19mm ja tt-thermon lähtö 17mm. Varmaan silti tuolla 19mm letkulla saa asian toteutettua, eikä tarvitse rueta erikokoisten putkien ja suppareiden kanssa leikkimään?

    Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä. Selviäisi yhdellä reissulla, kun asennuspaikka on kauempana tarvikkeista. :think

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by HarriKontio View Post
    Osaisiko joku varmistaa meneekö M550D samalla Defan elementillä kuin 535?
    Defan lohkon kylkeen tuleva säteilylämmitin 414834 ja auton vm 2014. Etsin siis nimenomaan tuollaista ei jäähdytysnesteeseen liitettävää mallia.
    Menee, jos dpf paikallaan niin kiinnitysrauta ei mahdu. Downpipellä easy homma.

    Leave a comment:


  • HarriKontio
    replied
    Osaisiko joku varmistaa meneekö M550D samalla Defan elementillä kuin 535?
    Defan lohkon kylkeen tuleva säteilylämmitin 414834 ja auton vm 2014. Etsin siis nimenomaan tuollaista ei jäähdytysnesteeseen liitettävää mallia.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Brasco View Post
    Onko tuohon 520d 140kw malliin mahdollista asennuttaa webastoa/eberiä? Mitä tässä lueskellu niin ei ehkä olisi?
    Lci mallin f10? Mulla on oe webasto retrofit sarja hyllyssä, soita jos kiinnostaa. Sarjan hinta -20% vs saksasta tilaten.

    Leave a comment:


  • Brasco
    replied
    Onko tuohon 520d 140kw malliin mahdollista asennuttaa webastoa/eberiä? Mitä tässä lueskellu niin ei ehkä olisi?

    Leave a comment:


  • XV70D
    replied
    Mikä on letkujen läpimitta, johon letkulämmitin asennetaan 3.0D n57 X3:ssa? Vois ostaa suoraan sellaisen missä oikean kokoiset liitosputket... Ja voiko asentaa pumputtoman mallin samaan paikkaan mihin noita pumpullisia on laitetttu?
    Last edited by XV70D; 26-06-2019, 12:27.

    Leave a comment:


  • mixah
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Tarkensin hiukan kirjoitustani... Itse ajattelin vain pumpunsiipipyörää ja siihen nähden vesi lähtee "sivulle" Ja pumpun päästä se sitten imee.. eli olen asiasta samaa mieltä..
    Taitaa näin olla. Pitää fixata asennus.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Anzafin View Post
    Vihreä nuoli osoittaa nesteen kulkusuuntaa moottorissa, ja punainen tt-thermon pumppaamaa.
    Tarkensin hiukan kirjoitustani... Itse ajattelin vain pumpunsiipipyörää ja siihen nähden vesi lähtee "sivulle" Ja pumpun päästä se sitten imee.. eli olen asiasta samaa mieltä..

    Leave a comment:


  • Anzafin
    replied
    Vihreä nuoli osoittaa nesteen kulkusuuntaa moottorissa, ja punainen tt-thermon pumppaamaa.

    Leave a comment:


  • Palomies
    replied
    Polttoaine toimista lämmitintä katsellut ja osui kohdalle Binar lämmitin.

    Onko arvon foorumilaisilla kokemuksia tuotteesta?

    Hankala asentaa itse?

    Hinta kolmasosa siitä mitä webasto tai eeberi.

    http://https://www.heater.fi/fi/lammittimet/ajoneuvolammittimet/polttoainekayttoiset/binar-5s-diesellammitin-12v.html

    Leave a comment:

Working...
X