Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämmitin F10/11?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    Originally posted by Anzafin View Post
    Vihreä nuoli osoittaa nesteen kulkusuuntaa moottorissa, ja punainen tt-thermon pumppaamaa.
    Tarkensin hiukan kirjoitustani... Itse ajattelin vain pumpunsiipipyörää ja siihen nähden vesi lähtee "sivulle" Ja pumpun päästä se sitten imee.. eli olen asiasta samaa mieltä..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • mixah
      Bimmer Rookie
      • Jul 2011
      • 40
      • Switzerland

      Originally posted by fraatti View Post
      Tarkensin hiukan kirjoitustani... Itse ajattelin vain pumpunsiipipyörää ja siihen nähden vesi lähtee "sivulle" Ja pumpun päästä se sitten imee.. eli olen asiasta samaa mieltä..
      Taitaa näin olla. Pitää fixata asennus.

      Comment

      • XV70D
        Bimmer Rookie
        • Jan 2013
        • 190
        • Oulu

        Mikä on letkujen läpimitta, johon letkulämmitin asennetaan 3.0D n57 X3:ssa? Vois ostaa suoraan sellaisen missä oikean kokoiset liitosputket... Ja voiko asentaa pumputtoman mallin samaan paikkaan mihin noita pumpullisia on laitetttu?
        Last edited by XV70D; 26-06-2019, 12:27.
        EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

        Comment

        • Brasco
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2007
          • 221

          Onko tuohon 520d 140kw malliin mahdollista asennuttaa webastoa/eberiä? Mitä tässä lueskellu niin ei ehkä olisi?

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            Originally posted by Brasco View Post
            Onko tuohon 520d 140kw malliin mahdollista asennuttaa webastoa/eberiä? Mitä tässä lueskellu niin ei ehkä olisi?
            Lci mallin f10? Mulla on oe webasto retrofit sarja hyllyssä, soita jos kiinnostaa. Sarjan hinta -20% vs saksasta tilaten.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • HarriKontio
              Newbiemmer
              • Jun 2019
              • 9
              • Vesilahti

              Osaisiko joku varmistaa meneekö M550D samalla Defan elementillä kuin 535?
              Defan lohkon kylkeen tuleva säteilylämmitin 414834 ja auton vm 2014. Etsin siis nimenomaan tuollaista ei jäähdytysnesteeseen liitettävää mallia.

              Comment

              • suppari
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 4049
                • Turku

                Originally posted by HarriKontio View Post
                Osaisiko joku varmistaa meneekö M550D samalla Defan elementillä kuin 535?
                Defan lohkon kylkeen tuleva säteilylämmitin 414834 ja auton vm 2014. Etsin siis nimenomaan tuollaista ei jäähdytysnesteeseen liitettävää mallia.
                Menee, jos dpf paikallaan niin kiinnitysrauta ei mahdu. Downpipellä easy homma.
                sigpic
                P:0409699000

                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                huollot/korjaukset!

                BMW E&F sarjaan.
                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                Comment

                • Lenkka
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2019
                  • 183
                  • Kajaani

                  Originally posted by fraatti View Post
                  Esimerkki tt-thermosta tuolla kiertovesipumpun luona.


                  Onko tämä fraatin ratkaisu helpoin ja fiksuin toteuttaa?

                  Tähän ilmeisesti ei tarvitse muuta, kuin suoraa 19mm letkua, 6 kpl klemmareita ja yhden 19mm kulman. Vai tarvitseeko tuonne vielä yhden 19mm jatkopalan uuden ja vanhan letkut väliin?

                  Näyttäisi että auton putket ovat 19mm ja tt-thermon lähtö 17mm. Varmaan silti tuolla 19mm letkulla saa asian toteutettua, eikä tarvitse rueta erikokoisten putkien ja suppareiden kanssa leikkimään?

                  Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä. Selviäisi yhdellä reissulla, kun asennuspaikka on kauempana tarvikkeista. :think

                  Comment

                  • Driver22
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2093
                    • *

                    Kaikkiin bemareihin mitä itse olen asentanut tt-thermon, nuo moottorilta sisätilan kennolle menevät letkut on olleet 19mm ja thermoissa lähdöt olleet 16mm. En ole vielä uskaltanut kokeilla pysyykö nesteet jos vain kiristää orkkisletkut lämmittimeen, ja olen suosiolla hommannut 16mm<->19mm adapterit ja 16mm letkua pätkän.

                    Jos joku on vääntänyt orkkisletkut suoraan thermoon, saa kertoa pysyykö nesteet sisällä olisi helpompi, ahdasta on yleensä muutenkin ja nuo adapterit hankaloittavat hommaa entisestään...
                    F31 330D Xdrive M-Sport

                    Comment

                    • Patomursu
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2019
                      • 34
                      • Vantaa

                      Originally posted by Lenkka View Post
                      Onko tämä fraatin ratkaisu helpoin ja fiksuin toteuttaa?

                      Tähän ilmeisesti ei tarvitse muuta, kuin suoraa 19mm letkua, 6 kpl klemmareita ja yhden 19mm kulman. Vai tarvitseeko tuonne vielä yhden 19mm jatkopalan uuden ja vanhan letkut väliin?

                      Näyttäisi että auton putket ovat 19mm ja tt-thermon lähtö 17mm. Varmaan silti tuolla 19mm letkulla saa asian toteutettua, eikä tarvitse rueta erikokoisten putkien ja suppareiden kanssa leikkimään?

                      Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä. Selviäisi yhdellä reissulla, kun asennuspaikka on kauempana tarvikkeista. :think
                      Ei varmaan ole helpoin, omaani tein yläkautta ja ainoat edestä purettavat osat oli se tukivarsi (iskarin luota keulalle menevä) ja imuilman putki.

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4595
                        • Tampere

                        Originally posted by Driver22 View Post
                        Kaikkiin bemareihin mitä itse olen asentanut tt-thermon, nuo moottorilta sisätilan kennolle menevät letkut on olleet 19mm ja thermoissa lähdöt olleet 16mm. En ole vielä uskaltanut kokeilla pysyykö nesteet jos vain kiristää orkkisletkut lämmittimeen, ja olen suosiolla hommannut 16mm<->19mm adapterit ja 16mm letkua pätkän.

                        Jos joku on vääntänyt orkkisletkut suoraan thermoon, saa kertoa pysyykö nesteet sisällä olisi helpompi, ahdasta on yleensä muutenkin ja nuo adapterit hankaloittavat hommaa entisestään...
                        Taitaa olla melko harakiriä kokeilla ilman adaptereita, kaivaa vain verta nenästä. :think

                        Jäähdytysnesteletkupihdit on hyvät tuossa hommassa että saa putket tukkoon...
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • Anzafin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 3747
                          • Kajaani

                          Originally posted by Patomursu View Post
                          Ei varmaan ole helpoin, omaani tein yläkautta ja ainoat edestä purettavat osat oli se tukivarsi (iskarin luota keulalle menevä) ja imuilman putki.
                          Sehän riippuu ihan siitä mikä moottori autossa on .

                          Minusta tuo lisävesipumpun viereen laitettava oli melko helppo tehdä. Ja havaintona se, että kannattaa todellakin käyttää supistajia ja oikeankokoista letkua, jää nimittäin melko helposti tippasemaan jos isoa letkua yrittää lämmittimen lähtöihin väkisin kuristaa.

                          - Antti -

                          Comment

                          • Driver22
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 2093
                            • *

                            Originally posted by fraatti View Post
                            Taitaa olla melko harakiriä kokeilla ilman adaptereita, kaivaa vain verta nenästä. :think

                            Jäähdytysnesteletkupihdit on hyvät tuossa hommassa että saa putket tukkoon...
                            Samaa mieltä, paikallisella virallisella jälleenmyyjällä ovat kuulemma kuitenkin työkaverin Vitoon laittaneet näin

                            Itse olen vaihtanut yleensä samalla nesteet niin olen laskettanut järjestelmän samalla jo tyhjäksi...
                            F31 330D Xdrive M-Sport

                            Comment

                            • XV70D
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2013
                              • 190
                              • Oulu

                              Osaisiko joku sanoa onko F25 X3:ssa 3.0D sähköistä kiertovesipumppua, kun en äkkivilkaisulla lämmittimen kennolle menevistä linjoista sellaista paikallistanut? TT-thermolle etsin hyvää sijoituspaikkaa. Asennusohjeessa lukee että kennon paluuletkuun pitäs laittaa, täällä foorumilla kehotetaan laittamaan kennolle menevään letkuun...
                              EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport

                              Comment

                              • Clavurion
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 9146
                                • Oulu

                                Originally posted by XV70D View Post
                                Osaisiko joku sanoa onko F25 X3:ssa 3.0D sähköistä kiertovesipumppua, kun en äkkivilkaisulla lämmittimen kennolle menevistä linjoista sellaista paikallistanut? TT-thermolle etsin hyvää sijoituspaikkaa. Asennusohjeessa lukee että kennon paluuletkuun pitäs laittaa, täällä foorumilla kehotetaan laittamaan kennolle menevään letkuun...
                                Miksi paluuletkuun? No eipä sillä ole suurta merkitystä, kumpaan laittaa. Ei ole erillistä kiertovesipumppua.

                                E39 530dA -02 M-Sport
                                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎