Originally posted by Anzafin
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Lämmitin F10/11?
Collapse
X
-
Mikä on letkujen läpimitta, johon letkulämmitin asennetaan 3.0D n57 X3:ssa? Vois ostaa suoraan sellaisen missä oikean kokoiset liitosputket... Ja voiko asentaa pumputtoman mallin samaan paikkaan mihin noita pumpullisia on laitetttu?Last edited by XV70D; 26-06-2019, 12:27.EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport
Comment
-
-
Originally posted by Brasco View PostOnko tuohon 520d 140kw malliin mahdollista asennuttaa webastoa/eberiä? Mitä tässä lueskellu niin ei ehkä olisi?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by HarriKontio View PostOsaisiko joku varmistaa meneekö M550D samalla Defan elementillä kuin 535?
Defan lohkon kylkeen tuleva säteilylämmitin 414834 ja auton vm 2014. Etsin siis nimenomaan tuollaista ei jäähdytysnesteeseen liitettävää mallia.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostEsimerkki tt-thermosta tuolla kiertovesipumpun luona.
Tähän ilmeisesti ei tarvitse muuta, kuin suoraa 19mm letkua, 6 kpl klemmareita ja yhden 19mm kulman. Vai tarvitseeko tuonne vielä yhden 19mm jatkopalan uuden ja vanhan letkut väliin?
Näyttäisi että auton putket ovat 19mm ja tt-thermon lähtö 17mm. Varmaan silti tuolla 19mm letkulla saa asian toteutettua, eikä tarvitse rueta erikokoisten putkien ja suppareiden kanssa leikkimään?
Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä. Selviäisi yhdellä reissulla, kun asennuspaikka on kauempana tarvikkeista. :think
Comment
-
-
Kaikkiin bemareihin mitä itse olen asentanut tt-thermon, nuo moottorilta sisätilan kennolle menevät letkut on olleet 19mm ja thermoissa lähdöt olleet 16mm. En ole vielä uskaltanut kokeilla pysyykö nesteet jos vain kiristää orkkisletkut lämmittimeen, ja olen suosiolla hommannut 16mm<->19mm adapterit ja 16mm letkua pätkän.
Jos joku on vääntänyt orkkisletkut suoraan thermoon, saa kertoa pysyykö nesteet sisällä olisi helpompi, ahdasta on yleensä muutenkin ja nuo adapterit hankaloittavat hommaa entisestään...F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Lenkka View PostOnko tämä fraatin ratkaisu helpoin ja fiksuin toteuttaa?
Tähän ilmeisesti ei tarvitse muuta, kuin suoraa 19mm letkua, 6 kpl klemmareita ja yhden 19mm kulman. Vai tarvitseeko tuonne vielä yhden 19mm jatkopalan uuden ja vanhan letkut väliin?
Näyttäisi että auton putket ovat 19mm ja tt-thermon lähtö 17mm. Varmaan silti tuolla 19mm letkulla saa asian toteutettua, eikä tarvitse rueta erikokoisten putkien ja suppareiden kanssa leikkimään?
Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä. Selviäisi yhdellä reissulla, kun asennuspaikka on kauempana tarvikkeista. :think
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostKaikkiin bemareihin mitä itse olen asentanut tt-thermon, nuo moottorilta sisätilan kennolle menevät letkut on olleet 19mm ja thermoissa lähdöt olleet 16mm. En ole vielä uskaltanut kokeilla pysyykö nesteet jos vain kiristää orkkisletkut lämmittimeen, ja olen suosiolla hommannut 16mm<->19mm adapterit ja 16mm letkua pätkän.
Jos joku on vääntänyt orkkisletkut suoraan thermoon, saa kertoa pysyykö nesteet sisällä olisi helpompi, ahdasta on yleensä muutenkin ja nuo adapterit hankaloittavat hommaa entisestään...
Jäähdytysnesteletkupihdit on hyvät tuossa hommassa että saa putket tukkoon...F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by Patomursu View PostEi varmaan ole helpoin, omaani tein yläkautta ja ainoat edestä purettavat osat oli se tukivarsi (iskarin luota keulalle menevä) ja imuilman putki.
Minusta tuo lisävesipumpun viereen laitettava oli melko helppo tehdä. Ja havaintona se, että kannattaa todellakin käyttää supistajia ja oikeankokoista letkua, jää nimittäin melko helposti tippasemaan jos isoa letkua yrittää lämmittimen lähtöihin väkisin kuristaa.
- Antti -
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostTaitaa olla melko harakiriä kokeilla ilman adaptereita, kaivaa vain verta nenästä. :think
Jäähdytysnesteletkupihdit on hyvät tuossa hommassa että saa putket tukkoon...
Itse olen vaihtanut yleensä samalla nesteet niin olen laskettanut järjestelmän samalla jo tyhjäksi...F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Osaisiko joku sanoa onko F25 X3:ssa 3.0D sähköistä kiertovesipumppua, kun en äkkivilkaisulla lämmittimen kennolle menevistä linjoista sellaista paikallistanut? TT-thermolle etsin hyvää sijoituspaikkaa. Asennusohjeessa lukee että kennon paluuletkuun pitäs laittaa, täällä foorumilla kehotetaan laittamaan kennolle menevään letkuun...EX V70, W211, E61, A6, ny X3 Msport
Comment
-
-
Originally posted by XV70D View PostOsaisiko joku sanoa onko F25 X3:ssa 3.0D sähköistä kiertovesipumppua, kun en äkkivilkaisulla lämmittimen kennolle menevistä linjoista sellaista paikallistanut? TT-thermolle etsin hyvää sijoituspaikkaa. Asennusohjeessa lukee että kennon paluuletkuun pitäs laittaa, täällä foorumilla kehotetaan laittamaan kennolle menevään letkuun...
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment