Originally posted by Heguli 31
View Post
F1X jarrujen huolto
Collapse
X
-
-
Originally posted by MNi View Post.Jarrulevyiksi ja -paloiksi esim. Zimmermann tai Bosch.
Tarvii kyllä talven jälkeen avata uudelleen ja katsoa millä vinkumisen poistaisi.Esim palat vaihtamalla toisen merkkisiin tai jotain kitkapintojen uritusta tms.Last edited by Heguli 31; 19-01-2015, 16:22.
Leave a comment:
-
Satulanpidike ruuvipenkkiin kiinni ja liukupinnat ja -urat viilalla puhtaaksi. Samanlaiset rojut siellä lienee kuin E46:ssakin.
Männän pölysuojakumi uusiksi, samoin liukutapeilla seilaavat kumiosat. Anti-rattle clip vaihtoon. ATE:n osat pitäisi löytyä ihan Motonetistä tai autoteilemann.de. Pölysuojakumin alle ATE:n sinistä Bremszylinderpastea ja jarrupalojen taakse ATE:n Plastilubea. Jos liukutapit ovat kuluneet urille, ne myös vaihtoon ATE:n osiin.
Jarrulevyiksi ja -paloiksi esim. Zimmermann tai Bosch.
Leave a comment:
-
Originally posted by poke View PostEi käyny 7mm kuusiokolo. Sellaista tietenkin ihan ensin sinne kokeilin.
9mm kuusiokoloavainta ei löydy hyllystä. Sellainen tarttee seuraavaksi hommata ja kokeilla.
Olipa sitten ollu tapit jumissa kun männän puolen pala oli jo lähes nollissa ja ulommassa palassa oli vielä 6mm pintaa. Levykin oli kiero jo vähän eli uudet rojut laitettava.Autolla ajettu nyt vasta 116tkm.
Kannattais näköjään aukoa jarrut silloin tällöin muuloinkin kuin vain silloin kun huollontarveilmaisin sitä alkaa pyytämään.
Mitäs jarrukamaa tuohon nyt kannattaa laittaa? onko orkkikselle joku hyvä laatumerkki vaihtoehto olemassa?
Leave a comment:
-
Originally posted by MajorDrake View PostEn ole F-koristen jarruja vielä joutunu remppaamaan mutta eiköhän sielläkin ole 7 mm kuusiokolo jota ei normi sarjoista löydy..
9mm kuusiokoloavainta ei löydy hyllystä. Sellainen tarttee seuraavaksi hommata ja kokeilla.
Leave a comment:
-
Originally posted by Robi View PostTakajarruihin ei sitten ole mitään asiaa ilman testeriä kun on sähköinen käsijarru ja jos sen avaa ilman että on huoltoasennossa niin saattaa sormet jäädä väliin kun jarru kiristyy.
Itse tein aikoinaan niin että irroitin käsijarrun sähkömoottorin jarrusatulasta (2 torx-pulttia), jonka jälkeen männän sai kierrettyä helposti muistaakseni pelikaanipihdeillä. Kiertämisen jälkeen (tulee selkeä stoppi) mäntä painetaan sisään normaaliin tyyliin. Kun kaikki on kasassa, kiristellään ja löysäillää käsijarrua useita kertoja jolloin käsijarru asettuu oikeaan kohtaan. Päälle toki normaalit jarrun polkemiset.Last edited by böntti; 01-01-2015, 01:21.
Leave a comment:
-
7mm tai 9mm kuusikulma mutta ei nyt muistu mieleen vaikka useita noita tullut tehtyä.
Takajarruihin ei sitten ole mitään asiaa ilman testeriä kun on sähköinen käsijarru ja jos sen avaa ilman että on huoltoasennossa niin saattaa sormet jäädä väliin kun jarru kiristyy.
Leave a comment:
-
Originally posted by poke View PostMeinasin etujarruja huoltaa f10:stä. Minkähän lainen työkalu mahtaa sopia liukutappeihin?
Kaiken näköisiä kuusiokoloja ja torxeja sököttelin sinne koloon muttei mikään tuntunut sopivan.
Leave a comment:
-
F1X jarrujen huolto
Meinasin etujarruja huoltaa f10:stä. Minkähän lainen työkalu mahtaa sopia liukutappeihin?
Kaiken näköisiä kuusiokoloja ja torxeja sököttelin sinne koloon muttei mikään tuntunut sopivan.Tags: None
Leave a comment: