F1X jarrujen huolto
Collapse
X
-
Ei välttämättä, takajarrut kuluvat normaalisti vähemmän jolleivät jää laahaamaan. Etujarrut tulevat aina ensin peliin mukaan, niiden painotus on suurempi kuin takajarrujen jottei jarruttaessa pääse takapää pyörähtämään menosuuntaan. Jarrutasapaino siis aina etupainotteinen, prosenttilukua en kyllä tiedä. Samat puhdistustoimet tarvitaan kuin etujarruillekin.
-
Originally posted by jukkapoika77 View PostEipä sitä sähkömoottoria tarvisi irroittaa vaikka niin heti ohjeiden mukaan teinkin,ei siellä mitään pyöri moottorin päässä että voi olla kiinnikin.tosin tiedä onko helpompi pyörittää jos on pois.helppo homma kuitenkin
Leave a comment:
-
Homma käy helposti kun ottaa käsijarrun moottorit irti jarrusatuloista ja sitten pyörittää mäntiä pihdeillä. Moottori on kiinni kahdella pultilla.
Leave a comment:
-
[QUOTE=poke;3672920]testerillähän niitä ajellaan tai sitten tuolla böntin kuvaamalla työkalulla. tuollsisia työkaluja myyvät esim bilhelvetessä (biltema)[/QUOT
Onko erillisiä testereitä (minkä merkkisiä ja hintaisia, tuskin kuitenkaan Biltemasta löytyy), vai voiko jotenkin tietokoneella ja siihen asennettavalla ohjelmalla tehdä samaa? Jarruhuoltohan on hyvä tehdä joka vuosi ainakin näissä 5-sarjan autoissa. Maksaa kyllä itsensä takaisin, jos ei laite kohtuuttoman kallis ole.
Leave a comment:
-
Originally posted by Reiska56 View PostJa miten tuo huoltoajo oikein tehdään, mitä työvälineitä tarvitaan, pystyykö kotikonsteilla itse tekemään?
Leave a comment:
-
Jarruhuolto
Originally posted by MajorDrake View PostHmm. Teinkö joitain väärin kun F10:stä (530xd) vaihdoin takapalat, ajoin vain satulat huoltoasentoon ennen remppaa ja männät sai nätisti painettua sisään...
Leave a comment:
-
Originally posted by MajorDrake View PostHmm. Teinkö joitain väärin kun F10:stä (530xd) vaihdoin takapalat, ajoin vain satulat huoltoasentoon ennen remppaa ja männät sai nätisti painettua sisään...
Leave a comment:
-
Hmm. Teinkö joitain väärin kun F10:stä (530xd) vaihdoin takapalat, ajoin vain satulat huoltoasentoon ennen remppaa ja männät sai nätisti painettua sisään...
Leave a comment:
-
Originally posted by böntti View PostKyllä pyörii moottorin päässä, on vieläpä aika tiukalla välityssuhteella eli voimaa tarvitaan jos moottori on paikallaan. Nykyään tuo homma tehdään kyllä virallisesti moottorit paikoillaan, kiertämällä mäntää erikoistyökalulla.
Leave a comment:
-
Originally posted by jukkapoika77 View PostEipä sitä sähkömoottoria tarvisi irroittaa vaikka niin heti ohjeiden mukaan teinkin,ei siellä mitään pyöri moottorin päässä että voi olla kiinnikin.tosin tiedä onko helpompi pyörittää jos on pois.helppo homma kuitenkin
Leave a comment:
-
Originally posted by böntti View Post
Itse tein aikoinaan niin että irroitin käsijarrun sähkömoottorin jarrusatulasta (2 torx-pulttia), jonka jälkeen männän sai kierrettyä helposti muistaakseni pelikaanipihdeillä. Kiertämisen jälkeen (tulee selkeä stoppi) mäntä painetaan sisään normaaliin tyyliin. Kun kaikki on kasassa, kiristellään ja löysäillää käsijarrua useita kertoja jolloin käsijarru asettuu oikeaan kohtaan. Päälle toki normaalit jarrun polkemiset.
Leave a comment:
-
Levyt ja palat eteen maksoi ~240€posteineen ja reilu tunti meni vaihtaessa.
Muistaa vaan varata 18mm hylsyn ja 7mm kuusiokolon satulan irroitukseen sekä 6mm kuusiokolon levyn lukituspulttiin.
Männänpuoleiset palat imee pieniä kiviä. Taitaa jäähdytys tehdä moisen efektin, kun ennen ei moiseen ole tullut törmättyä.
35tkm oli iDriven arvion kestosta vaihdon jälkeen. Melkoinen lottokone...
Leave a comment:
-
Se huoltoväli on mukautuva, eli se lukema muuttuu sen mukaan miten ne palat kuluu. Eli jos esim. Ensimmäisillä paloilla päästy vaikka 40tkm, niin kun nollaat sen huoltovälin niin oletuksena on silloin se noin 40tkm. Ja se siis voi lisääntyä tai vähentyä riippuen siitä miten ne palat kuluu / koska saavuttaa tunnistinjohdosta ensimmäisen tason.
Leave a comment:
-
Huoltovalon kun nollaa iDriven tai tripin kautta niin antaa vaihtoväliksi 15tkm, kuulostaa turhan tiuhalta vaihtoväliltäTakajarruissa kuitenkin on seuraavaan vaihtoon 38tkm, muistaakseni. Voiko sitä muokata iDriven kautta vai ainoastaan testerillä nollatessa?
Leave a comment:
Leave a comment: