F1X jarrujen huolto

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HV530XD
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Sieltä voi vaihtaa kielen englanniksi.
    Kappas, niin voikin! Eipä ollut tuota itse kaivannut, mut sieltähän se asetusvalikosta löytyi englannin kielikin.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    ETK:sta auton runkonumerolla löytyy jarrulevyihin oikeat mitat, ja ATE nettikatalogissa löytyy levyille minimipaksuudet. En tiedä onko ATE:lla katalogia englanniksi, mut saksankielisenäkin on aika selkeä sivusto.
    Sieltä voi vaihtaa kielen englanniksi.

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    ETK:sta auton runkonumerolla löytyy jarrulevyihin oikeat mitat, ja ATE nettikatalogissa löytyy levyille minimipaksuudet. En tiedä onko ATE:lla katalogia englanniksi, mut saksankielisenäkin on aika selkeä sivusto.

    Leave a comment:


  • Atom
    replied
    Originally posted by karis79 View Post
    Just eilen illalla tilasin profiteile.de ATE:n palat eteen ja taakse, ATE kulumisen ilmaisimet eteen ja taakse, ATE liukutapit eteen ja vielä eteen vetonivelen sisemmät suojakumet (ulompia ei löytynyt) niin postikuluineen 200€. Nämä osat oli siis F11 530xd
    Tarkastin asian bemarin korjausohjeesta ja näyttäisi tosiaan siltä että örumin sivulla on virhe. 2.4mm normaalit levyt ja 1.6mm reitetyt on oikea lukema.

    Leave a comment:


  • karis79
    replied
    Originally posted by Palomies View Post
    Löytyykö mistään mittoja noille jarrulevyille milloin ovat vaihtorajoilla?

    Autona olisi F10 535D.

    Oliko palat arvokkaatkin ja vaihdoitteko muutakin kuin vain palat?
    Just eilen illalla tilasin profiteile.de ATE:n palat eteen ja taakse, ATE kulumisen ilmaisimet eteen ja taakse, ATE liukutapit eteen ja vielä eteen vetonivelen sisemmät suojakumet (ulompia ei löytynyt) niin postikuluineen 200€. Nämä osat oli siis F11 530xd
    Last edited by karis79; 20-07-2017, 07:48. Reason: Autocorrect

    Leave a comment:


  • karis79
    replied
    Originally posted by Atom View Post
    Örumin mukaan 1.6mm saa kulua. Orig levyn paksuus etu 36/30 ja taka 24/20 riippuen mallista.
    Miten minä muistelin että istassa toi 1,6mm oli M-sportin levyille ja 2,4mm muille.. mutta voi olla että muistan väärin. en voi nyt tarkistaa kun en ole koneen ääressä.

    Leave a comment:


  • Atom
    replied
    Originally posted by Palomies View Post
    Löytyykö mistään mittoja noille jarrulevyille milloin ovat vaihtorajoilla?

    Autona olisi F10 535D.

    Oliko palat arvokkaatkin ja vaihdoitteko muutakin kuin vain palat?
    Örumin mukaan 1.6mm saa kulua. Orig levyn paksuus etu 36/30 ja taka 24/20 riippuen mallista.

    Leave a comment:


  • Palomies
    replied
    Löytyykö mistään mittoja noille jarrulevyille milloin ovat vaihtorajoilla?

    Autona olisi F10 535D.

    Oliko palat arvokkaatkin ja vaihdoitteko muutakin kuin vain palat?

    Leave a comment:


  • paha75
    replied
    Originally posted by karis79 View Post
    Noita F11 takajarrupalojakin on kahden kokoisia 106mm ja 116mm. Sopiiko 530xd noi isommat palaset vai onko ne tarkoitettu vain tuon varusteen S212A kanssa jota minulla ei ainakaan listan mukaan ole? Ate katalogi puhuu jotain reinforced brakes..

    Täytyy varmaan laittaa ATE takapalat tuolta profiteilestä laittaa tilaukseen jos ei satu motonetissä olemaan laadukasta merkkiä tarjolla. Takalevyt ei ollu kuluneet kovin paljoa kun ei ollu huullosta juuri ollenkaan ja työntömitalla mittaamalla näytti 23,3mm
    Pari viikkoa takaperin tilasin omaan 530dx 2011 takajarrupalat ja kun en oikein netistä löytänyt varmuutta noille palojen koolle niin otin renkaan pois ja mittasin. 116mm näytti olevan ja autossa ei ole mitään aktiivisia alustapalikoita.

    Leave a comment:


  • karis79
    replied
    Noita F11 takajarrupalojakin on kahden kokoisia 106mm ja 116mm. Sopiiko 530xd noi isommat palaset vai onko ne tarkoitettu vain tuon varusteen S212A kanssa jota minulla ei ainakaan listan mukaan ole? Ate katalogi puhuu jotain reinforced brakes..

    Täytyy varmaan laittaa ATE takapalat tuolta profiteilestä laittaa tilaukseen jos ei satu motonetissä olemaan laadukasta merkkiä tarjolla. Takalevyt ei ollu kuluneet kovin paljoa kun ei ollu huullosta juuri ollenkaan ja työntömitalla mittaamalla näytti 23,3mm

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Komppaan HTK12. Hintaerot ovat loppujen lopuksi pieniä, kun ostaa vl:sin Profiteilelta alennuksen kera. Esim. merkit TRW, Jurid, Brembo, Textar, ATE ja mikäs yksi OEM valmistaja olikaan... Pagid tjsp...

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Kahimooni View Post
    Moi,

    Tarkoitus olisi itse tehdä jarruremonttia. Aiempia ajokkeja on rassattu paljon mutta bimmeriä ei ole aiemmin ollut. F11 M-Sport 12/10 on malli ja mittailin jarrukiekkojen mittoja. Edessä 348/30 mitat ja takana 330/20. Autonvaraosat24.fi ajattelin kokeilla hankintapaikaksi. Ridexiä taka-akselille firma halvimpana tarjoaisi ja "asiantuntijoiden suosittelema" lukee yllä. Onko kokemuksia? Myös kabiinin filtteriä tms. löytyy samanmerkkisenä. Starkin palat tulevat tähän.

    No, Zimmermannia tulee etuakselille. Siihen taas Ridexin palat. Kuinkahan nuo brändit ristiin tai yhdessä toimivat?

    Onko kulumisenilmaisin sekä edessä että takana? Onko merkillä väliä? Starkia tarjoaisi.

    Kannattaako hankkia ns. osasarjaa huoltohommaan vai ovatko nuo palanpidikkeet, liukutappien kumit jne pysyneet yleensä kunnossa?

    Onko muuta vinkkiä? Bmw-foorumia ja tätä olen selannnut sekä katsellut Youtubea ahkerasti.

    -K
    Starkin ainakin jättäisin ostamatta se on tuon autodocin oma merkki, jota yrittävät väittää hyväksi (sen sivuliikkeitä on nämä autovaraosat24 jne.). Osiksi kannattaa valita tunnetun valmistajan osat, ATE, Zimmerman, TRW, Jurid, Brembo, Textar jne. Jarrut on sellainen, että niissä en ostaisi mitään halpoja harakiri osia. Ridex jättäisin myös ostamatta, ei ne kunnon jarruosat niin paljon enempää maksa, ettei sellaisia voisi ostaa F-sarjalaiseen. Tunnistimet on edessä ja takana, ovat ristissä eli yksi molempia. Näissäkin sama homma osta joku muu kuin

    Leave a comment:


  • Kahimooni
    replied
    Minkä merkkisiä osia hankin?

    Moi,

    Tarkoitus olisi itse tehdä jarruremonttia. Aiempia ajokkeja on rassattu paljon mutta bimmeriä ei ole aiemmin ollut. F11 M-Sport 12/10 on malli ja mittailin jarrukiekkojen mittoja. Edessä 348/30 mitat ja takana 330/20. Autonvaraosat24.fi ajattelin kokeilla hankintapaikaksi. Ridexiä taka-akselille firma halvimpana tarjoaisi ja "asiantuntijoiden suosittelema" lukee yllä. Onko kokemuksia? Myös kabiinin filtteriä tms. löytyy samanmerkkisenä. Starkin palat tulevat tähän.

    No, Zimmermannia tulee etuakselille. Siihen taas Ridexin palat. Kuinkahan nuo brändit ristiin tai yhdessä toimivat?

    Onko kulumisenilmaisin sekä edessä että takana? Onko merkillä väliä? Starkia tarjoaisi.

    Kannattaako hankkia ns. osasarjaa huoltohommaan vai ovatko nuo palanpidikkeet, liukutappien kumit jne pysyneet yleensä kunnossa?

    Onko muuta vinkkiä? Bmw-foorumia ja tätä olen selannnut sekä katsellut Youtubea ahkerasti.

    -K

    Leave a comment:


  • Gsus325Coupe
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Kuten tuossa todettiin, niin jumittelevat jarrut on yksi yleinen syy tuohon nopeaa kulumiseen. Kenties viime kerralla ei ole kunnolla puhdisteltu ja voideltu, niin ovat alkaneet jossain vaiheessa jumittaa ja siksi kuluneet nopeasti. Tämän selvittää helposti kun ottaa renkaan pois ja katsoo jumitteleeko jarrut.
    Tsekkasin kaikki palat tänään ja kaikissa pintaa aivan hyvästi.. mistäköhän muusta tuo huoltoilmaisimen "nollautuminen" voisi johtua?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Gsus325Coupe View Post
    Minkälaisia kilometrejä teillä on jarrut kestäneet?

    Katsoin huoltohistoriasta omalta kohdalta että palat ovat kestäneet aiemmin 60-80tkm. Nyt kuitenkin hiljattain auto rupesi valittamaan että palat lopussa sekä edestä että takaa. Ennen tätä näytti että seuraavaan huoltoon 17tkm ja sitten kerralla ilmoitti huollon tarpeesta molemmissa päissä. Etupaloilla ajettu noin 25tkm, takapaloilla enemmän n. 60tkm.
    Kuten tuossa todettiin, niin jumittelevat jarrut on yksi yleinen syy tuohon nopeaa kulumiseen. Kenties viime kerralla ei ole kunnolla puhdisteltu ja voideltu, niin ovat alkaneet jossain vaiheessa jumittaa ja siksi kuluneet nopeasti. Tämän selvittää helposti kun ottaa renkaan pois ja katsoo jumitteleeko jarrut.

    Leave a comment:

Working...
X