F1X jarrujen huolto

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • icecold
    replied
    Originally posted by SirRahikkala View Post
    Vanha ketju, mutta sainpa paskahalvauksen kun omaan F10 518d Autokeskus tarjosi jarruremppaa, palat, levyt ja nesteiden vaihtoa 1780€ hintaan.

    Katsoin ensin noita Autodocin Ridexeä, mutta uskaltaako niihin lähteä? Alle 300€ saisi kaikki kamat. Sitten katsoin myös täsäkin ketjussa mainitut ATE keraamiset+brembo olisi 813€.

    Toinen ongelma on se, että haluaisin että huolto kirjataan sinne palvelimelle ja idrive oikein kun auto on vielä ns. tuore ja vähän ajettu. Mikä paja tekisi hommat asiakkaan osilla (tai järkevän hintaisilla) ja saisi vielä kirjattua huolto saksaan?
    Tilasin juuri viime viikolla itse vastaavaan autoon molemmille akseleille ATEn alkuperäistä vastaavat kaksiosaiset levyt, ceramic-jarrupalat ja kulumistunnistimet. Koko paketti oli hieman alle 600 euroa (sis. myös rahdit) Bandel Autoteileltä.

    Originally posted by VilleP View Post
    Ei kannata halpoja laittaa jos ei halua kohta tehdä samaa remopaa uudestaan.

    https://m.motointegrator.de/

    Etsippä tuolta. Väitän että saat 500e koko sarjan bremboa ja atea. EI kait jarruilla mitään merkitystä tietokannassa yms. Kuluvia osia kuitenkin.
    Samaa mieltä.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Ei kannata halpoja laittaa jos ei halua kohta tehdä samaa remopaa uudestaan.

    https://m.motointegrator.de/

    Etsippä tuolta. Väitän että saat 500e koko sarjan bremboa ja atea. EI kait jarruilla mitään merkitystä tietokannassa yms. Kuluvia osia kuitenkin.
    Last edited by VilleP; 08-11-2022, 09:08.

    Leave a comment:


  • SirRahikkala
    replied
    Vanha ketju, mutta sainpa paskahalvauksen kun omaan F10 518d Autokeskus tarjosi jarruremppaa, palat, levyt ja nesteiden vaihtoa 1780€ hintaan.

    Katsoin ensin noita Autodocin Ridexeä, mutta uskaltaako niihin lähteä? Alle 300€ saisi kaikki kamat. Sitten katsoin myös täsäkin ketjussa mainitut ATE keraamiset+brembo olisi 813€.

    Toinen ongelma on se, että haluaisin että huolto kirjataan sinne palvelimelle ja idrive oikein kun auto on vielä ns. tuore ja vähän ajettu. Mikä paja tekisi hommat asiakkaan osilla (tai järkevän hintaisilla) ja saisi vielä kirjattua huolto saksaan?

    Leave a comment:


  • dieselrules
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Hae OEM numerolla, kyllä löytyy.
    Oli ne käyvät. Myyjän sivulla oli vaan puutteellista tietoa, niin vähän sekoitti

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Hae OEM numerolla, kyllä löytyy.

    Leave a comment:


  • dieselrules
    replied
    Originally posted by VilleP View Post
    Bremboa laittaisin jo OEM ulkonäkö syystä:

    https://www.motointegrator.de/artike...40413-1-stueck

    Ja sitten palat ATE tai Jurid keraamisena:

    https://www.motointegrator.de/produkte/34216775346.html
    Aloin tilaamaan 535d x-driveen paloja joka nurkkaan ja tuolla sivulla vierailin ja muutamalla muulla. Tuli vastaan ettei ATElta saa keraamisia paloja eteen. Olenko väärässä?? Eteen löytyi yhdet, mutta ne oli vanhempaan versioon missä on alle 300hp. Näyttäis että olisi samat palat kuin 550d:hen.

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Originally posted by Juh4 View Post
    F11 M550d -13, mitkä levyt ja palat taakse olisi paras kombo hinta-laatusuhteeltaan?
    Brembon kiekot ja Aten keraamiset olen laittanut useampaan autoon, eikä ole kyllä ollut mitään moitittavaa.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Jos haluat vanteiden pysyvän puhtaan näköisinä, niin laita ATE keraamiset. Maksavat toki enemmän vrt. normi palat, mutta ei tarvitse vanteita olla kokoajan pesemässä.

    Leave a comment:


  • VilleP
    replied
    Originally posted by Juh4 View Post
    F11 M550d -13, mitkä levyt ja palat taakse olisi paras kombo hinta-laatusuhteeltaan?
    Bremboa laittaisin jo OEM ulkonäkö syystä:

    https://www.motointegrator.de/artike...40413-1-stueck

    Ja sitten palat ATE tai Jurid keraamisena:

    https://www.motointegrator.de/produkte/34216775346.html

    Leave a comment:


  • Juh4
    replied
    F11 M550d -13, mitkä levyt ja palat taakse olisi paras kombo hinta-laatusuhteeltaan?

    Leave a comment:


  • Barenstood
    replied
    Takajarrupalat vaihdon tarpeessa. Marmorilta annettiin käsittämätön 169 euron hinta takapaloille. Kun nyt tilaan/ostan nämä palat muualta, niin minkäkokoiset ne on? Kahta eri kokoa näyttäisi olevan tarjolla. Autona siis F11 520d vuosimallia 2012.

    Vaihtoehto 1:
    Korkeus 1 (mm):65,5
    Korkeus 2 (mm):72,4
    Leveys (mm):116,0

    Vaihtoehto 2:
    Korkeus 1 (mm):63,2
    Korkeus 2 (mm):56,2
    Leveys (mm):106,0

    Edit: Tässä nyt siis mitat ATEn paloista, jos sillä on merkitystä.
    Last edited by Barenstood; 16-08-2021, 08:19.

    Leave a comment:


  • tavi3
    replied
    sähk. käsijarrun sisäänvääntö jarrupalojenvaihdon yhteydessä

    Ainakin 2016 mallisessa 520 f11 xdrivessä tuli vastaan sisäänkiertämisessä se että torx ei tähän kay, vaan on oltava xzn M9 hylsy. homma tyssäs siihen, onneksi biltemasta löytyi sopiva setti verkkokaupasta, ja sillä voi jatkaa. Tietenkin testeri toinen vaihtoehto, mutta tää manuaali sopii mulle paremmin. Ens viikolla näkee eteneekö homma...

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Meneenkö F1x takapään jarruremppa helposti kuten tässä videossa?

    Satulan irroituksessa tarvinee kapeaa 15mm lenkkiä?
    Sähkömoottori torxit auki, moottori pois ja käsijarrumäntä torxilla niin sisään kuin menee?
    Sitten päämännän voi puristaa vinkallakin sisään?
    Kyllä, se on just noin helppo remppa mitä tolla videolla on. Joku aika sitten tein, ja muistaakseni 15mm avaimenkaan ei tarvinnut kovin hoikka olla. Männän voi tosiaan puristaa vinkalla sisään.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by Sami_R View Post
    Just eilen tuli tuohon omaan f11 farkkuun vaihdettua palat eteen ja taakse. Ei mikään tavallisuudesta poikkeava homma. Ei tarvittu edes sitä 9mm kuusiokoloavainta. Autossa 330mm levyt edessä.

    Takajarrujen kanssa pitää muistaa sähköisen käsijarrun vapautus. Tällä ohjeella onnistuu keneltä vaan:

    https://youtu.be/BOubDKjnqak
    Meneenkö F1x takapään jarruremppa helposti kuten tässä videossa?

    Satulan irroituksessa tarvinee kapeaa 15mm lenkkiä?
    Sähkömoottori torxit auki, moottori pois ja käsijarrumäntä torxilla niin sisään kuin menee?
    Sitten päämännän voi puristaa vinkallakin sisään?

    Leave a comment:


  • Ceeray
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Tuossa aiemmin taisi olla juttua siitä sisäpuolen nopeasta kulumisesta. Jarrujen ilmanoton avustuksella sisäpuoli saa osansa kaikesta mitä tiestöstä irtoaa. Sopiva hiomatahna siellä palan kanssa kun vettä ja muuta sinne lentää.

    Väsyneet reaktiotankojen korihelat korostaa pientä levyjen nypytystä todella ikävästi. Tuntuuko ratissa kolahtelua, kun kävelyvauhdista nopeasti käyt jarrulla?
    Ne etualatukivarret vaihdettiin samassa rytäkässä. Puslat oli ihan paskana.

    Leave a comment:

Working...
X