Originally posted by poke
View Post
F1X jarrujen huolto
Collapse
X
-
Originally posted by alttu View Post530xd lienee sitten eriasia, orggis palat eteen marmorilla 269€.
135tkm mittarissa ja paloissa (alkup.) oli 2mm tasaisesti jäljellä, levyjä ei ollut tarpeen vaihtaa, huullosta ei juurikaan, ainostaan palan väliin mennyt sinne kuulumaton jyvänen tehnyt pienen uran keskelle.
Leave a comment:
-
Originally posted by suppari View PostLevyjä nämä tuntuu syövän melkeen helpommin kuin palaa.Järjettömän pehmeää ainetta.
Perus f10 520/525d palat ei mitään 200e maksa, merkkiliikkeessä on halvemmat orkkikset kuin tarvikeliikkeessä Ferodot.
135tkm mittarissa ja paloissa (alkup.) oli 2mm tasaisesti jäljellä, levyjä ei ollut tarpeen vaihtaa, huullosta ei juurikaan, ainostaan palan väliin mennyt sinne kuulumaton jyvänen tehnyt pienen uran keskelle.
Leave a comment:
-
Originally posted by suppari View PostLevyjä nämä tuntuu syövän melkeen helpommin kuin palaa.Järjettömän pehmeää ainetta.
Perus f10 520/525d palat ei mitään 200e maksa, merkkiliikkeessä on halvemmat orkkikset kuin tarvikeliikkeessä Ferodot.
Ainakin tuossa sigun 525d:ssä 3-litran mosalla oli suurin jarrukombinaatio ja hinta oli sen mukainen.
Leave a comment:
-
Levyjä nämä tuntuu syövän melkeen helpommin kuin palaa.Järjettömän pehmeää ainetta.
Perus f10 520/525d palat ei mitään 200e maksa, merkkiliikkeessä on halvemmat orkkikset kuin tarvikeliikkeessä Ferodot.
Leave a comment:
-
Originally posted by Ikuinen aloittelija View PostJaa'a on näkäjään saman kohtalon kokeneita. Eilen kesärinkuloita vaihaessa huomasin, että etulevyt on männänpuolelta aivan finaalissa kuten palatkin.
Liukutapit tai palat on ihan jumissa. Tilasin Zimmermanit iltasella.
Viime syksynä vaihdoin palat taakse, kun toinen satula oli jumissa. Taisi tulla sitä K27:aa, mutta hyvin nuo jarruttaa hintaisekseen. Tarkoitus oli uusia paremmilla, kun levytkin on vaihtokunnossa.
Mittarissa on hurjat 96tkm. Vaimon e60:ssa 177tkm ajettuna on kaikki vielä vuodelta -08.
Leave a comment:
-
Jaa'a on näkäjään saman kohtalon kokeneita. Eilen kesärinkuloita vaihaessa huomasin, että etulevyt on männänpuolelta aivan finaalissa kuten palatkin.
Liukutapit tai palat on ihan jumissa. Tilasin Zimmermanit iltasella.
Viime syksynä vaihdoin palat taakse, kun toinen satula oli jumissa. Taisi tulla sitä K27:aa, mutta hyvin nuo jarruttaa hintaisekseen. Tarkoitus oli uusia paremmilla, kun levytkin on vaihtokunnossa.
Mittarissa on hurjat 96tkm. Vaimon e60:ssa 177tkm ajettuna on kaikki vielä vuodelta -08.
Leave a comment:
-
Originally posted by alttu View PostOnko Motonetin paloista kokemuksia? Hintaero motonet vs. alkuperäinen on aika huikea, 39.90€ vs. 269€
tai varaosaliikkeistäkin saa esim zimmermanniakin mikäli liikeen tukkuri on koivunen. Eikä maksa 269euroa.
omassani on nyt ollu zimmermannin levyt ja palat edessä, eikä voi moittia.
Leave a comment:
-
Onko Motonetin paloista kokemuksia? Hintaero motonet vs. alkuperäinen on aika huikea, 39.90€ vs. 269€
Leave a comment:
-
Originally posted by poke View PostKuten jo aiemmassa viestissä lukee niin valikko kyllä löytyy trippimittarin painikkeella ja resetointikin lähtee käyntiin mutta kun on sen tehnyt niin tulee tuo teksti reset unsuccesfully. Eikä nollaannu.
Tunnistimet laitoin uuden, mutta miten se tunnistin toimii? Pitääkö olla tunnistin johdon pinnien välistä ohmimittarilla mitaten väli ehjä?
Autocom kyllä tunnistaa auton ja sillä resetoitiin aiemmin jarrunesteen vaihto kun sellainen tehtiin.
Taisi lopulta homman juju olla se että kun vapautin käsijarrun päältä niin resetointi viimein onnistui.
Leave a comment:
-
Originally posted by WSE1 View PostJarruhuollon nollaus onnistuu kyllä mittaristolta (joskin idriven kautta helpompaa mikäli sellainen on...), kunhan kulumisvaroittimen anturi on taatusti ehjä. Mittaristolta nollatessa tulee kuljetajan oven olla suljettuna, ja muut ohjeet voi etsiä automallin mukaan netistä, pääsääntöisesti painetaan mittariston painiketta avaimen radioasentoon kääntämisen (palikan koloon asettamisen tai keylessissä starttinapin painamisen ilman jarrua) jälkeen (kaikkien hälytysen ensin hävittyä) nin kauan kunnes huoltovalikko on näytöllä, sen jälkeen mennään haluttuun huoltoon joko ajotietokoneen viiksen napeilla tai mittariston napilla automallista riippuen ja suoritetaan nollaus joko pitämällä pitkään mittariston nappia pohjassa tai viiksen napeilla taas automallista riippuen, kun näyttöön tulee reset? pitää nappi vapauttaa ja nollaus kuitata uudella pitkällä painalluksella, viiksen nappeja käytettäessä kuittaus eri napilla kuin selaus.
Autocom ei välttämättä osaa nollata ko. mallia. Jos kuitenkaan mikään tapa ei toimi, on anturi tai sen virtapiiri vialla.
Tunnistimet laitoin uuden, mutta miten se tunnistin toimii? Pitääkö olla tunnistin johdon pinnien välistä ohmimittarilla mitaten väli ehjä?
Autocom kyllä tunnistaa auton ja sillä resetoitiin aiemmin jarrunesteen vaihto kun sellainen tehtiin.
Leave a comment:
-
Originally posted by poke View PostSain jarrut postista ja vaihdoinkin ne jo maanantaina kun satuun olemaan välillä taas kotona. Tänään kaveri koetti autocom:olla kuitata etujarrupalat vaihdetuksi. Ei onnistunut. Eikä onnistunut äsken kun trippimittarin painikkeella koitin sitä resetoida. Alkaa kyllä resetoimaan mutta ilmoittaa "reset unsucsesfully". Mistähän johtuu? Tunnistimen
laitoin uuden. Ehdin ajaa autolla 2200km yli huollon ennen tätä päivää, joten olisko sillä merkitystä?
Autocom ei välttämättä osaa nollata ko. mallia. Jos kuitenkaan mikään tapa ei toimi, on anturi tai sen virtapiiri vialla.
Leave a comment:
-
Originally posted by poke View PostAiemmin olen käyttänyt E60:ssä ferodon paloja ja ne ei ole vinkuneet ainakaan.
Tilasin nyt Zimmermannin levyt ja palat kun sai kohtuu hinnalla saksasta.
F10/11 näyttää olevan kolmea erijarrulevy kokoa käytössä ja ainakin kahta eri palakokoakin.
Mun autossa on näköjään kaikkein isoimmat jarrut. Levyllä kokoa 348 x 36 mm.
ETK ei osannut kertoa että autossa olisi nuo jarrut kun ne ovat optio S5EA ja taas auton varustelistassa tuota optiota ei ole mainittu. Onneksi mittasin ennen tilausta.
laitoin uuden. Ehdin ajaa autolla 2200km yli huollon ennen tätä päivää, joten olisko sillä merkitystä?
Leave a comment:
-
Originally posted by MNi View PostBoschin levyt + Zimmermannin palat ainakin ~10tkm ei ole vinkunut (E46 tosin).
Tilasin nyt Zimmermannin levyt ja palat kun sai kohtuu hinnalla saksasta.
F10/11 näyttää olevan kolmea erijarrulevy kokoa käytössä ja ainakin kahta eri palakokoakin.
Mun autossa on näköjään kaikkein isoimmat jarrut. Levyllä kokoa 348 x 36 mm.
ETK ei osannut kertoa että autossa olisi nuo jarrut kun ne ovat optio S5EA ja taas auton varustelistassa tuota optiota ei ole mainittu. Onneksi mittasin ennen tilausta.
Leave a comment:
-
Boschin levyt + Zimmermannin palat ainakin ~10tkm ei ole vinkunut (E46 tosin).
Leave a comment:
Leave a comment: