Tässä pitäisi ruveta värkkäämään uusia levyjä ja paloja joka nurkkaan 100 tkm ajettuun -12 F10:n. Auto ilmoittaa takajarrujen kestoksi alle 5000 km ja kyllähän ne silmämääräisesti vaihtokunnossa alkavat olla. Onkohan raadilla näppituntumaa, miten haasteellista F10:n jarrujen purku voi olla?
Käsittääkseni jarruja ei ole vielä availtu missään vaiheessa.
Tässä pitäisi ruveta värkkäämään uusia levyjä ja paloja joka nurkkaan 100 tkm ajettuun -12 F10:n. Auto ilmoittaa takajarrujen kestoksi alle 5000 km ja kyllähän ne silmämääräisesti vaihtokunnossa alkavat olla. Onkohan raadilla näppituntumaa, miten haasteellista F10:n jarrujen purku voi olla?
Käsittääkseni jarruja ei ole vielä availtu missään vaiheessa.
Jos työkalut pysyy käsissä, niin helppo homma. Oikeastaan ainut ero vanhempiin on sähköinen käsijarru. Se pitää laittaa huoltoasentoon testerillä (esim. ISTA) tai sitten manuaalisesti. Ellei laita ja puristaa takana vaan männät sisään, niin luultavasti saa lähteä marmorilta hakemaan osia. Tuon ikäisessä ja noilla kilometreillä tuskin on vielä suurempia ongelmia jumissa olevien pulttien kanssa.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Tuon ikäisessä ja noilla kilometreillä tuskin on vielä suurempia ongelmia jumissa olevien pulttien kanssa.
Omasta kokemuksesta voin kertoa että eräässä tapauksessa takajarrujen alemmat liukutapit olivat "yhtä puuta" ja liukutappeja ei ollut saatavilla tarvikkeena mistään. En tiedä onko yleinen ongelma äffässä mutta ainakin purkuri osasi kertoa että kysyntää on ollut... eli myyvät koko satulan sitten könttinä.
Noita liukutappeja on saatavilla varaosana ainakin saksasta ja varmaan suomestakin kun vaan tietää mitä etsii. KL/motonet/alkuperäisenä ei ainakaan saa..
Tuossa tapauksessa "yhtä puuta" tarkoitti sitä että toiselta puolta auton omistaja katkaisi toisen ja toinen carrier otettiin irti ja tappi saatiin irti lämmön avulla. Katkennut tappi saatiin kierteiden, vetovasaran ja lämmön avulla pois. Aikaisemmin moista ei ole tullut vastaan... :think
samasta asiasta tosin paasattu jo hiukan aikasemmin...
Omasta kokemuksesta voin kertoa että eräässä tapauksessa takajarrujen alemmat liukutapit olivat "yhtä puuta" ja liukutappeja ei ollut saatavilla tarvikkeena mistään. En tiedä onko yleinen ongelma äffässä mutta ainakin purkuri osasi kertoa että kysyntää on ollut... eli myyvät koko satulan sitten könttinä.
Noita liukutappeja on saatavilla varaosana ainakin saksasta ja varmaan suomestakin kun vaan tietää mitä etsii. KL/motonet/alkuperäisenä ei ainakaan saa..
Tuossa tapauksessa "yhtä puuta" tarkoitti sitä että toiselta puolta auton omistaja katkaisi toisen ja toinen carrier otettiin irti ja tappi saatiin irti lämmön avulla. Katkennut tappi saatiin kierteiden, vetovasaran ja lämmön avulla pois. Aikaisemmin moista ei ole tullut vastaan... :think
samasta asiasta tosin paasattu jo hiukan aikasemmin...
Toki ne liukutapit voi olla jumissa. Tuollaisia on käytetty jenkeissä, japseissa ym. aika pitkään. Yleensä jumittavat liukutapit näkee viimeistään renkaiden vaihdon yhteydessä kun katsoo missä kunnossa jarrut on. Usein jumittavat liukutapit aiheuttaa myös ravistusta, niin ne usein huomaa ennen totaali jumia. Jos ne on jumissa, niin siinä vaiheessa kannattaa harkita jatkaako vai viekö korjaamolle. Jos on jumissa, niin satulankannatin satulan kanssa pyörälle ja lämmön avulla sitten irti.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Minkäs kokoiset jarrulevyt on 3.0l 525da:ssä takana... realoem tarjoaa sekä 330mm että 345mm, kl-varaosilta sanoivat runkonumerolla että 330 :think ei jaksaisi alkaa mittomaan. Zimmermanin sport-levyt ja palat ajattelin laittaa, onko kokemuksia?
Vika vai ominaisuus? 140tkm ajettu 520da on hankala pysäyttää jouheasti, eli pysähdys tapahtuu lähes aina hivenen töksähtäen, pienen narahduksen saattelemana. Samoin etujarrut narisevat jos autoa liuttaa jarrua vasten hitaasti eteenpän. Auto on merkkiliikkessä huolettu ja etupalat/levyt on kunnosta päätellen hiljattaen uusittu. Onko kokemusta vastaavasta ja mistä lähtisi vikaa etsimään?
Narina jarruista taitaa olla normaalia automaateissa, mutta oletko koettanut laittaa N:lle ja pysäyttää? Mulla haraa jotenkin vaihteisto ja vapaalla pysähtyy täysin sulavasti.
Narina jarruista taitaa olla normaalia automaateissa, mutta oletko koettanut laittaa N:lle ja pysäyttää? Mulla haraa jotenkin vaihteisto ja vapaalla pysähtyy täysin sulavasti.
Kiitos! Tätä piti heti testata ja N:llä auto tosiaan pysähtyy jouheasti. Jarrut on siis kunnossa, mutta täytyy käydä vielä eturipustukset läpi, sillä autossa on havaittavissa lievää tärinää kun painaa kevyesti jarrua yli 80km/h vauhdissa. Jotenkin vaan tuo narina ja töksähtely ei sovi auton muuhun olemukseen.
Minkäs kokoiset jarrulevyt on 3.0l 525da:ssä takana... realoem tarjoaa sekä 330mm että 345mm, kl-varaosilta sanoivat runkonumerolla että 330 :think ei jaksaisi alkaa mittomaan. Zimmermanin sport-levyt ja palat ajattelin laittaa, onko kokemuksia?
Ei missään nimessä muutakuin alkuperäisiä nöihin, ainakaan etupäähän. Ei vaan toimi.
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Lähes kaikki menee kieroksi viimeistään 10tkm ajon jälkeen. Ollaan asennettu about 10paria f sarjaan etupäähän ja niistä 8 jouduttu vaihtamaan alkuperäisiin suht nopeasti.
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET! tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan. Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu! AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment