Originally posted by Fabsu
View Post
F1X jarrujen huolto
Collapse
X
-
Nollasitko vaihtovälin? Itsellä huutanut takajarruille 5000km viimeiset 50tkm.
-
Tässä pitäisi ruveta värkkäämään uusia levyjä ja paloja joka nurkkaan 100 tkm ajettuun -12 F10:n. Auto ilmoittaa takajarrujen kestoksi alle 5000 km ja kyllähän ne silmämääräisesti vaihtokunnossa alkavat olla. Onkohan raadilla näppituntumaa, miten haasteellista F10:n jarrujen purku voi olla?
Käsittääkseni jarruja ei ole vielä availtu missään vaiheessa.Ajossa: F10 520d SE (2012)
Comment
-
Jos työkalut pysyy käsissä, niin helppo homma. Oikeastaan ainut ero vanhempiin on sähköinen käsijarru. Se pitää laittaa huoltoasentoon testerillä (esim. ISTA) tai sitten manuaalisesti. Ellei laita ja puristaa takana vaan männät sisään, niin luultavasti saa lähteä marmorilta hakemaan osia. Tuon ikäisessä ja noilla kilometreillä tuskin on vielä suurempia ongelmia jumissa olevien pulttien kanssa.Originally posted by radiaani View PostTässä pitäisi ruveta värkkäämään uusia levyjä ja paloja joka nurkkaan 100 tkm ajettuun -12 F10:n. Auto ilmoittaa takajarrujen kestoksi alle 5000 km ja kyllähän ne silmämääräisesti vaihtokunnossa alkavat olla. Onkohan raadilla näppituntumaa, miten haasteellista F10:n jarrujen purku voi olla?
Käsittääkseni jarruja ei ole vielä availtu missään vaiheessa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Omasta kokemuksesta voin kertoa että eräässä tapauksessa takajarrujen alemmat liukutapit olivat "yhtä puuta" ja liukutappeja ei ollut saatavilla tarvikkeena mistään. En tiedä onko yleinen ongelma äffässä mutta ainakin purkuri osasi kertoa että kysyntää on ollut... eli myyvät koko satulan sitten könttinä.Originally posted by HTK12 View PostTuon ikäisessä ja noilla kilometreillä tuskin on vielä suurempia ongelmia jumissa olevien pulttien kanssa.
Noita liukutappeja on saatavilla varaosana ainakin saksasta ja varmaan suomestakin kun vaan tietää mitä etsii. KL/motonet/alkuperäisenä ei ainakaan saa..
Kyseessä olis siis tälläiset liukutapit:
Ja esim tässä eräs tarvikevalmistaja: https://www.autonvaraosat24.fi/metzger/8031344
Tuossa tapauksessa "yhtä puuta" tarkoitti sitä että toiselta puolta auton omistaja katkaisi toisen ja toinen carrier otettiin irti ja tappi saatiin irti lämmön avulla. Katkennut tappi saatiin kierteiden, vetovasaran ja lämmön avulla pois. Aikaisemmin moista ei ole tullut vastaan... :think

samasta asiasta tosin paasattu jo hiukan aikasemmin...Last edited by fraatti; 07-10-2017, 00:48.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Toki ne liukutapit voi olla jumissa. Tuollaisia on käytetty jenkeissä, japseissa ym. aika pitkään. Yleensä jumittavat liukutapit näkee viimeistään renkaiden vaihdon yhteydessä kun katsoo missä kunnossa jarrut on. Usein jumittavat liukutapit aiheuttaa myös ravistusta, niin ne usein huomaa ennen totaali jumia. Jos ne on jumissa, niin siinä vaiheessa kannattaa harkita jatkaako vai viekö korjaamolle. Jos on jumissa, niin satulankannatin satulan kanssa pyörälle ja lämmön avulla sitten irti.Originally posted by fraatti View PostOmasta kokemuksesta voin kertoa että eräässä tapauksessa takajarrujen alemmat liukutapit olivat "yhtä puuta" ja liukutappeja ei ollut saatavilla tarvikkeena mistään. En tiedä onko yleinen ongelma äffässä mutta ainakin purkuri osasi kertoa että kysyntää on ollut... eli myyvät koko satulan sitten könttinä.
Noita liukutappeja on saatavilla varaosana ainakin saksasta ja varmaan suomestakin kun vaan tietää mitä etsii. KL/motonet/alkuperäisenä ei ainakaan saa..
Kyseessä olis siis tälläiset liukutapit:
Ja esim tässä eräs tarvikevalmistaja: https://www.autonvaraosat24.fi/metzger/8031344
Tuossa tapauksessa "yhtä puuta" tarkoitti sitä että toiselta puolta auton omistaja katkaisi toisen ja toinen carrier otettiin irti ja tappi saatiin irti lämmön avulla. Katkennut tappi saatiin kierteiden, vetovasaran ja lämmön avulla pois. Aikaisemmin moista ei ole tullut vastaan... :think

samasta asiasta tosin paasattu jo hiukan aikasemmin...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Minkäs kokoiset jarrulevyt on 3.0l 525da:ssä takana... realoem tarjoaa sekä 330mm että 345mm, kl-varaosilta sanoivat runkonumerolla että 330 :think ei jaksaisi alkaa mittomaan. Zimmermanin sport-levyt ja palat ajattelin laittaa, onko kokemuksia?F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
Vika vai ominaisuus? 140tkm ajettu 520da on hankala pysäyttää jouheasti, eli pysähdys tapahtuu lähes aina hivenen töksähtäen, pienen narahduksen saattelemana. Samoin etujarrut narisevat jos autoa liuttaa jarrua vasten hitaasti eteenpän. Auto on merkkiliikkessä huolettu ja etupalat/levyt on kunnosta päätellen hiljattaen uusittu. Onko kokemusta vastaavasta ja mistä lähtisi vikaa etsimään?
Comment
-
Kiitos! Tätä piti heti testata ja N:llä auto tosiaan pysähtyy jouheasti. Jarrut on siis kunnossa, mutta täytyy käydä vielä eturipustukset läpi, sillä autossa on havaittavissa lievää tärinää kun painaa kevyesti jarrua yli 80km/h vauhdissa. Jotenkin vaan tuo narina ja töksähtely ei sovi auton muuhun olemukseen.Originally posted by k23811 View PostNarina jarruista taitaa olla normaalia automaateissa, mutta oletko koettanut laittaa N:lle ja pysäyttää? Mulla haraa jotenkin vaihteisto ja vapaalla pysähtyy täysin sulavasti.
Comment
-
Ei missään nimessä muutakuin alkuperäisiä nöihin, ainakaan etupäähän. Ei vaan toimi.Originally posted by Driver22 View PostMinkäs kokoiset jarrulevyt on 3.0l 525da:ssä takana... realoem tarjoaa sekä 330mm että 345mm, kl-varaosilta sanoivat runkonumerolla että 330 :think ei jaksaisi alkaa mittomaan. Zimmermanin sport-levyt ja palat ajattelin laittaa, onko kokemuksia?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Samoin. Ei valittamista saati ongelmia.Originally posted by Pikari View PostMinulla Zimmerman Sport levyt ja hyvin toimii.ex:
F10 & R55
E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316
Comment
-
Lähes kaikki menee kieroksi viimeistään 10tkm ajon jälkeen. Ollaan asennettu about 10paria f sarjaan etupäähän ja niistä 8 jouduttu vaihtamaan alkuperäisiin suht nopeasti.sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
Comment