F1X jarrujen huolto

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • suppari
    replied
    Originally posted by poke View Post
    neloskoneisen?

    Ainakin tuossa sigun 525d:ssä 3-litran mosalla oli suurin jarrukombinaatio ja hinta oli sen mukainen.
    Juu nelimukiseen.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by alttu View Post
    530xd lienee sitten eriasia, orggis palat eteen marmorilla 269€.

    135tkm mittarissa ja paloissa (alkup.) oli 2mm tasaisesti jäljellä, levyjä ei ollut tarpeen vaihtaa, huullosta ei juurikaan, ainostaan palan väliin mennyt sinne kuulumaton jyvänen tehnyt pienen uran keskelle.
    Saman uran oli tehnyt mullekin toiseen takalevyyn, molemmat orggispalat taisi olla jotain 450-500 luokkaa tuohon 535d kun ne 15tkm sitten vaihdettiin.

    Leave a comment:


  • alttu
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Levyjä nämä tuntuu syövän melkeen helpommin kuin palaa. Järjettömän pehmeää ainetta.

    Perus f10 520/525d palat ei mitään 200e maksa, merkkiliikkeessä on halvemmat orkkikset kuin tarvikeliikkeessä Ferodot.
    530xd lienee sitten eriasia, orggis palat eteen marmorilla 269€.

    135tkm mittarissa ja paloissa (alkup.) oli 2mm tasaisesti jäljellä, levyjä ei ollut tarpeen vaihtaa, huullosta ei juurikaan, ainostaan palan väliin mennyt sinne kuulumaton jyvänen tehnyt pienen uran keskelle.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Levyjä nämä tuntuu syövän melkeen helpommin kuin palaa. Järjettömän pehmeää ainetta.

    Perus f10 520/525d palat ei mitään 200e maksa, merkkiliikkeessä on halvemmat orkkikset kuin tarvikeliikkeessä Ferodot.
    neloskoneisen?

    Ainakin tuossa sigun 525d:ssä 3-litran mosalla oli suurin jarrukombinaatio ja hinta oli sen mukainen.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Levyjä nämä tuntuu syövän melkeen helpommin kuin palaa. Järjettömän pehmeää ainetta.

    Perus f10 520/525d palat ei mitään 200e maksa, merkkiliikkeessä on halvemmat orkkikset kuin tarvikeliikkeessä Ferodot.

    Leave a comment:


  • alttu
    replied
    Originally posted by Ikuinen aloittelija View Post
    Jaa'a on näkäjään saman kohtalon kokeneita. Eilen kesärinkuloita vaihaessa huomasin, että etulevyt on männänpuolelta aivan finaalissa kuten palatkin.
    Liukutapit tai palat on ihan jumissa. Tilasin Zimmermanit iltasella.

    Viime syksynä vaihdoin palat taakse, kun toinen satula oli jumissa. Taisi tulla sitä K27:aa, mutta hyvin nuo jarruttaa hintaisekseen. Tarkoitus oli uusia paremmilla, kun levytkin on vaihtokunnossa.

    Mittarissa on hurjat 96tkm. Vaimon e60:ssa 177tkm ajettuna on kaikki vielä vuodelta -08.
    Koplasin myös sen minkä vanteen välistä pystyi, ja levyissä tuntui jo olevan jonkinverran uraa nimenomaan männän puolella... Itse hommasin Zimmermanin levyt ja Roadhousen palat, levyt vaihdan vain jos tarpeen. Huomenna selviää, kilsoja on 135tkm...

    Leave a comment:


  • Ikuinen aloittelija
    replied
    Jaa'a on näkäjään saman kohtalon kokeneita. Eilen kesärinkuloita vaihaessa huomasin, että etulevyt on männänpuolelta aivan finaalissa kuten palatkin.
    Liukutapit tai palat on ihan jumissa. Tilasin Zimmermanit iltasella.

    Viime syksynä vaihdoin palat taakse, kun toinen satula oli jumissa. Taisi tulla sitä K27:aa, mutta hyvin nuo jarruttaa hintaisekseen. Tarkoitus oli uusia paremmilla, kun levytkin on vaihtokunnossa.

    Mittarissa on hurjat 96tkm. Vaimon e60:ssa 177tkm ajettuna on kaikki vielä vuodelta -08.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by alttu View Post
    Onko Motonetin paloista kokemuksia? Hintaero motonet vs. alkuperäinen on aika huikea, 39.90€ vs. 269€
    Ei, mutta taitavat olla halvinta mahdollista laatua (K27 tms.)? Katso esim saksan ebaystä, niin saat ihan laatupaloja kohtuu hinnalla.

    tai varaosaliikkeistäkin saa esim zimmermanniakin mikäli liikeen tukkuri on koivunen. Eikä maksa 269euroa.

    omassani on nyt ollu zimmermannin levyt ja palat edessä, eikä voi moittia.

    Leave a comment:


  • alttu
    replied
    Onko Motonetin paloista kokemuksia? Hintaero motonet vs. alkuperäinen on aika huikea, 39.90€ vs. 269€

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Kuten jo aiemmassa viestissä lukee niin valikko kyllä löytyy trippimittarin painikkeella ja resetointikin lähtee käyntiin mutta kun on sen tehnyt niin tulee tuo teksti reset unsuccesfully. Eikä nollaannu.

    Tunnistimet laitoin uuden, mutta miten se tunnistin toimii? Pitääkö olla tunnistin johdon pinnien välistä ohmimittarilla mitaten väli ehjä?

    Autocom kyllä tunnistaa auton ja sillä resetoitiin aiemmin jarrunesteen vaihto kun sellainen tehtiin.
    Nytpä kuittaantui. Ehdin jo tunnistimenkin ohmimittarilla todeta ehjäksi.
    Taisi lopulta homman juju olla se että kun vapautin käsijarrun päältä niin resetointi viimein onnistui.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    Jarruhuollon nollaus onnistuu kyllä mittaristolta (joskin idriven kautta helpompaa mikäli sellainen on...), kunhan kulumisvaroittimen anturi on taatusti ehjä. Mittaristolta nollatessa tulee kuljetajan oven olla suljettuna, ja muut ohjeet voi etsiä automallin mukaan netistä, pääsääntöisesti painetaan mittariston painiketta avaimen radioasentoon kääntämisen (palikan koloon asettamisen tai keylessissä starttinapin painamisen ilman jarrua) jälkeen (kaikkien hälytysen ensin hävittyä) nin kauan kunnes huoltovalikko on näytöllä, sen jälkeen mennään haluttuun huoltoon joko ajotietokoneen viiksen napeilla tai mittariston napilla automallista riippuen ja suoritetaan nollaus joko pitämällä pitkään mittariston nappia pohjassa tai viiksen napeilla taas automallista riippuen, kun näyttöön tulee reset? pitää nappi vapauttaa ja nollaus kuitata uudella pitkällä painalluksella, viiksen nappeja käytettäessä kuittaus eri napilla kuin selaus.
    Autocom ei välttämättä osaa nollata ko. mallia. Jos kuitenkaan mikään tapa ei toimi, on anturi tai sen virtapiiri vialla.
    Kuten jo aiemmassa viestissä lukee niin valikko kyllä löytyy trippimittarin painikkeella ja resetointikin lähtee käyntiin mutta kun on sen tehnyt niin tulee tuo teksti reset unsuccesfully. Eikä nollaannu.

    Tunnistimet laitoin uuden, mutta miten se tunnistin toimii? Pitääkö olla tunnistin johdon pinnien välistä ohmimittarilla mitaten väli ehjä?

    Autocom kyllä tunnistaa auton ja sillä resetoitiin aiemmin jarrunesteen vaihto kun sellainen tehtiin.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Sain jarrut postista ja vaihdoinkin ne jo maanantaina kun satuun olemaan välillä taas kotona. Tänään kaveri koetti autocom:olla kuitata etujarrupalat vaihdetuksi. Ei onnistunut. Eikä onnistunut äsken kun trippimittarin painikkeella koitin sitä resetoida. Alkaa kyllä resetoimaan mutta ilmoittaa "reset unsucsesfully". Mistähän johtuu? Tunnistimen
    laitoin uuden. Ehdin ajaa autolla 2200km yli huollon ennen tätä päivää, joten olisko sillä merkitystä?
    Jarruhuollon nollaus onnistuu kyllä mittaristolta (joskin idriven kautta helpompaa mikäli sellainen on...), kunhan kulumisvaroittimen anturi on taatusti ehjä. Mittaristolta nollatessa tulee kuljetajan oven olla suljettuna, ja muut ohjeet voi etsiä automallin mukaan netistä, pääsääntöisesti painetaan mittariston painiketta avaimen radioasentoon kääntämisen (palikan koloon asettamisen tai keylessissä starttinapin painamisen ilman jarrua) jälkeen (kaikkien hälytysen ensin hävittyä) nin kauan kunnes huoltovalikko on näytöllä, sen jälkeen mennään haluttuun huoltoon joko ajotietokoneen viiksen napeilla tai mittariston napilla automallista riippuen ja suoritetaan nollaus joko pitämällä pitkään mittariston nappia pohjassa tai viiksen napeilla taas automallista riippuen, kun näyttöön tulee reset? pitää nappi vapauttaa ja nollaus kuitata uudella pitkällä painalluksella, viiksen nappeja käytettäessä kuittaus eri napilla kuin selaus.
    Autocom ei välttämättä osaa nollata ko. mallia. Jos kuitenkaan mikään tapa ei toimi, on anturi tai sen virtapiiri vialla.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Aiemmin olen käyttänyt E60:ssä ferodon paloja ja ne ei ole vinkuneet ainakaan.

    Tilasin nyt Zimmermannin levyt ja palat kun sai kohtuu hinnalla saksasta.

    F10/11 näyttää olevan kolmea erijarrulevy kokoa käytössä ja ainakin kahta eri palakokoakin.
    Mun autossa on näköjään kaikkein isoimmat jarrut. Levyllä kokoa 348 x 36 mm.
    ETK ei osannut kertoa että autossa olisi nuo jarrut kun ne ovat optio S5EA ja taas auton varustelistassa tuota optiota ei ole mainittu. Onneksi mittasin ennen tilausta.
    Sain jarrut postista ja vaihdoinkin ne jo maanantaina kun satuun olemaan välillä taas kotona. Tänään kaveri koetti autocom:olla kuitata etujarrupalat vaihdetuksi. Ei onnistunut. Eikä onnistunut äsken kun trippimittarin painikkeella koitin sitä resetoida. Alkaa kyllä resetoimaan mutta ilmoittaa "reset unsucsesfully". Mistähän johtuu? Tunnistimen
    laitoin uuden. Ehdin ajaa autolla 2200km yli huollon ennen tätä päivää, joten olisko sillä merkitystä?

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by MNi View Post
    Boschin levyt + Zimmermannin palat ainakin ~10tkm ei ole vinkunut (E46 tosin).
    Aiemmin olen käyttänyt E60:ssä ferodon paloja ja ne ei ole vinkuneet ainakaan.

    Tilasin nyt Zimmermannin levyt ja palat kun sai kohtuu hinnalla saksasta.

    F10/11 näyttää olevan kolmea erijarrulevy kokoa käytössä ja ainakin kahta eri palakokoakin.
    Mun autossa on näköjään kaikkein isoimmat jarrut. Levyllä kokoa 348 x 36 mm.
    ETK ei osannut kertoa että autossa olisi nuo jarrut kun ne ovat optio S5EA ja taas auton varustelistassa tuota optiota ei ole mainittu. Onneksi mittasin ennen tilausta.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Boschin levyt + Zimmermannin palat ainakin ~10tkm ei ole vinkunut (E46 tosin).

    Leave a comment:

Working...
X