memebuy23buy

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Heksunaattori
    replied
    Originally posted by Heksunaattori View Post
    Vika edelleen hakusessa...

    - Ilmenee vain n. -10 pakkas asteen jälkeen satunnaisesti kylmänä käynnistäessä
    - Ei anna mitään koodeja hehkuista tai hehkun ohjainboksiin viitaten
    - Voi jatkua tyhjäkäynnillä useamman minuutin, mikäli vika olisi hehkuissa epätasainen käynti kestäisi vain pari kymmentä sekunttia ?
    - Auto huojuu sisällä istuessa, kierroslukumittari ei kuitenkaan varsinaisesti pompi
    - Teimme tasaisen joutokäynnin mittauksen ja korjausarvot jokaisessa pytyssä (-0,3 ja 0,3 välillä) eli ei mitään vikaa
    - Lämpimänä ei ajaessa tai tyhjäkäynnillä mitään normaalista poikkeavaa
    - Diesel-suodatin vaihdettu varmuuden vuoksi

    Tänään n. -10 asteen pakkasella käynnistäessä epätasainen tyhjäkäynti ja hento ravistus jatkui taas useamman minuutin, jonka jälkeen katsoimme koodit:

    279800; Active cooling air damper, diagnostic feedback stop recognized open early
    253400; Swirl flap actuator position control swirl flaps wide open / positive deviation

    Onko muilla tullut kyseisiä koodeja vastaan? Ilmeisesti imusarjan läpät eivät toimi niinkuin pitää, en tiedä olisivatko niin karstassa tai voiko EGR vaikuttaa tuohon esimerkiksi ?

    Perjantaina täytyy luultavasti ottaa kaverin pajalla imusarjaa irti ja katsoa miltä näyttää, auto tosiaan vasta vajaa 60tkm ajettu.
    Originally posted by Atom View Post
    Itsellä "ryki" tuo 330xd n57 kun oli imusarja täynnä karstaa. Kierrokset heilahteli satunnaisesti. Imusarjan karstaisuutta voi tutkia avaamalla imuputken. Jos usempi milli tavaraa kannattaa pestä irrallaan. Läpät ei luonnollisesti sulkeudu kunnolla jos paljon karstaa välissä.Läpät kannattaa myös mukauttaa pesun jälkeen.
    Olen koittanut etsiä tietoa olisiko tästä N57 imusarjasta ottaa nuo läpät suoraan pois mikäli imusarjan nyt joutuu irroittaa kuitenkin putsausta varten?

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by pexodus View Post
    Miten helmat kiinni? Helman viimeinen kiinnike antautunut jostain takakaaren etuosasta, muutaman millin repsottaa helma ja ärsyttää kovasti
    muistaakseni alapuolelta muoviniiteillä ja yläosastaan vain kitkasovitteella. eli kevyestti kädellä napsauttamalla kiinni.

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Miten helmat kiinni? Helman viimeinen kiinnike antautunut jostain takakaaren etuosasta, muutaman millin repsottaa helma ja ärsyttää kovasti

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Originally posted by Atom View Post
    Huurtuuko muilla tuulilasi keskeltä kovalla pakkasella? Katsoin että keskellä ei ole reikiä.
    huurtuu :think sisältyy hintaan

    Leave a comment:


  • Atom
    replied
    Originally posted by Heksunaattori View Post
    Vika edelleen hakusessa...

    - Ilmenee vain n. -10 pakkas asteen jälkeen satunnaisesti kylmänä käynnistäessä
    - Ei anna mitään koodeja hehkuista tai hehkun ohjainboksiin viitaten
    - Voi jatkua tyhjäkäynnillä useamman minuutin, mikäli vika olisi hehkuissa epätasainen käynti kestäisi vain pari kymmentä sekunttia ?
    - Auto huojuu sisällä istuessa, kierroslukumittari ei kuitenkaan varsinaisesti pompi
    - Teimme tasaisen joutokäynnin mittauksen ja korjausarvot jokaisessa pytyssä (-0,3 ja 0,3 välillä) eli ei mitään vikaa
    - Lämpimänä ei ajaessa tai tyhjäkäynnillä mitään normaalista poikkeavaa
    - Diesel-suodatin vaihdettu varmuuden vuoksi

    Tänään n. -10 asteen pakkasella käynnistäessä epätasainen tyhjäkäynti ja hento ravistus jatkui taas useamman minuutin, jonka jälkeen katsoimme koodit:

    279800; Active cooling air damper, diagnostic feedback stop recognized open early
    253400; Swirl flap actuator position control swirl flaps wide open / positive deviation

    Onko muilla tullut kyseisiä koodeja vastaan? Ilmeisesti imusarjan läpät eivät toimi niinkuin pitää, en tiedä olisivatko niin karstassa tai voiko EGR vaikuttaa tuohon esimerkiksi ?

    Perjantaina täytyy luultavasti ottaa kaverin pajalla imusarjaa irti ja katsoa miltä näyttää, auto tosiaan vasta vajaa 60tkm ajettu.
    Itsellä "ryki" tuo 330xd n57 kun oli imusarja täynnä karstaa. Kierrokset heilahteli satunnaisesti. Imusarjan karstaisuutta voi tutkia avaamalla imuputken. Jos usempi milli tavaraa kannattaa pestä irrallaan. Läpät ei luonnollisesti sulkeudu kunnolla jos paljon karstaa välissä.Läpät kannattaa myös mukauttaa pesun jälkeen.

    Leave a comment:


  • Atom
    replied
    Huurtuuko muilla tuulilasi keskeltä kovalla pakkasella? Katsoin että keskellä ei ole reikiä.

    Leave a comment:


  • Heksunaattori
    replied
    Originally posted by Heksunaattori View Post
    Terve!

    Onko muilla tullut vastaan N57 kylmänä käynnistäessä epätasainen tyhjäkäynti, joka kuitenkin normalisoituu koneen lämmetessä?
    Koodit luettu eikä anna koodia hehkuista tai EGR...

    Auto F10 525dA vm. 2010, ajettu vajaa 60tkm
    Originally posted by pexodus View Post
    Juu, tekee ilman esilämmitystä (ei tee jos webastoa käyttää, vaikkei tuo konetta lämmitäkään) käynnistäessä noin 10-20sek valmet maista rumpsutusta, merkkiliike todennut egr:n läpän "nykivän" kun yrittää lämmittää nopeammin konetta säätämällä pakokaasun kierrätystä teki n. 70tkm säännöllisesti kylmällä. Hävisi yhtä äkkiä huollon jälkeen, ei ollut päivitelty mitääm ohjelmia, ei tietoa miksi "korjaantui"
    Vika edelleen hakusessa...

    - Ilmenee vain n. -10 pakkas asteen jälkeen satunnaisesti kylmänä käynnistäessä
    - Ei anna mitään koodeja hehkuista tai hehkun ohjainboksiin viitaten
    - Voi jatkua tyhjäkäynnillä useamman minuutin, mikäli vika olisi hehkuissa epätasainen käynti kestäisi vain pari kymmentä sekunttia ?
    - Auto huojuu sisällä istuessa, kierroslukumittari ei kuitenkaan varsinaisesti pompi
    - Teimme tasaisen joutokäynnin mittauksen ja korjausarvot jokaisessa pytyssä (-0,3 ja 0,3 välillä) eli ei mitään vikaa
    - Lämpimänä ei ajaessa tai tyhjäkäynnillä mitään normaalista poikkeavaa
    - Diesel-suodatin vaihdettu varmuuden vuoksi

    Tänään n. -10 asteen pakkasella käynnistäessä epätasainen tyhjäkäynti ja hento ravistus jatkui taas useamman minuutin, jonka jälkeen katsoimme koodit:

    279800; Active cooling air damper, diagnostic feedback stop recognized open early
    253400; Swirl flap actuator position control swirl flaps wide open / positive deviation

    Onko muilla tullut kyseisiä koodeja vastaan? Ilmeisesti imusarjan läpät eivät toimi niinkuin pitää, en tiedä olisivatko niin karstassa tai voiko EGR vaikuttaa tuohon esimerkiksi ?

    Perjantaina täytyy luultavasti ottaa kaverin pajalla imusarjaa irti ja katsoa miltä näyttää, auto tosiaan vasta vajaa 60tkm ajettu.

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Sama huomio tuli vahingossa. Ei vain minulla tunnu kovin hyvin toimivan. Missä se anturi takapuskurissa on?
    Puskurin tai diffun takana


    Toimii parhaiten, kun et mee liian lähelle takapuskuria.

    t. Jarppa

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Kokeilin aamulla, kolmannella potkaisulla aukesi . Voi olla, että seisoin liian lähellä...:think
    Hanki semmoiset "Lenigrad cowboys" kengät...

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by kmr View Post
    En tiedä anturista ja itselläkin tuntui toimivan huonosti / satunnaisesti, kunnes luin jostain tämän aiemmin kirjoittamani taktiikan, että ei seiso liian lähellä autoa ja heilauttaa jalkaa pitkittäin, ei sivusuunnassa.. Toimii joka kerta.
    Kokeilin aamulla, kolmannella potkaisulla aukesi . Voi olla, että seisoin liian lähellä...:think

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by peLoGo? View Post
    Onko muilla ollut ongelmia ovien lukkomekanismien jäätymisen kanssa?
    Itselläni on nyt useamman kerran pakkasilla ovi jäänyt niin, että aukeaa kyllä kahvasta (kahva tuntuu "liian jäykältä" kun avaa). Mutta sitten lukko ei enää palaudu ja ovi jää auki, josta seuraa se että joutuu ajelemaan ja pitämään ovea kädellä kiinni. Kun auto on hieman lämmennyt, niin lukko lähtee taas toimimaan normaalisti.

    Onko siis muilla samaa "ominaisuutta" ja olisiko mahdollisesti yleispätevä korjaus jo tiedossa?
    Hah, tätä samaa vikaahan on E39:ssä. Mitään parempaa korjausta siihen ei kyllä ikinä tullut keksittyä.
    Kosteuttahan siellä on oven sisällä mikä tuon aiheuttaa, joten oven sisuksien kuivattaminen ja aseöljyä tarpeeksi oikeisiin paikkoihin voisi auttaa.

    Leave a comment:


  • peLoGo?
    replied
    Onko muilla ollut ongelmia ovien lukkomekanismien jäätymisen kanssa?
    Itselläni on nyt useamman kerran pakkasilla ovi jäänyt niin, että aukeaa kyllä kahvasta (kahva tuntuu "liian jäykältä" kun avaa). Mutta sitten lukko ei enää palaudu ja ovi jää auki, josta seuraa se että joutuu ajelemaan ja pitämään ovea kädellä kiinni. Kun auto on hieman lämmennyt, niin lukko lähtee taas toimimaan normaalisti.

    Onko siis muilla samaa "ominaisuutta" ja olisiko mahdollisesti yleispätevä korjaus jo tiedossa?

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by mikkod View Post
    530/535d f11 omistajat. Mitä näissä kokonaisverot vuoteen?


    Trafin sivuilta löytyy laskuri Pistät vaan päästö grammat ja painon.

    Leave a comment:


  • kmr
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Sama huomio tuli vahingossa. Ei vain minulla tunnu kovin hyvin toimivan. Missä se anturi takapuskurissa on?
    En tiedä anturista ja itselläkin tuntui toimivan huonosti / satunnaisesti, kunnes luin jostain tämän aiemmin kirjoittamani taktiikan, että ei seiso liian lähellä autoa ja heilauttaa jalkaa pitkittäin, ei sivusuunnassa.. Toimii joka kerta.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by kmr View Post
    Omassa autossa tuli täysin yllätyksenä, että takaluukku aukeaa jalkaa heilauttamalla puskurin alla. Sähköisessä ohjekirjassa ei ollut asiasta mainintaa. Nykyään en muulla luukkua avaakkaan kuin potkimalla

    En tiedä onko tämä kaikissa F11 + comfort access + sähköinen takaluukku, mutta hieno varuste on. Pitkittäis suuntainen heilautus rekisterikilven oikeassa reunassa niin, että ei seiso ihan puskurissa kiinni, eikä ole tullut hutia.
    Sama huomio tuli vahingossa. Ei vain minulla tunnu kovin hyvin toimivan. Missä se anturi takapuskurissa on?

    Leave a comment:

Working...
X