memebuy23buy

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • touring39
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Todella harvinainen, en ole tainnut törmätä, toiseelta ihan turha varuste jos ei rata-ajoa harrasta...

    Edit. Äkkiseltään väittäisin että ei ole edes saanut F10/11 malleihin...
    Oliko e60-kamaa? Jostain on jäänyt mieleen se nappula, josta mokoman varusteen sai päälle.

    Leave a comment:


  • veku
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Todella harvinainen, en ole tainnut törmätä, toiseelta ihan turha varuste jos ei rata-ajoa harrasta...

    Edit. Äkkiseltään väittäisin että ei ole edes saanut F10/11 malleihin...
    Oisko M5:ssa vakiokamaa:think

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Comfortteihin ... ja harvinaisempana vermeenä aktiiviset selkänojan sivutuet, =kiristää kaarteessa ulkokurvin puoleista tukea.
    Todella harvinainen, en ole tainnut törmätä, toiseelta ihan turha varuste jos ei rata-ajoa harrasta...

    Edit. Äkkiseltään väittäisin että ei ole edes saanut F10/11 malleihin...
    Last edited by MajorDrake; 18-02-2017, 17:57.

    Leave a comment:


  • NakkiMakki
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Tarvii olla. Siis halkaisijaltaan/vierintäkehältään. Leveyksien muuttuessa erikokoisiksi renkaiden halkaisija pidetään samana renkaiden profiilisuhteita muuttamalla,kuten tuossa jo selvitettiin.

    Joo tietenkin noin, tuota vierintäkehää tarkoitin alkuperäisessä kysymyksessä vaikka kumeista puhuinkin.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by NakkiMakki View Post
    Pitääkös nelivedon kanssa olla samankokoiset kumit edessä ja takana, vai miten tuo jakolaatikko toimii?
    Tarvii olla. Siis halkaisijaltaan/vierintäkehältään. Leveyksien muuttuessa erikokoisiksi renkaiden halkaisija pidetään samana renkaiden profiilisuhteita muuttamalla,kuten tuossa jo selvitettiin.

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Originally posted by NakkiMakki View Post
    Pitääkös nelivedon kanssa olla samankokoiset kumit edessä ja takana, vai miten tuo jakolaatikko toimii?
    Ei tarvi olla, mut vierintäkehän pitää olla mahdollisimman sama. Eli esim. 245/45-18 & 275/40-18 ja 245/40-19 & 275/35-19 on ihan tehtaalta lähteneitä settejä nelivetoihin.

    Leave a comment:


  • NakkiMakki
    replied
    Pitääkös nelivedon kanssa olla samankokoiset kumit edessä ja takana, vai miten tuo jakolaatikko toimii?

    Leave a comment:


  • touring39
    replied
    Comfortteihin on tosiaan saanut optiona hieronnan (ns. aktiivi-istuin), tuuletuksen ja harvinaisempana vermeenä aktiiviset selkänojan sivutuet, =kiristää kaarteessa ulkokurvin puoleista tukea.

    Leave a comment:


  • N54
    replied
    Originally posted by pyyn0 View Post
    Onkos comfort jakkarassa aina hierontatoiminto vai onko lisä raksi?
    Ei ole comforteissa hieronta vakiona, eli on siis erillinen lisävaruste.

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Onkos comfort jakkarassa aina hierontatoiminto vai onko lisä raksi?

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Myös uusimmilla rheingoldeilla tulee tieto jos on lastutettu, tarkistussumma ei täsmää tjsp. Gurut kertonee lisää mikä on tarkka koodi...
    Moottorinohjaimeen tulee infokoodi (ei siis vikakoodi) kun softaa on ropattu. Tämän näkee inpalla, tai sitten rheingoldin vehicle testissä kun se kertoo että goodwilliä on turha hakea. Tämä huomautus on ollut istassa kyllä jo useita vuosia, ja pätee niin e-, f- kuin g-sarjaan.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Myös uusimmilla rheingoldeilla tulee tieto jos on lastutettu, tarkistussumma ei täsmää tjsp. Gurut kertonee lisää mikä on tarkka koodi...

    Leave a comment:


  • Atom
    replied
    Originally posted by _Unna_ View Post
    Tervehdys,
    Mites on, pystyykö itse jostain näkemään onko auto lastutettu? Oma mopo vaan tuntuu entiseen e61:seen joka oli suht samalla myllyllä varustettu, niin "paljon" tehokkaammalta. Star/stop nappikin muistaa edellisen asennon, niin tuli mieleen onkohan muutakin koodattu? Mitään vehkeitä en omista millä näkis jostain jotain, mikä johtuu vaan siitä etten tiedä mitä pitäisi hommata jotta vois lukea vikakoodeja ja nollata niitä.
    Tässä voiskin samalla kysyä, että josko joku voisi sellaiset tarvittavat vehkeet myydä? Kiinnostaisi pienet koodailutkin. Joten sellaiset vehkeet jos löytyy ylimääräisenä, tai jos on haluja jeesiä mistä kanssa harrastaja sellaiset voisi ostaa, niin privaa saa lähettää.
    Ps, Ja mikäänhän ei ole ilmaista ja en sitä itsekkään odota.
    Kyllähän sen näkee jos vie ohjelmoijalle. Ebaysta löytyy noita e-net kaapeleita 20€. Bimmerfestiltä löytää ohjelmat kun kysyy/etsii.

    Leave a comment:


  • _Unna_
    replied
    Tervehdys,
    Mites on, pystyykö itse jostain näkemään onko auto lastutettu? Oma mopo vaan tuntuu entiseen e61:seen joka oli suht samalla myllyllä varustettu, niin "paljon" tehokkaammalta. Star/stop nappikin muistaa edellisen asennon, niin tuli mieleen onkohan muutakin koodattu? Mitään vehkeitä en omista millä näkis jostain jotain, mikä johtuu vaan siitä etten tiedä mitä pitäisi hommata jotta vois lukea vikakoodeja ja nollata niitä.
    Tässä voiskin samalla kysyä, että josko joku voisi sellaiset tarvittavat vehkeet myydä? Kiinnostaisi pienet koodailutkin. Joten sellaiset vehkeet jos löytyy ylimääräisenä, tai jos on haluja jeesiä mistä kanssa harrastaja sellaiset voisi ostaa, niin privaa saa lähettää.
    Ps, Ja mikäänhän ei ole ilmaista ja en sitä itsekkään odota.

    Leave a comment:


  • sassi
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Osittain olit oikeassa. Kulumisanturi alkaa kulumaan vasta kun palasta on ehkä kolmannes hävinnyt.
    Sen jälkeen vastus kasvaa anturin kuluessa.

    Jos anturia ei tarvi oikeasti kuluneiden palojen jälkeen vaihtaa niin anturi on oikosulussa.

    Kulumisanturilla ja jäljellä olevalla ajomäärällä ole suoraa suhdetta toisiinsa vaan auto estimoi edellisten (tai oletuksen) palojen mukaan ajomäärää ja joskus pelkällä nollaamisellla päästään "huollosta". Eli jos paloja on yli puolet jäljellä...

    Lisäksi istalla voi resetoidan tuon jarrupalojen oletusiän, olikohan F-kopassa se etupaloille 70 tkm ja takapaloille 40 tai 50 tkm...
    Kiitos tiedosta
    Tuohon omaani kun vaihdoin palat, alkuperäisistä oli n. kolmasosa jäljellä ja siinä vaiheessa kulumisanturilla oli vielä 2-3mm matkaa levyn pintaan, eli ei ollut vielä kulunut lainkaan.

    Leave a comment:

Working...
X