memebuy23buy

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by sassi View Post
    Auliisti myönnän olevani väärässä jos näin on, mutta kun teillä kerran on oikeaa faktaa, niin kertokaa muillekin miten tuo oikeasti toimii?
    Osittain olit oikeassa. Kulumisanturi alkaa kulumaan vasta kun palasta on ehkä kolmannes hävinnyt.
    Sen jälkeen vastus kasvaa anturin kuluessa.

    Jos anturia ei tarvi oikeasti kuluneiden palojen jälkeen vaihtaa niin anturi on oikosulussa.

    Kulumisanturilla ja jäljellä olevalla ajomäärällä ole suoraa suhdetta toisiinsa vaan auto estimoi edellisten (tai oletuksen) palojen mukaan ajomäärää ja joskus pelkällä nollaamisellla päästään "huollosta". Eli jos paloja on yli puolet jäljellä...

    Lisäksi istalla voi resetoidan tuon jarrupalojen oletusiän, olikohan F-kopassa se etupaloille 70 tkm ja takapaloille 40 tai 50 tkm...

    Leave a comment:


  • jnj
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    No oliko sieltä anturilta vielä tullut ilmoitusta näyttöön?
    Muutama tuhat oli näytöllä jarruhuoltoon. Ei mitään merkkivaloa tai varoitusta. Palat oli kyllä jo ihan loppu, apukuskin puolelta metallilla. Anturi muistaakseni vain kuskin puolella.

    Leave a comment:


  • sassi
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Näin oli ennen. Ei enää nässä nykyisissä laitteissa. Joten kannattaa syventyä asiaan,ennenkuin tälläistä "faktaa" täällä kirjoittelee. No ei siinä nykyisessäkään anturissa mitään älyä ole,mutta tunnistimia on enemmin,kuin tuo "yksi lanka".
    Originally posted by Spetke View Post
    Minäkin rohkenen olla kanssasi täysin eri mieltä noissa molemmissa väitteissäsi...
    Auliisti myönnän olevani väärässä jos näin on, mutta kun teillä kerran on oikeaa faktaa, niin kertokaa muillekin miten tuo oikeasti toimii?

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by sassi View Post
    Rohkenen kyllä väittää toista. Siinä kulumisanturissa ei ole mitään älyä, se on ainoastaan silmukka (eli johto kiertää kulumisanturin kautta) ja se on sijoitettu jarrupalaan siten, että kun jarrupala kuluu lähes loppuun, jarrulevy alkaa kuluttamaan myös tuota tunnistinta ja lopulta tunnistimen sisällä oleva johto kuluu poikki -> ilmoitus tauluun.

    Tuollaisessa tapauksessa tunnistin pitää vaihtaa, mutta jos vaihtaa palat ennen kuin tunnistin ottaa osumaa, sen voi aivan hyvin laittaa takaisin uusien palojen kanssa ja nollata vaihtolaskurin.
    Näin on ainakin E46, E9x ja F10 pre-lci kohdalla
    Minäkin rohkenen olla kanssasi täysin eri mieltä noissa molemmissa väitteissäsi...

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by jnj View Post
    Omaani (535xd -11) joulun alla etujarrut uusin ja vanhan anturin sinne jätin. Nollasin huoltomuistin ja taas on 70tkm seuraavaan jarruhuoltoon. Eli ei ainakaan tuo anturi vaatinut uusimista.
    No oliko sieltä anturilta vielä tullut ilmoitusta näyttöön?

    Leave a comment:


  • jnj
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Näin oli ennen. Ei enää nässä nykyisissä laitteissa. Joten kannattaa syventyä asiaan,ennenkuin tälläistä "faktaa" täällä kirjoittelee. No ei siinä nykyisessäkään anturissa mitään älyä ole,mutta tunnistimia on enemmin,kuin tuo "yksi lanka".
    Omaani (535xd -11) joulun alla etujarrut uusin ja vanhan anturin sinne jätin. Nollasin huoltomuistin ja taas on 70tkm seuraavaan jarruhuoltoon. Eli ei ainakaan tuo anturi vaatinut uusimista.

    Leave a comment:


  • rville
    replied
    Oven avausvaijerin vaihdossa tuli eteen irtonainen kumiosa oven sisältä.
    Osa on kuvassa nro 10

    Onko kenelläkään käsitystä mihin tuo osa pitäisi kuulua? En keksi mitään järkevää sijoituspaikkaa..

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by sassi View Post
    Rohkenen kyllä väittää toista. Siinä kulumisanturissa ei ole mitään älyä, se on ainoastaan silmukka (eli johto kiertää kulumisanturin kautta) ja se on sijoitettu jarrupalaan siten, että kun jarrupala kuluu lähes loppuun, jarrulevy alkaa kuluttamaan myös tuota tunnistinta ja lopulta tunnistimen sisällä oleva johto kuluu poikki -> ilmoitus tauluun.

    Näin on ainakin E46, E9x ja F10 pre-lci kohdalla
    Näin oli ennen. Ei enää nässä nykyisissä laitteissa. Joten kannattaa syventyä asiaan,ennenkuin tälläistä "faktaa" täällä kirjoittelee. No ei siinä nykyisessäkään anturissa mitään älyä ole,mutta tunnistimia on enemmin,kuin tuo "yksi lanka".
    Last edited by Heguli 31; 11-02-2017, 15:56.

    Leave a comment:


  • sassi
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Kyllä siellä jarruissa on edessä ja takana kulumistunnistimet, mitkä vaihdetaan jarrurempan yhteydessä. Tunnistin kuluu samaa tahtia palojen kanssa.
    ...
    Rohkenen kyllä väittää toista. Siinä kulumisanturissa ei ole mitään älyä, se on ainoastaan silmukka (eli johto kiertää kulumisanturin kautta) ja se on sijoitettu jarrupalaan siten, että kun jarrupala kuluu lähes loppuun, jarrulevy alkaa kuluttamaan myös tuota tunnistinta ja lopulta tunnistimen sisällä oleva johto kuluu poikki -> ilmoitus tauluun.

    Tuollaisessa tapauksessa tunnistin pitää vaihtaa, mutta jos vaihtaa palat ennen kuin tunnistin ottaa osumaa, sen voi aivan hyvin laittaa takaisin uusien palojen kanssa ja nollata vaihtolaskurin.
    Näin on ainakin E46, E9x ja F10 pre-lci kohdalla
    Last edited by sassi; 11-02-2017, 14:03.

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by rville View Post
    Huoltoilmaisin lienee jarruosissa ihan aikalaskuri ja osia vaihdellaan kun tarve ilmenee. Eli riippunee miten paljon jarruttaa/ajaa aktiivivakkarilla/sateessa. Ja kyllähän nämä tasaisin välein painelee jarrua kun lasissa oleva tunnistin havaitsee kosteutta. Taitaa olla kaikissa F-sarjalaisissa vakiovaruste?
    Kyllä siellä jarruissa on edessä ja takana kulumistunnistimet, mitkä vaihdetaan jarrurempan yhteydessä. Tunnistin kuluu samaa tahtia palojen kanssa. En tiedä onko muita laskureita mitkä vaikuttaa huoltoilmaisimeen, mutta missään tapauksessa se ei ole pelkkä aikalaskuri. Kun ostin autoni, ilmaisin näytti etupalojen vaihtoon 5000tkm. Ajan pääasiassa pitkää maantieajoa, ja ajoin vielä 23.000km, ennen kun ilmaisin oli nollassa ja etujarrulevyt ja palat vaihdettiin sitten 115tkm kohdalla. Jarrujen huolto nollattiin ja laskuriin tuli 70tkm, ja se on siinä edelleen, ja uusilla jarruilla on ajettu maantiesiivua reilut 42tkm.
    Veikkaan että rvillen kärryn 40tkm jarruremppaväliin on syynä esim kieroutuneet jarrulevyt, niitä on kai monella tullut vastaan.

    Leave a comment:


  • rville
    replied
    Huoltoilmaisin lienee jarruosissa ihan aikalaskuri ja osia vaihdellaan kun tarve ilmenee. Eli riippunee miten paljon jarruttaa/ajaa aktiivivakkarilla/sateessa. Ja kyllähän nämä tasaisin välein painelee jarrua kun lasissa oleva tunnistin havaitsee kosteutta. Taitaa olla kaikissa F-sarjalaisissa vakiovaruste?

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by rville View Post
    Pystyykö Esysillä koodaamaan jarrulevyjen kuivaamisen pois käytöstä?
    Katselin tänään marmorilla oman kärryn huoltohistoriaa ja alkoi pelottamaan Saksmannin 40 tkm välein tapahtunut täysjarruremppa.. Toki aktiivivakkarikin syö levyjä mutta siitä ei kyllä pysty luopumaan.
    Siis näissä on tuo kuivaustoiminto? Kun märällä kelillä motarin rampista tulee ulos 535xd:llä ja jarruttaa niin tuntuu ettei ole jarruja hetkeen ollenkaan, ennen kuin jarrut kuivuu. Kun nuo melkein 14" jarrulaikat edessä on märkänä niin menee jokunen aika ennekuin ne puree kiinni... Milloin kuivatustoiminto aktivoituu? Pyyhkijöiden ollessa päällä? Tuosta jarrujen kestävyydestä, mulla ollut nyt tuossa 535xd:ssä 42tkm Zimmermanin levyt ja Febi/Bilstein palat edessä, ei tärinöitä eikä kieroja levyjä, ja huoltoilmaisin näyttää edelleen 70tkm seuraavaan vaihtoon eli sama mikä tauluun tuli jarruhuollon kuittauksen jälkeen.

    Leave a comment:


  • Ghostriders
    replied
    Moro, tuli hommattua F11 530d xDrive (2011)niin miten saan aktivoitua tuon speed limit information näkyviin?
    Ja saako tota ilmastointia säädettyä niin että ei puhalla jaloille ollenkaan...

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Pystyy koodaamaan ainakin huomattavasti kevyemmäksi, ulkoa en muista että saiko kokonaan pois.

    Leave a comment:


  • rville
    replied
    Pystyykö Esysillä koodaamaan jarrulevyjen kuivaamisen pois käytöstä?
    Katselin tänään marmorilla oman kärryn huoltohistoriaa ja alkoi pelottamaan Saksmannin 40 tkm välein tapahtunut täysjarruremppa.. Toki aktiivivakkarikin syö levyjä mutta siitä ei kyllä pysty luopumaan.

    Leave a comment:

Working...
X