Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • N54
    replied
    Joku (turkkilainen?) ne on itse suhuutellut punaisiksi, ei tehtaalta sellaisia ole saanut. Ainakaan omassa tiedossani ei ole tehdaslisävarusteisia jarruja F1x malleihin, ja esim. Ykkössarjan lisävarusteisissa M Sport jarruissa on siniset satulat.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Mitä nuo punaiset jarrusatulat merkkaavat tehtaalta?

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Terve,

    Tulossa jarrupalojen vaihto eteen 7t kilsan jälkeen, ei siis ihan heti, mutta onko suositella pk seudulta hyvää (lähinnä hinnan puolesta siis) paikkaa missä näitä huoltoja kannattaa teettää?

    Takajarrujen palat vaihdatin Schmiedmannilla, hyvä liike mutta aika kallista. Veikkaan että vaihtavat autom. kaikki muutkin jarruihin liittyvät palikat ja hinta eteen 1500€ :/

    Mulla on Saksasta tuotu 535D F10 ja edellinen omistaja oli jonkinsortin autoharrastaja, kaikkia hienouksia ei ole mutta "tärkeimmät" (M paketit, hifit ,iso navi valopaketti, hiilikuituosia jne) oli valinnut, ja myös punaiset jarrusatulat. Olikohan näihin jotain tömäkämpää jarrupakettia ollut tarjolla vai onko vaan söpösti punaiset?

    Leave a comment:


  • Kona
    replied
    Häiritsee niin kovasti silmään

    Originally posted by H3nu View Post
    Miks ne pitää saada pimeeks?

    Leave a comment:


  • H3nu
    replied
    Originally posted by Kona View Post
    Onnistuuko f10:stä koodailemaan nuo "äärivalot ?" pois ? Elikkä ne ajovalon sivussa olevat 3 oranssia lediä.

    Video vielä selventämään
    https://www.youtube.com/watch?v=Of49HYBITmY

    Miks ne pitää saada pimeeks?

    Leave a comment:


  • Kona
    replied
    Onnistuuko f10:stä koodailemaan nuo "äärivalot ?" pois ? Elikkä ne ajovalon sivussa olevat 3 oranssia lediä.

    Video vielä selventämään

    Leave a comment:


  • SilverHawk
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Ala-arvoista työtä merkkiliikkeessä jälleen kerran. Tuo höyrysulku ongelma kun pitäisi olla kyllä heidänkin tiedossaan (ns.tyyppivika lähes kaikissa Bemarin korimalleissa). Eli sitä ihmettelen sitä,ettei kerralla voitu tehdä kunnolla laittamalla uudet liimat.
    No sanoppa muuta! Kerralla kun tekis kunnolla niin kaikki olis tyytyväisiä

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by SilverHawk View Post
    Liimaus oli tosiaan pettänyt. Marraskuussa olivat lämmittäneet ja painaneet kosteussuojat paikoilleen, mutta ratkaisu ei ollut ikuinen. Tällä kertaa ottavat vanhat liimat pois ja uudet vahvemmat mömmöt tilalle, asianmukainen kuivaus tietty. Jos vaikka tällä kertaa sais nää sitten kuntoon.
    Ala-arvoista työtä merkkiliikkeessä jälleen kerran. Tuo höyrysulku ongelma kun pitäisi olla kyllä heidänkin tiedossaan (ns.tyyppivika lähes kaikissa Bemarin korimalleissa). Eli sitä ihmettelen sitä,ettei kerralla voitu tehdä kunnolla laittamalla uudet liimat.

    Leave a comment:


  • SilverHawk
    replied
    Originally posted by SilverHawk View Post
    Täytyypä kysyä huollosta tätä ensi viikolla ja mainita, että jos laittaisivat tuota sikaliimaa lisäksi. Ettei nyt jatkuvasti tartte olla marmorilla käymässä
    Liimaus oli tosiaan pettänyt. Marraskuussa olivat lämmittäneet ja painaneet kosteussuojat paikoilleen, mutta ratkaisu ei ollut ikuinen. Tällä kertaa ottavat vanhat liimat pois ja uudet vahvemmat mömmöt tilalle, asianmukainen kuivaus tietty. Jos vaikka tällä kertaa sais nää sitten kuntoon.

    Pari päivää ajellaan nyt sit 330e

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Itse kasaisin bytuulimassalla. Sillä kasaavat asuntovaunut ym. Saa vielä joskus tarvittaessa irti, mutta tarttuu kyllä tiukasti kiinni eikä kovetu ikinä.
    Meidän X3:een laitoin korikittiä,kun sattui tuoretta sellaista hyllyssä olemaan. Sen takia tuo aiemman kirjoitukseni "Sikaliima" oli varustettu heittomerkein...

    Huomitavaa myös se,että liimaus on tehtävä kokonaan ympäri. Ei siis pelkästään alapuolta,mistä luulisi veden valuvan. Meilläkin vesi pääsi oveen verhoilun sisälle höyrysulun yläreunasta takaoven pikkuikkunan alapuolelta.

    Leave a comment:


  • rville
    replied
    Pieni suuri ongelma:
    F11 kuskin ovi on jumitellut/ ei ole suostunut lukkiutumaan kylmänä.
    Surina kuuluu, eli soft-close moottori kyllä on hengissä.
    Noin vartin ajon jälkeen ovi on suostunut menemään kiinni.

    Nyt kävi aamulla niin, että aikani rämpättyä ja keskuslukko napilla leikittyäni
    on ovi kiinni eikä suostu enää aukeamaan.

    Onko hyviä ehdotuksia, ettei tarvitse taas kiivetä apukuskin ovesta...

    Ville

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by SilverHawk View Post
    Täytyypä kysyä huollosta tätä ensi viikolla ja mainita, että jos laittaisivat tuota sikaliimaa lisäksi. Ettei nyt jatkuvasti tartte olla marmorilla käymässä
    Itse kasaisin bytuulimassalla. Sillä kasaavat asuntovaunut ym. Saa vielä joskus tarvittaessa irti, mutta tarttuu kyllä tiukasti kiinni eikä kovetu ikinä.

    Leave a comment:


  • SilverHawk
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Onko uudelleen liimaus aiemmin tehty vain vanhaa lämmittämällä/pehmittämällä? Vai laitettiinko samalla uutta "Sikaliimaa" lisäksi? Meidän kakkosautoon laitoin uutta liimaa varmistukseksi vanhan lisäksi. Ei ole tarvinnut uudelleen aukoa.

    Tosiaan se oven pohjan vesireikä kannattaa myös puhdistaa.
    Täytyypä kysyä huollosta tätä ensi viikolla ja mainita, että jos laittaisivat tuota sikaliimaa lisäksi. Ettei nyt jatkuvasti tartte olla marmorilla käymässä

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Onko uudelleen liimaus aiemmin tehty vain vanhaa lämmittämällä/pehmittämällä? Vai laitettiinko samalla uutta "Sikaliimaa" lisäksi? Meidän kakkosautoon laitoin uutta liimaa varmistukseksi vanhan lisäksi. Ei ole tarvinnut uudelleen aukoa.

    Tosiaan se oven pohjan vesireikä kannattaa myös puhdistaa.
    Last edited by Heguli 31; 30-01-2017, 19:37.

    Leave a comment:


  • SilverHawk
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Todennäköisesti oven kosteussulku irti ja vesi pääsee autoon sisälle? Taitaa olla ns. tyyppivika ilmeisesti lähes kaikissa Bmw:n korimalleissa. Myös se oven pohjan vedenpoisto reikä kannattaa tarkastaa,että se on auki.
    Sitä tässä vähän epäilen että kosteussulun liimaukset on taas pettäny. Ihmetyttää mite ne nyt parin kuukauden päästä edellisestä kerrasta on taas lähteny irti

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎