memebuy23buy

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Haju69
    replied
    Tässäpä uusi topikki, jatkot sinne.

    Leave a comment:


  • suosukeltaja
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Ajotapavalinta ja vaihteiston sport tila eivät ole sama. Oma perstuntuma ja oheinen liitetaulukko kertoo eroista. Toki taulukossa ominaisuudet eri autosta mutta logiikka on sama.
    Kiitoksia, tuo selventää asiaa. Pitää kokeilla vähän tarkemmin.
    Olen tähän saakka ajellut enemmän Normal ja Sport alusta asetuksilla.

    Onko jollain tietoa mistä noi kaasupolkimen adaptaatiot voi nollata ISTA:lla?

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by suosukeltaja View Post

    Osaako joku sanoa mikä ero on ajotapavalinnan ja vaihdekepin sport-tilan välillä? Olen itse alkanut ajattelemaan, että ne ovat sama asia.
    Ajotapavalinta ja vaihteiston sport tila eivät ole sama. Oma perstuntuma ja oheinen liitetaulukko kertoo eroista. Toki taulukossa ominaisuudet eri autosta mutta logiikka on sama.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • suosukeltaja
    replied
    Originally posted by Joni_R View Post
    Samansuuntaisia tuntemuksia itsellä oli alkuun, ja välillä vieläkin. Kaasupolkimen adaptaation nollaus auttaa ainakin jonkin verran. Ja ilmiöhän poistuu, kun vaihtaa sport tilaan sen ajomoodin (ei laatikosta).

    Auto kävi ohjelmoitavana, jonka jälkeen suurin osa kuminauhamaisuudesta tuntuu hävinneen. Tosin kun hidastaa esim 60kmh alueella vauhdin jonnekin 20kmh tasolle (esim liikennevaloihin hidastaessa niiden ollessa juuri vaihtumassa vihreiksi) tuntuu kuminauha olevan joko tosi pitkä tai sitten löhdetään vähän nykäisemällä eteenpäin. Tätä en ole onnistunut saamaan kotikonstein pois. Ei kyllä toistu joka kerta.
    Sait kuvattua niin hyvin asian, että uskon vahvasti olevan kyse samasta asiasta. Asia tulee esille juuri hitaassa nopeudessa ja joko ei tapahdu mitään tai sitten nytkähtää veto liian rajusti kiinni. Sport-moodissa kun kierrokset on ylhäällä asiaa ei huomaa.

    Kun auton lastua viilattiin penkin tulos näytti käyrien nousseen asteikolla ylöspäin, tämä asia muuttunut mitenkään. En tosin sitä mitenkään pyytänyt tai asiasta silloin maininnut.

    Osaako joku sanoa mikä ero on ajotapavalinnan ja vaihdekepin sport-tilan välillä? Olen itse alkanut ajattelemaan, että ne ovat sama asia.

    Miten ISTA:sta mahdetaan kaasupolkimen adaptaatiot nollata? Tätä voisi kokeilla mutta jotenkin en usko sen olevan ratkaisu asiaan.

    Voi tämä olla myös F10/11 ominaisuus, eikä vika. Aika ärsyttävä kun tuntuu välillä, ettei osaa kaasupoljinta käyttää...

    Leave a comment:


  • Joni_R
    replied
    Originally posted by suosukeltaja View Post
    Olen ajellut omalla F11 -11 dieselillä muutaman kuukauden ja siinä vaivaa kaasuvaste, verrattuna esim. edellisiin E60 530d versioihin.

    Välillä tuntuu kuin olisi pitkä viive polkimesta ennen kuin mitään alkaa tapahtumaan. Sellaista kumilenkkimäisyyttä ja välillä ihan pelkkää viivettä, välillä tuntuu kuin tätä ongelmaa ei ole lainkaan. En nyt tarkoita turboviivettä.

    Onko muilla kokemusta tällaisesta tai ideoita mitä voisi alkaa tutkimaan.
    Samansuuntaisia tuntemuksia itsellä oli alkuun, ja välillä vieläkin. Kaasupolkimen adaptaation nollaus auttaa ainakin jonkin verran. Ja ilmiöhän poistuu, kun vaihtaa sport tilaan sen ajomoodin (ei laatikosta).

    Auto kävi ohjelmoitavana, jonka jälkeen suurin osa kuminauhamaisuudesta tuntuu hävinneen. Tosin kun hidastaa esim 60kmh alueella vauhdin jonnekin 20kmh tasolle (esim liikennevaloihin hidastaessa niiden ollessa juuri vaihtumassa vihreiksi) tuntuu kuminauha olevan joko tosi pitkä tai sitten löhdetään vähän nykäisemällä eteenpäin. Tätä en ole onnistunut saamaan kotikonstein pois. Ei kyllä toistu joka kerta.

    Leave a comment:


  • suosukeltaja
    replied
    535d kaasuvaste

    Olen ajellut omalla F11 -11 dieselillä muutaman kuukauden ja siinä vaivaa kaasuvaste, verrattuna esim. edellisiin E60 530d versioihin.

    Välillä tuntuu kuin olisi pitkä viive polkimesta ennen kuin mitään alkaa tapahtumaan. Sellaista kumilenkkimäisyyttä ja välillä ihan pelkkää viivettä, välillä tuntuu kuin tätä ongelmaa ei ole lainkaan. En nyt tarkoita turboviivettä.

    Onko muilla kokemusta tällaisesta tai ideoita mitä voisi alkaa tutkimaan.

    Leave a comment:


  • zorb
    replied
    Originally posted by palomies View Post
    mistä moottorista oli kyse?
    n47-d20c

    Leave a comment:


  • Palomies
    replied
    Originally posted by zorb View Post
    Vika selvisi: Turbon johdinsiivet aivan jumissa eikä voiteluelvytyksellä saatu toimimaan.
    Uutta ahdinta siis koneeseen. Äkkiä antautui kyllä turbo tuosta koneesta.
    Mistä moottorista oli kyse?

    Leave a comment:


  • zorb
    replied
    Originally posted by zorb View Post
    Ei ole hävinnyt jäähdytysnestettä, mutta seuraavat koodit löytyi:
    297800: Ahtopaineensäädin, sähköinen/mekaaninen vika
    25D000: Ahtopainetunnistin, Oikosulku (pslusjänn.)
    25D400: Pakokaasun painetunnistin, Raja-arvo ylitetty
    224D00: Ahtopaineen säätö, ahtopaine liian korkea

    Mistähän lähtisi ensimmäisenä vikaa jäljittämään?
    Autolla ajettu n. 100 tkm.
    Vika selvisi: Turbon johdinsiivet aivan jumissa eikä voiteluelvytyksellä saatu toimimaan.
    Uutta ahdinta siis koneeseen. Äkkiä antautui kyllä turbo tuosta koneesta.

    Leave a comment:


  • jaki
    replied
    Originally posted by Aceishigh View Post
    Niederslassungit ovat hyvämaineisia liikkeitä ts. jos kusettaa, niin statuksen menettää.
    Haloo, Niederlassung ei ole jälleenmyyjä vaan ITSE BMW. Sanoisin, että jos joku BMW:n oma tytär huijaisi, koko BMW olisi yhtä huijausta.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Aceishigh View Post
    Näin sen itsekin pähkäilin ja myynti-ilmoituksen kuvien ja varusteiden välillä ei ole ristiriitoja, itseasiassa tuo värikin oli kuvien perusteella jo VIN-koodia vastaava, vaikkei myyjä ollut ehtinyt sitä vielä tarkistamaan autosta. Ja nuo Niederslassungit ovat hyvämaineisia liikkeitä ts. jos kusettaa, niin statuksen menettää.

    Ei olisi ensimmäinen kerta kun bmwvinin sisäkuva olisi erilainen...on näitä muutama joskus itsellekin tullut vastaan...en usko että mitään kusetusta on, ihan vain virhe bmw:n tietojärjestelmässä.

    Leave a comment:


  • Aceishigh
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Näillä tiedoilla en lähtisi epäilemään myyjän luotettavuutta, mikäli myyjän antamien varustetietojen ja VIN-koodin välillä ei ole ristiriitaa.

    Tuon mainitsemasi verkkosovelluksen kuva on ilmeisesti ainoa epäilyksiä herättävä asia tässä tapauksessa. Ja mikäli myyjällä on tarjota autosta autenttisia kuvia, joiden perusteella voit itse päätellä vastaako auton vaustelistaus myyjän tarjoamia kuvia, niin epäselvyys liittyy edelleen tuohon verkkosovellukseen, ei myyjään (ja toivottavasti itse autoonkaan).

    Mikäli päädyt paikan päälle autoa tarkistamaan, niin silloin varustelistan ja auton vastaavuus kannattaa käydä vielä kerran huolellisesti läpi.
    Näin sen itsekin pähkäilin ja myynti-ilmoituksen kuvien ja varusteiden välillä ei ole ristiriitoja, itseasiassa tuo värikin oli kuvien perusteella jo VIN-koodia vastaava, vaikkei myyjä ollut ehtinyt sitä vielä tarkistamaan autosta. Ja nuo Niederslassungit ovat hyvämaineisia liikkeitä ts. jos kusettaa, niin statuksen menettää.
    Last edited by Aceishigh; 22-08-2017, 13:17.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Aceishigh View Post
    Aikaisemmin myynti-ilmoituksessa auton väri oli väärä, myyjä tarkisti sen auton tyyppikilvestä/tarrasta ja totesi sen olevan sama kuin mitä VIN:ssä sanotaan. Nyt tuo VIN-portaalin kuva ei täsmää, vaikka varusteet ovat oikein. Hieman skeptinen olo tulee, onko kyse pelkästä huolimattomuudesta vai onko taustalla joku kusetus yritys. Kyseessä ei ole mikään turkkilaisten kanahäkki-myymälä, vaan bemarin oma Niederslassung.
    Näillä tiedoilla en lähtisi epäilemään myyjän luotettavuutta, mikäli myyjän antamien varustetietojen ja VIN-koodin välillä ei ole ristiriitaa.

    Tuon mainitsemasi verkkosovelluksen kuva on ilmeisesti ainoa epäilyksiä herättävä asia tässä tapauksessa. Ja mikäli myyjällä on tarjota autosta autenttisia kuvia, joiden perusteella voit itse päätellä vastaako auton vaustelistaus myyjän tarjoamia kuvia, niin epäselvyys liittyy edelleen tuohon verkkosovellukseen, ei myyjään (ja toivottavasti itse autoonkaan).

    Mikäli päädyt paikan päälle autoa tarkistamaan, niin silloin varustelistan ja auton vastaavuus kannattaa käydä vielä kerran huolellisesti läpi.

    Leave a comment:


  • Aceishigh
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Onko myyjä antanut sinulle toisenlaisia tietoja kuin tuon VIN-koodin perusteella voidaan varustelistasta päätellä?

    Onko sinulla tarjota myyjän lähettämiä kuvia autosta ja VIN-koodia nähtäväksi?
    Aikaisemmin myynti-ilmoituksessa auton väri oli väärä, myyjä tarkisti sen auton tyyppikilvestä/tarrasta ja totesi sen olevan sama kuin mitä VIN:ssä sanotaan. Nyt tuo VIN-portaalin kuva ei täsmää, vaikka varusteet ovat oikein. Hieman skeptinen olo tulee, onko kyse pelkästä huolimattomuudesta vai onko taustalla joku kusetus yritys. Kyseessä ei ole mikään turkkilaisten kanahäkki-myymälä, vaan bemarin oma Niederslassung.
    Last edited by Aceishigh; 22-08-2017, 12:51.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by Aceishigh View Post
    Miten te, jotka olette tehneet autonhakumatkan Saksaan, olette hoitaneet maksupolitiikan (etukäteen/paikanpäällä,tms.)? Paikanpäällä maksettaessa pitää venata, että maksu näkyy myyjällä. Toisaalta auto on ns. vapailla markkinoilla, kunnes olet varannut sen itsellesi maksamalla kauppahinnan eli olen ymmärtänyt, että autoa ei voi varata itselle ilman, että raha liikkuu.
    Tuo varausasia riippuu ihan myyjäliikkeestä...yleensä ei varata ilman maksua, mutta kokemuksesta poikkeuksiakin on.

    Kyllä käteinen raha on kunkku vielä tuossa maksupuolessa ei tarvitse odotella sitä paria päivää että rahat liikkuu...säästää jo hotelleissa parikin sataa. Toki jos lomamatkan kannalta ottaa niin eihän siinä sitten mitään vaikka hieman joutuu odottelemaankin.

    Leave a comment:

Working...
X