Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TheRipper
    replied
    Originally posted by suosukeltaja View Post
    Ostin hetki sitten F11 535da -11 auton ja huomasin viime viikolla, että takalasia pesiessä vedentulo on heikko ja kun antoi hetken veden virrata alkoi pesuliemi tulla katosta takatilaan. Koitin netistä löytää samanlaista ongelmaa siinä onnistumatta.

    Olisiko jollain samanlaisesta kokemusta?
    Voisiko vuotaa joku liitin saranan ja takakaiuttimen välillä?

    Yritin etsiä myös kuvausta putkistosta ja takaluukun/verhoilun avaamisesta mutta en löytänyt mitään. E61:stä juttua tietenkin löytyi roppakaupalla. Linkki tai vinki ois kiitoksen arvoinen.
    Tuosta näkyy ainakin putkisto:


    ja tuossa pyyhin:


    Veikkaan että liitin siellä kusee, tai sitten on letku nirhautunut poikki...

    Leave a comment:


  • suosukeltaja
    replied
    F11 takalasin pesurin vedet tulee katosta läpi

    Ostin hetki sitten F11 535da -11 auton ja huomasin viime viikolla, että takalasia pesiessä vedentulo on heikko ja kun antoi hetken veden virrata alkoi pesuliemi tulla katosta takatilaan. Koitin netistä löytää samanlaista ongelmaa siinä onnistumatta.

    Olisiko jollain samanlaisesta kokemusta?
    Voisiko vuotaa joku liitin saranan ja takakaiuttimen välillä?

    Yritin etsiä myös kuvausta putkistosta ja takaluukun/verhoilun avaamisesta mutta en löytänyt mitään. E61:stä juttua tietenkin löytyi roppakaupalla. Linkki tai vinki ois kiitoksen arvoinen.

    Leave a comment:


  • PNM2
    replied
    Ovien kynnyslistoista on tietenkin about kaikki alumiiniliuskat irronneet ja samoin BMW-kirjaimien väleistä muoviripoja potkittu paskaksi eli olisi tarkoitus vaihtaa kaikki neljä kynnyslistaa. Listat ostin jo ajat sitten käytettyinä mutta mites noi vanhat kannattaa irroittaa?

    Leave a comment:


  • SilverHawk
    replied
    Nonniin sinne levähti 130 €...

    Ilmastoinnin kenno tosiaan vuotaa edestä. Ottanut kuulma jotain iskua joskus ja sen seurauksena vuotokin on mahdollisesti syntynyt? Ens viikolle uutta kennoa eteen 485€ sis. työt ja aineiden täytöt.

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Siis eihän kompura lähde talvella edes päälle jos lämpötila on alle +5 (vai oliko +10) astetta...näin se on ollut jo ammoisista ajoista lähtien.
    Tämän huomasin joo, lämpimällä taas ei oikein osaa sanoa kuinka kylmää "max cooling" kuuluis tulla. Toimiihan se kyllä mutta huollon jälkeen tietää onko eroa jäähytehossa.

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Talvella huomasin ettei tule kylmää juurikaan, vai onko tämäkin nykyään niin fiksu ettei jäähdytä paljoa jos ulkoilma on jo kylmää...

    Siis eihän kompura lähde talvella edes päälle jos lämpötila on alle +5 (vai oliko +10) astetta...näin se on ollut jo ammoisista ajoista lähtien.

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Talvella huomasin ettei tule kylmää juurikaan, vai onko tämäkin nykyään niin fiksu ettei jäähdytä paljoa jos ulkoilma on jo kylmää...

    Ilmastointi kyllä toimii mutta kannattaahan se varmuudeksi täyttää / huoltaa kun ei osaa sitä itse pyytää. Mitä sitten tuohon täyttöhuoltoon kuuluu, paitsi aineen lisäys niin pölyjen pyyhintä?

    Leave a comment:


  • SilverHawk
    replied
    Originally posted by laur77 View Post
    Piti tilata ilmastoinnin täyttö/huolto itellekin kun säikäytitte aiheella Tosin saa odotella ens kuun puolelle.

    Tein myös tuon kaasupoljinkikan, tuntuu että herkistää kaasuvasteen. En usko että vaikuttaa laatikon sielunelämään juurikaan. Ei kyllä pahaa tehnyt, ehkä oli hiukkasen enemmän "tyhjää" polkimessa aiemmin.
    Koitin tuolta E60 puolelta tutkailla tätä ilmastointia ja siellä ollu samoja oireita eikä kukaan tiennyt mistä johtuu..

    Leave a comment:


  • laur77
    replied
    Piti tilata ilmastoinnin täyttö/huolto itellekin kun säikäytitte aiheella Tosin saa odotella ens kuun puolelle.

    Tein myös tuon kaasupoljinkikan, tuntuu että herkistää kaasuvasteen. En usko että vaikuttaa laatikon sielunelämään juurikaan. Ei kyllä pahaa tehnyt, ehkä oli hiukkasen enemmän "tyhjää" polkimessa aiemmin.

    Leave a comment:


  • SilverHawk
    replied
    Originally posted by TheRipper View Post
    Joo eiköhän siellä vuoto sitten ole....tyyppivikanahan näissä vissiin on lauhdutinkennon vuodot...Jos Majorin puheista oikein muistelen, voi olla jopa kampanja käynnissä niin kannattaa käydä marmorilta tarkistuttamassa ennen kuin mitään rupeaa tekemään.
    Käynti laakkosella tuotti odotetun tuloksen.. Ei kampanjaa liittyen lauhduttimeen. 600e osa plus työt. Huomenna selviää uv hoidossa mistä tuo sitten vuotaa ja tilapäisratkaisuna aineiden täyttö, et selviää juhannuksen yli. Kylmän ilman tulo loppui äsken kokonaan..

    Leave a comment:


  • TheRipper
    replied
    Originally posted by SilverHawk View Post
    Paitsi että kylmää ilmaa ei tule enään samalla tavalla kuin ennen? Edellisen huollon jälkeen 20 astetta tuntu jo viileältä, nyt edes 16 astetta ei ole jäätävän kylmää. Toinen mielenkiintoinen asia minkä huomasin vklp aikana ohittaessa reilun 80 vauhista on, että kun lumihiutale on päällä ja tekee kickdownit niin moottorin ääni ei ole niin voimakas kuin se on ilman lumihiutaletta. Ilman lumihiutaletta kuullostaa selkeästi 6-koneelta, mutta lumihiutaleen kanssa ei paljon ääntä lähde, vaikka auto liikahtaakin Tiedä sitten näistä mikä on normaalia ja mikä ei
    Joo eiköhän siellä vuoto sitten ole....tyyppivikanahan näissä vissiin on lauhdutinkennon vuodot...Jos Majorin puheista oikein muistelen, voi olla jopa kampanja käynnissä niin kannattaa käydä marmorilta tarkistuttamassa ennen kuin mitään rupeaa tekemään.

    Leave a comment:


  • SilverHawk
    replied
    Originally posted by pexodus View Post
    Keskisuulakkeiden sihinä, suhina ja puhina sisältyy auton hintaan. Elää omaa elämää, voi olla vain sattumaa että loppui juuri huollossa.

    Omassa kylmä/kuuma rullaa säätämällä saa suhinan loppumaan.

    Ellei nyt siis tosiaan puhuta ihan kennon vuodosta mutta jos siitä suhina tulisi olisi kyllä järjestelmä paineeton hyvinkin pian ja lehmänhönkäys kävisi sisällä.
    Paitsi että kylmää ilmaa ei tule enään samalla tavalla kuin ennen? Edellisen huollon jälkeen 20 astetta tuntu jo viileältä, nyt edes 16 astetta ei ole jäätävän kylmää. Toinen mielenkiintoinen asia minkä huomasin vklp aikana ohittaessa reilun 80 vauhista on, että kun lumihiutale on päällä ja tekee kickdownit niin moottorin ääni ei ole niin voimakas kuin se on ilman lumihiutaletta. Ilman lumihiutaletta kuullostaa selkeästi 6-koneelta, mutta lumihiutaleen kanssa ei paljon ääntä lähde, vaikka auto liikahtaakin Tiedä sitten näistä mikä on normaalia ja mikä ei

    Leave a comment:


  • pexodus
    replied
    Originally posted by SilverHawk View Post
    Pari viikkoa käytin sitten auton ilmastointihuollossa, kun auton ilmastointi alkoi pitämään ärsyttävää sihinää mikä ilmeisemmin viittasi aineiden vähyyteen. Ongelma asettui tosiaan pariksi viikoksi, nyt nimittäin sihisee kahta kauheammin Huomiselle varattuna sitten pientä UV-valohoitoa, että mistähän se oikein vuotaa.
    Keskisuulakkeiden sihinä, suhina ja puhina sisältyy auton hintaan. Elää omaa elämää, voi olla vain sattumaa että loppui juuri huollossa.

    Omassa kylmä/kuuma rullaa säätämällä saa suhinan loppumaan.

    Ellei nyt siis tosiaan puhuta ihan kennon vuodosta mutta jos siitä suhina tulisi olisi kyllä järjestelmä paineeton hyvinkin pian ja lehmänhönkäys kävisi sisällä.

    Leave a comment:


  • SilverHawk
    replied
    Pari viikkoa käytin sitten auton ilmastointihuollossa, kun auton ilmastointi alkoi pitämään ärsyttävää sihinää mikä ilmeisemmin viittasi aineiden vähyyteen. Ongelma asettui tosiaan pariksi viikoksi, nyt nimittäin sihisee kahta kauheammin Huomiselle varattuna sitten pientä UV-valohoitoa, että mistähän se oikein vuotaa.

    Leave a comment:


  • SilverHawk
    replied
    Originally posted by Joni_R View Post
    Tarkoitetaankohan tässä sitä jonkinasteista oppimisen nollausta, minkä voi tehdä ihan itse ihan painelemalla polkimia ja köynnistämällä auto (ohjeet löytynee haulla tai googlesta)? Tämä pitäisi kyllä ensiapuna kokeilla itsekin, tosin kovin sekalaisia raportteja tuloksista netissä.

    Tälläkin foorumilla ja varsinkin jenkkifoorumeilla paljon keskustelua siheesta. Muistaakseni tuo täysi adaptaatioiden nollaus ja laatikon ohjelmiston päivitys DIY oli jossain f10post tms. foorumilla. Vaati vain pari softaa, pc:n ja kaapelin.
    Ei löydy omasta takaa INPAA niin tässä tapauksessa siitä täytyy jollekkin maksaa. Mieluiten tietty jollekkin harrastajalle, joka osaa asiansa. En tarkoittanut sitä kaasupolkimella tehtävää nollausta. Se toimenpide ilmeisesti vaikuttaa kaasun vasteeseen? Se mitä pitäis tehdä on laatikon adaptioarvojen nollaus.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎