Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zorb
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2015
    • 211
    • Lahti

    Originally posted by palomies View Post
    mistä moottorista oli kyse?
    n47-d20c

    Comment

    • suosukeltaja
      Bimmer Rookie
      • Jan 2009
      • 111
      • Vantaa

      535d kaasuvaste

      Olen ajellut omalla F11 -11 dieselillä muutaman kuukauden ja siinä vaivaa kaasuvaste, verrattuna esim. edellisiin E60 530d versioihin.

      Välillä tuntuu kuin olisi pitkä viive polkimesta ennen kuin mitään alkaa tapahtumaan. Sellaista kumilenkkimäisyyttä ja välillä ihan pelkkää viivettä, välillä tuntuu kuin tätä ongelmaa ei ole lainkaan. En nyt tarkoita turboviivettä.

      Onko muilla kokemusta tällaisesta tai ideoita mitä voisi alkaa tutkimaan.

      Comment

      • Joni_R
        Bimmer Rookie
        • Jul 2015
        • 134
        • Ylivieska

        Originally posted by suosukeltaja View Post
        Olen ajellut omalla F11 -11 dieselillä muutaman kuukauden ja siinä vaivaa kaasuvaste, verrattuna esim. edellisiin E60 530d versioihin.

        Välillä tuntuu kuin olisi pitkä viive polkimesta ennen kuin mitään alkaa tapahtumaan. Sellaista kumilenkkimäisyyttä ja välillä ihan pelkkää viivettä, välillä tuntuu kuin tätä ongelmaa ei ole lainkaan. En nyt tarkoita turboviivettä.

        Onko muilla kokemusta tällaisesta tai ideoita mitä voisi alkaa tutkimaan.
        Samansuuntaisia tuntemuksia itsellä oli alkuun, ja välillä vieläkin. Kaasupolkimen adaptaation nollaus auttaa ainakin jonkin verran. Ja ilmiöhän poistuu, kun vaihtaa sport tilaan sen ajomoodin (ei laatikosta).

        Auto kävi ohjelmoitavana, jonka jälkeen suurin osa kuminauhamaisuudesta tuntuu hävinneen. Tosin kun hidastaa esim 60kmh alueella vauhdin jonnekin 20kmh tasolle (esim liikennevaloihin hidastaessa niiden ollessa juuri vaihtumassa vihreiksi) tuntuu kuminauha olevan joko tosi pitkä tai sitten löhdetään vähän nykäisemällä eteenpäin. Tätä en ole onnistunut saamaan kotikonstein pois. Ei kyllä toistu joka kerta.
        F11 520dA (prd. 07/12) Sophistograu brillante
        ex. E91 320dA LCI -09 (prd. 10/08)

        Comment

        • suosukeltaja
          Bimmer Rookie
          • Jan 2009
          • 111
          • Vantaa

          Originally posted by Joni_R View Post
          Samansuuntaisia tuntemuksia itsellä oli alkuun, ja välillä vieläkin. Kaasupolkimen adaptaation nollaus auttaa ainakin jonkin verran. Ja ilmiöhän poistuu, kun vaihtaa sport tilaan sen ajomoodin (ei laatikosta).

          Auto kävi ohjelmoitavana, jonka jälkeen suurin osa kuminauhamaisuudesta tuntuu hävinneen. Tosin kun hidastaa esim 60kmh alueella vauhdin jonnekin 20kmh tasolle (esim liikennevaloihin hidastaessa niiden ollessa juuri vaihtumassa vihreiksi) tuntuu kuminauha olevan joko tosi pitkä tai sitten löhdetään vähän nykäisemällä eteenpäin. Tätä en ole onnistunut saamaan kotikonstein pois. Ei kyllä toistu joka kerta.
          Sait kuvattua niin hyvin asian, että uskon vahvasti olevan kyse samasta asiasta. Asia tulee esille juuri hitaassa nopeudessa ja joko ei tapahdu mitään tai sitten nytkähtää veto liian rajusti kiinni. Sport-moodissa kun kierrokset on ylhäällä asiaa ei huomaa.

          Kun auton lastua viilattiin penkin tulos näytti käyrien nousseen asteikolla ylöspäin, tämä asia muuttunut mitenkään. En tosin sitä mitenkään pyytänyt tai asiasta silloin maininnut.

          Osaako joku sanoa mikä ero on ajotapavalinnan ja vaihdekepin sport-tilan välillä? Olen itse alkanut ajattelemaan, että ne ovat sama asia.

          Miten ISTA:sta mahdetaan kaasupolkimen adaptaatiot nollata? Tätä voisi kokeilla mutta jotenkin en usko sen olevan ratkaisu asiaan.

          Voi tämä olla myös F10/11 ominaisuus, eikä vika. Aika ärsyttävä kun tuntuu välillä, ettei osaa kaasupoljinta käyttää...

          Comment

          • HV530XD
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2015
            • 399
            • Lappeenranta

            Originally posted by suosukeltaja View Post

            Osaako joku sanoa mikä ero on ajotapavalinnan ja vaihdekepin sport-tilan välillä? Olen itse alkanut ajattelemaan, että ne ovat sama asia.
            Ajotapavalinta ja vaihteiston sport tila eivät ole sama. Oma perstuntuma ja oheinen liitetaulukko kertoo eroista. Toki taulukossa ominaisuudet eri autosta mutta logiikka on sama.
            Attached Files

            Comment

            • suosukeltaja
              Bimmer Rookie
              • Jan 2009
              • 111
              • Vantaa

              Originally posted by HV530XD View Post
              Ajotapavalinta ja vaihteiston sport tila eivät ole sama. Oma perstuntuma ja oheinen liitetaulukko kertoo eroista. Toki taulukossa ominaisuudet eri autosta mutta logiikka on sama.
              Kiitoksia, tuo selventää asiaa. Pitää kokeilla vähän tarkemmin.
              Olen tähän saakka ajellut enemmän Normal ja Sport alusta asetuksilla.

              Onko jollain tietoa mistä noi kaasupolkimen adaptaatiot voi nollata ISTA:lla?

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16344
                • Leppävirta

                Tässäpä uusi topikki, jatkot sinne.

                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎