Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Joni_R
    replied
    Originally posted by SilverHawk View Post
    Eikös tää laatikon resetointi oo joku alle satasen investointi?
    Tarkoitetaankohan tässä sitä jonkinasteista oppimisen nollausta, minkä voi tehdä ihan itse ihan painelemalla polkimia ja köynnistämällä auto (ohjeet löytynee haulla tai googlesta)? Tämä pitäisi kyllä ensiapuna kokeilla itsekin, tosin kovin sekalaisia raportteja tuloksista netissä.

Tälläkin foorumilla ja varsinkin jenkkifoorumeilla paljon keskustelua siheesta. Muistaakseni tuo täysi adaptaatioiden nollaus ja laatikon ohjelmiston päivitys DIY oli jossain f10post tms. foorumilla. Vaati vain pari softaa, pc:n ja kaapelin.

Leave a comment:

• TheRipper
    replied
    Originally posted by SilverHawk View Post
    Eikös tuo nyt ole ihan tehtävissä itsekin...INPA:llakin onnistuu, ainakin vanhemmissa...ei siitä kenellekään maksaa kannata.

Leave a comment:

• SilverHawk
    replied
    Originally posted by Vmatti View Post
    Itse resetoin omasta tuon laatikon niin jopa tuli iso ero. Nyt vaihtaa kuten omalla ajotyylillä pitääkin.
    Eihän se huono ollu ennenkään mutta nyt paljon parempi.

Leave a comment:

• Vmatti
    replied
    Itse resetoin omasta tuon laatikon niin jopa tuli iso ero. Nyt vaihtaa kuten omalla ajotyylillä pitääkin.
    Eihän se huono ollu ennenkään mutta nyt paljon parempi.

Leave a comment:

• laur77
    replied
    Tuo laatikon elämä askarruttaa myös, eli normitilassa tosiaan aina miettii sekunnin tai kaks ja sitten pykälä pienempi silmään ja kiihtyy pienoisella "linkoamisella".

Tätä ei sport tilassa tule kun kierrokset korkeammalla, ellei sitten paina kaasua kickdown nappulaan asti.

Auttaisko tähän tuo aiemmin mainittu laatikon resetointi?

Paikaltaan lähtiessäkin tuntuu että hetken maistelee meininkiä ennen kuin tuottaa tehoa/vääntöä, onko tämä lähinnä laatikon tms. suojaamista ettei anna kaikkea asfalttiin heti lähdössä? Tuntui että lainassa ollut neliveto Audi hyppäs lähtiessä tähän verrattuna.

Leave a comment:

• Joni_R
    replied
    Pari asiaa tässä mietityttänyt nyt hetken aikaa. Ensinnäkin nuo kuljettajaprofiilit, meillä minä ja vaimo ajetaan molemmat tällä ja käytetään omia avaimia. Ainakin omissa avaimissa tuo iDrive näytön tila ei välillä palaa viimeksi käytettyyn jos toisia avaimia käytetty välillä.

Eli jos asetan näytön omilla avaimilla/profiililla esim split screen tilaan niin, että vasemmalla navi ja oikealla entertainment info, vaimo käy ajamassa omilla avaimillaan tämän jälkeen. Seuraavan kerran kun minä lähden ajamaan, niin tuossa näytössä saattaa olla esim. navi/gps position, tai jotain ihan muuta. Ei kuitenkaan sama, mitä vaimon profiililla. Onko tämä joku softa bugi?

Ja nyt on alkanut käynnistettäessä tulla yhä useammin BMW logo siihen näyttöön aluksi, aiemmin en ole tätä havainnut muuten kuin pidempien ajamattomien jaksojen jälkeen?

Toinen asia on tuo automaattilaatikko. Toimii pääosin sulavasti ja hyvin, mutta jos esim 80 alueella hiljentää vauhtia jonnekin 20-30kmh kun joku edestä kääntyy, niin kiihdytettäessä takaisin matkavauhtiin laatikko tuntuu ensin arpovan jotain noin sekunnin tai kaksi ennenkuin auto kiihtyy kunnolla. Ja tällöin kiihdytys on hieman äkkinäinen, niinkuin olisi vanhan Volvon "aasinpotku" turbo. Paikaltaan kiihdytys menee ihan normaalisti.

Onko ominaisuus vai meneekö kohta jotain rikki? Edellinen E91 ei kyllä mielestäni käyttäytynyt näin.

Leave a comment:

• HV530XD
    replied
    Originally posted by PNM2 View Post
    Toimiskos tämä myös perinteiseen kuskin penkin vasempaan sivuun lähes pakosta tulevaan värin kulumaan sisään- ja ulosistumisen seurauksena? Mulla on venetobeige värinä eli jos jollain moista mönjää tuossa värissä on kelvollisena, voisin poistaa.
    Kato tuolta, listalla on ainakin venetian beige:
    https://www.furnitureclinic.co.uk/Colour_Chart?BMW Mulla oli mustassa nahkassa syviä naarmuja mistä paistoi läpi vaaleaa ruskeaa ja noiden touch up kitillä sai jäljet häivytettyä täydellisesti.

Leave a comment:

• PNM2
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Noihin naarmuihin suosittelen UK:sta Furniture Clinicin korjaussettiä. Niiltä löytyy kattava valikoima bemarin nahkoille sävytettyjä kittejä, ja sävyjä voi vielä hienosäätää paketin mukana tulevilla sävytteillä. Olen korjannut isoja ja pieniä naarmuja Black nappa nahoista ja korjaussetti toimii loistavasti ja on riittoisa aine.
    Toimiskos tämä myös perinteiseen kuskin penkin vasempaan sivuun lähes pakosta tulevaan värin kulumaan sisään- ja ulosistumisen seurauksena? Mulla on venetobeige värinä eli jos jollain moista mönjää tuossa värissä on kelvollisena, voisin poistaa.
    Last edited by PNM2; 16-06-2017, 05:58.

Leave a comment:

• HV530XD
    replied
    Originally posted by Ceeray View Post

Muutama kunnon skraidu jostain vetskareista / lasten potkimana on kyllä 185tkm matkalla tullu, mutta ehken kuuluu asiaan.
    Noihin naarmuihin suosittelen UK:sta Furniture Clinicin korjaussettiä. Niiltä löytyy kattava valikoima bemarin nahkoille sävytettyjä kittejä, ja sävyjä voi vielä hienosäätää paketin mukana tulevilla sävytteillä. Olen korjannut isoja ja pieniä naarmuja Black nappa nahoista ja korjaussetti toimii loistavasti ja on riittoisa aine.

Leave a comment:

• Ceeray
    replied
    Originally posted by Aceishigh View Post
    Onko jossain kootusti BMW:n eri nahkaverhoiluvaihtoehdot hyvien kuvien kera? Lähinnä kiinnostaa ruskean eri värisävyistä kuinka oranssi esim. Mocha -verhoilu on tai minkänäköinen on Cohiba Brown.
    Cohiba on todella nätti, mutta käytännössä tuo mocha on sama paitsi eri tikkauksella ja kuvioitu.

Omassa Cohiba , sellanen pehmeä ruskea, nahkakin on jotain sileätä ja kohtuu kestävää. Muutama kunnon skraidu jostain vetskareista / lasten potkimana on kyllä 185tkm matkalla tullu, mutta ehken kuuluu asiaan.

tuolla oli puolessa välissä hyviä kuvia.

Leave a comment:

• Aceishigh
    replied
    Onko jossain kootusti BMW:n eri nahkaverhoiluvaihtoehdot hyvien kuvien kera? Lähinnä kiinnostaa ruskean eri värisävyistä kuinka oranssi esim. Mocha -verhoilu on tai minkänäköinen on Cohiba Brown.

Leave a comment:

• X800Xl
    replied
    Kaksi vuotta ollut F10 535ix. Tänä aikana normihuoltojen lisäksi oikea etuvetari vaihdettu (pidempi), takajouset vaihdettu (huomasin renkaita vaihtaessa toisen olevan tyvestä katki) ja jarrupalat + levyt vaihdettu. Öljyt on vaihdettu kertaalleen lootaan ja jakolaatikkoon.

Lisäksi itse olen vaihtanut tuhkiksen, takaluukun kaasujousen ja jalkalistat (lähti irti melkein saman tien auton saatuani). Moottorin kanssa ei ongelmia. Moottorin äänet normiajossa erittäin sivistyneet. Monta kertaa olen yrittänyt poistua autosta unohtaen moottorin käymään.

Kulutus matka-ajossa n.8l ja nurkkapyörityksessä siististi ja ennakoivasti ajaen n. 11l.

Kulkupuoli ihan riittävä. Ei ole tarvinnut optimoida.

Leave a comment:

• Jantsade
    replied
    Onkos täällä kuinka monella kokemuksia 535i mallista? Olisi tarjolla ihan mielenkiintoinen yksilö,vaikkakin on jo alustavat kaupat sovittuna 535d. Nyt tässä pähkäilen kumpaan suuntaan sitä kallistuis :think

Leave a comment:

• Mattix
    replied
    Originally posted by Mikiis View Post
    Nonniin, kertokaapa rehellisesti kaikki E6X omistajat mites paljon laadukkaampi se tämä äffä on vs. tuo E6X.
    Itseltäni löytyy kokemusta msport E61 530 xda ja msport F11 530 xda. Kummatkin autot ovat hyvin varusteltuja, comfort-penkeillä, pro hifi yms. Hankittu noin 140tkm ja 4,5-5v vanhana. Sisustat identtiset.

Laatuvaikutelma on kummassakin korkealla, mutta allekirjoitan yllä olevien näkemykset äffän modernimmasta ulkoasusta. Kummankin laatuvaikutelma laskisi reippaasti, jos lisävarusteita ei olisi rutkasti. Toki merkitystä on, millaisella pidolla auto on ollut.

Autoja en ole omistanut yhtä aikaa. E61n jälkeen äffä tuntui tosi tutulle ja moni asia oli kuin eemelissä. Alla muutamia eroavaisuuksia:

F11 hinta on suhteessa hieman korkeammalla. Enemmän kuin inflaatio.
    F11 ehdottomasti massiivisemman oloinen ja ei tunnu niin ketterältä. Kulmien hahmottaminen vaikeampaa.
    Kummatkin liikkuvat riittävästi, mutta äffän 8-pykäläinen laatikko on kyllä helmi ja tuo eroa ajoon.
    Sisätiloiltaan F11 on ahtaampi, koskee etupenkkejä. Keskikonsoli on todella iso ja kuskin paikalla ollaan kuin nojatuolissa.
    F11 saa mukavasti enemmän lisävarusteita (adaptive drive, surrond view, nopeusrajoitus...) tai ainakin hyvin varusteltuja autoja on Saksassa hyvin tarjolla.
    F11 19" renkailla ei ole hiljaisempi kuin E61 18" renkailla, ehkä jopa hieman meluisampi. Ajotuntuma kummassakin erinomainen.
    F11 hifi pro ei pärjää E61 hifi prolle tai aika on kullannut muistot. Ainakin basson napakkuus ja yleinen äänimaailman "ilmavuus" jää äffässä jälkeen.
    F11 kulutuksessa ei merkittävää eroa E61, kun ajellaan nurkka-ajoa.
    Kummassakin on ihan ihme vikoja, joka laskee laatufiilistä. Tyyppivikatopiceista löytyy.

Kummankaan auton hankintaa en ole katunut.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by touring39 View Post
    Mun kokemuksella noista sigun autoista; F ja E ovat olleet ihan yhtä laadukkaita. F on vaan hiukan fressimmän oloinen, mut fiilis on aika sama. Vermeet ratkaisee eniten.
    Allekirjoitan tämän.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎