Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/F11 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aceishigh
    replied
    Värikoodin selvittäminen

Hei,

Mistä F-sarjalaisessa voi silmällä tarkistaa tehdasvärikoodin, onko jossain B-pilarissa/konehuoneessa kilpi, joka kertoo sen?

En puhu nyt mistään VIN-koodista, vaan ihan fyysisestä kilvestä/merkinnästä autossa.

Leave a comment:

• X800Xl
    replied
    Ohjauksen väljyys

Huomasin muutama päivä sitten rattia parkkiruudussa hieman heilutellessani ohjaustuntumassa pientä välystä millin pari. Kuitenkin niin, että selvästi huomaa myös ajossa. Asia ei ajoa haittaa mutta nyt kun sen huomasi niin asia mietityttää tulisiko sille tehdä jotain. Kuinkas teidän F-sarjalaisissa on asian laita? Onko ihan yhtä puuta vai tuntuuko pieni naksaus? Edit: Jahas. Tästähän on oma topikkinsa.
    Last edited by X800Xl; 15-08-2017, 12:58. Reason: Topikki jo olemassa

Leave a comment:

• TAP
    replied
    F10/11 Xdrive jakolaatikko

Onko siinä jakolaatikossa siis pohjaproppua öljynvaihtoon lainkaan? Mihin pintaan laatikko täytetään? Ja pitääkö öljy hakea marmorilta? Onko kuvaa miten nuo tulpat/tulppa sijaitsee?

Leave a comment:

• Palomies
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Oletettavasti lasi vaihdettiin alkuperäistä vastaavilla ominaisuuksilla olevaan. Mikäli asia jäi vaivaamaan, niin tiedustele millä valmistajan tuotekoodilla tai SAP-numerolla lasi on hankittu, ellei tämä tieto ole näkyvissä esim. laskussa tai huoltokuitissa. Koodin perusteella voit tarkistaa lasin ominaisuudet tästä dokumentista.

Tervehdys.

Laskusta tai työmääräyksestä ei näkynyt mikä oli lasin ns. varaosanumero. Kysymällä merkkiliikkeen huollosta se selvisi. Lasi climate comfort green lasi.

Merkkiliikkeen toimesta lasi vaihdettiin.

Leave a comment:

• Radon
    replied
    Originally posted by Aceishigh

Onko mahdollista, että sumuvalot puuttuu kokonaan yli 50k€ autosta?
    Sori offtopic, mutta sumuvalot on kyllä omasta mielestä turhin varuste sitten ajovalopesimien, kummastakaan ole mitään hyötyä mutta ajovalopesimistä vielä enemmän haittaa kun kuluttavat nestettä ja tahrivat autoa.

Leave a comment:

• JaniLap
    replied
    Originally posted by Palomies View Post
    Mistä tietää mikä lasi asennettiin hajonneen tilalle?
    Oletettavasti lasi vaihdettiin alkuperäistä vastaavilla ominaisuuksilla olevaan. Mikäli asia jäi vaivaamaan, niin tiedustele millä valmistajan tuotekoodilla tai SAP-numerolla lasi on hankittu, ellei tämä tieto ole näkyvissä esim. laskussa tai huoltokuitissa. Koodin perusteella voit tarkistaa lasin ominaisuudet tästä dokumentista.
    Last edited by JaniLap; 04-08-2017, 22:46.

Leave a comment:

• Palomies
    replied
    Tervehdys.

Mistä tietää mikä lasi asennettiin hajonneen tilalle?

Lähinnä että onko lasi se climate comfort lasi vai mikäs se oli..
    Attached Files

Leave a comment:

• H3nu
    replied
    Eikös tuo vaadi KAFAS kameran toimiakseen. Se on siinä sadetunnistumen vieressä. Viisaammat kertokoon lisää.

Originally posted by Joni_R View Post
    Tarvitseeko kaukovaloavustin toimiakseen muuta kuin koodauksen? Mitä rautaa vaaditaan?

Leave a comment:

• Joni_R
    replied
    Tarvitseeko kaukovaloavustin toimiakseen muuta kuin koodauksen? Mitä rautaa vaaditaan?

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Originally posted by TAP View Post
    Mistä toi kannattaa hankkia? Varmaan aloittelijalle riittää ISTA-D? Onko helppo käyttää...
    ISTA-D riittää hyvin jos ei halua koodailla. Koodailuihin sitten E-sys, ISTA-P on aika kankea käyttää ja soveltuu parhaiten softapäivityksiin ym. Se mistä ISTA kannattaa hankkia riippuu haluaako sen itse asentaa vai ei. Mä olen aika monelle foorumilaiselle asennellut etänä.

Leave a comment:

• Anzafin
    replied
    Tuommoinen tuli hankittua viikko sitten. Nyt syttyi keltainen moottorin häiriövalo. Ohjekirjassa jotain juttua päästöistä yms. Mitä tuo voi tarkoittaa, tai siis voiko se olla tilapäinen häiriötila. Tänään kun syttyi oli takana 400 km kaatosateessa ajoa.

Voiko vikakoodeja näistä lukea puhelimen avulla tms? Tai kuka lukisi Kuopiossa?

Kyselee kelkasta tippunut entinen e39 kuski
    Olen käymässä Kuopiossa, huomenna torstaina kotiin Kajaaniin. Mulla on carly ja adapteri, joten saattaisin vaikka lukasta ne koodit jos et muuta keksi/löydä. Laita vaikka privaviesti jos tarttet jeesiä.

- Antti -

Leave a comment:

• TAP
    replied
    Ista

Originally posted by HTK12 View Post
    Ei tuohon osaa oikein mitään sanoa ennen koodienlukemista. Koodienlukeminen kännykällä onnistuu kun ostaa Carlyn, itse kyllä suosittelen ISTA:a, sitä käyttävät merkkihuollossa, jos löytyy jo läppäri niin Carly maksaa enemmän.
    Mistä toi kannattaa hankkia? Varmaan aloittelijalle riittää ISTA-D? Onko helppo käyttää...

Leave a comment:

• HTK12
    replied
    Tuommoinen tuli hankittua viikko sitten. Nyt syttyi keltainen moottorin häiriövalo. Ohjekirjassa jotain juttua päästöistä yms. Mitä tuo voi tarkoittaa, tai siis voiko se olla tilapäinen häiriötila. Tänään kun syttyi oli takana 400 km kaatosateessa ajoa.

Ei tuohon osaa oikein mitään sanoa ennen koodienlukemista. Koodienlukeminen kännykällä onnistuu kun ostaa Carlyn, itse kyllä suosittelen ISTA:a, sitä käyttävät merkkihuollossa, jos löytyy jo läppäri niin Carly maksaa enemmän.

Leave a comment:

• TAP
    replied
    f11 535xD -12 häiriövalo

Leave a comment:

• Aceishigh
    replied
    Originally posted by Palomies View Post
    Jos autossa on adaptiiviset LED ajovalot niin sumuvaloja ei ole.. Itse en pitäsi niitä sumuvaloja kovinkaan tärkeinä varusteina. Olen tottunut adaptiivisiin ajovaloihin, adaptiviiseen vakionopeussäätimeen. Nämä on mielestäni ykkös varusteet.

Toki painoarvoa myös hyvällä jakkralla jossa tuuletus toiminto sekä kunnon voimalinjalla.
    On adaptiiviset ledit.

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎