Announcement
Collapse
No announcement yet.
F1X Webaston viat, korjaukset ja muut murheet.
Collapse
X
-
Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
BMW 330d-00 250hv ja 630nm
BMW 330D-05 vakio 2005
BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm
-
-
Millainen projekti on laittaa kaukosäätö orkkisWebastoon?Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by arska86 View PostUusi kaukosäädin kadonneen tilalle ja koodaus, jos kyseessä tehdasasenteinenNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Osaakos kukaan sanoa tuollaiseen asiaan neuvoa että miten tuon sisätilan puhaltimen sais puhaltaa voimakkaammin sisään webastoa käytettäessä?
Omaani laitettiin Webaston EVO 5+ ja nyt kun olen sitä hieman koekäytellyt niin muuten ok kaikin puolin mutta sisään puhaltaa niin heikosti että ei tahdo ikkunat sulaa.
Pitäiskö joku asento jättää ilmastoinnille autosta poistuessa vai onko lämmitysaika ollut vaan liian lyhyt vai mikä avuksi?850--voimaa kuin Veturissa
Comment
-
-
Edelliselle postaajalle: Mulla pitää samalla webastolla laittaa "tuulilasin täyspuhalluspainike" päälle ja lämmöt täysille ennenkuin sammutan auton.
Sitten oma turhautumiseni webastoon..
Eli 2 vuotta sitten laitettiin Lappeenrannan autosähkössä Webasto EvoTop5. Se ei ole vielä kertaakaan toiminut pidempää aikaa odotetusti.
Bmw:llä asennettiin autoon uusimmat päivitykset. Sitten on Defa akkulaturi olemassa.
Viime talvena Autosähkössä ottivat päiväksi auton ja käyttivät kuulemma 2 x 30min webastoa ilman mitään ongelmia.
Tälle talvelle vaihdatutin täysin uuden akun autoon. Viikko sitten käytin webastoa 20min ongelmitta. Tänään töiden jälkeen pistin taas 20min lämmityksen ja noin 10-15min jälkeen sisäpuhaltimet sammuneet ja auto herjaa taas "increased battery discharge" ja sammuttaa puhaltimet. Tässä viikon välissä on ajettu kuitenkin 250km. Laturi on koodattu käymään kokoajan. Moottoria webasto lämmittää, mutta ikkunat eivät ehdi tuossa ajassa sulaa.
Ei tästä varmaan koskaan saa toimivaa laitetta :(
Comment
-
-
Originally posted by Fremen View PostEdelliselle postaajalle: Mulla pitää samalla webastolla laittaa "tuulilasin täyspuhalluspainike" päälle ja lämmöt täysille ennenkuin sammutan auton.
Sitten oma turhautumiseni webastoon..
Eli 2 vuotta sitten laitettiin Lappeenrannan autosähkössä Webasto EvoTop5. Se ei ole vielä kertaakaan toiminut pidempää aikaa odotetusti.
Bmw:llä asennettiin autoon uusimmat päivitykset. Sitten on Defa akkulaturi olemassa.
Viime talvena Autosähkössä ottivat päiväksi auton ja käyttivät kuulemma 2 x 30min webastoa ilman mitään ongelmia.
Tälle talvelle vaihdatutin täysin uuden akun autoon. Viikko sitten käytin webastoa 20min ongelmitta. Tänään töiden jälkeen pistin taas 20min lämmityksen ja noin 10-15min jälkeen sisäpuhaltimet sammuneet ja auto herjaa taas "increased battery discharge" ja sammuttaa puhaltimet. Tässä viikon välissä on ajettu kuitenkin 250tkm. Laturi on koodattu käymään kokoajan. Moottoria webasto lämmittää, mutta ikkunat eivät ehdi tuossa ajassa sulaa.
Ei tästä varmaan koskaan saa toimivaa laitetta :(
Ei oikein kuulosta kauhean lupaavalta nuo sun kokemukset, ite en tosiaan oo päässy testaamaan omaani viel kunnolla muuta kun että sen jälkeen kun omaani ton ylläpitolaturin asensin niin ei ole tuota latausherjaa tullut, muutamana päivänä vasta kokeillut... tuolle herjalle ja moottorien sammuttamiselle taitaa auto olla aika herkkä... ei tartte tuon jännitteen kovinkaan paljon tippua kun pistetään jo moottorit seis.850--voimaa kuin Veturissa
Comment
-
-
Autosra pitäisi koodata virtahälytus pois koska webasto on tarvikemallia.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by hydrophyte View PostMulla on jälkiasennettu tehdas webasto ja oli myös edellisessä F11:ssa oli. Kesät talvet ilmastointi on auto-asennossa 22C lämpötilalla enkä koske ollenkaan säätöihin. Talvella webasto toimii hyvin eli puhaltaa lämmintä kunnolla, kun menen autoon noin 15min lämmityksellä.saa noihin tarvikemalleihinkin sen johtosarjan ettei tarvitse säätää nappuloita, mutta se maksaa ja mitä halvempi sen parempi
Itselleni tuli yllätyksenä että monikaan tarvike webastoa/eberiä myyvä sähköfirma oli aivan pihalla bmw:n laitosta, monikaan ei tiennyt johtosarjasta mitään, saati noista virransyöntiherjojen koodamisista.
tästä syystä päädyin itsekin varmuuden vuoksi tehdaswebastoon, joskaan tuohan ei konetta lämmitä käytännössä ollenkaan pakkasella. Sisältä kyllä lämpiää naurettavan nopeasti.BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by pexodus View PostTehdas weba on tehdassaa noihin tarvikemalleihinkin sen johtosarjan ettei tarvitse säätää nappuloita, mutta se maksaa ja mitä halvempi sen parempi
Itselleni tuli yllätyksenä että monikaan tarvike webastoa/eberiä myyvä sähköfirma oli aivan pihalla bmw:n laitosta, monikaan ei tiennyt johtosarjasta mitään, saati noista virransyöntiherjojen koodamisista.
tästä syystä päädyin itsekin varmuuden vuoksi tehdaswebastoon, joskaan tuohan ei konetta lämmitä käytännössä ollenkaan pakkasella. Sisältä kyllä lämpiää naurettavan nopeasti.
Kyllä se moottorikin nopeammin lämpenee, vaikka ainoastaan sisätilaa lämmittääkin. Testailin muutama talvi sitten parina aaumuna ja kyllä piilovalikon mukaan vesi oli jo jonkin verran lämmennyt, kun auton käynnisti. Ja lämpenee todella nopeasti liikkeelle lähdön jälkeen. Jotenkin kun luki forumeja sai sen käsityksen, että on weban on ihan pakko saada lämmittämään myös moottoria tai homma kusee. Kuuden talven ja kahden F11:sen (20d ja 35d) kokemuksella en näe minkäänlaisena ongelmana vain hytin lämmittämisellä.
Nykyisessä 35d:ssä on myös Defan säteilevälämmitin ja akunlataus samalla, kun tökkää lämppäripiuhan kiinni autoon. Tätä tulee kyllä käytettyä niin harvoin, oikeastaan silloin jos on pitkään yli ~20astetta pakkasta, jolloin bemmi voi alkaa ilmoittelemaan akun varaustilasta. Sillon laitan muutamaksi yöksi piuhan kiinni.
Comment
-
-
Minäkin ajattelin laittaa vastuksen tuohon mutta erittäin nopeasti lämpenevät sisätilat ovat houkutelleet enemmän. Esilämmitystä tuo kone tuskin tarvitsee käynnistyäkseen jos viimetalvena 300tkm ajettuna alkuperäisellä akulla lähti -31asteesta normaalisti käyntiin.
Itse en saa salavalikkoa auki millään, ei tule sitä unlock valikkoa ollenkaan joten en ole päässyt lämpöjä vahtaamaan mutta kyllähän tuo tuntuu nopeasti lämpenevän konekin tai öljyt ainakin.
Ainut mikä tuossa sylettää on tuo kauko-ohjain, aivan järkyttävä möykky vrt webaston omaan kakeen joka tulee kansanmalleissa tehdasweban mukana auton merkillä varustettuna. Tuota erikseen kyselin muttei laakkonen sitä antanut mukaan, saisi varmaan jälkikäteen koodattua, vai onkohan bmw senkin estänyt jotenkin?BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Comment
-
-
Originally posted by böntti View PostAutosra pitäisi koodata virtahälytus pois koska webasto on tarvikemallia.
Comment
-
-
Useammasta alkup. webastosta hyvät kokemukset eli mitään murhetta. Nykyisen kanssa ongelmat alkoi 1kk sitten kun yritin käynnistää polttoainevalon palaessa, pitkään ihmettelin toimimattomuuttaa mutta se olikin mennyt lukkoon.
Nyt ei välttämättä aina lähde käyntiin kakella/ajastimella mutta saattaa käynnistyä kun auton starttaa lämpimästä tallista (nyt +12c). Huomaa savutuksesta ja pumpun naputuksesta. Vakiona tui ei lämmitä kuin kabiinin mutta parin onnistuneen esilämmityksen jälkeen katsoin lämmöt niin öljyt ja nesteet oli 25c pinnassa nollakelillä ja mitään modauksia ei ole tehty eli täysin alkuperäinen
Tänään usean kake käynnistys yrityksen jälkeen kun vihdoin vihreä ledi vilkkui onnistuneen käynnistymisen merkiksi, oli autoon kuitenkin tullut akun jännitetasoon / polttoaineen määrän liittyvä virheilmoitus. Kaken patterit ja auton akku vuoden vanhat..
Edit: toimiihan se käynnissä ollessa lisälämmittimenä.Last edited by alttu; 24-10-2016, 07:26.F15 30d ///M-SPORT
Ex.
F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT
Comment
-
Comment