Originally posted by fraatti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F1X Webaston viat, korjaukset ja muut murheet.
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by vmslehtinen View PostThanks. Laitoin marmorille kyselyn tehtaan tuotevastuusta. Webastolta oli sanottu Webaston valtuuttamalle huoltoliikkeelle ettei myydä osia, että marmorin kautta. Mutta epäilisin jos voi ton varmentaa Thermo Topiksi että paja saa sillä osat tilattua. Diagnoosi oireitten perusteella on palopesä tai sen tiivarit....
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Osaako joku neuvoa mistä saa webaston lukituksen avattua istassa? Sieltä service puolelta väittää että ei ole lukossa ja Ihka antaa vikakoodin että olisi lukossa. Jostain luin että pitäisi sieltä Ihkan puolelta mennä avaamaan jotenkin?
Edit:Sieltä service planista sai auki kun meni lisälämmittimen testaukseen.Last edited by Oltsu; 27-12-2020, 17:18.Ex Bmw's: e30 316i/325i 89', e34 535i 92', e30 325i Cabriolet 87', e46 320dAT 02', e39 530dAT M-sport 02',
E46 330dT M-sport 03', E91 320dA 06', E91 320dA LCI 08', F11 520dA 11', F31 318dA 16', E39 523iA 98'
Comment
-
-
Huomasin, että omassa webasto taitaa "pätkiä" eli sammua heti tai sitten ei lähde päälle jos akussa on liian alhainen jännite ja tästä ei tule virheilmoitusta mittaristoon käynnistäessä.
Polttoainetta on tankissa ja kauko-ohjaus pelaa.
Ajelin eilen 40km motaria turhan takia ja tsekkailin salavalikon kautta system voltagea. Kokoajan jännite oli 14,8V eli laturi hommissaan. Tämä viittaa tietysti siihen, että akussa oli alle 80% latausta.
Nyt tänä aamuna webasto meni ja jäi päälle.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostHuomasin, että omassa webasto taitaa "pätkiä" eli sammua heti tai sitten ei lähde päälle jos akussa on liian alhainen jännite ja tästä ei tule virheilmoitusta mittaristoon käynnistäessä.
Polttoainetta on tankissa ja kauko-ohjaus pelaa.
Ajelin eilen 40km motaria turhan takia ja tsekkailin salavalikon kautta system voltagea. Kokoajan jännite oli 14,8V eli laturi hommissaan. Tämä viittaa tietysti siihen, että akussa oli alle 80% latausta.
Nyt tänä aamuna webasto meni ja jäi päälle.
IGR putoaa pois päältä kelien kylmennyttyä (akun lämpötilan laskiessa) eli lataa "täysiä" kokoajan.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Webasto
Tuossa toisessakin ketjussa ihmettelin webaston lämmitystehoa. Auto siis 535d ja alkuperäinen webasto asennettu hetki sitten. Muutaman asteen pakkasilla tunnusti, että sisätilat ei lämpene kunnolla jo ennen vastuksen asentamista. Sitten kun asensin vastuksen vesiventtiilin tilalle niin ulkona pakkasta -2c ja 15min lämmitystä niin öljyjen ja jäähdytysnesteen lämmöt n.50c, pysyi palttiarallaa samassa 30min jälkeen. Nyt testasin uudelleen kun pakkasta -15c: 15min öljy 35c jäähdytysneste 30c, 30min: öljy 42c jäähdytysneste 38c, 45min: öljy 52c jäähdytysneste 47c, 60min: öljy 59c jäähdytysneste 50c.. sisätilan puhalluksen ohjaa neljänteen pykälään, webaston polttoainepumppu naputtaa koko ajan tiuhasti. Sisätilat haaleat verrattuna aiempiin webastollisiin autoihin. Tunnustaisi, että lämmöt pitäisi nousta korkeammalle? Eihän jollain ois jotain verrokkiarvoja heitellä?F11 535d xDrive M-sport -15
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostMyös jos polttoaineen merkkivalo palaa niin webasto ei lähde päälle.
IGR putoaa pois päältä kelien kylmennyttyä (akun lämpötilan laskiessa) eli lataa "täysiä" kokoajan.
Jäin vaan miettimään, että onkohan näissä joku logiikka/raja-arvo siten, että webasto sammuu jos jännite vähän liikaa kyykkää? Eilen tosiaan pätki vaikka koitin oven suulta sytytellä 3-4 krt. Kun eilen annoin vähän runtua niin tänään toimia aivan hyvin. Joulun pyhinä ajettu tosi lyhyttä pätkää.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by alspe View PostJuu sen tiedän ja siitä tulee ilmoitus mittaristoon kun käynnistää.
Jäin vaan miettimään, että onkohan näissä joku logiikka/raja-arvo siten, että webasto sammuu jos jännite vähän liikaa kyykkää? Eilen tosiaan pätki vaikka koitin oven suulta sytytellä 3-4 krt. Kun eilen annoin vähän runtua niin tänään toimia aivan hyvin. Joulun pyhinä ajettu tosi lyhyttä pätkää.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by xDrive View PostTuossa toisessakin ketjussa ihmettelin webaston lämmitystehoa. Auto siis 535d ja alkuperäinen webasto asennettu hetki sitten. Muutaman asteen pakkasilla tunnusti, että sisätilat ei lämpene kunnolla jo ennen vastuksen asentamista. Sitten kun asensin vastuksen vesiventtiilin tilalle niin ulkona pakkasta -2c ja 15min lämmitystä niin öljyjen ja jäähdytysnesteen lämmöt n.50c, pysyi palttiarallaa samassa 30min jälkeen. Nyt testasin uudelleen kun pakkasta -15c: 15min öljy 35c jäähdytysneste 30c, 30min: öljy 42c jäähdytysneste 38c, 45min: öljy 52c jäähdytysneste 47c, 60min: öljy 59c jäähdytysneste 50c.. sisätilan puhalluksen ohjaa neljänteen pykälään, webaston polttoainepumppu naputtaa koko ajan tiuhasti. Sisätilat haaleat verrattuna aiempiin webastollisiin autoihin. Tunnustaisi, että lämmöt pitäisi nousta korkeammalle? Eihän jollain ois jotain verrokkiarvoja heitellä?
Tuo saattaa alkaa säätämään webaston tehoakin pienemmäksi jossain kohdassa. Aivan kuin muistaisin että aina polttoainepumpun tikitys ei olisi aivan yhtä kiivasta.
Käyttäjällä "janilap" on täällä jossain käyrä kuinka aftemarket webasto lämmittää M57 moottoria. Kyllä siitä varmaan lämpötilojen suhteen voisi saada jotain suuntaa.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostEn oo koittanut koskaan kuinka tuo moottori lämpiää. Sen sijaan joskus aikoinaan katsoin kuinka noita vikakoodeja on tallentunut tuonne muistiin webaston käytöstä. Ei siellä näy yli 50 asteen lukemia missään.
Tuo saattaa alkaa säätämään webaston tehoakin pienemmäksi jossain kohdassa. Aivan kuin muistaisin että aina polttoainepumpun tikitys ei olisi aivan yhtä kiivasta.
Käyttäjällä "janilap" on täällä jossain käyrä kuinka aftemarket webasto lämmittää M57 moottoria. Kyllä siitä varmaan lämpötilojen suhteen voisi saada jotain suuntaa.F11 535d xDrive M-sport -15
Comment
-
-
Originally posted by xDrive View PostTäytyy etsiä tuo mittaustulos. Tosiaan seurasin koko lämmityksen ajan polttoainepumpun toimintaa ja se kyllä tiuhaan tikitti koko ajan. Tuon tunnin mittaisen lämmityksen jälkeen kävin ajamassa n. 40min testilenkin (80-90kmh maantieajoa), öljyn lämmöt nousi 95c mutta jäähdytysneste pyöri 70-80c, tyhjäkäynnillä pudotti sitten alle 70c. Oireileekohan tässä sitten termostaatti :think
Edit. Se janilap mittaus oli täällä: https://www.btcf.fi/forum/showthread...04#post3991804Last edited by fraatti; 06-01-2021, 09:30.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by xDrive View PostTuossa toisessakin ketjussa ihmettelin webaston lämmitystehoa. Auto siis 535d ja alkuperäinen webasto asennettu hetki sitten. Muutaman asteen pakkasilla tunnusti, että sisätilat ei lämpene kunnolla jo ennen vastuksen asentamista. Sitten kun asensin vastuksen vesiventtiilin tilalle niin ulkona pakkasta -2c ja 15min lämmitystä niin öljyjen ja jäähdytysnesteen lämmöt n.50c, pysyi palttiarallaa samassa 30min jälkeen. Nyt testasin uudelleen kun pakkasta -15c: 15min öljy 35c jäähdytysneste 30c, 30min: öljy 42c jäähdytysneste 38c, 45min: öljy 52c jäähdytysneste 47c, 60min: öljy 59c jäähdytysneste 50c.. sisätilan puhalluksen ohjaa neljänteen pykälään, webaston polttoainepumppu naputtaa koko ajan tiuhasti. Sisätilat haaleat verrattuna aiempiin webastollisiin autoihin. Tunnustaisi, että lämmöt pitäisi nousta korkeammalle? Eihän jollain ois jotain verrokkiarvoja heitellä?
Mulla vm-12 535xd ja auto ollut mulla reilut viis vuotta, välin 93tkm->315tkm. Orggiswebasto, ja viileillä keleillä aina päivittäisessä käytössä, tavallisesti kaksi kertaa päivässä. Selkeästi havainnut vuosien saatossa että Weban teho on hiipunut. Ei esim pöhise enää yhtä kovaa kuin aiemmin. Muuten pelaa kyllä hyvin, aina käynnistyy eikä tähän asti ole ollut mitään vikoja. Kaipa weballekin voisi jotain ennakoivaa huoltoa tehdä. Oliko tuo xDriven autoon laitettu alkuperäinen weba siis käytetty? Oliko sille tehty mitään peruskunnostusta?
Välillä miettinyt että pitäisikö tuo weba käyttää irti ja putsata tai teettää homma jossain. Vai liekö parempi että ei lähde ehjää korjaamaan... Mutta tosiaan noilla käyttövuosilla ja tunneilla ei ehkä huono juttu jos joku perushuolto tai putsaus tai kunnostus tehtäisiin. Onkos porukoilla kokemuksia ja vinkkejä mitä tuollainen "perushuolto" vois olla? Mitä osia kannattaisi ennakoiden vaihtaa, vai riittäisikö putsaus vaan? Osiahan noihin näyttää hyvin saavan maailmalta.
Onko joku tettäänyt ammattilaisella huoltoa ennakoivasti ja mitä on kustantanut?
Sitten kysymys Webaston Thermo Test ilmaisesta diagnostiikkaohjelmasta, tuonhan saa netistä ladattua. Pääseekö tuolla näissä F1x vehkeissä kiinni webastoon obd portista, jos on oikenalainen OBD-USB kaapeli? Onko tästä ilmaisohjelmasta kokemuksia?
Vähän off-topicina vielä, mulla taitaa olla jonkinlainen ennätys tulossa akun keston kanssa. Vaikka Webasto tosiaan ahkerassa käytössä, niin mulla on vieläkin autossa alkuperäinen agm akku missä leimat syksyltä 2011...
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostMulla vm-12 535xd ja auto ollut mulla reilut viis vuotta, välin 93tkm->315tkm. Orggiswebasto, ja viileillä keleillä aina päivittäisessä käytössä, tavallisesti kaksi kertaa päivässä. Selkeästi havainnut vuosien saatossa että Weban teho on hiipunut. Ei esim pöhise enää yhtä kovaa kuin aiemmin. Muuten pelaa kyllä hyvin, aina käynnistyy eikä tähän asti ole ollut mitään vikoja. Kaipa weballekin voisi jotain ennakoivaa huoltoa tehdä. Oliko tuo xDriven autoon laitettu alkuperäinen weba siis käytetty? Oliko sille tehty mitään peruskunnostusta?
Välillä miettinyt että pitäisikö tuo weba käyttää irti ja putsata tai teettää homma jossain. Vai liekö parempi että ei lähde ehjää korjaamaan... Mutta tosiaan noilla käyttövuosilla ja tunneilla ei ehkä huono juttu jos joku perushuolto tai putsaus tai kunnostus tehtäisiin. Onkos porukoilla kokemuksia ja vinkkejä mitä tuollainen "perushuolto" vois olla? Mitä osia kannattaisi ennakoiden vaihtaa, vai riittäisikö putsaus vaan? Osiahan noihin näyttää hyvin saavan maailmalta.
Onko joku tettäänyt ammattilaisella huoltoa ennakoivasti ja mitä on kustantanut?
Sitten kysymys Webaston Thermo Test ilmaisesta diagnostiikkaohjelmasta, tuonhan saa netistä ladattua. Pääseekö tuolla näissä F1x vehkeissä kiinni webastoon obd portista, jos on oikenalainen OBD-USB kaapeli? Onko tästä ilmaisohjelmasta kokemuksia?
Vähän off-topicina vielä, mulla taitaa olla jonkinlainen ennätys tulossa akun keston kanssa. Vaikka Webasto tosiaan ahkerassa käytössä, niin mulla on vieläkin autossa alkuperäinen agm akku missä leimat syksyltä 2011...
Istalla ja monella muullakin ohjelmalla pääsee webstoon kiinni obd-portista. Thermotestiä oon koittanut aftermarket webastoilla ja niihin se pelaa ok. Ei sille taida olla mitään tarvetta tälläisessä.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by HV530XD View PostMulla vm-12 535xd ja auto ollut mulla reilut viis vuotta, välin 93tkm->315tkm. Orggiswebasto, ja viileillä keleillä aina päivittäisessä käytössä, tavallisesti kaksi kertaa päivässä. Selkeästi havainnut vuosien saatossa että Weban teho on hiipunut. Ei esim pöhise enää yhtä kovaa kuin aiemmin. Muuten pelaa kyllä hyvin, aina käynnistyy eikä tähän asti ole ollut mitään vikoja. Kaipa weballekin voisi jotain ennakoivaa huoltoa tehdä. Oliko tuo xDriven autoon laitettu alkuperäinen weba siis käytetty? Oliko sille tehty mitään peruskunnostusta?
Välillä miettinyt että pitäisikö tuo weba käyttää irti ja putsata tai teettää homma jossain. Vai liekö parempi että ei lähde ehjää korjaamaan... Mutta tosiaan noilla käyttövuosilla ja tunneilla ei ehkä huono juttu jos joku perushuolto tai putsaus tai kunnostus tehtäisiin. Onkos porukoilla kokemuksia ja vinkkejä mitä tuollainen "perushuolto" vois olla? Mitä osia kannattaisi ennakoiden vaihtaa, vai riittäisikö putsaus vaan? Osiahan noihin näyttää hyvin saavan maailmalta.
Onko joku tettäänyt ammattilaisella huoltoa ennakoivasti ja mitä on kustantanut?
Sitten kysymys Webaston Thermo Test ilmaisesta diagnostiikkaohjelmasta, tuonhan saa netistä ladattua. Pääseekö tuolla näissä F1x vehkeissä kiinni webastoon obd portista, jos on oikenalainen OBD-USB kaapeli? Onko tästä ilmaisohjelmasta kokemuksia?
Vähän off-topicina vielä, mulla taitaa olla jonkinlainen ennätys tulossa akun keston kanssa. Vaikka Webasto tosiaan ahkerassa käytössä, niin mulla on vieläkin autossa alkuperäinen agm akku missä leimat syksyltä 2011...F11 535d xDrive M-sport -15
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostNo tuo ei ole kyllä missään nimessä normaalia. Reittejä mihin lämpö häviää lienee kaksi. Vaihdelaatikon öljy tai syyläri. Jos epäilet lämpenemistä Webaston kanssakin heikoksi niin eiköhän se syy löydy tuosta normaalista termostaatista. Mulla maantieajossa lämmöt on siinä 89-99 kokoajan. Itseasiassa katsoin tätä sen takia joulunpyhinä että joku mainitsi että moottorin lämpötila laskee kiihdytettäessä. Testasin vielä omaakin autoa ja kyllä ne laski mullakin esim 97 -> 82 jonka jälkeen oli hiljennettävä. Tosin mullakin termostaatti on vanha ja väsynyt.
Edit. Se janilap mittaus oli täällä: https://www.btcf.fi/forum/showthread...04#post3991804Joo täytynee termostaatin vaihto tehdä, minun tuurilla nousee sitten lämmöt webasto käytössä niin korkealle, että herjailee sitten lämpötilaeroista
Nyt tosiaan tunnin käytölläkään ei mitään virheherjokaan ole tullut, mutta ei vissiin kutoskoneet niin arkoja noille herjoille...
F11 535d xDrive M-sport -15
Comment
-
Comment