Announcement

Collapse
No announcement yet.

F11 ja toinen puoli perästä alhaalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by JA67 View Post
    120e kaikkineen (2 pussit ja toimitus)!! toivotaan että ovat sopivat :think jos käy niin ei kannata näitä enää muualta kenekään muunkaan hankkia ........säästöä 300-800e!!!
    Alustan osissa ei yleensä kannata sitä halvinta ostaa, jos autoa ei ole tarkoitus heti myydä. Yleensä ne halvimmat osat ei laadullisesti ole kovin hyvät ja kesto on sen johdosta sitten melko heikko.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • habahaba
      Bimmer Rookie
      • Aug 2005
      • 112

      Onkos kellään reistannut F11 farkussa nuo anturit jotka säätelee korkeutta?
      Emännän kulkineessa vaihdettu molemmat pussit Arnotteihin, sekä tuo Wabco:n valmistama magneettiventtiili, joka jakaa paineen molempiin kasseihin, ilmavuodot tarkastettu yms. ja silti vasen puoli noin 35mm alempana kuin oikea :think

      Vasen puoli oli myös ennen kassien vaihtoa alempana ja varmaan alunperin se syy minkä takia vasen kassi oli kuluneempi..

      Vai onko tuo koodausjuttuja?

      Comment

      • böntti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2011
        • 2855
        • Tampere

        Onko perä kalibroitu?
        -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
        -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
        -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
        -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

        -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

        Comment

        • habahaba
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 112

          Originally posted by böntti View Post
          Onko perä kalibroitu?
          Ei ole kalibroitu, mites tuo kalibrointi tapahtuu?

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2314
            • Uusimaa

            Originally posted by habahaba View Post
            Ei ole kalibroitu, mites tuo kalibrointi tapahtuu?
            No ISTA:llahan se ainakin luonnollisesti onnistuu.

            Mutta saakos F-mallin kalibroitua INPA:lla kuten E61:sen?
            BMW G30 530e X-Drive

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • böntti
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2011
              • 2855
              • Tampere

              Saa kalibroitua myös inpalla.
              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

              Comment

              • habahaba
                Bimmer Rookie
                • Aug 2005
                • 112

                Nyt tartteis vinkkiä, mistä lähteä etsimään vikaa tuohon perän virheasentoon. Takapään jousitus kalibroitu ISTAlla, mutta vika ei vaan korjaannu.
                Mittaristossa palaa keltainen kolmio ja "Driving Comfort Restricted" ja pienen maavaran kuva.

                Eli toinen puoli perästä alkoi jo syksyllä roikkumaan n. 20mm alempana. Tämän seurauksena vas. palje alkoi hankaantumaan puhki.

                Vaihdettua osaa:
                Uudet Arnott ilmapalkeet molemmille puolillle
                Uusi Wabco "venttiilijakaja" kompuran perään

                Korkeusanturit näyttää testerillä aivan oikein tuon korkeuden(-1mm tavoitekorkeudesta oikealla puolella ja -19mm vasemmalla puolella), mutta jostais syystä auto ei osaa laittaa perää oikeaan asentoon..

                Comment

                • KarkkainenL
                  Aluevastaava
                  • Sep 2013
                  • 767
                  • Tampere

                  Millanen työmaa on vaihdella kompura F11? Kaverilla molemmat pussit vaihdettu ja perä maassa, ei nouse enää edes käynnistäessä. Vaatiiko INPAn tai ISTAn, itseltä löytyy vaan Bosch Ja itse vaihtamisesta, missäköhän sijaitsee, mitä pitää ottaa huomioon vaihtaessa ja onko jotain mikä kannattaisi samalla tarkastaa/vaihtaa? :think
                  Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                  E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                  EX E36 320iA -98
                  EX E39 520i -01
                  EX E34 525 Tds -95

                  Comment

                  • HV530XD
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2015
                    • 399
                    • Lappeenranta

                    Apparin puolen peräkulma on satunnaisesti alhaalla ja kuulostaa siltä että kompura käy useammin kuin aiemmin. Eli saattaisi olla alkavaa vuotoa pussissa tai pusseissa.
                    Onko millaisia kokemuksia pussien tarkastuksesta? Onko pieniä vuotoja helppo todeta itse? Millaisia vaurioita on löytynyt? Minulla on lämmin talli käytössä niin pääseekö pusseihin helposti suihkuttamaan fairy-vettä tai jotain vuodonilmaisulitkua? Voisin itse ensi tsekkailla ennen kuin lähden kinuamaan tehtaan goodwilliä (vm. 2012 / 161tkm, liekö mahkuja goodwilliin?) tai tilaamaan 400€ Arnott jousipussiparia... Voihan siellä olla muutakin vikaa, esim. venttiilirasiassa tai letkuissa?

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2314
                      • Uusimaa

                      Sinne taitaa vähän huonosti päästä paikallaan mitään suihkuttelemaan, kun siinä varsinaisen pussin ympärillä on tuollainen suojamuovi, jota monet erehtyvät luulemaan pussiksi. Mun autossa tuo suoja on kuskin puolelta jo puhki, mutta itse pussi on vielä ihan ehjä. Tuskin kovin pitkään kuitenkaan. En ole kokeillut vielä että saako tuon suojuksen nostettua ylös, jotta varsinaiseen ilmapussiin saisi näköyhteyden. Tuossa vielä kuva:

                      BMW G30 530e X-Drive

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • Hebbu ///M3
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2003
                        • 1627
                        • Dallas

                        Originally posted by HV530XD View Post
                        Apparin puolen peräkulma on satunnaisesti alhaalla ja kuulostaa siltä että kompura käy useammin kuin aiemmin. Eli saattaisi olla alkavaa vuotoa pussissa tai pusseissa.
                        Aja inpalla perä yläasentoon ja seuraa lähteekö laskemaan samantien. Meillä kolomiysi oli railo pussissa ja se meni sopivasti makkaralle, kun perä painui, niin ei tyhjäksi asti mennyt. Perä kun nousi, itestään tai pakottamalla, niin samantien valui pikku hiljaa pari senttiä alaspäin. Tovin aikaan ajeltiin toinen puoli matalampana.

                        Vettä pussi täyteen ja sopivasti paineilmaa niin iloisesti näki, kun railossa alkoi kuplia.
                        Sotkamo Connection

                        Comment

                        • bittivirhe
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2012
                          • 456
                          • Pohjois-Savo

                          Originally posted by JKK View Post
                          Sinne taitaa vähän huonosti päästä paikallaan mitään suihkuttelemaan, kun siinä varsinaisen pussin ympärillä on tuollainen suojamuovi, jota monet erehtyvät luulemaan pussiksi.
                          Kyllä ne tuohon mustaan osaan suihkuttivat Laakkosella fairyvettä ja heti alkoi kuplia..
                          G05 45e
                          ex: F11 530d xDrive
                          ex: E84 X1 xDrive 25d

                          Comment

                          • JKK
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2314
                            • Uusimaa

                            Originally posted by bittivirhe View Post
                            Kyllä ne tuohon mustaan osaan suihkuttivat Laakkosella fairyvettä ja heti alkoi kuplia..
                            Jännä juttu? Mulla on tuossa ulommassa mustassa osassa sormen mentävä reikä ja hyvin pysyy perä tanassa
                            BMW G30 530e X-Drive

                            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                            Comment

                            • MajorDrake
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 7518
                              • Jyväshyvä

                              Originally posted by JKK View Post
                              Jännä juttu? Mulla on tuossa ulommassa mustassa osassa sormen mentävä reikä ja hyvin pysyy perä tanassa
                              Siis suojuksessa reiät?

                              Yleensä pussi hajoaa alapäästä, menee kivi pussin väliin tai sitten ajan kuluessa *aska hieroo pussin rikki kun se laskostuu alapäästä tuohon muovitukeen...
                              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                              Comment

                              • HV530XD
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2015
                                • 399
                                • Lappeenranta

                                Täytyy katsoa noi pussiin alapäät. Sinne varmaan pääsee sumuttelemaan vuodonilmaisu sprayta. Inpaa ei ole käytössä, muuten vois testata tuota ylösajoa ja kattoo lähteekö valumaan. Mutta pitää kuitenkin varautua laittamaan Arnottin pussit tilaukseen, onneksi tuo vaihtotyö on aika yksinkertainen. Nyt on kyllä takapää pysynyt oikeassa tasossa monta päivää...Olis kiva löytää merkkejä vuodosta ennenkuin laittaa osia tilaukseen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎