Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jiivee530d
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2013
    • 400
    • pohjois-savo

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ei tarvi F-koppaisista läppiä poistaa. Vahemmista M-sarjan koneista kannatti, ei enää näistä N-sarjalaisista.

    Bensassa ei ole läppiä, tai no osassa on Disa jolla on vähän samanlainen virka ja sitä ei voi poistaa mutta sekin voi hajota.
    fsarjalaisissa kuitenkin on kaikissa ne läpät? eikö tässä mallissa oo sama riski että katkeevat?

    millanen systeemi tuo disa on? voiko se aiheuttaa samanlaista tuhoa kun läppien rikkoontuminen
    Last edited by jiivee530d; 02-09-2019, 09:44.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7538
      • Jyväshyvä

      Originally posted by jiivee530d View Post
      fsarjalaisissa kuitenkin on kaikissa ne läpät? eikö tässä mallissa oo sama riski että katkeevat?

      millanen systeemi tuo disa on? voiko se aiheuttaa samanlaista tuhoa kun läppien rikkoontuminen
      Rakenne on erilainen läpät on muovia ikä osassa ne edes mahdu imukanaviin.

      Vapari bensoissa taitaa olla disa, ahdetuissa ei.
      Disan rikkoontuminen voi kyllä aiheuttaa moottorivaurion.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • jiivee530d
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2013
        • 400
        • pohjois-savo

        Originally posted by MajorDrake View Post
        Rakenne on erilainen läpät on muovia ikä osassa ne edes mahdu imukanaviin.

        Vapari bensoissa taitaa olla disa, ahdetuissa ei.
        Disan rikkoontuminen voi kyllä aiheuttaa moottorivaurion.
        ok. vaikuttaakos tämä disan purkaminen auton toimintaan?

        Comment

        • alpine3
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2010
          • 1275
          • Kajjjaani

          Originally posted by jiivee530d View Post
          nyt taas bemari kantaan siirtyneenä ja kerralla tuplamäärällä kyselisin näistä imusarjanläpistä. onko f11 520dx drive -14 nuo murheelliset läpät mitkä kannattaa poistaa?
          Ne oikeasti vaikuttavat alakierrosalueen vääntöön positiivisesti, älä poista.

          DISA tuo yläkierroksilla lisää hönkyä. DISA:aan sai ainakin m54:ssa vahvennettua akselia. Käsittääkseni ei kuitenkaan ole todellakaan mikään yleinen ongelma että akseli menisi poikki mutta sen voi silmämääräisestikin tarkastaa, joutuu vain purkamaan hieman.

          Anna molempien olla ja ajele rauhassa kohti auringonlaskua.
          Last edited by alpine3; 02-09-2019, 10:16.
          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

          Comment

          • TheRipper
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 5061
            • Paimio

            Originally posted by jiivee530d View Post
            ok. vaikuttaakos tämä disan purkaminen auton toimintaan?

            Juu ei sitä poistamaan kannata ruveta tietenkään. On vielä sen verran helpossa paikassakin että on helppo tarkkailla kuntoa vaikka irroittelemalla aina silloin tällöin.
            F10 523iA 2010

            Ex: E39 528iA 1997
            Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
            Ex: E65 745iA 2003
            Ex: E46 318i 1998
            Ex: E34 525iA 1989

            Comment

            • jiivee530d
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2013
              • 400
              • pohjois-savo

              Originally posted by BMWjunkie View Post
              Ne oikeasti vaikuttavat alakierrosalueen vääntöön positiivisesti, älä poista.
              mistäs tiedän onko tässä mallissa ne läpät juuri tuollaisia ettei mahdu menemään imukanavaan irrotessaan?
              ja onko nuita disa venttiiileitä menny rikki näissä bensavehkeissä?

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 2000
                • Tampere/kainuu

                Originally posted by jiivee530d View Post
                ja onko nuita disa venttiiileitä menny rikki näissä bensavehkeissä?
                On mennyt ja ihan koneen sisään asti (palaset). Uusiksi molemmat läpät niin sen parisataa tuhatta taas kestää.
                -M5- '00
                -i3 94 rex '19
                -Ascona B 4.0 '80
                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                Comment

                • jiivee530d
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2013
                  • 400
                  • pohjois-savo

                  Originally posted by zakspeed View Post
                  On mennyt ja ihan koneen sisään asti (palaset). Uusiksi molemmat läpät niin sen parisataa tuhatta taas kestää.
                  onko 330i e91 myös 2 näitä? jostain luin että 5 sarjassa olisi 2kpl,?

                  Comment

                  • TheRipper
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2012
                    • 5061
                    • Paimio

                    Originally posted by jiivee530d View Post
                    onko 330i e91 myös 2 näitä? jostain luin että 5 sarjassa olisi 2kpl,?
                    N52 on ainakin vaan 1. N53 en suoralta kädeltä osaa sanoa.
                    F10 523iA 2010

                    Ex: E39 528iA 1997
                    Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                    Ex: E65 745iA 2003
                    Ex: E46 318i 1998
                    Ex: E34 525iA 1989

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 2000
                      • Tampere/kainuu

                      Originally posted by jiivee530d View Post
                      onko 330i e91 myös 2 näitä? jostain luin että 5 sarjassa olisi 2kpl,?
                      N52 ja N53 moottorissa on molemmissa 2kpl ja ovat vielä samanlaisia eli eivät ole muuttuneet malliltaan.
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • jiivee530d
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2013
                        • 400
                        • pohjois-savo

                        Originally posted by zakspeed View Post
                        N52 ja N53 moottorissa on molemmissa 2kpl ja ovat vielä samanlaisia eli eivät ole muuttuneet malliltaan.
                        juu ja eikös mulla ole tuo moottori n52b30?

                        mikä moottorikoodi on tossa dieselissä?
                        Last edited by jiivee530d; 02-09-2019, 10:55.

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5061
                          • Paimio

                          Originally posted by jiivee530d View Post
                          mikä moottorikoodi on tossa dieselissä?

                          B47 ymmärtääkseni jo tuossa vuosimallissa
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Wikke
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2005
                            • 80
                            • Fsdfg

                            Originally posted by zakspeed View Post
                            N52 ja N53 moottorissa on molemmissa 2kpl ja ovat vielä samanlaisia eli eivät ole muuttuneet malliltaan.
                            Minun käsittääkseni "heikompitehoisessa" N53:ssa (esim. 523i) ei ole DISA-läppiä ollenkaan.

                            Comment

                            • Zebavar
                              Newbiemmer
                              • Oct 2019
                              • 10
                              • Uusimaa

                              Täällä 520dXdrive, B47
                              Valm. 02.12.2014
                              120 tkm

                              Ei vikavaloja syttynyt mutta käytetty marmorilla vianhaussa.

                              Lähtötilanne:
                              Auto nykii reippaasti kiihdyttäessä
                              Jäähd.nestettä häviää
                              Geneerinen P22AE ODB2 koodi, (Torquella luettu)

                              Diagnoosi pikahuollossa(159€):

                              Jakolaatikko aiheuttaa nykimisen
                              -> Vaihdettava: Osat GW - Työt:asiakas 800€
                              EGR lauhdutin vuotaa
                              -> Vaihdettava, - kampanja
                              Takimmainen lambda sökö
                              -> Vaihdettava, GW 50% - Asiakas 190€

                              Huomauttivat vielä melkein lopussa olevista etujarrulevyistä (Jotka myyjäliikkeen kuntoraportissa olivat hyvät).
                              Etuhelat eivät ainakaan irti vielä mutta alkavaa vulkanoinnin irtoamista.
                              Myös suosittelivat vaihteistoöljyn vaihtoa, vaikkei BMW sitä vaadikkaan.

                              Huollon palvelu erinomaista ja asiantuntevan oloista kaikin puolin!

                              Auto ostettu 5kk sitten, täytyy avata keskustelu myyjäliikkeen kanssa...

                              .
                              Last edited by Zebavar; 23-10-2019, 12:40.

                              Comment

                              • TheRipper
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2012
                                • 5061
                                • Paimio

                                Originally posted by Zebavar View Post
                                Auto ostettu 5kk sitten, täytyy avata keskustelu myyjäliikkeen kanssa...

                                .

                                Miksi?
                                F10 523iA 2010

                                Ex: E39 528iA 1997
                                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                                Ex: E65 745iA 2003
                                Ex: E46 318i 1998
                                Ex: E34 525iA 1989

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎