Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shatter
    BTCF Member
    • Mar 2013
    • 942
    • Oulu

    Oliko tämä rattiakselin nivelen vaihto korjaus myös mutteriohjaukseen? 2010vm takaveto kyseessä. Mutkapätkää ajaessa suht pienillä ohjausliikkeillä melko useasti palauttaessa keskelle tai vastakkaiseen suuntaan kääntäessä ohjauksessa tuntuu välillä hento pykälä ja muljahtaa sit kerralla enemmän voimaa lisätessä. 19" teki aika harvoin, mut 20" kesäsillä jo häiritsee nykiminen.

    E: eipä vajaavetoisessa ollutkaan samaa osaa ja keskustelun määrästä päätellen muilla ei ole samaa ongelmaa?
    Last edited by Shatter; 13-05-2019, 18:47.
    Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

    BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
    Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
    MB W108 250S '67
    MZ RT 125/3 '62

    Comment

    • hks
      Newbiemmer
      • Jun 2007
      • 20
      • laitila

      F11 520d alkoi herjaamaan : Drivetrain "check soon" ja "possible to continue journey"

      Googlettelin vähän ja aika monella on tullu tuohon lisänä "continue at moderate speed" mutta mulla ei tuollaista näkynyt.

      Varmaan pitää vikakoodit luetuttaa ja kattoa sit mikä on vialla mutta kaippa tuolla uskaltaa ajella sitä ennen?

      Auto siis toimii ihan normaalisti, ei nyi tai käy rumasti.
      E28 m535i
      F11 520d xdrive
      E92 335i xdrive
      996C4S

      ex - E92 335i
      ex - F11 520d 2011
      ex - E84 X1 2010 xdrive

      Comment

      • salmol
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2013
        • 244
        • Helsinki

        Originally posted by hks View Post
        F11 520d alkoi herjaamaan : Drivetrain "check soon" ja "possible to continue journey"

        Googlettelin vähän ja aika monella on tullu tuohon lisänä "continue at moderate speed" mutta mulla ei tuollaista näkynyt.

        Varmaan pitää vikakoodit luetuttaa ja kattoa sit mikä on vialla mutta kaippa tuolla uskaltaa ajella sitä ennen?

        Auto siis toimii ihan normaalisti, ei nyi tai käy rumasti.
        Niin, paitsi jos kyseessä on esim. ketjun venyminen ja auto on esim. huomannut synkan heittelyä, niin en kyllä ajaisi itse metriäkään vaan hinurilla huoltoon. Voi tietysti olla joku ihan pikkuvika, mutta riippuu lompakon paksuudesta kuinka paljon tuolla vielä haluaa ajella.
        Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

        Comment

        • suppari
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4048
          • Turku

          Originally posted by hks View Post
          F11 520d alkoi herjaamaan : Drivetrain "check soon" ja "possible to continue journey"

          Googlettelin vähän ja aika monella on tullu tuohon lisänä "continue at moderate speed" mutta mulla ei tuollaista näkynyt.

          Varmaan pitää vikakoodit luetuttaa ja kattoa sit mikä on vialla mutta kaippa tuolla uskaltaa ajella sitä ennen?

          Auto siis toimii ihan normaalisti, ei nyi tai käy rumasti.
          Lienee vanhat softat, niin ei koko litaniaa tule. Kuitenkin, testerin nokkaan vaan, esim meille
          sigpic
          P:0409699000

          JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
          tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
          huollot/korjaukset!

          BMW E&F sarjaan.
          Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
          8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
          AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

          Comment

          • hks
            Newbiemmer
            • Jun 2007
            • 20
            • laitila

            Originally posted by hks View Post
            F11 520d alkoi herjaamaan : Drivetrain "check soon" ja "possible to continue journey"

            Googlettelin vähän ja aika monella on tullu tuohon lisänä "continue at moderate speed" mutta mulla ei tuollaista näkynyt.

            Varmaan pitää vikakoodit luetuttaa ja kattoa sit mikä on vialla mutta kaippa tuolla uskaltaa ajella sitä ennen?

            Auto siis toimii ihan normaalisti, ei nyi tai käy rumasti.
            No niin tuttu luki koodit ja DPF on tullut tiensä päähän. Eli onneksi ei ollut ketju tai mikään muu yhtä kriittinen.
            E28 m535i
            F11 520d xdrive
            E92 335i xdrive
            996C4S

            ex - E92 335i
            ex - F11 520d 2011
            ex - E84 X1 2010 xdrive

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7551
              • Jyväshyvä

              Originally posted by hks View Post
              No niin tuttu luki koodit ja DPF on tullut tiensä päähän. Eli onneksi ei ollut ketju tai mikään muu yhtä kriittinen.
              Harvemmin se DPF tulee "tiensä päähän"...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • hks
                Newbiemmer
                • Jun 2007
                • 20
                • laitila

                Originally posted by MajorDrake View Post
                Harvemmin se DPF tulee "tiensä päähän"...
                Tai no DPF:stä se valitti ainakin siis. Eli on tukkeutumassa.
                Last edited by hks; 30-07-2019, 16:28.
                E28 m535i
                F11 520d xdrive
                E92 335i xdrive
                996C4S

                ex - E92 335i
                ex - F11 520d 2011
                ex - E84 X1 2010 xdrive

                Comment

                • O-Peksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2007
                  • 2775
                  • Joensuu

                  Tuli tuossa asiakkaan N57-koneisessa F11 525d:ssä vastaan, että DPF-vastapaineanturi oli vioittunut ja näytti 0.2 bar liikaa. Vian jäljille päästiin, kun pakkopolttoa tehdessä ihmeteltiin polton kestoa, kun ei vaan loppunut millään. Ei ensimmäisenä hoksattu tsekata vastapaineanturin lukemia sammuksissa, kun sieltä sen näkee heti verrattuna kolmeen muuhun painetietoon, että lukema heittää sen 0.2 bar.

                  Lähtötilanteessa oli siis vikakoodi DPF-pöntön liian suuresta vastapaineesta ja Drivetrain error -vikaa ilmoitti näytössäkin.
                  ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                  Comment

                  • peeämvee
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 283
                    • Taivalkoski

                    Moro, onko näihin f-sarjan vikakohteisiin tullu parannuksia mallisarjan loppupäähän vai onko vetarit, jakolaatikot, ca ovenkahvat, ilmapussit ym yhtä paskaa läpi koko mallisarjan🤔F11 mielessä ja miettii et onko vuosimallilla suurta merkitystä LCI malleissa.

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7551
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by peeämvee View Post
                      Moro, onko näihin f-sarjan vikakohteisiin tullu parannuksia mallisarjan loppupäähän vai onko vetarit, jakolaatikot, ca ovenkahvat, ilmapussit ym yhtä paskaa läpi koko mallisarjan🤔F11 mielessä ja miettii et onko vuosimallilla suurta merkitystä LCI malleissa.
                      Ei ole isoa merkitystä...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • joko
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1968
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Ei ole isoa merkitystä...
                        Majorilla on varmaan aika hyvä käsitys näistä kun myyjäliikkeen roolissa että onko niitä ongelmia todellisuudessa yhtään sen enempää kuin e6x sarjan kohdalla? Moottoria valkatessa dieselin osalta ei kestävyydessä liene eroa onko n47 vai n57 enemmän varmaan vaikuttaa ajomäärä ja se millä tiheydellä huollettu. Määrällisesti n47 paukkuu enemmän mutta onhan niitä valtaosa tuoll moottorilla mitä maantiellä liikkuu.
                        F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                        W906 319 sprinter - 14

                        Comment

                        • jiivee530d
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2013
                          • 400
                          • pohjois-savo

                          nyt taas bemari kantaan siirtyneenä ja kerralla tuplamäärällä kyselisin näistä imusarjanläpistä. onko f11 520dx drive -14 nuo murheelliset läpät mitkä kannattaa poistaa?
                          toinen bemari on 330i bensa joten eikös oo niin että bensassa ei ainakaa ole koko läppiä?

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2783
                            • Tampere

                            Originally posted by jiivee530d View Post
                            nyt taas bemari kantaan siirtyneenä ja kerralla tuplamäärällä kyselisin näistä imusarjanläpistä. onko f11 520dx drive -14 nuo murheelliset läpät mitkä kannattaa poistaa?
                            Miksi ne läpät pitäisi poistaa?

                            Piezosuuttimilla varustetuissa aiemmissakaan moottoriversioissa ei läppävikoja ole juuri tavattu, joten pidän poistamista turhana toimenpiteenä, jossa menetetään enemmän hyötyä kuin saavutetaan.
                            IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • jiivee530d
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2013
                              • 400
                              • pohjois-savo

                              [QUOTE=JaniLap;4142754]Miksi ne läpät pitäisi poistaa?

                              Piezosuuttimilla varustetuissa aiemmissakaan moottoriversioissa ei läppävikoja ole juuri tavattu, joten pidän poistamista turhana toimenpiteenä, jossa menetetään enemmän hyötyä kuin saavutetaan.

                              niistä lukee niin paljon huonoa ja poistaminen hyvin simppeli homma tehdä itse ja ei vaikuta auton toimintaan milläänlailla. kysyin vaan että onko kaikissa dieseleissä ne läpät ja bensassa ei?

                              Comment

                              • MajorDrake
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 7551
                                • Jyväshyvä

                                Originally posted by jiivee530d View Post

                                niistä lukee niin paljon huonoa ja poistaminen hyvin simppeli homma tehdä itse ja ei vaikuta auton toimintaan milläänlailla. kysyin vaan että onko kaikissa dieseleissä ne läpät ja bensassa ei?
                                Ei tarvi F-koppaisista läppiä poistaa. Vahemmista M-sarjan koneista kannatti, ei enää näistä N-sarjalaisista.

                                Bensassa ei ole läppiä, tai no osassa on Disa jolla on vähän samanlainen virka ja sitä ei voi poistaa mutta sekin voi hajota.
                                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎