Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arnoltti
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 17

    Originally posted by fraatti View Post
    Oletan että ketju oli venynyt silminnähtävästi? Tiedätkö oliko uusiin osiin tullut päivityksiä? Vaihdoin hiljettain erääseen audiin kettingin ja siinä sekä rattaat että ketju ja kiristin oli kokenut faceliftin.

    Kaks ensimmäistä ketua tuossa pannussa kesti noin 60tkm ketale.
    Joo aivan silminnähden oli keskimmäinen kolmesta ketjusta venynyt. Siellä täällä oli ihan parin millin klappia eli välystä ketjun lenkeissä. Taas jotkut lenkit oli ok, eli ei välystä. Onhan noihin n47d20c -moottorin jakopään osiin tullut jo useammankin kerran päivityksiä 2010 vuoden jälkeen. Ennen remonttia pystyi kuulemaan joutokäynnillä jaksoittaisen ylimääräisen äänen. Ja ihan kesäkelilläkin kylmäkäynnistyksessä kuulosti siltä, että öljynpaine nousisi hitaasti. Eli n. 4-5 sek kuului ”ratinaa” ennen ku kuulosti terveeltä. Remontin jälkeen kummatkin oireet jäivät pois.

    Comment

    • Krister
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 227
      • PK-seutu

      Originally posted by Arnoltti View Post
      Itse ostin kaksilitraisen f11 alkukesästä, valmistettu 10/2010. Olin tietoinen jakopäähän kohdistuvista huoltopaineista. Varusteet olivat kuitenkin mainiot, niin tein kaupat. Ostohetkellä oli kilometrejä 244tkm. Kesän lomareissujen jälkeen teetin jakopääremontin ennakoivasti mittarilukeman ollessa 251tkm. Pyysin vanhat osat itselleni. Vanhat hilut olivat valmistusleimojen perusteella alkuperäiset. Keskimmäisessä ketjussa muutama lenkki oli nippanappa ehjiä. Eli klappia oli reilusti. Kannatti ehdottomasti vaihtaa! Tutulla on samanlainen auto, jonka mittarissa n. 415tkm tällä hetkellä. Alkuperäinen moottori, mutta siihen on tehty tuo jakopääremontti 256tkm kohdalla.
      Mitä tuo remontti kustansi?
      Supra MKIV 6spd lhd
      W212 E350CDI

      Ex: E39 530d

      Comment

      • Arnoltti
        Newbiemmer
        • Feb 2006
        • 17

        Originally posted by Krister View Post
        Mitä tuo remontti kustansi?
        2190€, sisältäen myös moottoriöljyn ja suodattimen vaihdon
        , jäähdytysnesteen vaihdon sekä ilmastoinnin kylmäaineiden täytön. 2 vuoden takuu osille ja työlle ilman kilometrirajaa.

        Comment

        • Gräns
          Bimmer Rookie
          • Mar 2013
          • 72
          • Pohjanmaa

          Originally posted by Gräns View Post
          Renkaat vaihdettu ja suurin ääni katosi. Tuo metallinen pieni vibra kuitenkin jäi, resonoi mittarinäyttöön. Voiko jarrulevy tuon aiheuttaa? Ei täristä polkimeen, voiko olla alkava laakerivaurio? Ääni tulisi tunteen perusteella kuskin puolen eturenkaasta.
          Edelleen tuollainen mieto sivuääni. Aluksi laitoin kuluneiden nastarenkaiden piikkiin, mutta nyt on uudet nastat alla ja sama outo taustaulina(voimakkain noin 80-90km/h vauhdissa). Autoon on kuskipuolen laakeri vaihdettu noin 20-25tkm sitten, edellisen omistajan toimesta. Klappia ei tunnu ja värinää jouseen ei tule, voiko olla niin huonolaatuinen laakeri että pitää vain ääntä ? Mitenkä tuon pystyisi selvittää, että ei tule turhaan vaihdettua ehjää osaa ?

          Comment

          • kmr
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 175
            • Turku / Kotka

            Originally posted by Gräns View Post
            Edelleen tuollainen mieto sivuääni. Aluksi laitoin kuluneiden nastarenkaiden piikkiin, mutta nyt on uudet nastat alla ja sama outo taustaulina(voimakkain noin 80-90km/h vauhdissa). Autoon on kuskipuolen laakeri vaihdettu noin 20-25tkm sitten, edellisen omistajan toimesta. Klappia ei tunnu ja värinää jouseen ei tule, voiko olla niin huonolaatuinen laakeri että pitää vain ääntä ? Mitenkä tuon pystyisi selvittää, että ei tule turhaan vaihdettua ehjää osaa ?
            Viime autossa (E92) oli vaikeasti paikannettava laakeriääni. Vaihdoin edestä toisen, mutta ei vaikuttanut. Sitten vein pajalle takalaakereiden vaihtoon ja olivat molemmat loppu. Kummasti se kulkeutui ääni niin, että oli vaikea paikantaa, eikä mutkittelu muuttanut ulinaa. Äkkiä siinä voi joutua ainakin vetarit irrottamaan, jos ajossa ei selviä mikä laakereista on kulunut.
            F11 530Xd M-sport
            ex. E92 325d -07
            ex. E30 320tic -87

            Comment

            • mikkod
              BTCF Member
              • Aug 2007
              • 5202
              • Stadi

              Originally posted by touring39 View Post
              Niitä tandem-pumppuja on vissiin jonkun verran mennyt. Itselläkin pamahti F01:stä alle 100 tkm ajettuna. Parin-kolmen tontun remontti. EDC-iskarit taitaa olla suht kestäviä.
              Mun F07 on juurikin tehostajanpumpun vaihdossa tällä hetkellä. Aj. 69tkm...
              Menee onneksi myyjän piikkiin...ja sitten aletaan selvittelemään muita juttuja
              Helkama S3000
              Myydään kutosen alustaosia
              This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

              Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

              Comment

              • Patd
                Bimmer Rookie
                • May 2014
                • 57
                • Pohjanmaa

                Onkos näissä ihan uusimmissakin ( 2014-2015>) 2 litraisissa dieseleissä vielä jakopää ongelmia? tietysti vaikea sanoa kun vähästi paljon ajettuja, mutta onko jollain parempaa tietoa?

                Comment

                • nachi
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 378

                  Originally posted by Patd View Post
                  Onkos näissä ihan uusimmissakin ( 2014-2015>) 2 litraisissa dieseleissä vielä jakopää ongelmia? tietysti vaikea sanoa kun vähästi paljon ajettuja, mutta onko jollain parempaa tietoa?
                  Näissähän on jo vaihtunut N47 moottori B47:ään, joissa on myös ainakin takseista jakopäitä korjailtu ja/tai moottoreita vaihdettu.

                  Sitä on tässä vaiheessa vaikea sanoa, kuinka suuri ongelma tulee olemaan, vai tuleeko ylipäätään. Toivottavasti ei ainakaan ihan N47-tasoinen, kunhan kilsoja kertyy.

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2772
                    • Tampere

                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Kun nämä F-koppaiset rupeaa ikääntymään niin tyyppivikojakin on ilmennyt,seuraavia on tullut vastaan. Koskee vain dieseleitä jos toisin ei mainita.

                    -EGR venttiilin jumiutumisia. Saa myös erikseen. Auki jumiessaan riskinä reiän palaminen imusarjaan ja pahimmillaan riski että palaa koko auto.
                    Epäilys että tässä tuore esimerkkitapaus, jossa moottoritila palanut.
                    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2979
                      • Uusimaa

                      Originally posted by JaniLap View Post
                      Epäilys että tässä tuore esimerkkitapaus, jossa moottoritila palanut.
                      Olisiko juminut EGR, veikkaan.
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • PNM2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2015
                        • 1121
                        • Espoo

                        Originally posted by jaki View Post
                        Olisiko juminut EGR, veikkaan.
                        Mites paljon tuon venttiilin vaihto maksaa tai vastaavasti koodaus pois käytöstä lienee helppo homma?
                        i4 M50
                        ex: G30 530e xDrive M-Sport
                        ex: F11 525d xDrive
                        ex: F11 520d
                        ex: E91 318i

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2979
                          • Uusimaa

                          Originally posted by PNM2 View Post
                          Mites paljon tuon venttiilin vaihto maksaa tai vastaavasti koodaus pois käytöstä lienee helppo homma?
                          Onhan noita vaihdetu takuuseenkin, siis ainakin B- moottoreissa.
                          Viripajat varmaan koodaa tuon pois, jos haluaa.
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • nachi
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 378

                            Originally posted by JaniLap View Post
                            Epäilys että tässä tuore esimerkkitapaus, jossa moottoritila palanut.
                            Sukulaisellani jäi X3 kuluneella viikolla tienposkeen, kun EGR jumittui ja poltti imusarjaan reiän. Tuli kalliimpi remontti kaikkineen.

                            Kannattaa kyllä vilkuilla sitä EGR:n toimintaa.

                            Comment

                            • HV530XD
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2015
                              • 399
                              • Lappeenranta

                              Originally posted by nachi View Post
                              Sukulaisellani jäi X3 kuluneella viikolla tienposkeen, kun EGR jumittui ja poltti imusarjaan reiän. Tuli kalliimpi remontti kaikkineen.

                              Kannattaa kyllä vilkuilla sitä EGR:n toimintaa.
                              Sanoisin että ei kannata pelkästään vilkuilla vaan kannattaa ryhtyä pikimmiten toimeen, lukaiskaa oheinen ketju asiaa pohtiessa...

                              Comment

                              • pertsa
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2003
                                • 219
                                • Tampere

                                Onko näissä facelift malleissa esiintynyt näitä tyyppivikoja samassa mittakaavassa, kun vanhemmissa. Alkaa ensimmäiset faceliftit oleen jo sen neljä vuotta vanhoja. Onko esim jakolaatikot ja vetarit samaa tavaraa, kun vanhemmissa? Onko jollakin tietoa tai kokemusta asiasta?
                                G31 530dxA 2017
                                ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
                                ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
                                ex:E60 525iA 2008 titan silber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎