Originally posted by fraatti
View Post
F10/11 tyyppiviat
Collapse
X
-
Joo aivan silminnähden oli keskimmäinen kolmesta ketjusta venynyt. Siellä täällä oli ihan parin millin klappia eli välystä ketjun lenkeissä. Taas jotkut lenkit oli ok, eli ei välystä. Onhan noihin n47d20c -moottorin jakopään osiin tullut jo useammankin kerran päivityksiä 2010 vuoden jälkeen. Ennen remonttia pystyi kuulemaan joutokäynnillä jaksoittaisen ylimääräisen äänen. Ja ihan kesäkelilläkin kylmäkäynnistyksessä kuulosti siltä, että öljynpaine nousisi hitaasti. Eli n. 4-5 sek kuului ”ratinaa” ennen ku kuulosti terveeltä. Remontin jälkeen kummatkin oireet jäivät pois.
-
Mitä tuo remontti kustansi?Originally posted by Arnoltti View PostItse ostin kaksilitraisen f11 alkukesästä, valmistettu 10/2010. Olin tietoinen jakopäähän kohdistuvista huoltopaineista. Varusteet olivat kuitenkin mainiot, niin tein kaupat. Ostohetkellä oli kilometrejä 244tkm. Kesän lomareissujen jälkeen teetin jakopääremontin ennakoivasti mittarilukeman ollessa 251tkm. Pyysin vanhat osat itselleni. Vanhat hilut olivat valmistusleimojen perusteella alkuperäiset. Keskimmäisessä ketjussa muutama lenkki oli nippanappa ehjiä. Eli klappia oli reilusti. Kannatti ehdottomasti vaihtaa! Tutulla on samanlainen auto, jonka mittarissa n. 415tkm tällä hetkellä. Alkuperäinen moottori, mutta siihen on tehty tuo jakopääremontti 256tkm kohdalla.Supra MKIV 6spd lhd
W212 E350CDI
Ex: E39 530d
Comment
-
Edelleen tuollainen mieto sivuääni. Aluksi laitoin kuluneiden nastarenkaiden piikkiin, mutta nyt on uudet nastat alla ja sama outo taustaulina(voimakkain noin 80-90km/h vauhdissa). Autoon on kuskipuolen laakeri vaihdettu noin 20-25tkm sitten, edellisen omistajan toimesta. Klappia ei tunnu ja värinää jouseen ei tule, voiko olla niin huonolaatuinen laakeri että pitää vain ääntä ? Mitenkä tuon pystyisi selvittää, että ei tule turhaan vaihdettua ehjää osaa ?Originally posted by Gräns View PostRenkaat vaihdettu ja suurin ääni katosi. Tuo metallinen pieni vibra kuitenkin jäi, resonoi mittarinäyttöön. Voiko jarrulevy tuon aiheuttaa? Ei täristä polkimeen, voiko olla alkava laakerivaurio? Ääni tulisi tunteen perusteella kuskin puolen eturenkaasta.
Comment
-
Viime autossa (E92) oli vaikeasti paikannettava laakeriääni. Vaihdoin edestä toisen, mutta ei vaikuttanut. Sitten vein pajalle takalaakereiden vaihtoon ja olivat molemmat loppu. Kummasti se kulkeutui ääni niin, että oli vaikea paikantaa, eikä mutkittelu muuttanut ulinaa. Äkkiä siinä voi joutua ainakin vetarit irrottamaan, jos ajossa ei selviä mikä laakereista on kulunut.Originally posted by Gräns View PostEdelleen tuollainen mieto sivuääni. Aluksi laitoin kuluneiden nastarenkaiden piikkiin, mutta nyt on uudet nastat alla ja sama outo taustaulina(voimakkain noin 80-90km/h vauhdissa). Autoon on kuskipuolen laakeri vaihdettu noin 20-25tkm sitten, edellisen omistajan toimesta. Klappia ei tunnu ja värinää jouseen ei tule, voiko olla niin huonolaatuinen laakeri että pitää vain ääntä ? Mitenkä tuon pystyisi selvittää, että ei tule turhaan vaihdettua ehjää osaa ?F11 530Xd M-sport
ex. E92 325d -07
ex. E30 320tic -87
Comment
-
Mun F07 on juurikin tehostajanpumpun vaihdossa tällä hetkellä. Aj. 69tkm...Originally posted by touring39 View PostNiitä tandem-pumppuja on vissiin jonkun verran mennyt. Itselläkin pamahti F01:stä alle 100 tkm ajettuna. Parin-kolmen tontun remontti. EDC-iskarit taitaa olla suht kestäviä.
Menee onneksi myyjän piikkiin...ja sitten aletaan selvittelemään muita juttuja
Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
Näissähän on jo vaihtunut N47 moottori B47:ään, joissa on myös ainakin takseista jakopäitä korjailtu ja/tai moottoreita vaihdettu.Originally posted by Patd View PostOnkos näissä ihan uusimmissakin ( 2014-2015>) 2 litraisissa dieseleissä vielä jakopää ongelmia? tietysti vaikea sanoa kun vähästi paljon ajettuja, mutta onko jollain parempaa tietoa?
Sitä on tässä vaiheessa vaikea sanoa, kuinka suuri ongelma tulee olemaan, vai tuleeko ylipäätään. Toivottavasti ei ainakaan ihan N47-tasoinen, kunhan kilsoja kertyy.
Comment
-
Epäilys että tässä tuore esimerkkitapaus, jossa moottoritila palanut.Originally posted by MajorDrake View PostKun nämä F-koppaiset rupeaa ikääntymään niin tyyppivikojakin on ilmennyt,seuraavia on tullut vastaan. Koskee vain dieseleitä jos toisin ei mainita.
-EGR venttiilin jumiutumisia. Saa myös erikseen. Auki jumiessaan riskinä reiän palaminen imusarjaan ja pahimmillaan riski että palaa koko auto.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Olisiko juminut EGR, veikkaan.Originally posted by JaniLap View PostEpäilys että tässä tuore esimerkkitapaus, jossa moottoritila palanut.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Onhan noita vaihdetu takuuseenkin, siis ainakin B- moottoreissa.Originally posted by PNM2 View PostMites paljon tuon venttiilin vaihto maksaa tai vastaavasti koodaus pois käytöstä lienee helppo homma?
Viripajat varmaan koodaa tuon pois, jos haluaa.BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Sukulaisellani jäi X3 kuluneella viikolla tienposkeen, kun EGR jumittui ja poltti imusarjaan reiän. Tuli kalliimpi remontti kaikkineen.Originally posted by JaniLap View PostEpäilys että tässä tuore esimerkkitapaus, jossa moottoritila palanut.
Kannattaa kyllä vilkuilla sitä EGR:n toimintaa.
Comment
-
Sanoisin että ei kannata pelkästään vilkuilla vaan kannattaa ryhtyä pikimmiten toimeen, lukaiskaa oheinen ketju asiaa pohtiessa...Originally posted by nachi View PostSukulaisellani jäi X3 kuluneella viikolla tienposkeen, kun EGR jumittui ja poltti imusarjaan reiän. Tuli kalliimpi remontti kaikkineen.
Kannattaa kyllä vilkuilla sitä EGR:n toimintaa.
Comment
-
Onko näissä facelift malleissa esiintynyt näitä tyyppivikoja samassa mittakaavassa, kun vanhemmissa. Alkaa ensimmäiset faceliftit oleen jo sen neljä vuotta vanhoja. Onko esim jakolaatikot ja vetarit samaa tavaraa, kun vanhemmissa? Onko jollakin tietoa tai kokemusta asiasta?G31 530dxA 2017
ex:F11 530dA 2014 jatoba metallic
ex:E61 530dA 2009 tiefsee blau
ex:E60 525iA 2008 titan silber
Comment
Comment