Joo ensi viikolla saanen koodit luettua. Kuitenkin tässä reissunpäällä niin pitää hiukan ensin arvoitella mitä voisi olla tulossa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F10/11 tyyppiviat
Collapse
X
-
Originally posted by MajorDrake View PostNiissä on kahden sortin vikaa,
rupeaa ääntämään ja tai aiheuttaa vikakoodin,
ja toinen on se että rupeaa kiihdyttäessä nykimään.
Nykimiseen auttaa öljyjen vaihto.
Ääntämänen johtunee laakeroinnin pettämisestä.
Nykiminen öljyn palamisesta ja siitä että kitkapinnoille kertyy likaa.
Comment
-
-
Originally posted by Mörö View PostMinkälaista ääntä tuo jakolaatikko pitää jos on viallinen?
Laatiiko voi myös hajota sillä tavalla että rupeaa herjaamaan 4x4 vikaa kun puto takapäästä loppuu,
etuveto pysyy päällä hetken aikaa ja sen jälkeen tulee em. vikailmoitus ja vikakoodina jakolaatikon lämpeäminen.
Virhe poistuu hetkan ajon jälkeen ja liukkaalla tulee hetimmiten uudestaan. Samalla vedon kytkeytyessä
saattaa ruveta nahistamaan niin kuin olis eriparikoon renkaat autossa...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Mörö View PostKävin ajamassa kaverin M550d.tä ja ihmetytti lähinnä pienissä nopeuksissa (25-50km/H) kierrosten ollessa 1400-1500 rpm moottorin vai olisiko voimansiirrosta tuleva ääni vedättäessä rauhallisesti. Otti vaan jotenkin korviin muuten hiljaiseen autoon.
Vähän sellaista sirinää tms.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Vikalistan kohta "takailmajouset" tuli vastaan, kun 218tmk mittarissa. Muutama ongelma vaihdossa ilmeni, enkä löytänyt pikaisella selauksella muita viestiketjuja aiheesta, niin laitetaan tähän jatkoksi.
Ohjeen mukaan kompressorin päästä täytyy irrottaa ilmaputket, jotta saadaan järjestelmästä paineet ulos. Tässä tapauksessa pussi ehti hajota, joten ilmat oli valmiiksi pihalla, niin skippasin tämän kohdan siitä syystä, että kaksi takimmaista kompuran suojakotelon pulttia pyörivät, enkä löytänyt takaluukun kautta pultteja. Ilmeisesti näihin pääsee käsiksi vain takalokarin irrottamalla? Voiko tämän vaiheen ohittaa jos järjestelmä on jo paineeton? No niin joka tapauksessa tein.
Sain jousen vaihdettua Arnottin tarvikeosaan kun muita ei löytynyt mistään hyllystä. Kuulemma pitäisi sopia vaikka varaosanumero on 379-loppuinen ja orggis on 380. Tästä löytyi vahvistus brittien bmw-foorumilta: http://forum.bmw5.co.uk/topic/128289...ir-suspension/).
Ensimmäisellä koeajolenkillä jousen alapää pääsi hyppäämään irti (pienet muovikliksut eivät ilmeisesti olleet aivan kohdillaan, vaikk käsivoimin pitivätkin jousen paikallaan). Uudella yrittämällä näyttäisi alapää olevan paikallaan, mutta auto jää vinoon. Eli kuskin puoli, johon vaihdettu jousi, jää alemmas ja mielestäni apparin puoli nousee normaalia ylemmäs.
Auto tuotu Saksasta liikkeen toimesta, eikä tarkkaa tietoa mikä madallus tuossa on, mutta eteen näyttäisi olevan jouset vaihdettu ja ilmeisesti perää on ohjelmallisesti laskettu. Kyseessä siis 535xD vm-11 (F11).
Eli kysymys: tarvitaanko jokin perän tason sopeutus, kun ei osaa itse suoraan ajaa autoa tasoon? Sensorithan siellä on, joiden mukaan luulisi tämän tekevän ja toisaalta missään vaihtoon liittyvissä ohjeissa/keskusteluissa ei ole mainittu sopeutusta, niin tuo hieman ihmetyttää. Onko tullut kenellekään vastaan?
Comment
-
-
Originally posted by Miksu_F View PostVikalistan kohta "takailmajouset" tuli vastaan, kun 218tmk mittarissa. Muutama ongelma vaihdossa ilmeni, enkä löytänyt pikaisella selauksella muita viestiketjuja aiheesta, niin laitetaan tähän jatkoksi.
Ohjeen mukaan kompressorin päästä täytyy irrottaa ilmaputket, jotta saadaan järjestelmästä paineet ulos. Tässä tapauksessa pussi ehti hajota, joten ilmat oli valmiiksi pihalla, niin skippasin tämän kohdan siitä syystä, että kaksi takimmaista kompuran suojakotelon pulttia pyörivät, enkä löytänyt takaluukun kautta pultteja. Ilmeisesti näihin pääsee käsiksi vain takalokarin irrottamalla? Voiko tämän vaiheen ohittaa jos järjestelmä on jo paineeton? No niin joka tapauksessa tein.
Sain jousen vaihdettua Arnottin tarvikeosaan kun muita ei löytynyt mistään hyllystä. Kuulemma pitäisi sopia vaikka varaosanumero on 379-loppuinen ja orggis on 380. Tästä löytyi vahvistus brittien bmw-foorumilta: http://forum.bmw5.co.uk/topic/128289...ir-suspension/).
Ensimmäisellä koeajolenkillä jousen alapää pääsi hyppäämään irti (pienet muovikliksut eivät ilmeisesti olleet aivan kohdillaan, vaikk käsivoimin pitivätkin jousen paikallaan). Uudella yrittämällä näyttäisi alapää olevan paikallaan, mutta auto jää vinoon. Eli kuskin puoli, johon vaihdettu jousi, jää alemmas ja mielestäni apparin puoli nousee normaalia ylemmäs.
Auto tuotu Saksasta liikkeen toimesta, eikä tarkkaa tietoa mikä madallus tuossa on, mutta eteen näyttäisi olevan jouset vaihdettu ja ilmeisesti perää on ohjelmallisesti laskettu. Kyseessä siis 535xD vm-11 (F11).
Eli kysymys: tarvitaanko jokin perän tason sopeutus, kun ei osaa itse suoraan ajaa autoa tasoon? Sensorithan siellä on, joiden mukaan luulisi tämän tekevän ja toisaalta missään vaihtoon liittyvissä ohjeissa/keskusteluissa ei ole mainittu sopeutusta, niin tuo hieman ihmetyttää. Onko tullut kenellekään vastaan?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
No joo, kävin ajamassa varovaisesti testilenkkiä ja aika nopeasti se näyttikin hakeutuvan vaateriin. Ei riittänyt vain ihan pihalla ja lähikadulla kääntyminen, eil ilmeisesti vaatii hieman pidemmän ajon ennen kuin tasapainottaa itsensä.
Seuraavaksi pitää alkaa opettelemaan tuota bemarin softapuolta, niin saa tarvittaessa tasonsäädön tehtyä. Kaverilta löytyi ohje E61 tasonsäätöön INPA-ohjelmistolla. Pitäisi löytää vastaava ISTAlle, vaikka ilmeisesti tuolla vanhallakin onnistuu. Kun ei ole aiempaa kokemusta merkistä, niin täytyy aloittaa kaikki opettelu alusta...saattaa muutama päivä mennä, että saa foorumin keskustelut kahlattua läpi.
Comment
-
-
Ista:ssa on kyllä hyvät ohjeet itsessään, että mitään ihmeempiä ohjeita turha etsiä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Tämän voisi ehkä laskea mahdolliseksi tyyppiviaksi:
F10 / F11 vm 2014 520d xdrive B47. Koskee ainoastaan kyseistä mallia ja vuosimallia. 2015 ei ole tietoa.
Öljypohja murtui oikealta puolelta pultin kohdalta. Syynä on joko alumiinin väsymismurtuma tai pyörästä vetarin kautta tullut isku öljypohjan pulttiin. Ostin vm 2016 bemarista purkuosan ja kyseisessä öljypohjassa murtunut kohta on jo vahvistettu. Osanumero molemmissa oli sama.
Eikä ole sitten pikkuhomma vaihtaa...
Comment
-
-
Jep, tiedän ainakin 5kpl B47 missä sama homma. Valuttaa aika huolella öljyä pihalle.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by vatku View Postja siis se egr kannattaa poistaa ajoissa käytöstä:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/d5b...bcd6c_u0.shtml
Niin ja sitten ollaan taas omanlaisissaan ongelmissa katsastuksessa kun noitakin ruvetaan valvomaan...
On tuo kyllä pelkkä surullinen vitsi koko pahuksen EGR systeemi. Ikinä olisi saanu keksiäkään.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by TheRipper View PostNiin ja sitten ollaan taas omanlaisissaan ongelmissa katsastuksessa kun noitakin ruvetaan valvomaan...
On tuo kyllä pelkkä surullinen vitsi koko pahuksen EGR systeemi. Ikinä olisi saanu keksiäkään.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
Comment