Announcement

Collapse
No announcement yet.

F10/11 tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Driver22
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 2098
    • *

    Joo ensi viikolla saanen koodit luettua. Kuitenkin tässä reissunpäällä niin pitää hiukan ensin arvoitella mitä voisi olla tulossa.
    F31 330D Xdrive M-Sport

    Comment

    • Mörö
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 112
      • city

      Originally posted by MajorDrake View Post
      Niissä on kahden sortin vikaa,
      rupeaa ääntämään ja tai aiheuttaa vikakoodin,
      ja toinen on se että rupeaa kiihdyttäessä nykimään.
      Nykimiseen auttaa öljyjen vaihto.

      Ääntämänen johtunee laakeroinnin pettämisestä.
      Nykiminen öljyn palamisesta ja siitä että kitkapinnoille kertyy likaa.
      Minkälaista ääntä tuo jakolaatikko pitää jos on viallinen?

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7551
        • Jyväshyvä

        Originally posted by Mörö View Post
        Minkälaista ääntä tuo jakolaatikko pitää jos on viallinen?
        Jurisee tai kääntäessä kahisee.

        Laatiiko voi myös hajota sillä tavalla että rupeaa herjaamaan 4x4 vikaa kun puto takapäästä loppuu,
        etuveto pysyy päällä hetken aikaa ja sen jälkeen tulee em. vikailmoitus ja vikakoodina jakolaatikon lämpeäminen.
        Virhe poistuu hetkan ajon jälkeen ja liukkaalla tulee hetimmiten uudestaan. Samalla vedon kytkeytyessä
        saattaa ruveta nahistamaan niin kuin olis eriparikoon renkaat autossa...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Mörö
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 112
          • city

          Kävin ajamassa kaverin M550d.tä ja ihmetytti lähinnä pienissä nopeuksissa (25-50km/H) kierrosten ollessa 1400-1500 rpm moottorin vai olisiko voimansiirrosta tuleva ääni vedättäessä rauhallisesti. Otti vaan jotenkin korviin muuten hiljaiseen autoon.

          Comment

          • MajorDrake
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 7551
            • Jyväshyvä

            Originally posted by Mörö View Post
            Kävin ajamassa kaverin M550d.tä ja ihmetytti lähinnä pienissä nopeuksissa (25-50km/H) kierrosten ollessa 1400-1500 rpm moottorin vai olisiko voimansiirrosta tuleva ääni vedättäessä rauhallisesti. Otti vaan jotenkin korviin muuten hiljaiseen autoon.
            M550:ssä voimansiirto tai moottori ääntää aina vähän erilailla kuin muissa. Siinä on eri perä ja eri takavetarit kuin muissa...
            Vähän sellaista sirinää tms.
            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

            Comment

            • Miksu_F
              Newbiemmer
              • Jul 2018
              • 4
              • Kirkkonummi

              Vikalistan kohta "takailmajouset" tuli vastaan, kun 218tmk mittarissa. Muutama ongelma vaihdossa ilmeni, enkä löytänyt pikaisella selauksella muita viestiketjuja aiheesta, niin laitetaan tähän jatkoksi.


              Ohjeen mukaan kompressorin päästä täytyy irrottaa ilmaputket, jotta saadaan järjestelmästä paineet ulos. Tässä tapauksessa pussi ehti hajota, joten ilmat oli valmiiksi pihalla, niin skippasin tämän kohdan siitä syystä, että kaksi takimmaista kompuran suojakotelon pulttia pyörivät, enkä löytänyt takaluukun kautta pultteja. Ilmeisesti näihin pääsee käsiksi vain takalokarin irrottamalla? Voiko tämän vaiheen ohittaa jos järjestelmä on jo paineeton? No niin joka tapauksessa tein.



              Sain jousen vaihdettua Arnottin tarvikeosaan kun muita ei löytynyt mistään hyllystä. Kuulemma pitäisi sopia vaikka varaosanumero on 379-loppuinen ja orggis on 380. Tästä löytyi vahvistus brittien bmw-foorumilta: http://forum.bmw5.co.uk/topic/128289...ir-suspension/).



              Ensimmäisellä koeajolenkillä jousen alapää pääsi hyppäämään irti (pienet muovikliksut eivät ilmeisesti olleet aivan kohdillaan, vaikk käsivoimin pitivätkin jousen paikallaan). Uudella yrittämällä näyttäisi alapää olevan paikallaan, mutta auto jää vinoon. Eli kuskin puoli, johon vaihdettu jousi, jää alemmas ja mielestäni apparin puoli nousee normaalia ylemmäs.


              Auto tuotu Saksasta liikkeen toimesta, eikä tarkkaa tietoa mikä madallus tuossa on, mutta eteen näyttäisi olevan jouset vaihdettu ja ilmeisesti perää on ohjelmallisesti laskettu. Kyseessä siis 535xD vm-11 (F11).


              Eli kysymys: tarvitaanko jokin perän tason sopeutus, kun ei osaa itse suoraan ajaa autoa tasoon? Sensorithan siellä on, joiden mukaan luulisi tämän tekevän ja toisaalta missään vaihtoon liittyvissä ohjeissa/keskusteluissa ei ole mainittu sopeutusta, niin tuo hieman ihmetyttää. Onko tullut kenellekään vastaan?

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10946
                • Joensuu

                Originally posted by Miksu_F View Post
                Vikalistan kohta "takailmajouset" tuli vastaan, kun 218tmk mittarissa. Muutama ongelma vaihdossa ilmeni, enkä löytänyt pikaisella selauksella muita viestiketjuja aiheesta, niin laitetaan tähän jatkoksi.


                Ohjeen mukaan kompressorin päästä täytyy irrottaa ilmaputket, jotta saadaan järjestelmästä paineet ulos. Tässä tapauksessa pussi ehti hajota, joten ilmat oli valmiiksi pihalla, niin skippasin tämän kohdan siitä syystä, että kaksi takimmaista kompuran suojakotelon pulttia pyörivät, enkä löytänyt takaluukun kautta pultteja. Ilmeisesti näihin pääsee käsiksi vain takalokarin irrottamalla? Voiko tämän vaiheen ohittaa jos järjestelmä on jo paineeton? No niin joka tapauksessa tein.



                Sain jousen vaihdettua Arnottin tarvikeosaan kun muita ei löytynyt mistään hyllystä. Kuulemma pitäisi sopia vaikka varaosanumero on 379-loppuinen ja orggis on 380. Tästä löytyi vahvistus brittien bmw-foorumilta: http://forum.bmw5.co.uk/topic/128289...ir-suspension/).



                Ensimmäisellä koeajolenkillä jousen alapää pääsi hyppäämään irti (pienet muovikliksut eivät ilmeisesti olleet aivan kohdillaan, vaikk käsivoimin pitivätkin jousen paikallaan). Uudella yrittämällä näyttäisi alapää olevan paikallaan, mutta auto jää vinoon. Eli kuskin puoli, johon vaihdettu jousi, jää alemmas ja mielestäni apparin puoli nousee normaalia ylemmäs.


                Auto tuotu Saksasta liikkeen toimesta, eikä tarkkaa tietoa mikä madallus tuossa on, mutta eteen näyttäisi olevan jouset vaihdettu ja ilmeisesti perää on ohjelmallisesti laskettu. Kyseessä siis 535xD vm-11 (F11).


                Eli kysymys: tarvitaanko jokin perän tason sopeutus, kun ei osaa itse suoraan ajaa autoa tasoon? Sensorithan siellä on, joiden mukaan luulisi tämän tekevän ja toisaalta missään vaihtoon liittyvissä ohjeissa/keskusteluissa ei ole mainittu sopeutusta, niin tuo hieman ihmetyttää. Onko tullut kenellekään vastaan?
                Sen letkun irroituksen idea on vain saada paineet pois, nyt kun paineet oli jo karanneet, niin ei ole tarvetta sitä irroittaa. Jos siellä pysyy ilmat sisällä, niin kävisin vaan jonkun foorumilaisen luona säädättämässä perän vaateriin ja kovaa ajoa.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Miksu_F
                  Newbiemmer
                  • Jul 2018
                  • 4
                  • Kirkkonummi

                  No joo, kävin ajamassa varovaisesti testilenkkiä ja aika nopeasti se näyttikin hakeutuvan vaateriin. Ei riittänyt vain ihan pihalla ja lähikadulla kääntyminen, eil ilmeisesti vaatii hieman pidemmän ajon ennen kuin tasapainottaa itsensä.


                  Seuraavaksi pitää alkaa opettelemaan tuota bemarin softapuolta, niin saa tarvittaessa tasonsäädön tehtyä. Kaverilta löytyi ohje E61 tasonsäätöön INPA-ohjelmistolla. Pitäisi löytää vastaava ISTAlle, vaikka ilmeisesti tuolla vanhallakin onnistuu. Kun ei ole aiempaa kokemusta merkistä, niin täytyy aloittaa kaikki opettelu alusta...saattaa muutama päivä mennä, että saa foorumin keskustelut kahlattua läpi.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10946
                    • Joensuu

                    Ista:ssa on kyllä hyvät ohjeet itsessään, että mitään ihmeempiä ohjeita turha etsiä.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Driver22
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2098
                      • *

                      Oikean etuoven lukitus ei mene kiinni, aukeaa kylläkin... eli siis nuppi ei mene alas, pitää käsin painaa kiinni. Oven lukkoyksikkö sökö?
                      F31 330D Xdrive M-Sport

                      Comment

                      • vatku
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2015
                        • 46
                        • Pirkanmaa

                        Tämän voisi ehkä laskea mahdolliseksi tyyppiviaksi:
                        F10 / F11 vm 2014 520d xdrive B47. Koskee ainoastaan kyseistä mallia ja vuosimallia. 2015 ei ole tietoa.
                        Öljypohja murtui oikealta puolelta pultin kohdalta. Syynä on joko alumiinin väsymismurtuma tai pyörästä vetarin kautta tullut isku öljypohjan pulttiin. Ostin vm 2016 bemarista purkuosan ja kyseisessä öljypohjassa murtunut kohta on jo vahvistettu. Osanumero molemmissa oli sama.
                        Eikä ole sitten pikkuhomma vaihtaa...
                        Last edited by vatku; 07-11-2018, 17:04. Reason: tarkennetaan

                        Comment

                        • VolvoTDi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2006
                          • 1576
                          • Tampere - Pori

                          Jep, tiedän ainakin 5kpl B47 missä sama homma. Valuttaa aika huolella öljyä pihalle.
                          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                          Check:
                          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                          Tampere 044-5867096

                          Comment

                          • vatku
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2015
                            • 46
                            • Pirkanmaa

                            ja siis se egr kannattaa poistaa ajoissa käytöstä:

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 5094
                              • Paimio

                              Originally posted by vatku View Post
                              ja siis se egr kannattaa poistaa ajoissa käytöstä:
                              https://www.iltalehti.fi/kotimaa/d5b...bcd6c_u0.shtml

                              Niin ja sitten ollaan taas omanlaisissaan ongelmissa katsastuksessa kun noitakin ruvetaan valvomaan...

                              On tuo kyllä pelkkä surullinen vitsi koko pahuksen EGR systeemi. Ikinä olisi saanu keksiäkään.
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • makkis
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 5151
                                • Kouvola, Savisto

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                Niin ja sitten ollaan taas omanlaisissaan ongelmissa katsastuksessa kun noitakin ruvetaan valvomaan...

                                On tuo kyllä pelkkä surullinen vitsi koko pahuksen EGR systeemi. Ikinä olisi saanu keksiäkään.
                                Kunhan ne nyt ensin keksisi miten valvotaan oikeasti noita dpf:iä, saatikka sitten egr:iä joiden poistoa ei huomaa mitenkään.
                                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎