Announcement

Collapse
No announcement yet.

X-Drive - jakolaatikon öljynvaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • huffe
    Newbiemmer
    • Jan 2021
    • 21
    • Lahti

    Originally posted by MajorDrake View Post
    Juu. Yleensä se jakolaatikko rupeaa nykimään jo ennenkuin pyytää öljynvaihtoa ;-)

    Harvemmin ne jakolaatikot oikeasti hajoaa, onneksi.

    Valtaosaan öljynvaihto huuhtelemalla auttaa...
    Ihan kipeätä hommaa tuo huuhtelu ylikalliilla öljyllä
    Sain mielestäni hyvin tarkalleen 600ml öljyä imuvaihdolla pois, ehkä jopa parin ml tarkkuudella kaiken mitä sinne on tehtaalla laitettu, mutta osa jäi pumppuun.
    Laitoin uudet öljyt (ravenol).
    Ajoin 100km ja imin öljyt pois, näyttivät kuin uudelta.
    Pumppasin uudet sisään ja totesin, että olipa harvinaisen turha homma

    Joko porukka ei jostain syystä saa kaikkia vanhoja ulos ja siksi vaihtaa useamman kerran tai laatikot on jo finaalissa..
    80-160tkm on yleisesti vaihtoväli muissa merkeissä jakolaatikon ja peräöljyjen vaihdolle, riippuen missä käytössä auto on.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7551
      • Jyväshyvä

      Originally posted by huffe View Post
      Ihan kipeätä hommaa tuo huuhtelu ylikalliilla öljyllä
      Sain mielestäni hyvin tarkalleen 600ml öljyä imuvaihdolla pois, ehkä jopa parin ml tarkkuudella kaiken mitä sinne on tehtaalla laitettu, mutta osa jäi pumppuun.
      Laitoin uudet öljyt (ravenol).
      Ajoin 100km ja imin öljyt pois, näyttivät kuin uudelta.
      Pumppasin uudet sisään ja totesin, että olipa harvinaisen turha homma

      Joko porukka ei jostain syystä saa kaikkia vanhoja ulos ja siksi vaihtaa useamman kerran tai laatikot on jo finaalissa..
      80-160tkm on yleisesti vaihtoväli muissa merkeissä jakolaatikon ja peräöljyjen vaihdolle, riippuen missä käytössä auto on.
      Niin no, sulla on yhden kerran kokemus ja jollakulla ehkä vähän useammasta :think

      Yleensä ne öljyt vaihdetaan vasta kun on nykimistä jolloin öljyt on jo mustat,
      eikä kertavaihdolla pakoista lähde irronneet kitkamateriaalit liikenteeseen ennenkuin autolla ajetaan...

      Jos öljyt on oikein mustat niin pitää vaihtaa 3-4 kertaa...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • khan
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 262
        • Turku

        Ostin omani noin 64tkm kilsoilla jolloin jakolaatikon öljyt olivat valmiit, nyki kuin mikä kiihdytyksissä. Sitten öljynvaihto, nyt kilsoja 100tkm ja pari kertaa nykinyt kiihdytyksissä. Onhan se 60tkm kohta melkein täynnäkin. :think
        f11 520d -15 4d
        ex. e60 525d -08 4d
        ex. e87 116d -09 5d
        ex. e30 316i -89 2d
        ex. e34 535i -90 4d
        ex. e34 525i -90 4d

        Comment

        • JKK
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2328
          • Uusimaa

          Mitenkäs kenkku homma on vaihtaa X4 35d -malliin (vm.2005) jakolootan öljyt? Jos tuollaisesta saan kaupat aikaiseksi niin varmaan vaihdan samantien öljyt siihen. Ajettu 119.000km.

          Pitääkö paljon purkaa pois että pääsee imemään öljyt täyttöpropusta? Ja miten ohut ja miten luiru letku pitää olla että sen saa ujuteltua sinne pohjaan saakka? Tyhjennysproput lienee ollut historiaa jo pitkän aikaa näissä?
          BMW G30 545e M-Sport

          Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Originally posted by JKK View Post
            Mitenkäs kenkku homma on vaihtaa X4 35d -malliin (vm.2005) jakolootan öljyt? Jos tuollaisesta saan kaupat aikaiseksi niin varmaan vaihdan samantien öljyt siihen. Ajettu 119.000km.

            Pitääkö paljon purkaa pois että pääsee imemään öljyt täyttöpropusta? Ja miten ohut ja miten luiru letku pitää olla että sen saa ujuteltua sinne pohjaan saakka? Tyhjennysproput lienee ollut historiaa jo pitkän aikaa näissä?
            2005

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2328
              • Uusimaa

              Originally posted by BMW525Xda View Post
              2005
              Ohops, siis 2015.
              BMW G30 545e M-Sport

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7551
                • Jyväshyvä

                Originally posted by JKK View Post
                Mitenkäs kenkku homma on vaihtaa X4 35d -malliin (vm.2015) jakolootan öljyt? Jos tuollaisesta saan kaupat aikaiseksi niin varmaan vaihdan samantien öljyt siihen. Ajettu 119.000km.

                Pitääkö paljon purkaa pois että pääsee imemään öljyt täyttöpropusta? Ja miten ohut ja miten luiru letku pitää olla että sen saa ujuteltua sinne pohjaan saakka? Tyhjennysproput lienee ollut historiaa jo pitkän aikaa näissä?
                Pohjamuovit laatikon ympräiltä, jakolaatikon tukirauta irti, sen jälkeen pääsee täyttöproppuun käsiksi. Joku 8-10 mm letku ulkohalkaisijaltaan.

                Juu, ei ole enää tyhjennysroppua.
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2328
                  • Uusimaa

                  Originally posted by MajorDrake View Post
                  Pohjamuovit laatikon ympräiltä, jakolaatikon tukirauta irti, sen jälkeen pääsee täyttöproppuun käsiksi. Joku 8-10 mm letku ulkohalkaisijaltaan.

                  Juu, ei ole enää tyhjennysroppua.
                  Jeps, kiitos!
                  BMW G30 545e M-Sport

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • Hörhö
                    Bimmer Rookie
                    • May 2013
                    • 71
                    • Lpr

                    Jarruputken pätkä yhdistettynä kunnolliseen imulaitteeseen toimii hyvin.
                    Voi taivutella sellaiseen muotoon, että menee mahdollisimman syvälle, vaikka ahdasta tuntui olevankin...

                    5dl tuli imemällä, kahteen kertaan vaihdoin.

                    Comment

                    • Soininen
                      BTCF Member
                      • Nov 2006
                      • 1296
                      • Kajaani

                      Nostellaas tätäkin vähän. Eli kyseessä f11 520d xdrive ja ajattelin voimansiirto öljyt vaihtaa, itse tekemällä periin ja jakovaihteistoon.

                      Jakovaihteistoon tätä:


                      Uskaltaakos tätä laittaa periin? antaa kyllä bmw:n hyboid g1 luokituksen tälle öljylle :think

                      RAVENOL DGL SAE 75W-85 GL-5 LS is full synthetic multi-grade hypoid transmission oil of API GL-5 power class with “limited slip” properties for manual tran...


                      Jostain siis luin ettei muuta saisi laittaa kun tuota orkkis bmw:n hyboid g1 öljyä...?
                      E28 "525i" M52 -84
                      F11 520d xDrive -16

                      Comment

                      • TurboD
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2005
                        • 84

                        Vaihdoin jakolaatikon öljyt -16 520d 167tkm. Etukardaanin kun irrottaa laatikosta niin sieltä tulee öljyt hyvin ulos ja helppo imuroida pohjalta loputkin. Ihan vaalean ruskeeaa läpikuultavaa sieltä tuli ulos, ei paljon eroa uuteen. Mutta parempi niin kuin että mustaa muhjua olisi olleet.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          Originally posted by TurboD View Post
                          Vaihdoin jakolaatikon öljyt -16 520d 167tkm. Etukardaanin kun irrottaa laatikosta niin sieltä tulee öljyt hyvin ulos ja helppo imuroida pohjalta loputkin. Ihan vaalean ruskeeaa läpikuultavaa sieltä tuli ulos, ei paljon eroa uuteen. Mutta parempi niin kuin että mustaa muhjua olisi olleet.
                          Kannattaisi vielä kalibroida jakolaatikko kun siellä nyt on uudet öljyt.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • macman_lahti
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2017
                            • 293
                            • Lahti

                            Mikähän mulla ongelmana, auto vai ISTA ?
                            Huollon yhteydessä huomasin, että vikakoodina öljyt kuluneet. Vaihdoin uudet öljyt ja nyt koitin tehdä kalibrointia niin antaa tällaisen vikailmoituksen:



                            Menee kumminkin läpi, mutta arvot tuntuu jotenkin oudoilta,

                            -08 E60 LCI
                            -13 F10 3.0 xDrive

                            Comment

                            • macman_lahti
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2017
                              • 293
                              • Lahti

                              Vastataanpas yllä olevaan itse kun taisi ongelma ratketa. Mulla oli EDIABAS.ini:ssä interfacessa STD:OBD vaikka siellä pitäisi kai olla ENET. Tai ainakin sillä muutoksella kalibrointi meni läpi ilman valituksia. Tosin kuluneet öljyt-error ei vielä lähtenyt ainakaan kerran vaihtamalla. Täytyy hakea öljyä lisää ja vaihtaa uudestaan.
                              -08 E60 LCI
                              -13 F10 3.0 xDrive

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5457
                                • S:t Karins

                                Minkälainen vikakoodi tulee kuluneista öljyistä jakolaatikossa?
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎