Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 ravistaa kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SkyMan
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 518
    • Sirius

    N57 ravistaa kylmänä

    Moro! Tietysti näin joulunpyhiksi alkoi N57 ravistamaan aamun ekan startin yhteydessä. Tehnyt tuota nyt parina aamuna, mutta vähänkin lämmettyään rauhoittuu ja lämpimänä ei ravista. Ehkä myös startti kylmänä aavistuksen pidempi? Onko ideoita? Hehkut? Ajettu kyllä vasta reilut 120tkm...

    Lisäksi ilmeni samalla joku öljyvuoto koneessa. Ei oikein pääse näkemään, mutta jos keulasta perään päin pellin alle katotaan, niin enemmän oikealla? Tuskin liittyvät toisiinsa, mutta onko näissä jotain yleistä vuotopaikkaa tms?

    Avusta kiittäen!
    Coffee isn´t my cup of tea
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    #2
    Hehkut ja öljyvuoto veikkaus että öljyjalan tiivisteet
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • SkyMan
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2008
      • 518
      • Sirius

      #3
      Nuo hehkut vissiin puolivmäiset vaihtaa? Ja kaikki kerralla vai yhtä kerrallaan? Mikäs tuo öljyjalka on ?
      Coffee isn´t my cup of tea

      Comment

      • PVBasstard
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 130
        • Oulu Rock City

        #4
        Originally posted by SkyMan View Post
        Nuo hehkut vissiin puolivmäiset vaihtaa? Ja kaikki kerralla vai yhtä kerrallaan? Mikäs tuo öljyjalka on ?
        Öljysuodattimen jalan tiiviste.
        Mercedes-Benz V250cdi Bluetec W447 -15

        Ex:
        Toyota Land Cruiser J150, Executive 7p. -10
        BMW 530d xDrive A F11 -11
        BMW X5 M-Sport individual E70 -08
        Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
        BMW 530dA touring E39 -02
        BMW 525 tdsa Touring E34 -94
        Toyota avensis 2.0TD wagon -99
        Audi 100 2.8 V6 -91
        Nissan micra 1.0 -86

        Comment

        • SkyMan
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2008
          • 518
          • Sirius

          #5
          Originally posted by PVBasstard View Post
          Öljysuodattimen jalan tiiviste.

          Kiitos. Näin googlailinkin. Täytyypä kiikuttaa tuo pyhien jälkeen pajalle.
          Coffee isn´t my cup of tea

          Comment

          • Atom
            BTCF Member
            • Dec 2014
            • 102
            • Mäntsälä

            #6
            Originally posted by SkyMan View Post
            Kiitos. Näin googlailinkin. Täytyypä kiikuttaa tuo pyhien jälkeen pajalle.
            Jos jalka vuotaa siihen saa kahta eri tiivistettä. Vaihtaisin molemmat.
            G21 330e xDrive M-sport


            Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

            Uudenmaan Moottorioptimointi
            +358407496923

            Comment

            • PVBasstard
              Bimmer Rookie
              • Oct 2006
              • 130
              • Oulu Rock City

              #7
              Mikä lie aiheuttaa tuon tiivisteen hajoamisen ja miksi BMW:llä siihen ei ole puututtu, koska E39:ssä oli aikanaan sama vaiva:think
              Mercedes-Benz V250cdi Bluetec W447 -15

              Ex:
              Toyota Land Cruiser J150, Executive 7p. -10
              BMW 530d xDrive A F11 -11
              BMW X5 M-Sport individual E70 -08
              Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
              BMW 530dA touring E39 -02
              BMW 525 tdsa Touring E34 -94
              Toyota avensis 2.0TD wagon -99
              Audi 100 2.8 V6 -91
              Nissan micra 1.0 -86

              Comment

              • JKK
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2317
                • Uusimaa

                #8
                Jopas on monimutkaisen näköinen hirvitys tämä öljynsuodattimen jalka N57:n tapauksessa: CLIC!

                On jos jonkinnäköistä tiivistettä...
                Last edited by JKK; 26-12-2016, 23:10.
                BMW G30 530e X-Drive

                Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                Comment

                • Atom
                  BTCF Member
                  • Dec 2014
                  • 102
                  • Mäntsälä

                  #9
                  Originally posted by JKK View Post
                  Jopas on monimutkaisen näköinen hirvitys tämä öljynsuodattimen jalka N57:n tapauksessa: KLIC!

                  On jos jonkinnäköistä tiivistettä...
                  Tässä näköjään erilainen systeemi kuin e91 lci n57.
                  G21 330e xDrive M-sport


                  Ex:F11 530d xDrive M-sport, E91 LCI 330d xDrive, e39 520d

                  Uudenmaan Moottorioptimointi
                  +358407496923

                  Comment

                  • hrymn
                    Newbiemmer
                    • Dec 2014
                    • 29
                    • Helsinki/Porvoo

                    #10
                    Mulla myös vuotaa öljynsuodattimen jalan tiiviste/tiivisteet. Täytyy oikein ihmetellä, että miksi tätä ongelmaa esiintyy näissä. Onko jollain kokemusta tiivisteen/tiivisteiden vaihdosta? Tein aikoinaan M54-moottoriin E39:ssä eikä ollut kovin paha homma...
                    E39 530d 2003 M-Sport Saphirschwarz & Lightgelb
                    ex:
                    E39 525i 2001 M-Sport Cosmosschwarz
                    F10 525d 2010 Imperialblau & Venetobeige

                    Comment

                    • Heksunaattori
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2012
                      • 60
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by Heksunaattori View Post
                      ˆˆ
                      Itse epäilen ettei tämä suuttimista tai hehkuista johdu...

                      - Ilmenee vain n. -10 pakkas asteen jälkeen satunnaisesti kylmänä käynnistäessä
                      - Ei anna mitään koodeja hehkuista tai hehkun ohjainboksiin viitaten
                      - Voi jatkua tyhjäkäynnillä useamman minuutin, mikäli vika olisi hehkuissa epätasainen käynti kestäisi vain pari kymmentä sekunttia ?
                      - Auto huojuu sisällä istuessa, kierroslukumittari ei kuitenkaan varsinaisesti pompi
                      - Teimme tasaisen joutokäynnin mittauksen ja korjausarvot jokaisessa pytyssä (-0,3 ja 0,3 välillä) eli ei mitään vikaa
                      - Lämpimänä ei ajaessa tai tyhjäkäynnillä mitään normaalista poikkeavaa

                      Kysyin tutulta, joka bemareista tietää ja hän ehdotti vaihtamaan dieselsuodattimen ja sen jälkeen putsaamaan EGR venttiilin mikäli suodattimen vaihto ei auta.

                      Suodatin vaihdettu eilen ja nyt pakkasia odotellessa niin selviää oliko mitään hyötyä. Suodatin vaihdettu viimeksi tosiaan 30tkm sitten vuonna 2014, joten sen vaihto olisi kuitenkin ollut edessä parin kk päästä seuraavassa huollossa.
                      Oma postaukseni toisesta topicista...tälle viikolle lupaillut taas kovempia pakkasia niin nähdään jatkuuko kyseinen vika omassa n57 ;oo
                      F10 525dA -10
                      E90 320dA -09
                      E36 320i -95
                      E60 525dA -05

                      Comment

                      • Suikero
                        Newbiemmer
                        • Sep 2016
                        • 5
                        • Keski-Suomi

                        #12
                        Oma 520 tekee samaa ravistusta satunnaisesti startatessa. Eilen teki 2h parkkihallissa seisomisen jälkeenkin, eli ei ollut täysin kylmä kone. Ravistus tuntuu sellaisena hytkymisenä auton sisälle ja se kestää ehkä 5sec. Auto on vajaa viikko sitten tullut perushuollosta jossa vaihdettiin kaikki suodattimet (polttoainesuodatinkin) ja öljyt mutta vika ei poistunut sillä ainakaan. Onko oire jostain vakavammasta vai antaako vaan ravistella :think?

                        Comment

                        • Heksunaattori
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2012
                          • 60
                          • Tuusula

                          #13
                          Originally posted by Heksunaattori View Post
                          Itse epäilen ettei tämä suuttimista tai hehkuista johdu...

                          - Ilmenee vain n. -10 pakkas asteen jälkeen satunnaisesti kylmänä käynnistäessä
                          - Ei anna mitään koodeja hehkuista tai hehkun ohjainboksiin viitaten
                          - Voi jatkua tyhjäkäynnillä useamman minuutin, mikäli vika olisi hehkuissa epätasainen käynti kestäisi vain pari kymmentä sekunttia ?
                          - Auto huojuu sisällä istuessa, kierroslukumittari ei kuitenkaan varsinaisesti pompi
                          - Teimme tasaisen joutokäynnin mittauksen ja korjausarvot jokaisessa pytyssä (-0,3 ja 0,3 välillä) eli ei mitään vikaa
                          - Lämpimänä ei ajaessa tai tyhjäkäynnillä mitään normaalista poikkeavaa

                          Kysyin tutulta, joka bemareista tietää ja hän ehdotti vaihtamaan dieselsuodattimen ja sen jälkeen putsaamaan EGR venttiilin mikäli suodattimen vaihto ei auta.

                          Suodatin vaihdettu eilen ja nyt pakkasia odotellessa niin selviää oliko mitään hyötyä. Suodatin vaihdettu viimeksi tosiaan 30tkm sitten vuonna 2014, joten sen vaihto olisi kuitenkin ollut edessä parin kk päästä seuraavassa huollossa.
                          Tänään n. -10 asteen pakkasella käynnistäessä epätasainen tyhjäkäynti ja hento ravistus jatkui taas useamman minuutin, jonka jälkeen katsoimme koodit:

                          279800; Active cooling air damper, diagnostic feedback stop recognized open early
                          253400; Swirl flap actuator position control swirl flaps wide open / positive deviation

                          Ilmeisesti imusarjan läpät eivät toimi niinkuin pitää, en tiedä olisivatko niin karstassa tai voiko EGR vaikuttaa tuohon esimerkiksi ?

                          Perjantaina täytyy luultavasti ottaa imusarjaa irti ja katsoa miltä näyttää, auto tosiaan vasta vajaa 60tkm ajettu.
                          F10 525dA -10
                          E90 320dA -09
                          E36 320i -95
                          E60 525dA -05

                          Comment

                          • SkyMan
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2008
                            • 518
                            • Sirius

                            #14
                            Päivitystä sen verran, että 13.1 auto menee pajalle tarkempiin tutkimuksiin. Huoltoneuvoja epäili juurikin noita hehkuja. Oli aika tahkee startti tänään n -10 asteessa. Raportoin...
                            Coffee isn´t my cup of tea

                            Comment

                            • Heksunaattori
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2012
                              • 60
                              • Tuusula

                              #15
                              Originally posted by Heksunaattori View Post
                              Tänään n. -10 asteen pakkasella käynnistäessä epätasainen tyhjäkäynti ja hento ravistus jatkui taas useamman minuutin, jonka jälkeen katsoimme koodit:

                              279800; Active cooling air damper, diagnostic feedback stop recognized open early
                              253400; Swirl flap actuator position control swirl flaps wide open / positive deviation

                              Ilmeisesti imusarjan läpät eivät toimi niinkuin pitää, en tiedä olisivatko niin karstassa tai voiko EGR vaikuttaa tuohon esimerkiksi ?

                              Perjantaina täytyy luultavasti ottaa imusarjaa irti ja katsoa miltä näyttää, auto tosiaan vasta vajaa 60tkm ajettu.
                              Perjantaina otin imusarjan irti ja kohtalaisen paljon karstaa oli päässyt kertymään.

                              Liotin yön yli naftassa koko sarjaa ja lauantaina käytin sarjan soodapuhalluksessa, jonka jälkeen vielä itse huuhtelin ennen asennusta takaisin. Karstaa lähti aikamoinen keko eli vaikka ravistus ei tuosta johtuisikaan, ei operaatio varmasti hukkaan mennyt.

                              Nyt seuraillaan uusiutuuko oireet / antaako enää kyseisiä koodeja ja varaillaan Aj-techille aikaa ohjelmalle + EGR delete...Ajoin lauantai-iltana jo n. 100km eikä oireita ainakaan tuona aikana ilmennyt.
                              F10 525dA -10
                              E90 320dA -09
                              E36 320i -95
                              E60 525dA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎