Announcement

Collapse
No announcement yet.

N57 ravistaa kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • takur
    Bimmer Rookie
    • Jun 2013
    • 97
    • Oulu

    #16
    Originally posted by Heksunaattori View Post
    Perjantaina otin imusarjan irti ja kohtalaisen paljon karstaa oli päässyt kertymään.

    Liotin yön yli naftassa koko sarjaa ja lauantaina käytin sarjan soodapuhalluksessa, jonka jälkeen vielä itse huuhtelin ennen asennusta takaisin. Karstaa lähti aikamoinen keko eli vaikka ravistus ei tuosta johtuisikaan, ei operaatio varmasti hukkaan mennyt.

    Nyt seuraillaan uusiutuuko oireet / antaako enää kyseisiä koodeja ja varaillaan Aj-techille aikaa ohjelmalle + EGR delete...Ajoin lauantai-iltana jo n. 100km eikä oireita ainakaan tuona aikana ilmennyt.
    Onko hyrskytys pysynyt poissa putsauksen jälkeen?
    Oliko kuinka iso homma tuo imusarjan irroitus??

    Comment

    • Heksunaattori
      Bimmer Rookie
      • Nov 2012
      • 60
      • Tuusula

      #17
      Originally posted by Heksunaattori View Post
      Perjantaina otin imusarjan irti ja kohtalaisen paljon karstaa oli päässyt kertymään.

      Liotin yön yli naftassa koko sarjaa ja lauantaina käytin sarjan soodapuhalluksessa, jonka jälkeen vielä itse huuhtelin ennen asennusta takaisin. Karstaa lähti aikamoinen keko eli vaikka ravistus ei tuosta johtuisikaan, ei operaatio varmasti hukkaan mennyt.

      Nyt seuraillaan uusiutuuko oireet / antaako enää kyseisiä koodeja ja varaillaan Aj-techille aikaa ohjelmalle + EGR delete...Ajoin lauantai-iltana jo n. 100km eikä oireita ainakaan tuona aikana ilmennyt.
      Originally posted by takur View Post
      Onko hyrskytys pysynyt poissa putsauksen jälkeen?
      Oliko kuinka iso homma tuo imusarjan irroitus??
      Nyt olen ajanut putsauksen jälkeen parisataa kilsaa ja ei ole ainakaan vielä oireillut uudelleen. Täytyy toivoa, ettei oireilisikaan. Normaalissa ajossa eron huomaa kyllä parempana kaasun herkkyytenä.

      Maanantaina tarkoitus tehdä päiväreissu Aj:lle, niin saisi tuon EGR pikaisesti pois karstaamasta.

      Homma ei itsessään ollut mitenkään vaikea, hieman vittumainen. Eniten kului aikaa pohtia mitä tulee irroittaa tieltä ja mitä liittimiä availla rikkomatta niitä.

      En tarkemmin kellosta katsonut, mutta irroitus kesti varmaan 2h ja takaisin asennus 1-1,5h.
      F10 525dA -10
      E90 320dA -09
      E36 320i -95
      E60 525dA -05

      Comment

      • SkyMan
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2008
        • 518
        • Sirius

        #18
        Ja lopputulos oli, että hehkut kaikki ok, mutta hehkuyksikkö sökö, eli vaihtoon. Öljyvuoto tuli nimenomaan suodattimen jalasta, vaihtoon. Ja bonuksena vaihdettiin EGR-venttiili. Taas rokkaa! Kiitokset vastanneille!
        Coffee isn´t my cup of tea

        Comment

        • trx450
          Newbiemmer
          • Apr 2007
          • 16

          #19
          Originally posted by SkyMan View Post
          Ja lopputulos oli, että hehkut kaikki ok, mutta hehkuyksikkö sökö, eli vaihtoon. Öljyvuoto tuli nimenomaan suodattimen jalasta, vaihtoon. Ja bonuksena vaihdettiin EGR-venttiili. Taas rokkaa! Kiitokset vastanneille!
          Moro,

          Onko käyntiongelmat pysyneet poissa? Itellä X5 temppuilee samalla tavalla -5 ja kylmemmillä keleillä.
          BMW E70 X5 vm.2012 40d
          Porsche 911 vm.2005 C2S
          ex BMW:t E90 M3 vm.2009, E70 X5 vm.2007, e60 530da vm.2004, e61 530da M-sport vm.2005, 520da M-sport vm.2009, 530da lci M-sport vm.2007, F10 520da vm.2011 + monta harha-askelta ennen ja välissä..............:think

          Comment

          • SkyMan
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2008
            • 518
            • Sirius

            #20
            Originally posted by trx450 View Post
            Moro,

            Onko käyntiongelmat pysyneet poissa? Itellä X5 temppuilee samalla tavalla -5 ja kylmemmillä keleillä.
            Moro! Ei ongelmia. Ajettu nyt operaation jälkeen reilut 2tkm.
            Coffee isn´t my cup of tea

            Comment

            • Puuankkuri
              Bimmer Rookie
              • Jan 2006
              • 161
              • Ylöjärvi

              #21
              Itsellä f07 tehnyt myös käynnistettäessä sellaista että käy epätasaisesti, mutta heti jos antaa vähänkin kierroksia niin alkaa käydä normaalisti. Eli heti käynnistyttyään käy ikäänkuin vajaalla.. Onko mitään ideoita? Tämä tapahtuu myös tallista käynnistettäessa vaikka lämpötila siellä on noin +16. Epätasainen käynti kestää noin 10-15 sekuntia mikäli kaasuun ei koske
              Oli miten oli mutta näin on

              Comment

              • Raimo Miettinen
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 320

                #22
                Täällä samaa ongelmaa eli eka käynnistys kylmänä aiheuttaa katkonaista käyntiä ja ravistelua. Mulla ei ole kyllä lämpötilasidonnaista, kun on ainakin +15c asteessa tehnyt samaa. Ravistelu voimistuu, kun kytkee D:lle ja antaa ryömiä parkkiruudusta. Heti jos antaa kaasua niin ravistelu loppuu eikä ilmene enää. Ravistelu ei ole mielestäni syklistä vaan enemmänkin satunnaista.

                Vikakoodejakin yritettiin katsoa. Ekalla kerralla huollossa ilmoitus EGR:ltä. En muista tarkemmin mitä oli. Toisella kerralla ei vikakoodeja. Huolto ei halunnut lähteä tekemään mitään.

                Auto 525da 2010
                BMW 530dA x-drive F10 # Auto: k u v a t | v i d e o t

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4595
                  • Tampere

                  #23
                  Syynäsin myös hiukan samaa asiaa. Muutama asia nousi esille.

                  -Hehkujen ohjain, ei välttämättä anna koodia vaikka on rikki.
                  -imusarjan läpät karstoittuu jumiin, ohjelmallisesti EGR:n toimintaa pystyy rajoittamaan testerillä ja kierrättämättömän ilman määrää kannattaa lisätä maksimiin (+40 mg / stroke) tai +0.4(+0,7) kertoimeksi
                  -egr viallinen (tämäkään ei välttämättä anna koodia)
                  -suutin/suuttimia viallisena

                  Tiivisteet imusarjan irroittamista varten/muita osia:
                  1 X 11617801943 Seal for throttle valve
                  6 X 11617807480 Sealing of the intake ducts
                  1 X 11618509115 O-ring 25X3.7

                  egr-pultit: 2 X 07129904998 ASA screw M6X16

                  Hehkut 108€ + 17€pk: http://www.ebay.de/itm/6x-BOSCH-Gluh...AAAOSw-W5Ut8fv

                  Ohjainlaite 67€ + 15€ pk: http://www.ebay.de/itm/Beru-Original...AAAOSw0hlZL-8D

                  Hehkut+ohjainlaite 191€ + 17€ pk: http://www.ebay.de/itm/BERU-Steuerge...ECNxFtN2Z5DHPg


                  Kuvien perusteella kastoittuminen ja sen aiheuttamat ongelmat ei tunnu mitenkään mahdottomilta...

                  Kuvia muulta:












                  Noihin löytyy myös satsi millä pääsee läpistä eroon mikäli tahtoo...
                  Last edited by fraatti; 16-10-2017, 21:05.
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • takur
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2013
                    • 97
                    • Oulu

                    #24
                    Mikä estää nykäsemästä akselia pois, noukkii läpät pois ja tökkää akselin takasin? En heti ainakaan huomaa mihin noita renkuloita tarvitaan
                    Omasta sain tuon kylmä hyrskytyksen pois putsaamalla pelkästään nuo läpät. Alkavat ilmeisesti jumimaan ja humpaamaan. Ja samalla häipyi vikakoodi noista läpistä.

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4595
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by takur View Post
                      Mikä estää nykäsemästä akselia pois, noukkii läpät pois ja tökkää akselin takasin? En heti ainakaan huomaa mihin noita renkuloita tarvitaan
                      Omasta sain tuon kylmä hyrskytyksen pois putsaamalla pelkästään nuo läpät. Alkavat ilmeisesti jumimaan ja humpaamaan. Ja samalla häipyi vikakoodi noista läpistä.
                      Jos haluaa eroon koko akselista?

                      Video egrrästä: https://youtu.be/HR5zfLt-N_U
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4595
                        • Tampere

                        #26
                        Näköjään hehkujen ohjausyksikkö on jotakuinkin samannäköinen sisältä kuin vanhemmassakin ja tuo näyttää hajoavan samalla tavalla kuin vanhemmassakin M57:ssa... Tämä N57:sta




                        Vanhemman ohjain M57TU:
                        Last edited by fraatti; 26-10-2017, 05:26.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • pyyn0
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 1053
                          • Fin

                          #27
                          Originally posted by fraatti View Post
                          Jos haluaa eroon koko akselista?
                          Jos haluaa eroon koko akselista niin sit hankkii tilalle tollaset renkaat vaikka ebaystä

                          -BMW F11 530xd -12
                          -BMW E60 530dA -04
                          -BMW E23 735iA -85
                          Ex
                          -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                          -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                          -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                          -BMW E39 528i 96

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4595
                            • Tampere

                            #28
                            Originally posted by pyyn0 View Post
                            Jos haluaa eroon koko akselista niin sit hankkii tilalle tollaset renkaat vaikka ebaystä
                            Taitaa olla sama myyjä kuin tuossa laittamassani amazonin linkissä...
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • pyyn0
                              BTCF Member
                              • Jun 2008
                              • 1053
                              • Fin

                              #29
                              Originally posted by fraatti View Post
                              Taitaa olla sama myyjä kuin tuossa laittamassani amazonin linkissä...
                              jep sori, jäi huomaamatta tuo linkki.
                              -BMW F11 530xd -12
                              -BMW E60 530dA -04
                              -BMW E23 735iA -85
                              Ex
                              -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
                              -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
                              -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
                              -BMW E39 528i 96

                              Comment

                              • takur
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2013
                                • 97
                                • Oulu

                                #30
                                Tuli kanssa hehkuohjain vaihdettua. 6:n hehku antoi koodin. Aukasin vanhan, ei ollut yksikään lanka poikki tai irti. Eli muutakin ongelmaa noissa on.....

                                Originally posted by fraatti View Post
                                Näköjään hehkujen ohjausyksikkö on jotakuinkin samannäköinen sisältä kuin vanhemmassakin ja tuo näyttää hajoavan samalla tavalla kuin vanhemmassakin M57:ssa...


                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎