Originally posted by Escobar91
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F11 vm. 2016 lisäpitkien asennus. Apuja kaivataan.
Collapse
X
-
BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
-
-
Originally posted by alpine3 View PostSentin matkalta kuori pois (varovasti joko veitsellä tai kunnon kuorintapihdeillä). Tinaat sen ryöstöjohdon kiinni siihen signaalijohtoon ja sitten kombo eriste- ja johtosarjateippi siihen päälle. Tai sitten jos saat sen signaalijohdon irti sieltä liittimen päästä niin pujotat sieltä kutistesukan siihen ryöstökohdan päälle.Näin mäkin sitä suunnittelin tuossa eilen, mutta epäilin josko jotenkin muuten onnistuis. Mulla on liittimestä asti pinnit irti joten kutistesukan saa hyvin sinne. Täytyy alkaa tinailee
F31 LCI 335XdA -16
Comment
-
-
Originally posted by Escobar91 View PostOon juuri ite asentamassa lisäpitkiä sigun kulkineeseen, myös mulla adaptiiviset led valot. Itse ostin Cannect Canm8 purkin valostore.fi ja neuvottiin että purkin QR-koodin lukemalla Cannect:in sovelluksella saa mallikohtaisen asennusohjeen ladattua. Mulla Can HI ja Can LO neuvottiin ottaa FEM boksin ylärivin keskellä olevasta liittimestä. Mulla Can HI on sininen/punainen ja Can LO on punainen ja ne on punottu toisiinsa. Eniten itseä nyt ihmetyttää että millä noista uskaltaa alkaa ryöstää signaalia kun on niin heppoiset ohuet johdot? Eikai ihan ryöstöliittimillä viittis ettei mee vaan mun tuurilla poikki? :think Autosähkö ei oo se ihan vahvin ala, kertokaa toki jos viisaampia ideoitaKulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by Escobar91 View PostKiitos vastauksesta!Näin mäkin sitä suunnittelin tuossa eilen, mutta epäilin josko jotenkin muuten onnistuis. Mulla on liittimestä asti pinnit irti joten kutistesukan saa hyvin sinne. Täytyy alkaa tinailee
Käytä laadukkaita kutiste tai kutiste/puristejatkoja joissa sitä tinaa on siellä kutisteen sisällä pieni määrä, jos täytyy kajota johtosarjaan.Last edited by zakspeed; 14-12-2020, 08:10.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by poke View Postok, kiitos neuvosta. missä tuo FEM sijaitsee? minulla on tuo m8 boksi ja lisäksi olikohan m9 boksi, jolla voi lukea can väylän ilman kontaktia. Mun autossa on takuuta vielä melkein vuosi niin en uskalla mennä juottelemaan tai katkomaan auton omia johtoja.F31 LCI 335XdA -16
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostTinaus ja autosähkö eivät kuulu mielellään yhteen.
Käytä laadukkaita kutiste tai kutiste/puristejatkoja joissa sitä tinaa on siellä kutisteen sisällä pieni määrä, jos täytyy kajota johtosarjaan.F31 LCI 335XdA -16
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostTinaus ja autosähkö eivät kuulu mielellään yhteen.
Käytä laadukkaita kutiste tai kutiste/puristejatkoja joissa sitä tinaa on siellä kutisteen sisällä pieni määrä, jos täytyy kajota johtosarjaan.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Originally posted by Escobar91 View PostMulla ainakin F31 se oli apupenkin jalkatilan oikeassa seinämässä oven etupuolella. Mulla hanskalokeroa ei tarvinnut purkaa, oli sen verran alhaalla tuo.
Onko tuossa sitten merkitystä kuinka kauka fem:stä tuota luetaan. vaimeneeko signaali?Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Tyhmä kysymys. Kun kyselin tossa lisäpitkien asentamista täys adaptiivisten led valojen rinnalle, niin tosiaan mainittiin tuo Cannect m8 boksi jolla saisi toimivan herätteen. No, näin tapahtui, lisäpitkät saavat herätteen ja palavat kun laitan pitkät päälle. Mut eikö tällä boksilla saa kytkettyä niitä niin, ettei lisäpitkät syty jos käyttää automaattiasentoa ja auto kytkee esim oikeanpuolimmaisen valokeilan pientareelle? Koska mulla syttyy lisäpitkät nyt joka kerta kun mittaristossa syttyy pitkien valo, esim em. tapauksessa :think Mitähän mä oon ymmärtänyt väärin?F31 LCI 335XdA -16
Comment
-
-
Originally posted by jiivee530d View PostKerran ei kukaan osannut snaoo parkkijohdon väriä nii aikani mittailin ja nyt sain lisävalon parkin toimii joten kuten.ainut vaan että ovet kun laittaa lukkoon niin parkki jää hetkeksi palamaan ja sit sammuu muutaman sekunnin päästä.
Applies to: -2013/06, NOT P524 (Adaptive headlights) NOT P552 (Adaptive LED headlights) 2013/07+
Ei sinne taida mennä omaa parkinjohtoa.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by jiivee530d View PostKerran ei kukaan osannut snaoo parkkijohdon väriä nii aikani mittailin ja nyt sain lisävalon parkin toimii joten kuten.ainut vaan että ovet kun laittaa lukkoon niin parkki jää hetkeksi palamaan ja sit sammuu muutaman sekunnin päästä.
Päivä-ajovalomoodissa toki eivät pala jossei koodailtu palamaan.Last edited by zakspeed; 28-04-2021, 10:06.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
onkohan h7 polttimoilla varustetussa autossa johdon väri sama?
Originally posted by f11_5er View PostOhessa pari valokuvaa omasta asennusversiosta hall anturilla.
Ensimmäisessä kuvassa hall anturi kelta/punaisessa johdossa.
Toisessa kuvassa näkyy piuhanvedot karkeasti. XBB-releboxin laitoin tuonne kaasujousen viereen suojamuovin alle. Sinne virta- ja maajohdot moottorin toiselta puolella olevista +navasta ja runkonavasta. Lisävalon johtosarja (oranssit viivat) laitoin kulkemaan tuon suojamuovin alla piilossa ja rekkarille alasvienti tuosta lukkosalvan vierestä.
Comment
-
-
Bmw f11 535d-xdrive 2015
Bmw 535 xd f11 vm 15 mä otin herätteen lisävaloille apukuskin puolelta konehuoneesta siitä kaasuiskarin viereisestä johto nipusta punasininen canpiuha. Tais olla 2 niitä mut toisesta. Siitä vaan kuoriin johtoja ja liitin can boksi siihen. Siitä heräte normi releelle ja lisävalo toimi. Väärinpäin laitoon aluksi ni luki autos et joku suojatie tunnistin ei käytös. Käänsi piuhat ni heti pelas. Sitä en tierä pelaako sitte automaatilla kuinka.
Comment
-
Comment