F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T3
    replied
    Tuhannen postauksen raja täyttynyt, uusi ketju avattu: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=381906

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Tuo saippuavedellä suihkiminen on ajan tuhlausta, sillä voi korkeintaan todeta pussin risaksi mutta ei missään nimessä ehjäksi. Jos perä vajoaa niin pussi joka tapauksessa vuotaa kunnes toisin todistetaan, näin se vaan menee.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by kailah View Post
    Mistähän moinen johtuu kun auton pitää yön ulkona +2 astetta niin vasen peräpuolen pussi tyhjenee , mutta kun auton vie talliin jossa lämpöä 10+ astetta auto pysyy ylhäällä kokeiltu monesti?
    Pieni vuoto siellä on jossain. Materiaalien lämpölaajenemisen myötä osien tiiviys paranee, jolloin pussi ei tyhjene yhtä nopeasti lämpimässä tallissa kuin ulkona, jossa on tällä hetkellä viileämpää.

    Leave a comment:


  • kailah
    replied
    Originally posted by luikas View Post
    Arnoteille täältäkin ääni, entiseen autoon löytyi m-sportiin sopivat pussit suoraan Motonetin hyllystä bmw:n varaosanumeron avulla.
    Mistähän moinen johtuu kun auton pitää yön ulkona +2 astetta niin vasen peräpuolen pussi tyhjenee , mutta kun auton vie talliin jossa lämpöä 10+ astetta auto pysyy ylhäällä kokeiltu monesti?
    :think

    Auto ollut nosturilla saippuavettä suihkutettu pusseihin ja venttiiliin ja pussit näyttää hyvältä ainoa paikka jonne ei pääse käsiksi on pussin yläliitin kun pussi paikallaan:think

    Leave a comment:


  • luikas
    replied
    Originally posted by HV530XD View Post
    Mulla alkuperäisillä mentiin jotain 150tkm, ja sitten hommasin Arnottin pussit Saksasta vähän vajaa 400€ pari, kotiin toimitettuna. Niillä tullut nyt n. 80tkm, ja viikonloppuna auton ollessa nosturilla katottiin että pussit ovat erittäin hyväkuntoisen näköiset. Suosittelen Arnotteja oman kokemukseni perusteella.
    Arnoteille täältäkin ääni, entiseen autoon löytyi m-sportiin sopivat pussit suoraan Motonetin hyllystä bmw:n varaosanumeron avulla.

    Leave a comment:


  • HV530XD
    replied
    Originally posted by kailah View Post
    Siis noista Kiinalaisista vai BMW:n alkuperäisistä?, eipä oo häävejä noi alkuperäiset ainakaan kun joka toisella ne vuotaa ja nytkin kesti 60tkm. :think

    Mulla alkuperäisillä mentiin jotain 150tkm, ja sitten hommasin Arnottin pussit Saksasta vähän vajaa 400€ pari, kotiin toimitettuna. Niillä tullut nyt n. 80tkm, ja viikonloppuna auton ollessa nosturilla katottiin että pussit ovat erittäin hyväkuntoisen näköiset. Suosittelen Arnotteja oman kokemukseni perusteella.

    Leave a comment:


  • kailah
    replied
    Originally posted by mpk71 View Post
    Osa ainakin vuotaa jo uutena
    Siis noista Kiinalaisista vai BMW:n alkuperäisistä?, eipä oo häävejä noi alkuperäiset ainakaan kun joka toisella ne vuotaa ja nytkin kesti 60tkm. :think

    Leave a comment:


  • janilind
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    Webaston alijännitteet selvisi sulakkeen vaihdolla, ja siis nimenomaan sulakkeen, ei sulakepesän, eikä ollut mitään hapettumaa nähtävissä.
    Mutta ei tuo ibs kyllä näytä sekään älyissään olevan, vaikka olisi ctekillä ladattu täyteen niin salavalikosta kasottuna jännite ei mene missään tilanteessa sinne 13.2v tietämiin vaan lataa 14.4v ja moottorijarrutuksessa 14.7v jarrutusenergian talteenotto on päällä.
    Ei mene minullakaan ton 14,4V alle, mutta istalla tsekattuna akku on aikas järjestään tuolla 80% latauksen nurkilla eli pitäisi mennä jos on mennäkseen.. Onkohan noissa sit automalli kohtaisia eroja ehkäpä..

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Öljyä pois otettu ruiskulla tikun reiästä nyt 7dl. Nyt näyttää tikkuun noin puolta väliä mutta tuon koneen tikusta on vähän epäselvä lukea.
    Edelleenkin iDrive kertoo öljyä olevan liikaa ja valo palaa. Aika mustaa lientä on öljyt, mutta eikös ne aina ole dieselkoneissa.

    Vikakoodit lukuun ja ölpätkin voisi vaihtaa. Voiko koneen anturi antaa huonoa pinnan arviointia jos öljyt on jotenkin huonot/huonoksi menneet?

    EDIT: ilmeisesti öljyn tason antureita on joistakin malleista mennyt.
    Tämä selvisi ainakin osittain.
    Vikakoodi liittyi EGR:n tai/ja ilmamassamittariin, ehdotus oli mm. että onko ilmansuodatin tukkoinen tai huonosti paikallaan. Nollauksella ei ole vikavalo tullut uudestaan ja tehot autossa on kunnosa.

    Öljymäärä onkin varmaan kokoajan ollut yli ylärajan koska luultavasti korjaajaroope laittoi kaiken mitä vein eli vajaa 6 litraa. Eli ylärajan ylityksestä ei ehkä tulekaan vikavaloa, ei ainakaan koodeissa ollut siihen viittaavaa vikakoodia.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    Vanhemmat webastoja työkseen laittaa (ja korjaa ebereitä ) niin nuo perus jutut on hallussa kyllä, ja virta otettu konehuoneen apuvirtapisteistä, ja siellä ei ainakaan ole hapettumasta tietoakaan. Kesällä kun ei webastoa tarvi, niin ihmettelyt jäi sitten, ja nyt kun olisi se vuoden aika käsillä taas niin...
    (älkääkä kysykö, että miksi eivät tutki viikonloppuisin kun olisi aikaa, näin arkisin pukkaa töitä.) jännite tippuu sinne jännitekatkaisurajan tuntumaan ja hetken päästä alle thermo testillä katsottuna. Sitä en muista, että onko mitattu apuvirtapisteistä jännitettä ja verrattu webaston automatiikan mittaamaan jännitteeseen, vissiin on kun ibsiä epäilevät.

    Mutta rivien välistä luettuna näissä ei ilmeisesti ole pahemmin ollut ibs vikoja.

    EDIT: Ja äiskän kanssa juttelin, niin tämän syksyn aikana radio on kerran seonnut unohtaen kanavat, jotka kuitenkin palasivat seuraavalla startilla, ja ihka on kerran seonnut ja puhaltanut pelkkää kylmää, ja ihan miten sattuu.
    Webaston alijännitteet selvisi sulakkeen vaihdolla, ja siis nimenomaan sulakkeen, ei sulakepesän, eikä ollut mitään hapettumaa nähtävissä.
    Mutta ei tuo ibs kyllä näytä sekään älyissään olevan, vaikka olisi ctekillä ladattu täyteen niin salavalikosta kasottuna jännite ei mene missään tilanteessa sinne 13.2v tietämiin vaan lataa 14.4v ja moottorijarrutuksessa 14.7v jarrutusenergian talteenotto on päällä.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Öljyä pois otettu ruiskulla tikun reiästä nyt 7dl. Nyt näyttää tikkuun noin puolta väliä mutta tuon koneen tikusta on vähän epäselvä lukea.
    Edelleenkin iDrive kertoo öljyä olevan liikaa ja valo palaa. Aika mustaa lientä on öljyt, mutta eikös ne aina ole dieselkoneissa.

    Vikakoodit lukuun ja ölpätkin voisi vaihtaa. Voiko koneen anturi antaa huonoa pinnan arviointia jos öljyt on jotenkin huonot/huonoksi menneet?

    EDIT: ilmeisesti öljyn tason antureita on joistakin malleista mennyt.
    Last edited by alspe; 12-11-2018, 21:52.

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Olihan siellä tikku tosiaan, edestä katsottuna oikealla.
    Öljyä on, ehkä maksimimerkkiin asti. Vähän epäselvästi piirtää tikkuun.

    Täytyy ottaa pois öljyä ja katsoa mitä vikavalo tekee kun anturi näyttää sopivaa öljyn määrälle.
    Kannattaa ennemmin lukea vaan ne vikakoodit.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Olihan siellä tikku tosiaan, edestä katsottuna oikealla.
    Öljyä on, ehkä maksimimerkkiin asti. Vähän epäselvästi piirtää tikkuun.

    Täytyy ottaa pois öljyä ja katsoa mitä vikavalo tekee kun anturi näyttää sopivaa öljyn määrälle.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by ptikkala View Post
    kyllä tuossa omassa f11ssa ilmoittaa liiastakin öljystä. Yllätyksekseni öljytikkukin löytyi konehuoneesta
    Tuo liiallisen öljymäärän ilmoitus on hyvä tieto. I stand corrected.

    Ymmärtääkseni kaikissa dieselkoneissa pitäisi olla öljymäärän tarkistustikku? Uudemmissa bensakoneissa sen sijaan harvemmin.

    Leave a comment:


  • ptikkala
    replied
    kyllä tuossa omassa f11ssa ilmoittaa liiastakin öljystä. Yllätyksekseni öljytikkukin löytyi konehuoneesta

    Leave a comment:

Working...
X