F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • arpuC
    replied
    Käytin katsastuksessa ja hyväksytty tuli.

    Takana oli kuulemma väljää sivusuunnassa, mutta ei tarkemmin eritellyt missä osassa. Näytti kuitenkin heiluttelemalla, että alkavaa välystä on.

    Mikä osa kyseessä ja millainen operaatio kyseessä?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Raimo Miettinen View Post
    Nyt näyttäisi siltä, että kuva selkeytyi päivän mittaan ja varsinkin kun pilvisyys väheni. Aiheuttaako märkä ja pilvinen keli helpommin sen, että kamera ei pysty tulkitsemaan ympäristöä hyvin?
    Kylmä ja märkä on yhdistelmä joka tyypillisesti huonontaa NV resoluutiota ja käytettävyyttä, varsinkin kun kyse on liikuvassa autossa olevasta järjestelmästä. Sumuinen tai muuten paljon vesihöyryä sisältävä ilma on yksi hankalimmista olosuhteista, eikä asialle voi tehdä oikeastaan tehdä mitään.

    Leave a comment:


  • Raimo Miettinen
    replied
    Night vision on uusi ominaisuus mulle, joten saattoi olla että huolestuin turhaan. Nyt näyttäisi siltä, että kuva selkeytyi päivän mittaan ja varsinkin kun pilvisyys väheni. Aiheuttaako märkä ja pilvinen keli helpommin sen, että kamera ei pysty tulkitsemaan ympäristöä hyvin?

    Kojelautakamera on kaksipuoliteipillä.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Originally posted by Raimo Miettinen View Post
    Liimasin kojelautakameran taustapeilin taakse, mutta ei kait se tätä kautta hyödynnä mitään tietoa sentään?
    Kyllä se NV varmaan valoisuusanturia käyttää hyväkseen. Liimasitko kameran liimalla vaiko 2 puoleisella teipillä? Ettei liima ole valunut väärään paikaaan...

    Leave a comment:


  • kallek77
    replied
    Originally posted by Raimo Miettinen View Post
    Night vision näyttää lämpökuvaa hieman heikosti. Tuntuu ettei kirkkautta säätämällä saa toivottua terävyyttä vaan kuva jää liian hailakaksi.

    Muuttui tässä pari päivää sitten. Mistähän mahtaa johtua? Mitä kaikkea tuo hyödyntää autossa? Liimasin kojelautakameran taustapeilin taakse, mutta ei kait se tätä kautta hyödynnä mitään tietoa sentään?
    Kamerahan on siinä munuaisten yhteydessä, tarkista ettei ole mitään lentänyt siihen eteen tms.

    Leave a comment:


  • Raimo Miettinen
    replied
    Night vision näyttää lämpökuvaa hieman heikosti. Tuntuu ettei kirkkautta säätämällä saa toivottua terävyyttä vaan kuva jää liian hailakaksi.

    Muuttui tässä pari päivää sitten. Mistähän mahtaa johtua? Mitä kaikkea tuo hyödyntää autossa? Liimasin kojelautakameran taustapeilin taakse, mutta ei kait se tätä kautta hyödynnä mitään tietoa sentään?

    Leave a comment:


  • makkis
    replied
    Pumpun ikään vaikuttaa merkittävästi myös se kuinka täynnä/tyhjänä tankkia pitää.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Kahimooni View Post
    Missä malleissa tuo hajoaa? Mun F11 525 3,0 -10 on nyt 320 tkm vanha ja ei tuommoista vikaa vielä ole löytynyt.
    Samanlaista pumppua on useimmissa F-sarjan viitosissa ja niiden elinikä on yksilöllinen. Tyypillisesti kestävät kyllä. Mutta kuten edellä mainittu, joissakin yksilöissä elinkaari on toisia lyhyempi ja vikaantumiset näkyvät polttoaineen annostelun häiriöinä ja dieselin löyhkänä jos ainetta pääsee vuotamaan suljettujen linjastojen ulkopuolelle. Tällöin vaihtoa on aiheellista ajankohtaistaa.

    Ellei toistaiseksi autossasi ole vikaa, ei ennakoivaan korjaamiseen ole mitään tarvetta.

    Leave a comment:


  • Kahimooni
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Pohdintasi on hyvin aiheellinen ja looginen, ja kun tällaiset lämpenemiseen liittyvät viat kohdistuvat polttoaineen käsittelyjärjestelmään, niin ainakin itse suosittelen turvallisuussyistäkin menemään varmuusvara edellä eli vaihtamaan koko pumpun, vaikka kustantaakin enemmän kuin tee-se-itse liittimen korjaus.
    Missä malleissa tuo hajoaa? Mun F11 525 3,0 -10 on nyt 320 tkm vanha ja ei tuommoista vikaa vielä ole löytynyt.

    Onko helppo vaihtaa itse? Mistä kannattaa hankkia? Paljonko maksaa keskimäärin huollossa teetätettynä?

    -K

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Kosta87 View Post
    Tulikin tuossa mieleen että voiskos toi pumppu alkaa kuitenkin tulemaan määränpäähänsä kun nämä piuhat lämpiää ja sulattaa liitintä? Onko tämä vain vian oire? Jos alkaa ikääntyessään viemään ampeereita enemmän ja tästä syystä lämpeneminen. Perk. Kai se on varmuudeks uusi pumppu tilattava..
    Pohdintasi on hyvin aiheellinen ja looginen, ja kun tällaiset lämpenemiseen liittyvät viat kohdistuvat polttoaineen käsittelyjärjestelmään, niin ainakin itse suosittelen turvallisuussyistäkin menemään varmuusvara edellä eli vaihtamaan koko pumpun, vaikka kustantaakin enemmän kuin tee-se-itse liittimen korjaus.

    Leave a comment:


  • Kosta87
    replied
    Originally posted by Kosta87 View Post
    Eipä tuo hommana ollut kummoinen. Säästipä satoja euroja.
    Tulikin tuossa mieleen että voiskos toi pumppu alkaa kuitenkin tulemaan määränpäähänsä kun nämä piuhat lämpiää ja sulattaa liitintä? Onko tämä vain vian oire? Jos alkaa ikääntyessään viemään ampeereita enemmän ja tästä syystä lämpeneminen. Perk. Kai se on varmuudeks uusi pumppu tilattava..

    Leave a comment:


  • Kosta87
    replied
    Originally posted by pyyn0 View Post
    Sama liitin on sulanut muiltakin, mutta kaikki mitä tiedän ovat vaihtaneet koko pumpun. Yleensä ensimmäiset oireet ilmenee dieselin hajuna sisällä.
    Eipä tuo hommana ollut kummoinen. Säästipä satoja euroja.

    Leave a comment:


  • pyyn0
    replied
    Originally posted by Kosta87 View Post
    Itse itselleni vastaten. Otin pumpun liittimen irti ja alta paljastu sulanut reikä liittimessä jossa pumpun 2napaiset nastat ovat. Johtoja pysty vetään tankista sen verran että katkaisin liittimen välistä pois ja yhdistin suoraan piuhoihin. Liittimeen jossa reikä niin erikois silikoonilla liitin täyteen mäskiä ja homma pelaa. Veikkaampa että näitä ongelmia on myös muidenkin liittimissä. Ilmeisti nastat vaan lämpee niin paljon että sulattaa liitintä.
    Sama liitin on sulanut muiltakin, mutta kaikki mitä tiedän ovat vaihtaneet koko pumpun. Yleensä ensimmäiset oireet ilmenee dieselin hajuna sisällä.

    Leave a comment:


  • Kosta87
    replied
    Originally posted by Kosta87 View Post
    Aamulla taas ilmeni käynnistysongelmaa. Takapenkki irti ja tankin kumitulppa irti. Pumpun liitintä heiluttamalla käyntiin. Onko joku korjannut tuon liittimen muutakuin vaihtamalla koko pumpun? Viiituttaa vaihtaa koko hässäkkä kun vika siinä liittimessä.
    Itse itselleni vastaten. Otin pumpun liittimen irti ja alta paljastu sulanut reikä liittimessä jossa pumpun 2napaiset nastat ovat. Johtoja pysty vetään tankista sen verran että katkaisin liittimen välistä pois ja yhdistin suoraan piuhoihin. Liittimeen jossa reikä niin erikois silikoonilla liitin täyteen mäskiä ja homma pelaa. Veikkaampa että näitä ongelmia on myös muidenkin liittimissä. Ilmeisti nastat vaan lämpee niin paljon että sulattaa liitintä.

    Leave a comment:


  • Palomies
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Ominaisuus, ei häikäise vastaantulevaa liikennettä, kun valoissa odotat vihreätä. Ei olisi kovin järkevä jos häikäisisi kaikki vastaantulevat.



    Ok, kiitos vastauksesta.

    Leave a comment:

Working...
X