F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • alspe
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Öljymäärän valvonta ilmoittaa vain öljyn vähyydestä ja lisäystarpeesta.
    Vaikuttaako vastaavasti mittatikunkin perusteella olevan paljonkin ylimääräistä?

    Oma veikkaus vikavalolle on jostain muusta syystä, ja vikamuistiin voi tallentua asiaan liittyen tietoa.

    Harvemmin näissä pahvit kuitenkaan hajoaa, mutta onko jäähdytinneste normaalin näköistä ja auto ei ilmeisesti savuta normaalia enemmän?

    Öljymäärän todellinen nousu voi johtua myös hiukkassuodattimen tiheistä polttotapahtumista, koska aktiivisen regeneroinnin aikana polttoaineen ruiskutusajoitusta muutetaan ja tällöin dieseliä pääsee pieniä määriä myös moottoriöljyn joukkoon.
    Öljytikkuahan tässä ei käsittääkseni ole.
    Virran päälle laittaessa iDrive tarkistaa, että öljyä on tarpeeksi käynnistystä varten ja kun käynnistää niin ilmoittaa, että öljyä on ylitse ylärajan.

    DPF-polttoja on tullut kyllä useita sen jälkeen kun nollattiin vikakoodit ja se laskuri.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Sigun auto heitti eilen moottorin vikavalon palamaan, mutta ei mitään oireita.

    Valikon perusteella moottoriöljyä ylitse ylärajan.

    Antaako auto mittaristoon moottorin vikavalon juuri tuosta vai eikö anna?
    Öljymäärän valvonta ilmoittaa vain öljyn vähyydestä ja lisäystarpeesta.
    Vaikuttaako vastaavasti mittatikunkin perusteella olevan paljonkin ylimääräistä?

    Oma veikkaus vikavalolle on jostain muusta syystä, ja vikamuistiin voi tallentua asiaan liittyen tietoa.

    Harvemmin näissä pahvit kuitenkaan hajoaa, mutta onko jäähdytinneste normaalin näköistä ja auto ei ilmeisesti savuta normaalia enemmän?

    Öljymäärän todellinen nousu voi johtua myös hiukkassuodattimen tiheistä polttotapahtumista, koska aktiivisen regeneroinnin aikana polttoaineen ruiskutusajoitusta muutetaan ja tällöin dieseliä pääsee pieniä määriä myös moottoriöljyn joukkoon.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Sigun auto heitti eilen moottorin vikavalon palamaan, mutta ei mitään oireita. Aamulla valo palaa edelleen, ei oireita. Valikon perusteella moottoriöljyä ylitse ylärajan. Öljyt vaihdettu 6000km sitten, puolituttu rasvaroope vaihtoi öljyt, en muista varmaksi, ehkä katsoin kerran että öljyn määrä oli jees. Huoltovalikkoa en ole seuraillut onko määrä ollut kunnossa vai ylitse. Antaako auto mittaristoon moottorin vikavalon juuri tuosta vai eikö anna?
    Tänään olisi tarkoitus tehdä ajorampit ja ehkä pudottaa öljyt pois sekä laittaa takaisin oikea määrä. (+valokuvata öljyn ulkonäkö)

    Aina näissä pelottaa, että kilahtiko muka "pahvi" vai mistä öljyn määrä voisi lisääntyä.

    Leave a comment:


  • mpk71
    replied
    Originally posted by kailah View Post
    2011 auto ja jo kerran vaihdettu pussit taakse 2014 jonka jälkeen ajettu 60tkm ja taas perälaskee , eli onko kukaan laittanut noita kiinan pusseja kokemusta? kenelläkään?.:think
    Osa ainakin vuotaa jo uutena

    Leave a comment:


  • Tofu
    replied
    Seiskojen puolella kyselin samaa, mutta tämä viitosten puoli paljon aktiivisempi.

    Onko S2VHA Integral active steering

    Nelipyöräohjaus?

    Onko tuollainen suunnattavissa ihan nyrkkipajalla? Kuinka se takapää toimii? Ohjataanko sitä sähkömoottoreilla vai kuinka?
    Last edited by Tofu; 10-11-2018, 19:05. Reason: Ennakoiva tekstinsyöttö

    Leave a comment:


  • kailah
    replied
    Originally posted by sonikk View Post
    Minkä ikäinen auto, oliko alkuperäiset pussit? Jos oli, niin kyselisin merkkiliikkeestä mahdollista vastaantuloa.
    2011 auto ja jo kerran vaihdettu pussit taakse 2014 jonka jälkeen ajettu 60tkm ja taas perälaskee , eli onko kukaan laittanut noita kiinan pusseja kokemusta? kenelläkään?.:think

    Leave a comment:


  • Joona92
    replied
    Mikähän mahtais olla vikana f11 takaluukussa vikana kun ei aukea? Takalasin pyyhkijä lopetti myös toimintansa.. Takalasi aukee normaalisti.. ei oo sähkönen luukku..

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Kiitti!

    Leave a comment:


  • Jarppa63
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Alkoi tuo F11 herjata akun vähenemistä eilen ja lukitus ei aukea/mene kiinni/renkkaa edes takaisin. Koodeja ei ole luettu, mutta avasin kuskin kahvan ja irrotin CA-liittimen irti, ainakin yöksi ja aamulla kaikki toimi normaalisti (paitsi tietysti tuo oven kahva). Taitaa mennä kahva tilaukseen. En löytänyt tästä enää sitä topikkia, oliko täällä joku mestari joka noita osasi jopa korjata?
    Tuolla keskustelua:


    Jarppa

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    CA / oven kahva

    Alkoi tuo F11 herjata akun vähenemistä eilen ja lukitus ei aukea/mene kiinni/renkkaa edes takaisin. Koodeja ei ole luettu, mutta avasin kuskin kahvan ja irrotin CA-liittimen irti, ainakin yöksi ja aamulla kaikki toimi normaalisti (paitsi tietysti tuo oven kahva). Taitaa mennä kahva tilaukseen. En löytänyt tästä enää sitä topikkia, oliko täällä joku mestari joka noita osasi jopa korjata?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Jarruenergian talteenotto on koodattu pois, joten akku pitäisi olla aina täynnä. Mitä tarkoitat tuolla alun piikillä?
    Jos akku on ladattu 80% (koska jarruenergian talteenotto), niin auto imaisee aluksi ihan reilusti virtaa.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Jos jarruenergian talteenotto on autossa käytössä, niin kannattaa odottaa, että se alun piikki tasaantuu.
    Jarruenergian talteenotto on koodattu pois, joten akku pitäisi olla aina täynnä. Mitä tarkoitat tuolla alun piikillä?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Jos jarruenergian talteenotto on autossa käytössä, niin kannattaa odottaa, että se alun piikki tasaantuu.

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Itse mietin myös sellaista vaihtoehtoa, että laittaa rinnalle toisen 105Ah akun. Siitä varmasti riittää virtaa isompiin virtapiikkeihin, ja 40A virtalähde työntää lisää kun kulutus on pienempää.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Eikös noita voi myös kytkeä toisen kaveriksi flässäilyhommissa? Esim. 40-50A virtalähde ja sen lisäksi tallista löytyvä Ctekin isompi malli (joka osaa olla myös virtalähde) kaveriksi.

    Leave a comment:

Working...
X