F10/F11 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makkis
    replied
    Originally posted by atcc View Post
    Minkä kokoista laturia/virtalähdettä pitää käyttää jos päivittää F11 kaikki softat. Tästä löytyy aika ristiriitaista tietoa haarukalla 30A-80A. 40A laturi löytyy vielä ihan helposti kohtuuhinnalla mutta esim. 75A alkaa olla jo kiven alla, jos ei halua tonnia maksaa.

    Onko jollain ihan käytännön dataa paljonko vie virtaa kyseisessä operaatiossa?
    Varmaan pienemmällä laturilla pärjää jos päivittelee muutaman ecun kerrallaan :think
    Itse käytän 50A virtalähdettä, vielä on hyvin riittänyt.
    Bmw:n virallinen virtalähde tais olla 70-80A

    Jos akku on kunnossa ja etukäteen virroissa niin uskoisin jopa 40A riittävän.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by böntti View Post
    LIM, eli limit. Aktivoidaan ratin napista, lisää tietoa löytyy käyttöohjeesta. Saattaahan se tehottomalta tuntua kun nopeudenrajoitin on päällä.
    No niin niin, näytti olevan ratissa samannäköinen nappula. Mutta mistäs auto sen itsellään rykäisi päälle? Mittaristossa luki vain LIM, ei ollenkaan LIMIT ja nopeuslukemaa kuten limitteriä napista käyttäen.

    Leave a comment:


  • böntti
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Sigun autoon tuli tänään kerran LIM-valo mittaristoon ja meni tehottomaksi. LIM-valon palaessakin antoi hanaa kun kerran koitin polkea ja valo poistui heti kun sammutin ja käynnistin uudestaan. Vikakoodit luettu viikko sitten eikä mitään ihmeellistä ollut.
    Voiko tämä johtua esimerkiksi D-suodattimesta joka on ollut 100tkm ajossa huoltokirjan mukaan?
    LIM, eli limit. Aktivoidaan ratin napista, lisää tietoa löytyy käyttöohjeesta. Saattaahan se tehottomalta tuntua kun nopeudenrajoitin on päällä.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Sigun autoon tuli tänään kerran LIM-valo mittaristoon ja meni tehottomaksi. LIM-valon palaessakin antoi hanaa kun kerran koitin polkea ja valo poistui heti kun sammutin ja käynnistin uudestaan. Vikakoodit luettu viikko sitten eikä mitään ihmeellistä ollut.
    Voiko tämä johtua esimerkiksi D-suodattimesta joka on ollut 100tkm ajossa huoltokirjan mukaan?

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Softan päivitys

    Minkä kokoista laturia/virtalähdettä pitää käyttää jos päivittää F11 kaikki softat. Tästä löytyy aika ristiriitaista tietoa haarukalla 30A-80A. 40A laturi löytyy vielä ihan helposti kohtuuhinnalla mutta esim. 75A alkaa olla jo kiven alla, jos ei halua tonnia maksaa.

    Onko jollain ihan käytännön dataa paljonko vie virtaa kyseisessä operaatiossa?
    Varmaan pienemmällä laturilla pärjää jos päivittelee muutaman ecun kerrallaan :think

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Vanhemmat webastoja työkseen laittaa (ja korjaa ebereitä ) niin nuo perus jutut on hallussa kyllä, ja virta otettu konehuoneen apuvirtapisteistä, ja siellä ei ainakaan ole hapettumasta tietoakaan. Kesällä kun ei webastoa tarvi, niin ihmettelyt jäi sitten, ja nyt kun olisi se vuoden aika käsillä taas niin...
    (älkääkä kysykö, että miksi eivät tutki viikonloppuisin kun olisi aikaa, näin arkisin pukkaa töitä.) jännite tippuu sinne jännitekatkaisurajan tuntumaan ja hetken päästä alle thermo testillä katsottuna. Sitä en muista, että onko mitattu apuvirtapisteistä jännitettä ja verrattu webaston automatiikan mittaamaan jännitteeseen, vissiin on kun ibsiä epäilevät.

    Mutta rivien välistä luettuna näissä ei ilmeisesti ole pahemmin ollut ibs vikoja.

    EDIT: Ja äiskän kanssa juttelin, niin tämän syksyn aikana radio on kerran seonnut unohtaen kanavat, jotka kuitenkin palasivat seuraavalla startilla, ja ihka on kerran seonnut ja puhaltanut pelkkää kylmää, ja ihan miten sattuu.
    Last edited by JiiVee92; 01-11-2018, 18:40. Reason: lisäys

    Leave a comment:


  • atcc
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    On asennettu melkein heti kun auto tuli, eli noin kolme vuotta sitten, ja jo viime talvi vaati aika paljon ctekkiä, eikä akkuherjoista tietoakaan, vaikka muutaman kerran weba sammui alijännitteeseen. Aikaisempina talvina tuli "charge battery" hyvissä ajoin ennen weban alijännitekatkaisua. Ja aikaisemmat talvet meni vähemmällä ctekin käytöllä. Ja on siis jälkimarkkinalaite, eikä täten missään yhteydessä auton järjestelmiin.
    Kannattaa tarkistella webaston virrasyötön liitokset (sulakkeet ynnä muut liitokset). Jos siellä on hapettumaa tai muuta korroosiota niin jännite webastolla on pienempi kuin akussa ja silloin viheltää pelin poikki aika herkästi. Jos mahdollista niin kannattaa mitata jännite webastolta kun sen laittaa päälle niin näkee tippuuko se miten alas.

    Ja ei kai se IBS ymmärrä sammuttaa jälkiasennus webastoa jos se on kytketty suoraan akkuun

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    On asennettu melkein heti kun auto tuli, eli noin kolme vuotta sitten, ja jo viime talvi vaati aika paljon ctekkiä, eikä akkuherjoista tietoakaan, vaikka muutaman kerran weba sammui alijännitteeseen. Aikaisempina talvina tuli "charge battery" hyvissä ajoin ennen weban alijännitekatkaisua. Ja aikaisemmat talvet meni vähemmällä ctekin käytöllä. Ja on siis jälkimarkkinalaite, eikä täten missään yhteydessä auton järjestelmiin.

    Leave a comment:


  • pyroz
    replied
    Originally posted by JiiVee92 View Post
    Onkos näissä äffäläisissä vitosissa kuinka paljon ollut ibs vikoja?

    Äiskällä on -11 vuotinen F11 520d missä tilanne on se, että webasto (jälkiasennus) sammuu alijännitteeseen jo muutaman minuutin jälkeen, mutta auto ei anna mitään akkuherjoja, ja se ibs on nyt epäilyksen alla.
    Onko asennettu juuri hiljattain ja ei ole toiminut ollenkaan? IBS:n yksi tehtävistähän on nimenomaan katkoa virrat ylimääräisiltä laitteilta jos sen mielestä johonkin hukataan akusta virtaa vaikkei pitäisi. Onko siis kytketty niin että IBS ei pääse Webastolta virtaa katkomaan?

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Onkos näissä äffäläisissä vitosissa kuinka paljon ollut ibs vikoja?

    Äiskällä on -11 vuotinen F11 520d missä tilanne on se, että webasto (jälkiasennus) sammuu alijännitteeseen jo muutaman minuutin jälkeen, mutta auto ei anna mitään akkuherjoja, ja se ibs on nyt epäilyksen alla.

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Minkä ikäinen auto, oliko alkuperäiset pussit? Jos oli, niin kyselisin merkkiliikkeestä mahdollista vastaantuloa.

    Leave a comment:


  • kailah
    replied
    Made in China F11 ilmapussit onko kokemuksia??

    Onko kenelläkään kokemuksia noista ebayssä myytävistä F11 ilmapusseista maksaa noin 44 euroa/kpl, kestääkö tuon 60tkm. mitä kesti noi alkuperäiset :( . On se vaan kumma että tuo kylmyys vaikuttaa pussien toimivuuteen :think

    Leave a comment:


  • Anzafin
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Mahtuuko normaali edestätäytettävä pyykinpesukone ilman pakkaustaaan F11:n konttiin?
    En tiedä auttaako, mutta 300l pakastin mahtui Yariksen takaloosteriin .

    - Antti -

    Leave a comment:


  • sportpug25
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Mahtuuko normaali edestätäytettävä pyykinpesukone ilman pakkaustaaan F11:n konttiin?
    Riippuu varmaan sen koneen mitoista, mutta luulis että mahtuu.. Googlesta molempien mitat selville

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Mahtuuko normaali edestätäytettävä pyykinpesukone ilman pakkaustaaan F11:n konttiin?

    Leave a comment:

Working...
X